Grooming

23-02-2019 21:01 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit graag even van mij afschrijven ,je kunt als ouders niet vaak genoeg gewaarschuwd zijn!
Mijn 11 jarige zoon is via instagram in contact gekomen met een "meisje" nummers uitgewisseld en verder contact via whatsapp sinds december 2018.Gesprekken gingen op zich normaal,(ik screen regelmatig zijn telefoon)
In januari is gevraagd om af te spreken in Den Bosch.Hier mocht hij van ons niet op ingaan,het appen ging verder.Tot vandaag er ineens sexuele gesprekken begonnen,of mijn zoon een foto van haar billen of borsten wilde,maar dat hij dan wel eerst een foto van zijn geslachtsdeel moest sturen.Hij heeft dat gedaan(en vrijwel meteen verwijderd) en toen werd ineens mijn dochter benaderd of zij (naam zoon) kent en dat hij fotos stuurde en of mijn dochter die wilde zien.Ondertussen werd zoon op app bedreigd dat ze de foto naar zijn vrienden zou gaan sturen.Hij is toen meteen met mij komen praten en gelukkig is het hierbij gebleven.Ik heb meteen contact opgenomen met de politie en er is een melding opgenomen.
Ik heb "haar"nog een bericht gestuurd dat ik melding bij de politie heb gedaan en dat er aangifte volgt als er iets met de foto gebeurt of als er weer contact wordt opgenomen.
Ik heb ook de ouders van vriendjes ingelicht.

Ik heb vaak gesprekken met de kinderen over de zgn gevaren van het internet en dat er ook mensen bestaan die zich anders voordoen.
Zo ook met dit meisje,of hij zeker wist dat ze pas 13 was enz.Toen heeft hij haar een keer gebeld waar ik bij was,werd niet meteen opgenomen maar binnen 5 min teruggebeld door een meisje.

Politie denkt aan grooming,ik had daar dus nog helemaal niet aan gedacht.
Nu de adrenaline een beetje uit mijn lijf is en ik daar wat meer over gelezen heb denk ik toch dat wij hier ook mee te maken hadden en ben ik supertrots op zoon dat hij dit meteen kwam vertellen.
M
anoniem_381495 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 13:43
99.85% gewijzigd
Ik keur de foto ook niet goed he!
Daar hebben we gister best een pittig gesprek over gehad en komende dagen zal dat nog vaker besproken worden.
Ik ben nog steeds trots op zoon! Tussen de foto en het vertellen tegen mij zaten hooguit 5 minuten,hij kwam meteen vertellen dat hij iets doms had gedaan.
coetje schreef:
24-02-2019 09:40
Ik keur de foto ook niet goed he!
Daar hebben we gister best een pittig gesprek over gehad en komende dagen zal dat nog vaker besproken worden.
Ik ben nog steeds trots op zoon! Tussen de foto en het vertellen tegen mij zaten hooguit 5 minuten,hij kwam meteen vertellen dat hij iets doms had gedaan.
Super toch? Laat je niet opnaaien.
thistle schreef:
24-02-2019 05:46
Die wettelijke leeftijdsgrens voor bv Whatsapp is er omdat je een contract afsluit, hiervoor is een wettelijke minimum leeftijd binnen de EU. Heeft dus weinig te maken met leeftijdskeuring zoals games die hebben. En je hersenen worden ook niet aangetast, zoals bij alcohol (wat een vergelijking!!) Overigens heeft oa Gmail ook een leeftijdsgrens van 16 jaar. Dus ik neem aan dat diezelfde kinderen die niet mogen appen tot 16 ook niet mogen mailen? En ook geen android telefoon mogen, hiervoor is namelijk ook zo'n account nodig.
Nou dit is wel erg kort door de bocht. De aanpassing van de leeftijdsgrens is besloten door het Europees Parlement. Deze nieuwe wet moet de schadelijke effecten van sociale media op de ontwikkeling van jonge kinderen voorkomen. Schade als;
obsessieve persoonlijkheid, slechte zelfbeheersing en slechte concentratie. Het kan voor aanpassingen in de hersenen zorgen met gevolgen voor later/ de volwassen persoonlijkheid. Los van het vaak urenlang achter een scherm doorbrengen i.p.v. buiten spelen met vriendjes ook gvolgen heeft voor de sociale ontwikkeling.
Alcohol is schadelijk op een andere manier, maar je bagatelliseert nu wel even heel kort door de bocht dat social media helemaal geen schade aan kan richten bij een ontwikkelend kind.
Ik had gehoopt dat het hierbij zou blijven maar het "meisje"heeft gisteravond laat toch weer contact gezocht.
Ik ga straks de politie bellen en dan zal er toch officiele aangifte gedaan worden.
Als iemand hier meer over wil lezen.
Website LMIO staat veel informatie op
Goed dat je aangifte gaat doen!
Goed dat je aangifte hebt gedaan! Snap alleen niet zo goed hoe er weer contact kon worden opgenomen..ik neem aan dat je niet zo stom bent geweest om zijn nr niet te veranderen en zijn social media niet te verwijderen. Er zullen er nog meer contact met hem
Gaan opnemen.
Ik zou de contacten juist wel open laten staan en zoon zelf een ander nummer en account gaan geven op een andere telefoon. Dit is allemaal bewijsmateriaal, en iedereen die hier iets mee doet is strafbaar! Dus heel goed dat je aangifte doet en zorgen dat zoon niet meer met zijn oude telefoon in aanraking komt.
Ze heeft contact gezocht via mijn oudste zoon deze keer.
Zoon zijn profiel bestaat nog want inderdaad bewijsmateriaal.Hij mag alleen niet meer op dat account maar is er sowieso wel even klaar mee ,heeft zijn telefoon niet meer aangeraakt.
De schrik zit er nog goed in,gelukkig maar want dat maakt dat hij voortaan nog beter oplet.
Andere simkaart ontvang ik vandaag en die gaat in een oude telefoon van mij.

En hoezo er zullen er nog meer contact opnemen?Dit was de enige "vreemde"waar hij mee praatte.
Het is niet dat hij alleen maar contact heeft met mensen die hij irl niet kent ofzo.
Omdat je niet weet wie er allemaal achter zitten...je weet niet of je met 1 pedo contact hebt of met meerdere. En hoezo weet hij de gegevens van al je kinderen?
coetje schreef:
23-02-2019 21:21
Ik keur het zeker af dat hij die foto gestuurd heeft maar begrijp hem ook heel goed.11 jaar en al flink in de puberteit,overal begint van alles te groeien en de hormonen doen ook goed zijn werk.Tot vorig jaar november waren meisjes stom.
Ik heb het gesprek van vanmiddag gelezen en "zij"heeft hem echt verleid tot het sturen van een foto.
Daarna kreeg het gesprek ook meteen een dreigende toon.
Ik vind het nogal wat: een foto van je piemel maken en versturen. Zeker voor een jongen van 11!

Snap het trots op hem zijn dus ook niet zo goed.
Je zegt dat je veel met je kinderen spreekt over de gevaren van internet, maar blijkbaar niet duidelijk en voldoende
Frankly my dear, I don"t give a damn
coetje schreef:
26-02-2019 07:15
Ik had gehoopt dat het hierbij zou blijven maar het "meisje"heeft gisteravond laat toch weer contact gezocht.
Ik ga straks de politie bellen en dan zal er toch officiele aangifte gedaan worden.
Als iemand hier meer over wil lezen.
Website LMIO staat veel informatie op
Coetje: Zoon heeft de foto van uit de app verwijderd, maar staat hij wel nog op zijn telefoon. Maw: heb je kunnen controleren dat zoon niet herkenbaar in beeld is?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
coetje schreef:
26-02-2019 11:26
Zoon zijn profiel bestaat nog want inderdaad bewijsmateriaal.Hij mag alleen niet meer op dat account maar is er sowieso wel even klaar mee ,heeft zijn telefoon niet meer aangeraakt.
De schrik zit er nog goed in,gelukkig maar want dat maakt dat hij voortaan nog beter oplet.

En hoezo er zullen er nog meer contact opnemen?Dit was de enige "vreemde"waar hij mee praatte.
Het is niet dat hij alleen maar contact heeft met mensen die hij irl niet kent ofzo.
Wat vroeg dat meisje dan? En de politie kan weinig doen want is onduidelijk wie achter profiel zit denk ik...

Weet ze ook waar jullie wonen etc..
coetje schreef:

Maar als dit een vreemde is/vreemden zijn, hoe weten ze dan wie je dochter en andere zoon zijn? Want die worden dus ook benaderd?
coetje schreef:

Maar hoe komt dat meisje aan het nummer van je andere zoon?
Ik vind 11 wel jong voor piemelfoto's... toen ik 11 was vond ik zoenen al vies.
Dollop schreef:
26-02-2019 14:27
Ik vind 11 wel jong voor piemelfoto's... toen ik 11 was vond ik zoenen al vies.
Jij bent vast geen man. Heel normale interesse hoor op die leeftijd
Foto is helemaal verwijderd van zijn toestel.Hij staat er echt onherkenbaar op zegt hij.

Ze heeft via een dm op insta contact gezocht met dochter en zoon.Dat is ook niet zo moeilijk,zijn volgers van mijn jongste en zij begint het gesprek met hey,ken jij .....?

Politie gaat wel onderzoek doen naar haar profiel en telefoonnummer,misschien is het wel echt een meisje en zit er helemaal geen bende achter,kan ook nog he.
coetje schreef:
26-02-2019 14:40
Politie gaat wel onderzoek doen naar haar profiel en telefoonnummer,misschien is het wel echt een meisje en zit er helemaal geen bende achter,kan ook nog he.
Of een groepje meisjes
coetje schreef:
26-02-2019 14:40
Foto is helemaal verwijderd van zijn toestel.Hij staat er echt onherkenbaar op zegt hij.

Ze heeft via een dm op insta contact gezocht met dochter en zoon.Dat is ook niet zo moeilijk,zijn volgers van mijn jongste en zij begint het gesprek met hey,ken jij .....?

Dan heeft hij zijn profiel nog openbaar staan. Volgens mij kan je bij verborgen profielen niet zien wie volgers zijn, alleen het aantal.
Thordis* schreef:
23-02-2019 21:54
Ik heb er 2 van die leeftijd en ouder en ik vind het absurd dat een 11 jarige instagram heeft en mag chatten met vreemden. Bizar. Whats app doe je met mensen die je kent. En niet met mensen die je niet kent. Ook niet als je denkt dat je ze kent. Gamen doe je met mensen die je kent. Met vreemden wordt niet gechat, via welk medium dan ook.
Zo ontzettend mee eens!
Wat vervelend dat er weer contact is gezocht. Goed dat je aangifte gaat doen.
Hoop dat politie kan achterhalen wie hierachter zit.
Wat naar allemaal zeg! Ik hoop dat de politie hier snel een einde aan kan maken.
Murrmurr schreef:
26-02-2019 14:29
Jij bent vast geen man. Heel normale interesse hoor op die leeftijd
Om een foto van je piemel te maken én op te sturen?
Wat een onzin
Hoe is het nu to?
Toevallig vertelde een collega vandaag een zelfde verhaal, maar dan haar dochter die benaderd werd.
Moest gelijk aan dit verhaal denken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven