wat nu?

25-02-2019 22:21 17 berichten
Ik zit in een kutsituatie. Ik woon met mijn ouders en broer We komen net rond. Ons huissituatie is echt slecht; mijn vader mishandelt ons sindsdien mijn moeder in Nederland woont. Mijn moeder en ik werden altijd geslagen, geschopt met werkschoenen, met een buis geslagen, vies uitgescholden, buiten huis gesloten en platte hand gekregen. We zijn zovaak mishandeld dat we zelfs paar keer naar politie gingen, maar telkens kwamen we weer terug naar huis. Sinds mijn broertje werd geboren, sloeg mijn vader veel minder en nu mijn broertje op de basisschool zit, slaat ie helemaal niet meer (tenzij hij echt boos is), uit angst dat mijn broertje het gaat vertellen tegen de juf. Ondanks het fysiekmishandelen afgelopen is gaat het mentaal wel door. We moeten thuis voor 8 uur ‘s avonds thuis zijn, anders worden we buiten gelaten of wordt erg echt veel gescholden en geschreeuwd (broertje hoeft dat niet) en moeten we voor alles toestemming vragen en zijn we ondergeschikt aan hem. We moeten alles doen wat hij zegt ( we zijn dus gewoon slaven). Ook scheldt hij veel en gebruikt hij harde woorden en woorden die je niet mag zeggen tegen je kind. Dat doet echt pijn en ben ook heel vaak in een depressie beland (zelfmoordneigingen zowel voor mijn moeder als voor ik). Er zijn ook paar goeie dingen aan hem, maar doordat we enkele keren per week zo mentaal worden mishandeld, kunnen we niet meer verder. Vandaag liep het weer uit de hand. Ik kan mijn moeder niet meer zo zien. Het enigste wat zij vraagt is om uit huis te gaan, maar zelf ben ik een bangeschijter. We hebben niet veel geld, geen auto, geen familie in de buurt, geen houvast niks. Hoe moet ik als kind een huis zoeken dat betaalbaar is en ook nog snel kunnen krijgen. Is toch onmogelijk. En bij de politie kunnen ze ook niet veel denk ik. Iemand die hier iets van weet?
Hoe oud ben je?
Je kunt altijd bellen naar Veilig Thuis, 0800-2000. Zij kunnen je advies geven. Maar als iemand van jullie (fysiek) wordt mishandeld zou ik ook zeker steeds meldingen bij de politie blijven maken.
Dit is geen situatie waarin je lang vast moet blijven zitten, vooral als je nog zo'n klein broertje hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan naar je huisarts en daar je verhaal vertellen, je kan met veilig thuis bellen, je ook op school praten met je mentor of de vertrouwenspersoon of een andere leerkracht die je vertrouwt.
Vertel het aan iemand, dit is te groot om zelf op te lossen, daar heb je hulp bij nodig.
je hoeft geen heel huis te huren, een kamer kan ook
zit je nog op school? Praat eens met je mentor hier over of bel of chat eens met veilig thuis
Bel Veilig Thuis, zij kunnen je verder helpen. Het nummer is 0800 2000. Sterkte!
Hallo?!
Ik ben 19 en zit nog op school
anoniem_379429 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 22:35
3.33% gewijzigd
Is Veilig Thuis ook voor jongeren?, ik lees op de site alleen over kindermishandeling
Ga naar je mentor en maak een afspraak met de huisarts. Zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste mensen, mensen die jou kunnen helpen.
Ezelsoortje21 schreef:
25-02-2019 22:31
Is Veilig Thuis ook voor jongeren?, ik lees op de site alleen over kindermishandeling
Kind is wettelijk gezien tot 18 jaar.
Ezelsoortje21 schreef:
25-02-2019 22:31
zeker!
Celaena_Aelin schreef:
25-02-2019 22:33
Kind is wettelijk gezien tot 18 jaar.
is helemaal niet relevant, veilig thuis is ter bestrijding van alle vormen van huiselijk geweld en zeker niet alleen kindermishandeling
Je vader is een zieke hond....
Je moet altijd een hoop lawaai maken als je onrechtvaardig behandeld wordt. Je vader wil graag dat je bang en stil wordt maar dat moet je nooit doen. Alleen gerucht geven helpt je.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
25-02-2019 23:00
Je moet altijd een hoop lawaai maken als je onrechtvaardig behandeld wordt. Je vader wil graag dat je bang en stil wordt maar dat moet je nooit doen. Alleen gerucht geven helpt je.
Dit. Daar is hij wel gevoelig voor lees ik. Gillen en krijsen en huilen en naar de politie als hij je buitensluit.
Als hij slaat zet het op een gillen.
Zo heb ik ooit een mishandelende ouder gestopt. Er is zo weinig aan om te meppen als de hele buurt voor het raam staat en de politie erbij komt.
Waarom is je vader bang dat je broertje het op school gaat vertellen en niet dat jij het ook school vertelt?
Knap dat je nog naar school gaat trouwens!
Verder naar school, bespreek met je mentor. Er zijn projecten waar je een kamer kunt huren en hulp kunt krijgen als je niet meer thuis kunt wonen.
Dit is voor jou niet veilig en denk ook aan je broertje. Het is voor hem ook afschuwelijk om in deze spanning op te groeien.
Begin met iets kleins en kom in beweging, al is het naar met iemand praten.
En bedenk dat jij niets fout kan doen al durf je niet, je vader is degene die slaat.
https://www.huiselijkgeweld.nl/
Vul je postcode in, en kijk wie in jullie buurt hulp biedt
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de spelling nagenoeg perfect is maar de zinsbouw verre van?

Edit: bij topic over uithuwelijking was de zinsbouw wel perfect. En wel hele typische topics elke keer -> loeperdeloep.
Maloochem schreef:
26-02-2019 11:56
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat de spelling nagenoeg perfect is maar de zinsbouw verre van?

Edit: bij topic over uithuwelijking was de zinsbouw wel perfect. En wel hele typische topics elke keer -> loeperdeloep.
Ben goed in spelling, maar als het gaat om zinsbouw heb ik er wel moeite mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven