Zwanger worden na hersteloperatie sterilisatie man deel 2

13-10-2016 22:11 527 berichten
Hey meiden ik zag dat het topic gesloten was ik heb een nieuwe aangemaakt ik hoop dat jullie me kunnen vinden

Liefsxx Marieke
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden ik heb hier al lang niet meer gekeken.
Onze eerste ivf is mislukt maar mijn eicellen zijn niet goed. De zwemmers van mijn man 23miljoen nog namelijk! Is zo'n 5 jaar geleden de operatie en 2jaar geleden met ivf was het 3 miljoen.

Hier nu in februari verder met icsi poging en met andere hormonen dan hopelijk wel een kans.
Hey Anne, wat vervelend dat het niet gelukt is :-( Wel erg fijn dat het zaad goed is!! Houd moed! Ik hoop voor je dat het snel raak is.
Wauw dacht kijk weer eens op t forum .
Maar wat zijn er weer veel nieuwe bij gekomen en ook veel oude zijn er nog . Ik heb niet alles helemaal terug gelezen maar Marieke is er bij jullie nog geen wondertje geweest ?. En yoshi nog een keer zwanger als ik t goed las en Nadia nieuwsgierig hihi . Leuk om te zien . Was wel benieuwd of er toch nog mensen er nog een wondertje bij kregen ik heb op 22 nov 2016 mijn dochtertje gekregen kiara en die gaat al bijna na school . Soms kriebelt t nog voor nog 1 maar vind t zo denk wel goed hihi . Voor de nieuwe dames wil ik jullie heel veel succes wensen ook voor de oudere dames . Mijn man is in 2014 eerste keer geopereerd en toen was er geen doorgang heel t jaar zowat op uur en tijd gesext toen eind 2015 nog een keer geopereerd en 28 maart 2016 was ikk 4 weken zwanger en ik had me voor die tijd me er een beetje bij neergelegd dat t wel goed zou zijn kwam er een baby dan kwam die en zoniet dan niet tuurlijk van binnen voel je je wel anders maar heb het toen groten deels los gelaten en sex gehad wanneer t uit kwam . En dat gaf me wel een stukje rust en toen in 2016 een gezonde dochter . Dus dames wil even zeggen geef de hoop niet op en blijf proberen maar te veel focussen kan echt averechts werken .
Liefs christa
Hoi!
Ik sluit me even aan hier.
Mijn echtgenoot heeft op 13 november 18 de hersteloperatie gehad. Na ongeveer 4j steriel te zijn geweest. Operatie verliep goed volgend de uroloog. Echter is nu zijn rechter teelbal nog steeds wat opgezwollen.
We hebben besloten om vanaf januari er volop voor te gaan dus zitten we nu eigenlijk in ronde 2. Mijn NOD is vermoedelijk 23/2. Mijn cyclus is helemaal niet regelmatig en wordt naar mijn gevoel ook steeds wat korter. Vorige maand een lichte bloeding van amper 2 dagen, terwijl ik daarvoor sinds mijn pilstop eind september, zo zware bloedingen had dat ik er mottig van werd.
De test was negatief dus zeker geen zwangerschap.
Woensdag moeten we het allereerste staal binnen doen, exact 3 maand de de operatie.

Ohja. We hebben al een dochter van 7 en een zoon van 4,5.

Grtjs
Kim
Hoi hoi!

Ik meld mij hier ook. Mijn man gaat 14 februari voor het eerst op gesprek bij de huisarts om de hersteloperatie te bespreken. Wij hebben 4 kinderen en zo'n 5.5 jaar terug is mijn man gesteriliseerd. De wens voor een 5e speelt weer helemaal bij ons beide. We hebben even gewacht tot het nieuwe jaar ivm de zorgverzekering aanpassen en nu gaan we dus echt de stap zetten. Ben benieuwd of het gaat lukken allemaal, de sterilisatie was lastig en moest uiteindelijk op de ok plaatsvinden ivm (te) korte zaadleiders. Hoop dat dit nu geen belemmeringen geeft om het te herstellen.
Spannend dames! Fijn als je ervaringen etc kunt delen. Heb ik erg veel aan gehad! Mijn vriend is 12jr geleden gesteriliseerd. Heeft 2 kids van 17 en 1t. Juli 18 geopereerd, erg goed resultaat. Na 5 rondes zwanger maar helaas miskraam met 8 wk. Nu op naar een volgende plakker.
Hoi iedereen,

De resultaten zijn binnen van ons allereerste staal. De uroloog was heel erg verbaast over de goede kwaliteit. We moeten zelfs geen 2de staal meer binnen brengen op 6 mnd en kregen meteen groen licht.
Super nieuws dus voor ons.

Grtjs
Wat verdrietig Lbtwee! Sterkte, en hopen dat je gauw weer zwanger mag worden!
Heel veel sterkte lbtwee!!! Knuffel!
Lbtwee: Wat verdrietig de miskraam, sterkte. Zwanger worden lukt, dus volgende x hopen dat het blijft zitten ♡.

KiMaes: Goed zeg ! Heeft de uroloog ook aantallen genoemd en heeft hij ook naar de kwaliteit gekeken ? Succes en ga ervoor!

Hier is man naar de huisarts geweest en heeft een verwijzing gekregen. We hebben de afspraak bij de uroloog op 8 maart.
Hoi!

Lbtwee, we duimen alvast!

@Gullunge: we konden het moeilijk verstaan aan de telefoon maar hij sprak alvast over miljoenen en een zeer uitzonderlijke beweeglijkheid voor pas 3 maand na de operatie.

Een weekje geleden mijn eisprong gehad dus in principe zou het dus al prijs kunnen zijn. Alleee aan mijne vent zal het niet liggen alvast.
Heb het alleszins al mogen horen, hij spreek nu van 'ik en mijn miljoenen vrienden' :roll: :hihi:
Hoi!
Wat een verhalen veel al succes vol andere aangrijpend.
Mijn man ik zijn ons aan het verdiepen in de wereld van Refertilisatie
hij heeft al 2 mooie zoon.
Mijn man heeft zich 12 jaar geleden laten steriliseren er was toen met zijn ex vrouw geen behoefte aan een 3e kind. Wij zijn nu in middel 2.5 jaar samen
en hebben de wens een kindje van ons samen.
Wij hebben succes verhalen gehoord over een Kliniek in Doetinchem, heeft er iemand hier ervaring mee?
Onze zorg verzekering dekt de kosten niet, dit is geen probleem maar wat zijn de geschatte kosten.
Wij komen zelf uit Zuid Holland en heeft iemand ervaring met een kliniek / Ziekenhuis uit de provincie?

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen
Hoi!

Mijn vriend heeft 5 februari 2019 de operatie laten uitvoeren, we hebben nog geen spermaonderzoek laten doen, maar wel al stiekem seks gehad toen ik vruchtbaar was.

Hij was zo`n 8 jaar gesteriliseerd, is nu 43 en ik 26. We hopen zo dat het voor ons mag lukken...

10 maart is mijn NOD..
@ann-ie: Wij gaan naar ons streekziekenhuis waar de sterilisatie ook heeft plaatsgevonden. Mijn man ziet het niet zitten om 1,5/2 uur vanuit Doetinchem na de ingreep in de auto te zitten.

@LuxNolaStorm: Spannende tijden voor jullie! Al bijna je NOD. Hou ons op de hoogte.

Hier deze week de eerste afspraak met de uroloog. Wat wordt er eigenlijk besproken ? En hoe lang duurde het voor de afspraak voor de herstel-ok mogelijk was?
Hoi dames,

Ik sluit ook graag even aan op dit forum. Eind november 2018 is mijn man geholpen, zijn sterilisatie was toen al 21 jaar geleden. Helaas tot op heden vanwege zijn medicatie gebruik niet gelukt om sperma in te leveren voor onderzoek, dus we weten qua dat niet echt waar we aan toe zijn. Blijft zo iedere maand weer spannend. Over 5 dagen weer mijn NOD.

Succes allemaal!
@Bijtje: Hoe is je NOD verlopen? Wel spannend na 21 jaar! Hoeveel procent kans op slagen heb je dan? Wanneer kan je het sperma wel laten testen?

Volgende maand hebben wij pas de ok dus hier aan het afwachten.
Wow bijtje spannend idd! En leuk!! Gullunge duurt best wel lang he als je aan het wachten bent.. Bij ons zat er tussen de 1e afspraak met de huisarts en de daadwerkelijke operatie bijna 'n jaar. Nu sinds augustus bezig met zwanger worden, na 5 maanden was het al raak maar was een miskraam met 8 weken. Nu weer zwanger (na 2 mnd na miskraam) en heb 6mei 1e afaraak bij de VK. Alles is dus mogelijk!!!
Jeeeeeej lbtwee het is weer raak!! Superfijn, alvast een gefeliciteerd!

Hier alles rond en gezond! Ik tik alweer bijna de 33 weken aan, bizar hoe snel het gaat!! Vooral met een kleuter en een dreumes in huis wordt je zo geleefd dat ik niet zo vaak stil kan staan bij de zwangerschap. Het dametje in de buik doet het supergoed in ieder geval en ondanks dat het zo snel voorbij schiet is het genieten geblazen!

Liefs
Gefeliciteerd lbtwee!

Ik werd 4 dagen te vroeg ongesteld.. hormonen zijn nogal aan het schommelen de laatste tijd, iets wat ik helemaal niet ken, ben al jaren van de pil af en was altijd erg stabiel. Nu wel wat gevoelige borsten maar durf nog nergens op te hopen. Over 8 dagen weten we meer voor deze ronde.

De arts schatte de kans op ongeveer 30%..
Gefeliciteerd LBTwee. Fijn dat het toch nog gelukt is. Hopelijk blijft het nu allemaal goed gaan en met je eind van het jaar de kleine in je armen.

Yoshi, wat gaat het inderdaad snel! Sjonge, fijn dat het goed gaat. Succes nog even met de laatste loodjes.

Spannend Bijtje, nu nog even een weekje geduld hebben.

Hier gaat het verder prima. We proberen ons in te stellen op geen kinderen meer, maar dat blijkt toch echt niet zo makkelijk als gedacht. Stiekem denken we allebei nog zeer regelmatig wat als... en vorige maand was ik ineens 9 dagen overtijd. Ondertussen wel 2 negatieve testen, maar toch.. Vond het wel echt stom, het laait alle hoop weer op..

Nu maar focussen op andere dingen. Mountainbiken, motorrijden en onze vakantie naar Zweden over 3 maanden.

Liefsxx
Wauw yoshi zo ver al! Hopelijk voel je je verder wel goed. Op naar de laatste weekjes!
Marieke bij jullie niet meer gelukt dus 😔. Ik ben alle verhaallijnen een beetje kwijt, sorry daarvoor. Maar als je weer hoop kreeg bij 9 dagen overtijd, is er dan wel altijd nog een wens?

Bijtje idd kans op 30procent, maar dan te bedenken dat ik al in ronde 5 zwanger werd... Ik denk dat die percentages echt per persoon verschillen!!
LBtwee, klopt, na de 2e hersteloperatie in Juli 2017 en de goede uitslag in oktober besloten we het een jaar te proberen. En als het dan niet zou lukken dat het dan klaar was. Ook omdat onze kinderen ook steeds ouder worden. Van de zomer worden ze 11 en 9. Maar ook omdat je na 5 jaar misschien toch een keer op een punt moet komen van , nu is het klaar. Alleen je gevoel zet je niet zo makkelijk uit.
We zouden nog een test kunnen doen om er achter te komen of er nog steeds zaad aanwezig is. Maar daar zit mn man nog niet echt op te wachten.
Hey ladies,

Hoe gaat het nu met iedereen? Hier best wel chaotische weken gehad. Mijn vriend heeft een herseninfarct gehad 3 weken geleden. Gelukkig is de uitval aan de rechterzijde weer bijgetrokken, maar hij moet nog erg rustig aan doen. Ondanks dat toen hij zich wat beter voelde toch onbeschermd met elkaar gevreeën. Nu 6 dagen voor mijn NOD en heb al een halve dag steken in mn onderbuik. Ben toch benieuwd wat het is.
Hoi bijtje,
Jeetje wat heftig van je vriend! Das echt niet niks, hopelijk houdt hij er weinig klachten aan over, zowel fysiek als mentaal/psychisch 😔 sterkte!!

6 dagen voor nod is testen miss wel heel vroeg, maar alles is mogelijk natuurlijk!! Ik duim voor je.

Hier goed niruws: vandaag termijnecho gehad en ben 9w4d zwanger. Voel me fantastisch, alleen last van vermoeidheid maar dat is al veel minder sinds 'n week. Ud is 26 december... Kan niet wachten het iedereen te vertellen!!!
Wat fijn dat je je zo goed voelt lbtwee! Heb je het nog aan niemand verteld?

Dankje, ik hoop ook dat alles meevalt en hij zich snel weer beter voelt. Ik ga nog niet testen, wacht het gewoon af, anders maak ik mezelf ook alleen maar gek.. maar zijn wel spannende dagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven