Grooming
zaterdag 23 februari 2019 om 21:01
Ik wil dit graag even van mij afschrijven ,je kunt als ouders niet vaak genoeg gewaarschuwd zijn!
Mijn 11 jarige zoon is via instagram in contact gekomen met een "meisje" nummers uitgewisseld en verder contact via whatsapp sinds december 2018.Gesprekken gingen op zich normaal,(ik screen regelmatig zijn telefoon)
In januari is gevraagd om af te spreken in Den Bosch.Hier mocht hij van ons niet op ingaan,het appen ging verder.Tot vandaag er ineens sexuele gesprekken begonnen,of mijn zoon een foto van haar billen of borsten wilde,maar dat hij dan wel eerst een foto van zijn geslachtsdeel moest sturen.Hij heeft dat gedaan(en vrijwel meteen verwijderd) en toen werd ineens mijn dochter benaderd of zij (naam zoon) kent en dat hij fotos stuurde en of mijn dochter die wilde zien.Ondertussen werd zoon op app bedreigd dat ze de foto naar zijn vrienden zou gaan sturen.Hij is toen meteen met mij komen praten en gelukkig is het hierbij gebleven.Ik heb meteen contact opgenomen met de politie en er is een melding opgenomen.
Ik heb "haar"nog een bericht gestuurd dat ik melding bij de politie heb gedaan en dat er aangifte volgt als er iets met de foto gebeurt of als er weer contact wordt opgenomen.
Ik heb ook de ouders van vriendjes ingelicht.
Ik heb vaak gesprekken met de kinderen over de zgn gevaren van het internet en dat er ook mensen bestaan die zich anders voordoen.
Zo ook met dit meisje,of hij zeker wist dat ze pas 13 was enz.Toen heeft hij haar een keer gebeld waar ik bij was,werd niet meteen opgenomen maar binnen 5 min teruggebeld door een meisje.
Politie denkt aan grooming,ik had daar dus nog helemaal niet aan gedacht.
Nu de adrenaline een beetje uit mijn lijf is en ik daar wat meer over gelezen heb denk ik toch dat wij hier ook mee te maken hadden en ben ik supertrots op zoon dat hij dit meteen kwam vertellen.
Mijn 11 jarige zoon is via instagram in contact gekomen met een "meisje" nummers uitgewisseld en verder contact via whatsapp sinds december 2018.Gesprekken gingen op zich normaal,(ik screen regelmatig zijn telefoon)
In januari is gevraagd om af te spreken in Den Bosch.Hier mocht hij van ons niet op ingaan,het appen ging verder.Tot vandaag er ineens sexuele gesprekken begonnen,of mijn zoon een foto van haar billen of borsten wilde,maar dat hij dan wel eerst een foto van zijn geslachtsdeel moest sturen.Hij heeft dat gedaan(en vrijwel meteen verwijderd) en toen werd ineens mijn dochter benaderd of zij (naam zoon) kent en dat hij fotos stuurde en of mijn dochter die wilde zien.Ondertussen werd zoon op app bedreigd dat ze de foto naar zijn vrienden zou gaan sturen.Hij is toen meteen met mij komen praten en gelukkig is het hierbij gebleven.Ik heb meteen contact opgenomen met de politie en er is een melding opgenomen.
Ik heb "haar"nog een bericht gestuurd dat ik melding bij de politie heb gedaan en dat er aangifte volgt als er iets met de foto gebeurt of als er weer contact wordt opgenomen.
Ik heb ook de ouders van vriendjes ingelicht.
Ik heb vaak gesprekken met de kinderen over de zgn gevaren van het internet en dat er ook mensen bestaan die zich anders voordoen.
Zo ook met dit meisje,of hij zeker wist dat ze pas 13 was enz.Toen heeft hij haar een keer gebeld waar ik bij was,werd niet meteen opgenomen maar binnen 5 min teruggebeld door een meisje.
Politie denkt aan grooming,ik had daar dus nog helemaal niet aan gedacht.
Nu de adrenaline een beetje uit mijn lijf is en ik daar wat meer over gelezen heb denk ik toch dat wij hier ook mee te maken hadden en ben ik supertrots op zoon dat hij dit meteen kwam vertellen.
zaterdag 23 februari 2019 om 22:53
Ik denk ook dat we het aardig eens zijnJillian76 schreef: ↑23-02-2019 22:49Denk dat we het aardig eens zijn hoor. Misschien heb ik ook wel de mazzel dat ik tot nu toe nog nooit een keiharde grens heb hoeven te stellen, simpelweg omdat hij tot nu toe weinig interesse heeft in social media. En dat Whatsapp hem aardig is tegen gevallen door het gekissebis in de klassenapp. De social media lessen op school hebben er ook wel aardig ingehakt, hij vindt het ook nog wel spannend.
Ik hoef ook geen harde grenzen te stellen, mijn kinderen hebben geen idee van mijn stelligheid hierover, met hen ben ik gewoon in gesprek. Soms stuur ik wat bij. Maar ik heb voor mezelf wel duidelijk wat ik wel en niet ok vind.
Soms weet ik het ook even niet, dan wil kind een spel doen dat ik niet ken. Dan speel ik het even en dan mag het wel, of niet. Hij was hevig teleurgesteld dat Apex legends niet mocht. Want idd, vriendjes mogen het wel. Dat is dan jammer.
zaterdag 23 februari 2019 om 22:54
zaterdag 23 februari 2019 om 22:55
Wat is er mus met Apex? Gewoon interesse, zoon van 18 speelt het, zoon van 13 wil het, maar ik heb nog niet gekekenThordis* schreef: ↑23-02-2019 22:53Ik denk ook dat we het aardig eens zijn![]()
Ik hoef ook geen harde grenzen te stellen, mijn kinderen hebben geen idee van mijn stelligheid hierover, met hen ben ik gewoon in gesprek. Soms stuur ik wat bij. Maar ik heb voor mezelf wel duidelijk wat ik wel en niet ok vind.
Soms weet ik het ook even niet, dan wil kind een spel doen dat ik niet ken. Dan speel ik het even en dan mag het wel, of niet. Hij was hevig teleurgesteld dat Apex legends niet mocht. Want idd, vriendjes mogen het wel. Dat is dan jammer.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
Ja dat is zo. Als ik kinderen had zou ik ze ook niet op 11 jarige leeftijd laten appen. Maar sommige ouders zijn daar nu eenmaal wat vrijer in. Omdat ze te goed zijn van vertrouwen? En nergens kwaad in zien.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zaterdag 23 februari 2019 om 22:58
Okie Dokieshining_star schreef: ↑23-02-2019 22:54Ik zou de gebruiksvoorwaarden nog maar eens door lezen dan. Die zijn vorig jaar namelijk aangepast van 12 naar 16 jaar.
Je boodschap = geheel duidelijk vermoed ik...
TO, Is de boodschap van deze kip zonder kop jou ook duidelijk?
Bevestig even, dan kan ze stoppen zich zo op te fokken...
zaterdag 23 februari 2019 om 22:58
Plus oneindig.JollyRider schreef: ↑23-02-2019 22:22Precies.
Nee hoor, je kan vanalles proberen te voorkomen, maar de eerste en laatste linie is je kind opvoeden in het absolute en onwankelbare vertrouwen dat het altijd bij jou terecht kan als ouder. Al-tijd.
Als je dat lukt ben je goed.
zaterdag 23 februari 2019 om 22:59
Je hebt gelijk, wat vreemd (en slecht) dat in de Appstore dan 12 staat.shining_star schreef: ↑23-02-2019 22:54Ik zou de gebruiksvoorwaarden nog maar eens door lezen dan. Die zijn vorig jaar namelijk aangepast van 12 naar 16 jaar.
En dat die 16 alleen geldt voor de Europese regio, dat het daarbuiten 13 is.
zaterdag 23 februari 2019 om 23:00
En bedankt? Heb ik jou persoonlijk beledigd?Marigold1986 schreef: ↑23-02-2019 22:58Okie Dokie
zaterdag 23 februari 2019 om 23:02
Voelt zich waarschijnlijk heel erg aangesproken.
zaterdag 23 februari 2019 om 23:02
Ja goed geland hier!Marigold1986 schreef: ↑23-02-2019 22:58Okie Dokie
Ik ga maandag even naar school voor klassenlijsten want daar zijn verdorie allemaal kinderen van 12-13-14-15 die whatsapp gebruiken.De hel!
Dan kan ik daar even ouders aanspreken dat dat echt onverantwoord is!
coetje wijzigde dit bericht op 23-02-2019 23:03
9.96% gewijzigd
zaterdag 23 februari 2019 om 23:03
Ik heb mijn oordeel even uitgesteld. Voor nu mag het niet tot ik een gefundeerde mening heb. Dus voor hem is het nee.JollyRider schreef: ↑23-02-2019 22:55Wat is er mus met Apex? Gewoon interesse, zoon van 18 speelt het, zoon van 13 wil het, maar ik heb nog niet gekeken
Het is 16+, wat ik voor een 11 jarige normaal direct een no go vind, maar ik wilde het spelen om het te kunnen beoordelen. Het is een stuk volwassener en realistischer dan fort nite wat ik er zo van zag. Heb even een potje gespeeld en het algehele gevoel was dat ik het voor een 11 jarige te vond. Voor een 13-14 jarige zou ik daar minder tot geen bezwaren bij hebben.
.
En hierbij ook gelijk het advies dat je zoon een nieuwe simkaart krijgt, dat z’n social media wordt verwijderd en ook z’n email adres en gamer tag. Mocht hij weer nieuwe accounts aan willen maken dan wel met een andere nep naam etc.
Misschien zit hier wel een enorme pedofielen bende achter en is er volgende maand weer een “ meisje” van instagram of fb of wat dan ook z’n nr wil hebben en stuurt hij weer naaktfoto’s. Want z’n gegevens zijn nu wel bekend.
Misschien zit hier wel een enorme pedofielen bende achter en is er volgende maand weer een “ meisje” van instagram of fb of wat dan ook z’n nr wil hebben en stuurt hij weer naaktfoto’s. Want z’n gegevens zijn nu wel bekend.
Mijn oudste heeft op iets latere leeftijd ook contacten opgedaan via internet. En daar zit nog steeds een goede vriendin tussen. Ik kon haar eea moeilijk verbieden, aangezien ik zelf via dit forum vriendschappen heb opgedaan. Uiteraard gescreend, maar juist jongeren ontmoeten ook heel veel gelijk gestemden via internet, denk ik.Whatsinaname1988 schreef: ↑23-02-2019 21:26Mijn whatsapp slaat foto’s automatisch op. Dat is ook de standaard instelling en idd zo trots zou ik ook echt niet zijn. Wel trots omdat hij het kwam vertellen maar zou woest zijn om het versturen van die foto maar ook zou ik mezelf echt voor m’n kop slaan dat ik het normaal zou vinden dat mijn kind appt met vreemden en ik het als moeder goed zou vinden.
En ja.. dan zit er dus af en toe zo'n figuur tussen. Doodzonde.
Later is nu
zaterdag 23 februari 2019 om 23:05
ThanksThordis* schreef: ↑23-02-2019 23:03Ik heb mijn oordeel even uitgesteld. Voor nu mag het niet tot ik een gefundeerde mening heb. Dus voor hem is het nee.
Het is 16+, wat ik voor een 11 jarige normaal direct een no go vind, maar ik wilde het spelen om het te kunnen beoordelen. Het is een stuk volwassener en realistischer dan fort nite wat ik er zo van zag. Heb even een potje gespeeld en het algehele gevoel was dat ik het voor een 11 jarige te vond. Voor een 13-14 jarige zou ik daar minder tot geen bezwaren bij hebben.
.
Fortnite vind ik geschikt voor 6+ geloof ik
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
Nee en het is niet mijn bedoeling je te beledigen, maar ik zou je willen adviseren en vragen je iets minder druk te maken om iets waar je zelf geen ervaring in hebt. Je schreeuwt heel veel dingen, wel beledigend voor TO en andere ouders die het anders doen dan wat jou goeddunkt...
De mijne mag best appen. Die gaat met 11 naar de middelbare school en dan moeten ze wel, dus oefenen ik groep 7/8 vind ik prima. Maar appen mag dan met opa, oma, ouders, vriendjes en andere familie. Verder niet. En ik lees mee. Niet alles, niet elke dag, maar ik lees wel mee.charlottew88 schreef: ↑23-02-2019 22:55Ja dat is zo. Als ik kinderen had zou ik ze ook niet op 11 jarige leeftijd laten appen. Maar sommige ouders zijn daar nu eenmaal wat vrijer in. Omdat ze te goed zijn van vertrouwen? En nergens kwaad in zien.
zaterdag 23 februari 2019 om 23:06
Jij geeft het goede voorbeeld door zelf beledigend te zijn, nergens ook maar 1 inhoudelijk argument te geven en enkel te stoken?Marigold1986 schreef: ↑23-02-2019 23:05Nee en het is niet mijn bedoeling je te beledigen, maar ik zou je willen adviseren en vragen je iets minder druk te maken om iets waar je zelf geen ervaring in hebt. Je schreeuwt heel veel dingen, wel beledigend voor TO en andere ouders die het anders doen dan wat jou goeddunkt...
zaterdag 23 februari 2019 om 23:06
Als mijn kinderen konden schrijven dan hadden van mij nu al mogen appen hoor. Met het buurjongetje, met het meisje van de overkant, met hun neefjes. Daar is imo niets mis mee.charlottew88 schreef: ↑23-02-2019 22:55Ja dat is zo. Als ik kinderen had zou ik ze ook niet op 11 jarige leeftijd laten appen. Maar sommige ouders zijn daar nu eenmaal wat vrijer in. Omdat ze te goed zijn van vertrouwen? En nergens kwaad in zien.
Maar gaat je kind hun nummer aan wildvreemden geven en daarmee appen dan is dat echt een stap te ver!
Volwassen mensen worden soms nog zwaar in de zeik genomen op/door internet, laat staan dat een 11 jarige wijs genoeg is voor social media. Dat TO de omgang met een vreemde goed vond is al echt bizar te noemen, dat haar zoon een naaktfoto stuurde is nog meer bizar.
zaterdag 23 februari 2019 om 23:07
Ik lees mee tot ze het huis uit gaan. Ook omdat ze behalve slachtoffer ook vrij makkelijk dader zijn (cyberpesten vooral). Zonder dat zelf gied te beseffen, maar dan nog, niet tijdens mijn watchThordis* schreef: ↑23-02-2019 23:05De mijne mag best appen. Die gaat met 11 naar de middelbare school en dan moeten ze wel, dus oefenen ik groep 7/8 vind ik prima. Maar appen mag dan met opa, oma, ouders, vriendjes en andere familie. Verder niet. En ik lees mee. Niet alles, niet elke dag, maar ik lees wel mee.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 23 februari 2019 om 23:07
Ah dan kun je apex rustig laten spelen door je 13 jarige. Fortnite vind ik ook wel echt 10/11 plus.
zaterdag 23 februari 2019 om 23:09
Waar baseer jij op dat ik hier geen ervaring in heb? Op basis van mijn posthistorie? Is dat niet een beetje naïef?Marigold1986 schreef: ↑23-02-2019 23:05Nee en het is niet mijn bedoeling je te beledigen, maar ik zou je willen adviseren en vragen je iets minder druk te maken om iets waar je zelf geen ervaring in hebt. Je schreeuwt heel veel dingen, wel beledigend voor TO en andere ouders die het anders doen dan wat jou goeddunkt...
Ik schreeuw niks. Ik schrijf wat de wettelijke regels zijn. Blijkbaar raakt dat gevoelige snaren. Heeft niks te maken met wat mij persoonlijk goeddunkt.