Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Wauw VietjeH, wat een dappere beslissing. Fijn dat jullie er zo duidelijk over hebben kunnen spreken en het ook nog samen eens zijn geworden. Verstandig om nu de juiste keuzes te maken. Vaak duiken mensen er gewoon in om later pas te beseffen dat het niet de juiste keuze was. Kan me voorstellen dat afscheid nemen van een huis (en wss in je hoofd al een hele toekomst) even lastig is! Maar komende zomer met een gerust hart starten is natuurlijk ook een heel fijn idee.

@Nushy top dat je meedoet met MvM, we horen hier graag je ervaringen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
VietjeH, wat jammer dat jullie nog even moeten wachten om te starten, maar wel heel goed dat jullie deze verstandige keuze maken. En fijn dat jullie daar ook goed over kunnen praten. Hopelijk heb je snel meer inzicht en kun je concrete stappen zetten.

Nushy, die test voor MvM weet ik nog! Ik vond dat toen best wel spannend haha. Wel heel leuk, die test vergaat niet. Je blijft de streepjes altijd zien. Ik heb hem dan ook bewaard :)

Bevallen: ik ben bij dochter in het ziekenhuis bevallen. Daar werd ik ingeleid met ruim 38 weken. De volgende keer zou ik ook weer in het ziekenhuis willen bevallen, maar dan hopelijk zonder medische reden.
@Girafjes; Mijn cyclus is ook niet altijd even regelmatig. Lichaam is nu al een aantal dagen aan het rommelen maar nog geen menstruatie. Afwachten dus.

@VietjeH, Wat een moeilijke keuze. Wel goed dat jullie meteen actie gaan ondernemen en met een financieel adviseur jullie mogelijkheden gaan onderzoeken.

@Nushy, Hoe gaat het met je? Goed dat je met MvM mee gaat doen. Hoor graag je ervaringen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Dag allemaal,

Graag zou ik ook willen mee schrijven.
Ik ben 30 en mijn man is 32 .
In mei ga ik stoppen met de pil.
Dit zal ons eerste kindje zijn! Als het natuurlijk allemaal goed mag gaan:)

Wat achtergrond informatie. Zijn 5 jaar samen, getrouwd, gereisd en een mooi huis. Daarom is dit een volgende stap waarmee wij willen beginnen!

Wel ben ik op mijn 21ste al een keer zwanger geweest en heb dit af laten breken vanwege een hele onstabiele situatie met mijn ex.
@Olivia, Welkom, leuk dat je meeschrijft! Wil je dat ik je opneem in de tabel?

Hier wacht ik rustig m'n menstruatie af. Het rommelt al wat maar zet nog niet helemaal door. Stiekem zou ik het niet heel erg vinden als het komende maand niet gelijk raak is, ivm December kindje dan, maar diep in m'n hart hoop ik natuurlijk wel dat het gelijk raak is.
De laatste tijd weer een aantal zwangerschapsaankondigingen hier om ons heen. Ik wil ook :hyper:

Weten jullie hoeveel foliumzuur je moet slikken? Ik slik nu de Mamavit van Davitamon met 400gr foliumzuur, maar ik vriendlief heeft nu andere vitaminen gekocht met 300gr foliumzuur. Op internet zie ik alleen hoeveel er in de mamavitaminen zitten en niet hoeveel je nou precies moet slikken. Denk dat ik de 400 maar gewoon blijft gebruiken voor de zekerheid.

@Nushy hoe voel je je? Al helemaal gewend aan het idee dat je zwanger bent?

@bailey,@isdatzo, jullie beginnen ook deze maand toch?
Vriend vroeg vanavond: slik je al foliumzuur en moet je elke week gaan testen of je zwanger bent? Ik zeg nee, hij weer: maar hoe weet je dan hoe je zwanger bent? :-D Als ik niet ongesteld wordt en misschien wel lichamelijke tekens krijg? We merken het vanzelf. Aha....oké.

We willen allebei een jongetje en meisje...cliché hè?! Al een aantal namen uitgesproken welke we leuk vinden. Zitten wel aardig in dezelfde richting.

Leuk dit! :lol: Het liefst stop ik direct met de pil. ;-)
@Girafjes ja graag!
@ Olivia: welkom!

@ Girafjes: wanneer moet je ongesteld worden?

@ foliumzuur: de richtlijn is 400 microgram per dag dus dat zou ik blijven doen, gek dat in die andere minder zit

@ Niesjuh: Haha mijn partner was ook al zo ongeduldig en zwaar teleurgesteld elke keer als ik ongesteld werd. Wij willen ook allebei een jongen en een meisje. Die voorpret is idd heel leuk!

Ik voel me nog steeds prima, wel wat moe maar dat kan ook nog deels jetlag zijn. Ben de afgelopen dagen maar gewoon op tijd naar bed gegaan, lig er nu ook alweer in.
Leuk om met een groep gelijkgestemden te schrijven. Kan er nog met weinig mensen over praten omdat we nog in een onzekere fase zitten, wil sowieso de eerste echo afwachten, dus ben blij dat het in dit topic kan.
Hi,

Mag ik hier ook meekletsen?
Mijn vriend en ik zijn al heel wat jaar bij elkaar en willen vanaf juni gaan proberen om zwanger te worden.

Maar 1 vriendin weet hiervan en merk dat ik mijn ei er niet echt over kwijt kan :shame:
@ficusje, tuurlijk, wees welkom. Wil je ook in de tabel? Fijn om erover te kunnen kletsen met anderen hé? Het is zo'n groot ding in je hoofd en zo lastig om daar met weinig mensen over te praten 😅ik heb het ook aan 1 vriendin verteld. Een andere vriendin weet dat we ergens binnen enkele jaren graag een kindje zouden willen. En ik heb het perongeluk verklapt aan m'n nichtje maar weet niet of ze het doorhad..

Hebben jullie een speciale reden om tot juni te wachten?
@Girafje: zou je mijn leeftijd willen aanpassen na 26?

Ik heb het boek wat hier al tip gegeven als verjaardags kado opgegeven aan vriendlief. Hij had het besteld alleen nu heeft PostNL het ergens bij de buren afgeleverd maar ze weten niet waar.

Woensdag moet ik ongesteld worden. Dus rustig afwachten wel al 1,5 week last van mijn borsten die doen echt zeer.
Zere borsten was bij mij wel een duidelijk teken, die heb ik normaal nooit.

Ik was even wat stiller, we hebben een goed gesprek gehad en besloten dat we toch later gaan beginnen ivm mijn nieuwe werk en de consequenties qua kinderopvangetc. (In juli zou de nieuwe termijn ingaan en als ik dan al echt zwanger ben en ze het dus niet door laten gaan kan kind 1 wellicht een tijd niet naar het kdv en dat willen we niet.

De nieuwe datum wordt dus vanaf mei... ben er de afgelopen dagen erg verdrietif over geweest maar het is wel beter.
Natte tosti..
@ ficusje: welkom!

@ Vlindertje: gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk is het dit keer raak :)

@ tomatensoep: oh dat is jammer... wel goed dat je in kunt zien dat het beter is gezien de omstandigheden. Nog 2 maanden en dan kunnen jullie er alsnog voor gaan.
Vorige keer hebben we bewust geen nipt laten doen, onder de 35 en geen bijzonderheden in de familie zorgde ervoor dat we het niet nodig vonden. Het geslacht wilde ik wel weten, gewoon omdat ik vreselijk nieuwsgierig was.

Dit keer wil ik wel de nipt omdat ik in mei ook 35 word. Het lijkt me aan de andere kant ook wel heel lastig als er iets niet goed zou zijn, in hoeverre dan en welke consequenties verbind je daaraan. Het maakt het leven ook zo maakbaar en daar ben ik geen voorstander van.
Natte tosti..
Leuk verjaardagscadeau Vlindertje! Hopelijk vinden jullie het snel bij een van de buren :) ik ben begonnen in het boek en vind het best fijn lezen! Ik wil 't liefst wachten met de rest van de hoofdstukken tot ik zwanger ben. Even kijken of ik dat volhou

Jammer Tomatensoep, maar wel fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten. En 1 kind naar het KDV en de ander niet klinkt inderdaad ook niet zo praktisch.. Maar mei duurt ook niet zo lang meer!

Even een hele praktische vraag.. Weet niet of dit in een topic hier moet of in seks maar gezien dat met elkaar te maken heeft.. :lol: Niet quoten aub, maar mijn vriend en ik hebben altijd met condoom gevreeën. Omdat ik nu bijna ongesteld moet worden en deze periode wilden beginnen hebben we het zonder gedaan, maar brandde best wel erna. Is dat herkenbaar voor iemand? :huh:
@ficusje, welkom.

@tomatensoep, niet zo vreemd toch dat je wat verdrietig bent om de keuze die jullie hebben gemaakt. Wel goed dat je ziet dat de omstandigheden dan beter zijn.

@girafjes, niet herkenbaar. Is dit de eerste keer zonder condoom?
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Ja klopt, de eerste keer
@girafjes: Ik wil graag in de tabel: 28 jaar, startmaand februari, en we gaan voor ons 4e kindje.

Ik herken het branderige gevoel niet trouwens.

Respect voor iedereen die vanwege een rationele keuze de kinderwens nog even uitstelt!

Ik heb volgend weekend mijn nod.

Nipt/combinatietest heb ik nooit laten doen, vooral om onze jonge leeftijd niet.

Bevallen: bij de oudste ben ik in het zkh bevallen vanwege een medische indicatie. Bij de andere 2 thuis bevallen. De laatste keer zelfs zonder verloskundige omdat het zo snel ging.
Ik vond thuis bevallen heerlijk, eigen spullen, eigen douche, je eigen bed gelijk in. En van die zooi zie je niks, wordt allemaal netjes opgeruimd voor je:)
Zou je het in de tabel voor me aan willen passen girafjes?

Wb prikkend gevoel, ja dat herken ik wel. Geen idee wat het is.
Natte tosti..
Soep, wat jammer dat jullie toch nog even moeten wachten. En snap je verdriet zeker! Maar wel goed dat je de keuze maakt op basis van jullie argumenten. Hopelijk is het dan in mei snel raak!

Girafjes, ik herken het wel. Doet me altijd een beetje denken aan vergelijkbaar gevoel als zoenen met iemand met een stoppelbaard. Een soort irritatie. Had het overigens vaker niet dan wel. Dus hopelijk is het bij jou ook iets eenmaligs.

Welkom, Ficusje en Olivia! :)

Ann65, wat leuk dat jullie voor een vierde kindje gaan! Hoe oud zijn je andere kinderen als ik vragen mag? :)

We hebben een huis gekocht! Het is nog onder voorbehoud van financiering, maar verwacht daarbij geen problemen. Dus dan hebben we straks eindelijk ons droomhuis en genoeg ruimte voor een tweede kindje! :)
Volgens mij heb ik iedereen nu toegevoegd/gegevens aangepast !

Fijn dat er toch een paar zijn die het branderige gevoel herkennen. Hoop dat het niet iedere keer is :biggrin:

Wat gaaf Knotje! Gefeliciteerd met jullie huis dan alvast! Wat fijn om straks een nieuw plekje te hebben en genoeg ruimte voor het hele (toekomstige) gezin!

Wat leuk een 4e kindje, Ann65!
Hoi! Ik zou ook graag mee komen schrijven. Heb niemand waar ik dit mee kan delen dus hier meeschrijven lijkt mij fijn!

Ik ben 25 jaar, mijn vriend is 28 jaar en we zijn al 5,5 jaar samen. Vorig jaar huis gekocht en beiden inmiddels een vast contract. Vorige week stopweek gehad met de pil en besloten om met de pil te stoppen. Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam hier op gaat reageren en of de menstruatie regelmatig zal zijn. Heb toch zo'n tien jaar aan de pil gezeten.

Slikken jullie ook foliumzuur / extra vitamines om zwanger te worden? Zie door de bomen het bos niet meer op internet welke nou goed zal zijn.
Welkom rugzakje, iwl je dat ik je ook in de tabel opneem?

Ik heb de Davitamon Compleet mama, die waren in de aanbieding toen ik foliumzuur kocht, maar volgens mij is de foliumzuur van Kruidvat of iets dergelijks ook prima.. In alle supplementen zit 400 mg
@Vlindertje, spannend wie weet is het dus al raak! Zou fijn zijn 🤗!

@Soep, wat jammer dat je toch nog even moet wachten. Kan me goed voorstellen dat je daar verdrietig over bent. Heb het zelf helaas ook een paar keer gehad. Echt niet leuk!

@Girafjes, ik wilde eigenlijk het zelfde doen, maar heb het net al per ongeluk uitgelezen 🙈. Kon het toch steeds niet wegleggen en ook niet meer laten liggen.

Dat prikkende gevoel herken ik juist van de eerste keer weer mét condoom. Voelde een beetje schraal. Ik zou iig geen glijmiddel gaan gebruiken om het te voorkomen; dat zou een negatieve invloed hebben op je kansen om zwanger te worden.

@Knotje, Happy New Home :heart:

Ik ben dit weekend voor het eerst ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Een cyclus van 25 dagen. Lekker kort, hopelijk blijft het zo! Ik schrok dr gewoon een beetje van dat ik ongesteld was. Had niet verwacht dat het al zo snel zou komen en heb het ook helemaal niet aan voelen komen. Normaal voelde ik het heel duidelijk aankomen. Toch gek hoeveel er verandert zonder die pil.

En alle nieuwe meiden, welkom :bye: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
@Girafjes: ja je mag mij in de tabel zetten hoor! Zet er maar in vanaf mei, aangezien we eerst willen zien hoe mijn lichaam ontpilt. ;) Zal morgen eens even langs de Etos voor vitamines.

@bumbly: netjes hoor! Ben ook heel benieuwd hoe het bij mij zal gaan. Gek om het verschil te merken denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven