Mails in bulk opslaan

03-03-2019 15:07 15 berichten
Google helpt me niet verder, misschien dat iemand het hier weet.

Binnen het bestuur heb ik, als nieuwe functionaris, de bijbehorende mailbox overgenomen. Deze zit echter bijna vol. Verwijderen mag niet en de opslagruimte vergroten wil men niet. Over beide punten is geen discussie mogelijk.

Nu wil ik de oudere mails in bulk opslaan, zodat ik ze van de mailserver kan verwijderen. We maken gebruik van Argeweb, maar via webmail kan ik alleen de mails per stuk opslaan, niet in bulk.

Heeft iemand er een goede oplossing voor?
Alle reacties Link kopieren
En als je een mailprogramma gebruikt op je pc om de mail uit te lezen. (Outlook, Thunderbird oid)

Dat zal met dezelfde username/ wachtwoord combinatie werken

https://www.argeweb.nl/e-mail/kb/instal ... 3-592.html

gebruik wel IMAP en niet POP, om te voorkomen dat alle mail opgehaald wordt van de server en vervolgens op de server verwijderd wordt.
Dat heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet.

Ik gebruik sowieso mailprogramma’s, want de webmail van Argeweb werkt nogal beroerd.
Waarom werkt dat ophalen vand de server niet?
Op de website van Argeweb staat dat ze pop3 en imap ondersteunen. Wellicht dat je in je mail-programma het vinkje “op server laten staan” weg moet halen.

Welk email-programma gebruik je? Welke imap instellingen gebruik je?

Bel anders de gratis technische ondersteuning van argeweb.
Het ophalen van de server werkt wel. Ik weet er gelukkig zelf wel het e.e.a. van ;-)

Waar het mij om gaat is dat de opslagruimte vol is, en ik dus mails wil downloaden van de mailserver en op wil slaan op eigen schijfruimte. Dat gaat wel, maar alleen per stuk, niet meerdere tegelijk.

Jouw optie van een vinkje weghalen, is er niet. Daar had ik ook al naar gekeken.
Gebruik je een Mac?

Je kunt mailboxes in Apple mail in zijn geheel back-uppen en opslaan op je harde schijf. Ik ga ervan uit dat dat met Windhoos ook kan.
Zowel Mac als Windows.

Ik heb die functie dan blijkbaar over het hoofd gezien. Ik ga er even naar kijken. Dank!
In Apple Mail onder mailbox/export mailbox
Net geprobeerd, maar dan krijg je een volkomen onleesbaar tekstbestandje.
Afijn, het was het proberen waard.
Je moet het ook niet openen met een text editor. :lightbulb:

Je maakt hiermee een back-up van een bepaalde mailbox die je weer kunt importeren in je mail programma.

Maar als je het niet snapt kan ik er ook niets aan doen. Google het.
Hetvrijewoord schreef:
04-03-2019 12:03
Je moet het ook niet openen met een text editor. :lightbulb:

Je maakt hiermee een back-up van een bepaalde mailbox die je weer kunt importeren in je mail programma.

Maar als je het niet snapt kan ik er ook niets aan doen. Google het.
Ik snap het wel hoor.

Maar ik wil het dus niet opnieuw importeren in mijn mailprogramma, vanwege de toegankelijkheid.
Dan begrijp ik niet wat je wel wilt.

Je zegt eerst dat je de oude mails wilt opslaan zodat ze uit de mailbox zijn, dat is precies wat je doet met deze methode. Op deze manier kun je ze later altijd weer als mail terughalen inclusief headers.

Maar goed, google.
Ik denk ook wel dat het daarop uitdraait hoor. Er zit weinig anders op.
lise1985 schreef:
04-03-2019 09:41
Jouw optie van een vinkje weghalen, is er niet. Daar had ik ook al naar gekeken.
Welk email-programma gebruik je precies? Dat zou een hoop helderheid / tips kunnen geven...
Ik heb nu via het mailprogramma van de mac exports gemaakt van oudere postbussen en vervolgens die postbussen met inhoud uit de mail verwijderd. Dat levert weer wat ruimte op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven