Lijf & Lijn alle pijlers

De ruilers willen nog meer kwijt!!

22-03-2009 11:38 578 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!! Naar aanleiding van alle gezelligheid op t ruiltopic, numaar met degene die willen ook samen aan de lijn... wie mee wil schrijven, mag mee doen....

naamleeftijdlengtestart gewichtstreef gewichtdeze week afgevallentotaal afgevallenbijzonder hedenNoa??1,68 64 kg57 kg1,51,5is de oudste en de wijsteMiss_Lemon251,6287 kgsport wel 3 keer in de week!!Sterretjeeeisookheelerggoedbezigkrijgt hier veel morele steun!!!!Jacqie??1,6286 kg70 kgVarisha241,6180 kg58 kgIk ben ik het is niet anders25welheelerggoedbezigmag nu niet lijnen, doet mee voor morele steun en netjes eten!Annedaisymay341,6569 kg57 kgLiefje83271.7195 kg80 kgKrissie16331,7778 kgstart na de pasenQueenie11,7358 kgParis_rose1,7868 kg63 kgwil 5 kg kwijt totaan oude gewichtTouch Of Pink251,7578 kg70 kgmag nog niet sporten ivm knieoperatieGolfmeisje291,7488 kg68 kg0.60.6Netje411.82135 kg99 kgis bijna jarig!!!Biol261,7995,875 kg1,01,0wil afvallen voor St. Maarten in dec!!![
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Even illegaal inloggen op het werk

Score tot nu toe:

ontbijt 2 volkoren boterhammen met vruchtenhagel

3 koppen koffie

1 kiwi
ik deel die tips zeker noa... komt goed!!!

oke, lunchtijd...

score tot nu toe:

30 gram Special K

125 ml halfvolle melk

1 grote kop thee

750 ml water

2 volkoren crackers

40 gram sandwichspread komkommer

30 gram Special K

125 ml halfvolle melk..

( lijkt veel he?? Is maar 535 kc)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
He Biol,

is dat een beetje lekker die Special K? Het ziet er zo gezond uit :-)

Mijn score vandaag is als volgt: 2 boterhammen met Milner kaas als ontbijt en 2 boterhammen met kaas als lunch.

Tussendoor niets, ja, een hoop bakken thee.
Ja hoor, ik vind het wel lekker... nou hou ik sowieso wel van dat soort ontbijtspul dus dat scheelt..

vanavond zelf nasi maken... dat is ook redelijk mager en wel lekker
Goeiedag dames, op naar een nieuwe dag! Net op pad geweest en lekker veel groente en fruit gekocht. Vanavond op mijn werk eten dus ik hoop dat dat gezond wordt, maar vanmiddag maak ik voor mijzelf een lekkere salade.

Heb het nog niet aangedufd me weer te wegen vandaag en ik laat het ook maar even zo. Als ik terug kijk op gister was ik een beeeetje obsessief bezig heb ik al door.

Jullie doen het ook allemaal goed lees ik... keep up tha good work ladies!

En hoe maak jij de nasi Biol? Heb zelf ook wel trek in een lekker rijstgerecht haha
Goeiemiddag dames!!!

Er wordt hier lekker gezond gegeten zie ik wel

Sterretje wb die calorien heb je absoluut een punt! Maar ik tel ze nooit!! Ja, nu dan 1 x omdat ik wilde weten hoeveel ik binnen kreeg, ook vet enzo. Ik eet altijd gewoon als ik trek heb, eerder was dat dus ook vaak chocola en koekjes of chips ofzo, en nu dus iets gezonds.

En Liefje, niet geobsedeerd raken door de weegschaal hoor! Gewoon een standaard weegmoment nemen, 1x per week, en de rest NIET wegen. Anders ben je er veel te veel mee bezig!

Heel veel succes allemaal!!!

Voor jullie een prachtig boeketje omdat jullie dat verdienen!

...
Normaal koop ik zo`n bakje met zo`n kruidenpasta, alleen is dat wel erg vet bedenk ik me nu.. ( er zit een olieresidu in t bakje).. mmm eens even bedenken hoe ik dat nu ga doen.... wil niet te veel calorieen binnen krijgen..

verder neem ik kipblokjes die bak ik aan, dan doe ik daar groente bij, even lekker roerbakken, kruiden erbij.. gekookte rijst toevoegen, doorroeren en eten maar!!
Zo ik meld me ook weer even. Vanmorgen helaas wat opstart problemen en had echt geen tijd om te ontbijten. Balen!

Heb wel rond 11 uur een stukje ontbijtkoek genomen in de middag heb ik 1 bruine (bah, maar mijn doel is 1 bruine per dag om te wennen) en 3 witte boterhammen op. Ik neem zo nog even een bakje yoghurt en ik eet gekookte aardappelen, doperwten en een speklapje. (ok, niet zo mager een speklap, maar in de aanbieding)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ow en bedankt voor het bosje bloemen ben er blij mee!

Heb trouwens wel al 2 keer vandaag mijn hond uitgelaten. Das ook wat waard.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Hai,

Even snel een berichtje van mij. Noa wat jij schrijft mbt gewone procucten versus light is helemaal goed. Ik heb namelijk begrepen dat je van light producten een veel minder verzadigd gevoel krijgt en er soms juist honger door krijgt. Ik moet wel zeggen dat ik ipv van de volvette kaas de minder vette komijnen kaas neem, en ipv van gewone boter neem ik dieet boter. Maar voor de rest gewoon lekker pindakaas op brood, volle yoghurt. Ik wil best minder snoepen maar wat ik eet moet wel lekker zijn! Al moet ik toegeven dat ik dat lekkere wel met mate doe. Dus 1 boterham met vet en de andere met wat magers (maar ook lekker als kipfilet o.i.d).

Ik had trouwens vandaag 6 bruine boterhammen mee naar het werk en die heb ik door de dag heen gegeten. Elke keer als ik honger had nam ik 1 boterham. Werkt perfect moet ik zeggen. En mijn fruit neem is vanavond rond een uur of acht.

Ga straks even rustig verder bijlezen maar volgens mij is iedereen goed bezig!

Houden zo!

Liefs,

ADM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Vandaag nog niet gesnoept, vind ik toch wel een prestatie

Ik heb vandaag gegeten:

's Ochtends twee bruine boterhammen met chocoladepasta (niet zo goed, maar ik moet wel kunnen opstarten 's ochtends)

's Middags twee bruine boterhammen met kipfilet

Een plakje ontbijtkoek

Een volkorencracker met Linera smeerpate

Een bakje ananas.

Vanavond een gekookt aardappeltje met boontjes en een stukje varkensfilet.

En dan maar proberen om vanavond niet te gaan snacken. Er ligt nog een aangebroken zak chippies en die gaan natuurlijk lonken vanavond..
ik woog vandaag 79,8 (h)
Hmm dat was niet zo'n best dagje vandaag. Helemaal als ik zie hoe goed jullie het doen. Slecht geslapen, om kwart over 6 al wakker gemiauwt door een kat met verlatingsangst (er pas een uur later uit hoeven) en dan al pijn in je been hebben. Dus met mijn chagerijnige kop kon ik de paaseitjes niet weerstaan. Dat zijn er al snel 8 tot 10 geworden. Verder:

Ontbijt met brinta, een beker optimel en een glas water

Tussendoor: druiven

Lunch: 1 boterham ham, 1/2 boterham kaas, 1 boterham hagelslag. (bruin)

Avondeten: wedges, kipschnitzel, sperziebonen, glas melk

En teveel eitjes dus. Ik drink sowieso al bijna alleen maar thee dat scheelt wel weer.

Straks nog lekker 2 pruimen en me verder proberen in te houden.

Leaf wat knap zeg helemaal niet gesnoept! Ik zou die zak vlug in de prullenbak gooien. Dan kom je ook niet meer in de verleiding.
Heb net 2 dropjes op, maar dat moet kunnen vindt ik. Zeker omdat ik meer wil opletten en structuur wil krijgen in mijn eetpatroon. Heb wel moeite met het opletten met wat ik drink. Mijn favoriete sap is heel erg in de aanbieding en die gun ik mezelf normaal nooit. Misschien maar een pak voor in het weekend halen?
TOP: dat valt toch best mee? Zeg dat je 10 paaseieren op heb. Ik ben benieuwd wat dat kwa cal. doet. Zijn wel erg klein natuurlijk.

Niet te streng zijn he, we kunnen niet in 1 keer alles helemaal geweldig doen daarvoor is het teveel gewoon een vast patroon.
TOP: je hebt het toch hartstikke goed gedaan vandaag. Die paaseitjes kunnen volgens mij niet zo ontzettend veel kwaad hoor.

Ik heb net een blokje pure chocolade op.

Ik krijg altijd halverwege de avond weer trek en dan bedoel ik dus echt in een boterham of broodje. Ben ik daar de enige in?
He TOP, zo slecht is je dag toch niet geweest! Die eitjes moesten toch op en hoe sneller je dat doet, hoe sneller je geen verleiding meer hebt (en dan geen nieuwe kopen he ) Voor de rest heb je toch prima gegeten?

Ikbenik, ik zou gewoon dat pak kopen. Een pak en daar dan een weekend ofzo mee doen. Kan je nagaan hoe je jezelf daar dan mee kan verwennen!! Gewoon heel rustig aan drinken en flink van genieten!

Enne Leaf, ik heb daar helemaal geen last van gelukkig, bij mij is het de overbruggingsperiode van de lunch tot aan het avondeten en dan voornamelijk als ik net thuis ben van mijn werk.. Als ik kijk naar wat je eet op een dag dan is het best weinig, kan je niet een uur of anderhalf uur na je eten nog een gezond toetje eten? Yoghurt ofzo met een beetje fruit? Dan kan je wel nog iets eten.

Mijn avondeten bestond uit pasta met een tomaatprutje (tomaat, rode peper, basilicum, klein beetje citroensap en beetje olijfolie...) Errug lekker!!
Leaf, ik doe Weight Watchers en ik heb even jouw menu ingevuld om te kijken hoe veel je op hebt. Ik kom bij alles in totaal op 16 punten. (inclusief de chocolade, zonder eventuele boter op je brood en de olie oid waarin je gebakken hebt).

Voor het vergelijk, ik mag 21 punten op een dag met een gewicht van 88 kilo en een lengte van 1,74 en een zittend beroep. Je zou dus sowieso nog 5 puntjes mogen eten.. Als je suiker in thee of koffie enzo niet gebruikt natuurlijk (en als de ananas op sapbasis was en niet op siroop).

Genoeg ruimte om dus nog iets te eten vanavond!
Nee hoor Leaf, dat heb ik ook.. Wat zeg ik, ik heb de hele avond trek, ook nadat ik net mijn warme eten op heb. En ik eet echt goed en veel! Ik heb dan gewoon onweerstaanbaar zin in zoet en chocolade. Nu neem ik dus maar crackers ofzo.

Vandaag heb ik gegeten: fruitshake (banaan, kiwi, 5 perssinaas, 6 el lijnzaad), 1 chocopaaseitje en een half cakeje.

5 crackers met kaas, alfalfa en rambol. Opkikker kip.

1 haantje pik

witlofschotel uit de oven met ham, aardappelpuree met boursin en ger. kaas. Halve peer en een mandarijn.

En ik heb net 1 kersenbonbon op. Er komt nog wel een schaaltje roomyoghurt bij denk ik en nog een cracker met tapenade.

En paaseitjes moet ik ook echt niet meer in huis halen, anders gaan ze hier er ook zo doorheen! Heerlijk zijn ze!

Nou zet 'm op allemaal!
...
quote:varisha schreef op 24 maart 2009 @ 18:33:

ik woog vandaag 79,8 (h)

Oeh wat knap! Het eerste begin!

Ik heb geen digitale weegschaal, dat is niet handig. Hij klopt ook voor geen meter geloof ik, het schommelt nogal.

Dus als ik hier morgen verkondig dat ik op de 55 kilo zit, komt dat door mijn weegschaal
...
@Golfmeisje, kun je dat ook op internet invullen? Is daar een site van ofzo? Ben ik wel benieuwd naar!
...
quote:Golfmeisje schreef op 24 maart 2009 @ 20:04:

Leaf, ik doe Weight Watchers en ik heb even jouw menu ingevuld om te kijken hoe veel je op hebt. Ik kom bij alles in totaal op 16 punten. (inclusief de chocolade, zonder eventuele boter op je brood en de olie oid waarin je gebakken hebt).

Voor het vergelijk, ik mag 21 punten op een dag met een gewicht van 88 kilo en een lengte van 1,74 en een zittend beroep. Je zou dus sowieso nog 5 puntjes mogen eten.. Als je suiker in thee of koffie enzo niet gebruikt natuurlijk (en als de ananas op sapbasis was en niet op siroop).

Genoeg ruimte om dus nog iets te eten vanavond!

Dat valt me nogal mee moet ik zeggen. Ik gebruik sowieso geen suiker in mijn thee en de ananas is altijd vers gesneden. Op mijn brood doe ik een heel klein beetje light smeerboter, maar echt een ieniemienielaagje.

Ga verder proberen om meer fruit te eten als tussendoortje en ik heb volkorenkoekjes gehaald.

Queenie: ik heb echt precies hetzelfde, vlak na mijn avondeten krijg ik al weer trek en dan voornamelijk in zoete dingen. Moeilijk om er dan vanaf te blijven Zeker al die paaseitjes. Op mijn werk staat een grote doos met allerlei paaseitjes en als je iedereen ziet graaien wordt het wel heel lastig, maar vandaag ging het goed.

En misschien een hele domme vraag, maar wat is een haantje pik...?
Hi queenie,

ik ben soort van online member (daar betaal je dus wel voor) en dan kan je het online invullen. Anders heb je een soort van boodschappenboekje nodig om het precies te bepalen. Op het weight watchers topic staat ook een link naar een lijst, maar die is heel erg verouderd.

Je kan het volgende rekenhulpje gebruiken: 60 kcal of 9 gram vet is 1 punt. Bijna al het fruit en groente kan je onbeperkt eten voor 0 punten. Pasta, aardappels en rijst onbeperkt (tot verzadigingsniveau) voor 4 punten (en als je minder neemt gewoon minder dus.. Voor aardappels kom ik nooit verder dan 1 of 2 puntjes). Veel (mager) vlees kan je onbeperkt eten voor 3 punten (kip, tartaar e.d.)

Hoop dat je hier iets mee kan? Anders moet je het maar laten weten, kan ik misschien een soort basislijstje maken als je dat zou willen...
Handig zeg dat van die punten van de ww. En wat lief van je golfmeisje dat je even keek voor Leaf!

Ik zit hier nog even sterk te zijn, maar weet niet hoe lang ik het nog vol hou. Zag net ineens de zak kaaschips liggen die ik gekocht had een tijdje geleden en die zag mij ook. Punt is dat die nu heel hard aan het roepen is. Ben al een etage hoger gaan zitten, maar de zak gilt wel heel hard hier!
Goed onthouden: chips zijn vieze aardappels gedrenkt in olie met te veel zout. Deze variant bevat ook nog heel fijne en vooral chemische kaassmaak.. Eet smakelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven