Help! Twijfel over abortus

24-02-2019 12:58 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet nu sinds een week dat ik (ongepland) zwanger ben geraakt van mijn ex vriend. En weet niet wat ik moet doen.

Zal mijn situatie Een beetje uitleggen.. ik had sinds begin van t nieuwe jaar besloten om een punt achter mijn relatie te zetten omdat het gewoon echt niet werkte tussen mij en mijn ex. Nu ben ik er achter gekomen dat ik zwanger van hem ben en uitgerekend al minimaal 8 weken moet zijn. Morgen heb ik een afspraak bij een verloskundigcentrum voor een echo om te zien hoever ik echt ben.

Nu dus, mijn ex is van Turkse afkomst en zat ook totaal niet op een kind te wachten. Aan de ene kant wil hij het wel en aan de andere kant ook niet. Hij zei tegen mij dat hij het kind niet bij mij zou willen laten omdat het zoals hem moet worden en niet zoals mij.. daar schrok ik heel erg van. Want hoe kan je zo iets zeggen... nu ben ik bang voorals ik t zou houden de rest van mijn leven bang moet zijn dat hij het niet zou afpakken. En hij zal denk ik ook nooit accepteren als ik ooit een andere vriend zou krijgen als ik zijn kind heb!

Zelf ben ik 28 jaar, eigen woning en ik heb een baan. Met mijn leeftijd en situatie zou ik zelf voor mijn kind kunnen zorgen en zal genoeg steun krijgen van vrienden en familie.

Ik ben echt bang voor abortus, en heb altijd gezegd dat ik dat nooit zou doen. Alleen in deze situatie is het erg moeilijk omdat ik bang ben dat er alleen maar problemen gaan komen als ik het zou houden omdat mijn ex het eigenlijk niet wilt of bij mij weg wil houden..

Graag hoor ik jullie advies. Alvast bedankt :(
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 13:48
Wat een supergoed argument. Een echte dooddoener :biggrin:
nee hoor
gewoon de waarheid
Marigold1986 schreef:
24-02-2019 13:48
Wat een supergoed argument. Een echte dooddoener :biggrin:
Maar thordis heeft wel gelijk.
Ik zelf sta na dertig jaar nog steeds achter mijn beslissing was gewoon de beste keuze die ik toen had kunnen maken.
Thordis* schreef:
24-02-2019 13:32
Dat is natuurlijk onzin. Hij kan het haar héél moeilijk maken. En afpakken nee, dat kan niet, maar juridisch kan hij wel eisen dat hij omgang krijgt bijvoorbeeld. En dan is ze wel afhankelijk van of hij het kind terugbrengt of het in de auto zet richting Turkije. Ze is als ze een kind krijgt haar hele leven aan deze man verbonden. Als hij echt heel moeilijk wil doen kan hij haar hele leven zuur maken.
Maar hoe komt hij door de grens? Hij moet de paspoort hebben? Als hij die bv wel heeft moet er ook een brief zijn dat hij met zijn kind mag reizen zonder de moeder. Ik ben ook op reis geweest met mijn kind en die papieren moest ik allemaal klaar hebben anders kon ik niet reizen. Gelukkig heeft iemand mij van te voren hierover geïnformeerd anders zat ik daar in de douane te zwaaien naar de vliegtuigen. Als hij met de auto gaat moet hij sws ook langs een douane...
ingewikkeldd schreef:
24-02-2019 13:57
Maar hoe komt hij door de grens? Hij moet de paspoort hebben? Als hij die bv wel heeft moet er ook een brief zijn dat hij met zijn kind mag reizen zonder de moeder. Ik ben ook op reis geweest met mijn kind en die papieren moest ik allemaal klaar hebben anders kon ik niet reizen. Gelukkig heeft iemand mij van te voren hierover geïnformeerd anders zat ik daar in de douane te zwaaien naar de vliegtuigen. Als hij met de auto gaat moet hij sws ook langs een douane...
Ik vraag me af of je richting Turkije ergens gecontroleerd word, behalve bij Turkije zelf, maar die zullen een vader met kind niet tegenhouden dunkt me. Die houden er andere wetten op na.

Man is vorig jaar met kind op stap geweest per vliegtuig en er is nergens naar gevraagd. Ik ben onlangs met het vliegtuig geweest en ik heb mijn paspoort nergens hoeven laten zien.
Vooraf gegevens invoeren was voldoende.
anoniem_380195 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 14:02
0.79% gewijzigd
Thordis* schreef:
24-02-2019 13:33
Ja ja. Co ouderschap met een ex vriend die geen kind wil, dreigt en die je niet vertrouwd. Ik gok erop dat het geen fijne relatie was.
"Hij zei tegen mij dat hij het kind niet bij mij zou willen laten omdat het zoals hem moet worden en niet zoals mij.."

Helemaal eens met thordis
Wow wat veel reacties in zo’n korte tijd!
Ik Snap dat het uiteindelijk mijn eigen besluit blijft maar had gewoon even behoefte om mijn verhaal te delen en was benieuwd naar de reacties.

Ik weet dat mijn ex ons niks zou kunnen maken legaal gezien,maar illegaal zou het altijd wel kunnen. Betwijfel het of hij daarvoor echt in staat zou zijn maar je weet het maar nooit..

Ik hoop dat ik morgen nog een goed volwassen gesprek met hem kan voeren nadat de echo gemaakt is. Dan weet ik ook hoever ik precies ben. Gok op 8 weken maar kans is er ook dat het al langer zo is. En dat zou het nog moeilijker maken om een abortus te overwegen. Het erge is dat ik weet dat ik snel een beslissing zou moeten maken maar mijn gedachtes en gevoelens schieten alle kanten op waardoor het niet makkelijker wordt.

Als alles goed tussen mij en mijn ex geweest zou zijn, was de keus zeker makkelijker geweest en zou ik geen abortus overwegen.

Ik ga waarschijnlijk contact opnemen met het fiom, bedankt voor die tips!

Het blijft hoe dan ook een rot situatie waarbij ik een van de grootste beslissingen in mijn leven moet maken en dat besef ik heel goed.
Je hoeft niet tegen je ex te zeggen dat hij de vader is. Een kind heb je voor altijd, een abortus ook.
Legaal kan hij het je ook heel lastig maken hoor.
Anoniempjerosso schreef:
24-02-2019 14:08
Je hoeft niet tegen je ex te zeggen dat hij de vader is. Een kind heb je voor altijd, een abortus ook.
Hij kan dan gewoon via de rechter een vaderschapstest afdwingen en erkenning met vervangende toestemming.
Thordis* schreef:
24-02-2019 13:59
Ik vraag me af of je richting Turkije ergens gecontroleerd word, behalve bij Turkije zelf, maar die zullen een vader met kind niet tegenhouden dunkt me. Die houden er andere wetten op na.

Man is vorig jaar met kind op stap geweest per vliegtuig en er is nergens naar gevraagd. Ik ben onlangs met het vliegtuig geweest en ik heb mijn paspoort nergens hoeven laten zien.
Vooraf gegevens invoeren was voldoende.
Hoor ik voor het eerst. :uh?: Nou makkelijk is dat dan... Zonder gein dit is dan wel gevaarlijk. Fijn om te weten.
Natuurlijk is een eventuele abortus een zware beslissing en geen fijne situatie .
Maar soms wel de beste. Maar dat is iets wat alleen jij kunt beslissen veel sterkte daar bij.
Anoniempjerosso schreef:
24-02-2019 14:08
Maar dat kind zit misschien ook voor altijd tussen twee ouders in die heeft dan weer geen keuze.
Wat vreselijk zeg met zo'n ex kan je dus eigenlijk niet vrij kiezen. En het is al moeilijk genoeg, maar wat Thordis zegt is wel waar je zal nooit los komen van die ex en als hij nu al zulke dingen zegt dan houd ik mijn hart vast voor de toekomst.
I like being a mess. It's who I am.
Sannee90 schreef:
24-02-2019 14:07
Wow wat veel reacties in zo’n korte tijd!
Ik Snap dat het uiteindelijk mijn eigen besluit blijft maar had gewoon even behoefte om mijn verhaal te delen en was benieuwd naar de reacties.

Ik weet dat mijn ex ons niks zou kunnen maken legaal gezien,maar illegaal zou het altijd wel kunnen. Betwijfel het of hij daarvoor echt in staat zou zijn maar je weet het maar nooit..

Ik hoop dat ik morgen nog een goed volwassen gesprek met hem kan voeren nadat de echo gemaakt is. Dan weet ik ook hoever ik precies ben. Gok op 8 weken maar kans is er ook dat het al langer zo is. En dat zou het nog moeilijker maken om een abortus te overwegen. Het erge is dat ik weet dat ik snel een beslissing zou moeten maken maar mijn gedachtes en gevoelens schieten alle kanten op waardoor het niet makkelijker wordt.

Als alles goed tussen mij en mijn ex geweest zou zijn, was de keus zeker makkelijker geweest en zou ik geen abortus overwegen.

Ik ga waarschijnlijk contact opnemen met het fiom, bedankt voor die tips!

Het blijft hoe dan ook een rot situatie waarbij ik een van de grootste beslissingen in mijn leven moet maken en dat besef ik heel goed.
Je gaat er verstandig mee om en je doet het goed. Veel sterkte :bigkiss:
Kind gewoon niet laten erkennen, vader onbekend. Geen plichten en ook geen rechten. Prima oplossing.
ChristianeF schreef:
24-02-2019 14:32
Kind gewoon niet laten erkennen, vader onbekend. Geen plichten en ook geen rechten. Prima oplossing.
Dit werkt aeen als de vader echt niets met het kind te maken wil hebben.

Maar als de vader ook maar een heel klein flintertje verantwoordelijkheidsgevoel heeft of simpelweg de moeder het leven zuur wil maken dan kan hij via de rechter erkenning en gezag eisen en je het leven de komende 18 jaar erg zuur maken.
niet alleen jou leven , ook die van het kind
Verhuizen naar de andere kant van Nederland is geen optie?

Waarom heb je de vader eigenlijk al ingelicht?
Ik had eerst zelf een beslissing genomen en hem dan pas eventueel ingelicht.
Je bent er immers mee samen geweest, je weet voor een stuk hoe hij is en het werkte niet tussen jullie.

Als ik hem zo hoor over dat hij het kind wil opvoeden en dat het "niet mag worden zoals jij" gok ik dat er niet veel volwassen gesprekken met hem te voeren zijn.

Woont hij ook alleen? En hoe is de band met zijn familie?
Weten zij intussen ook dat hij ongehuwd een kind verwekt heeft?
Want ik zou incalculeren dat ook zijn familie het jou nog flink lastig kan maken de komende 18 à 19 jaar.
Neem contact op met het FIOM en praat daar met iemand over alle mogelijkheden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt toch zelf hersenen en verstand, dan kan je toch zelf een beslissing maken over abortus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven