Heb jij Instagram?

04-03-2019 19:08 80 berichten
Een paar jaar geleden heb ik eens voor een werkevent een Instagram account aangemaakt. Daarna nooit meer iets mee gedaan, maar nu heb ik hem afgestoft zodat ik mijn dochter kan volgen die op reis is. Ik volg er nu dus drie, en heb drie volgers :-) Eigenlijk weet ik verder niet zo goed wie ik zou willen volgen, of wat ik er zelf op zou moeten zetten. Ik heb wel, volgens mijn dochters omdat ik oud ben, een Facebookaccount waar ik wel eens iets op plaats.
Heb jij een Instagramaccount? En doe je daar actief iets mee?

Heb je een Instagramaccount?

Totaal aantal stemmen: 100

Ja, maar ik doe er niets mee (18%)
Nee, geen behoefte aan (36%)
Ja, en ik ben er actief mee bezig (40%)
Anders (6%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen LinkedIn en Instagram. Gebruik beide alleen werkgerelateerd. Mijn instagram is openbaar dus.

Reden om instagram te gebruiken ipv bijv Twitter is dat ik wel wil dat mijn werk toegankelijk is voor een breed publiek, maar ik wil op geen enkele manier "politiek" betrokken zijn. Het gaat mij om mijn werk, niet om mijn mening. Ik deel dan ook vooral foto's en video's over de voortgang van mijn werk en af en toe wat leuke feitjes ed.
Ingenium schreef:
05-03-2019 17:10
Ik heb geen instagram en facebook meer. Twitter had ik al eerder weggemikt. Ik was echt klaar met alle ‘kijk ons hip en gelukkig zijn’ mensen waarvan je weet dat ze dikke shit hebben. Dus nu vraag ik mensen zelf naar wat ze hebben gedaan, leuke foto’s en wat ze nog gaan doen.
Op facebook heb ik inderdaad één vriend die 'hip en gelukkig' doet. Daar kijk je toch gewoon doorheen? Ik snap dat argument dan ook niet.
kadanz schreef:
05-03-2019 19:10
Op facebook heb ik inderdaad één vriend die 'hip en gelukkig' doet. Daar kijk je toch gewoon doorheen? Ik snap dat argument dan ook niet.
Ook al gaat t slecht met je doe je af en toe toch gewoon leuke dingen of maak je een foto van iets wat je mooi vindt om jezelf op te peppen?
redbulletje schreef:
05-03-2019 19:16
Ook al gaat t slecht met je doe je af en toe toch gewoon leuke dingen of maak je een foto van iets wat je mooi vindt om jezelf op te peppen?
Precies. Alsof jezelf al je shit op facebook gooit. Bizar argument dus.
Ik vind dat geen bizar argument. Als ik weet dat je op het punt staat te gaan scheiden hoef je op fb echt geen mooi weer te spelen met je ‘gelukkige gezin’.
Man ongelukkig, kinderen nog ongelukkiger omdat ouders elkaar de tent zowat uitvechten. En ik had er niet één van op fb, wel meer. Dat je je shit niet op social media gooit snap ik, maar deze neppe shit hoef ik echt niet.
Sowieso vind ik social media vaker neppe shit dan gewoon leuk.
Ingenium schreef:
05-03-2019 19:30
Ik vind dat geen bizar argument. Als ik weet dat je op het punt staat te gaan scheiden hoef je op fb echt geen mooi weer te spelen met je ‘gelukkige gezin’.
Man ongelukkig, kinderen nog ongelukkiger omdat ouders elkaar de tent zowat uitvechten. En ik had er niet één van op fb, wel meer. Dat je je shit niet op social media gooit snap ik, maar deze neppe shit hoef ik echt niet.
Dan blokkeer je die persoon toch gewoon? Of je schudt je hoofd en hebt even medelijden met je vriendin die het blijkbaar moeilijk heeft.
Ingenium schreef:
05-03-2019 19:30
Dat is idd een raar voorbeeld. Maar als je je kut voelt kun je ondertussen nog wel 'n foto delen dat je op de eerste warme dag van 't jaar op terras zat. Dat is toch 'n moment dat je je net iets minder kut voelde tenslotte.
Anoniem262821034 schreef:
05-03-2019 18:37
Is maar net welke accounts je bekijkt. Ik zie vooral veel ‘echte’ mensen. Zonder filters, die niet bang zijn om zo nu en dan hun putjes te laten zien.
Mee eens. Ik volg geen enkele celebrity of andere hippe sportmensen. Wel moeders die eerlijk hun slapeloze nachten delen en foto's van hun kinderen die rotzooi maken in huis. Daarnaast ook de perfecte interieurplaatjes die moeders maakt op de vrije zondag als pa de kinderen mee naar buiten neemt. Want dat staat er dan bij.
Juist de echtheid van Instagram vind ik tof. Ben er zelf ook eerlijk. Daar ontstaat interactie door. Er zijn hele netwerken op Instagram en real-life ontmoetingen van mensen met zelfde interesses of bijv. even oude kinderen. Zo heb ik een vriendin ontmoet, via Instagram.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik heb maar 'n beperkt aantal contacten op facebook en die plaatsen ook wel 'ns dingen over verlies van 'n dierbare, een ongeluk of ziekte of andere pech. Echt niet allemaal #livingthehappylife
redbulletje schreef:
05-03-2019 19:35
Dat is idd een raar voorbeeld. Maar als je je kut voelt kun je ondertussen nog wel 'n foto delen dat je op de eerste warme dag van 't jaar op terras zat. Dat is toch 'n moment dat je je net iets minder kut voelde tenslotte.
Tuurlijk! Ik heb alleen een hekel aan dat mooi weer spelen. Ik vind die hele situatie treurig, vooral voor de kinderen.
Het waren bij mij meer van die types op fb. Ook van die mensen die gerust verhaal komen halen over waarom je ze van fb af hebt gegooid. Daar heb ik geen zin in.
Ik begon fb met het idee dat het leuk was om familie ver weg op de hoogte te houden, maar het werd een wedstrijd wie het gelukkigst is en wie de mooiste vakanties ed had. Daarom ben ik er niet mee begonnen. Ik deed er al weinig meer mee, en nu is het weg.
Merl0t schreef:
05-03-2019 19:35
Mee eens. Ik volg geen enkele celebrity of andere hippe sportmensen. Wel moeders die eerlijk hun slapeloze nachten delen en foto's van hun kinderen die rotzooi maken in huis. Daarnaast ook de perfecte interieurplaatjes die moeders maakt op de vrije zondag als pa de kinderen mee naar buiten neemt. Want dat staat er dan bij.
Juist de echtheid van Instagram vind ik tof. Ben er zelf ook eerlijk. Daar ontstaat interactie door. Er zijn hele netwerken op Instagram en real-life ontmoetingen van mensen met zelfde interesses of bijv. even oude kinderen. Zo heb ik een vriendin ontmoet, via Instagram.

Precies, die mensen posten ook heus foto’s waarop ze er op hun voordeligst uitzien en mooi in de make-up enzo. Maar dat wil niet zeggen dat ze 24/7 zo zijn, of de schijn ophouden. Gewoon, alles in balans, net het echte leven. :)
.
Anoniem262821034 schreef:
05-03-2019 19:41
Precies, die mensen posten ook heus foto’s waarop ze er op hun voordeligst uitzien en mooi in de make-up enzo. Maar dat wil niet zeggen dat ze 24/7 zo zijn, of de schijn ophouden. Gewoon, alles in balans, net het echte leven. :)
Instagram had ik maar daar snapte ik niks van. :facepalm:
Ik vind die mamma accounts ook geen zak aan, maar ik ben dan ook kindvrij, dus ik heb niets met gezinslevens.
Ik ben er een paar maanden geleden aan begonnen. Had er aanvankelijk een zakelijk doel mee, maar het kon nog alle kanten op. Ik gebruik het uiteindelijk vooral privé. Ik volg accounts rondom interieur, kunst, natuur, body positivity, voeding, zelfontplooiing en dingen uit de regio. Zelf post ik ook ongeveer binnen die categorieën. Ik merk dat ik het wel interessant vind, maar soms word ik erin meegezogen. Dan merk ik hoe zo'n medium een heel eigen leven kan leiden dat belangrijker lijkt dan het echte leven. Daar word ik vervolgens een beetje verdrietig van. Dus ik gooi het ook wel eens van mijn telefoon.
zephora wijzigde dit bericht op 06-03-2019 16:44
14.77% gewijzigd
Ik vind de ‘love my life’ ‘yolo’ en kijk mij nou is geweldig zijn ook geen leuke posts, deze mensen gaan snel op niet meer volgen, ik heb dat eigenlijk alleen op fb omdat ik er bij Instagram direct voor gekozen heb, niet al mijn vrienden te volgen. Ik heb de indruk dat het minder wordt, maar komt dus misschien ook omdat ik heel wat mensen op niet meer volgen heb staan. ;-)

Op fb zijn er ook mensen die non-stop berichten van andere delen, of deel like win spellen doen, ik zet deze mensen ook op niet meer volgen, evenals rondom de zwarte pieten discussie en dat soort meuk wat er dan gedeeld wordt, dan gaat bij mij ook de knop niet meer volgen erop. Blijf ik wel vrienden, maar zie niets meer. Ik volg graag wat eet blogs op fb, dat vind ik leuk, en nogmaals voor werk volg ik heel wat, het is voor mij, zowel fb als insta een nieuwsbron. Ik vind het wel handig, ben snel op de hoogte, van bijeenkomsten expo’s nieuwe nieuwtjes en al dat.
Ik volg aan algemene sites vooral reisfotografie, amerika, landschappen en memes. Geen personen in elk geval.
En mensen die te vaak vermiste huisdieren of kinderen delen of winacties die gaan bij mij ook op ontvolgen. Dat zijn een paar buren die ik wel wil behouden om praktische redenen, maar waarvan ik niet snap dat ze op facebook zitten aangezien ze nooit iets leuks van hun eigen leven delen.
Om te koekeloeren bij anderen, ;-).
"Social media". Zoveel mogelijk de indruk wekken t.o.v. vage kennissen, collega's, vrienden en familie dat je een fantastisch, bevlogen, rijk en geweldig gelukkig leven leidt... wat een treurnis.
We used to be friends...
Ingenium schreef:
05-03-2019 19:40
Tuurlijk! Ik heb alleen een hekel aan dat mooi weer spelen. Ik vind die hele situatie treurig, vooral voor de kinderen.
Het waren bij mij meer van die types op fb. Ook van die mensen die gerust verhaal komen halen over waarom je ze van fb af hebt gegooid. Daar heb ik geen zin in.
Ik begon fb met het idee dat het leuk was om familie ver weg op de hoogte te houden, maar het werd een wedstrijd wie het gelukkigst is en wie de mooiste vakanties ed had. Daarom ben ik er niet mee begonnen. Ik deed er al weinig meer mee, en nu is het weg.
Ik heb twee vrienden waarvan ik weet dat ze in therapie zijn vanwege depressie en aanverwante aandoeningen. Dat zijn de mensen die de meest blije verhalen posten op Facebook. Ik denk dat dat ook een manier is om wat leuke dingen toe te voegen aan hun leven. Plus dat de meeste mensen niet op allerlei narigheid van anderen ‘in het openbaar’ zitten te wachten, vrees ik.
CourtneyTT schreef:
05-03-2019 22:27
"Social media". Zoveel mogelijk de indruk wekken t.o.v. vage kennissen, collega's, vrienden en familie dat je een fantastisch, bevlogen, rijk en geweldig gelukkig leven leidt... wat een treurnis.

Klinkt alsof je het zelf niet gebruikt..
Dit is absoluut niet mijn ervaring. Het is maar net wie je volgt, en laat je daar nou net helemaal vrij in zijn!
.
Insta is meer zenden, bij FB kun je veel meer gesprek hebben. Al houden de meeste mensen het gewoon bij loeren en liken. Als iemand een leuke update plaatst reageer ik meestal wel. Heb een hekel aan doorstuuracties, challenges, winacties etc. Blok dat ook allemaal direct. Zit in een paar groepen die relatie hebben met mn hobby. Heb op FB 100 vrienden ofzo. Heb als stelregel, ik volg alleen mensen die ik ook zou uitnodigen om bij mij thuis te komen. Alle oud collega's en kennissen die alleen maar vriend willen worden om te loeren ban ik.

Twitter is leuk voor het volgen van sommige trash tv-series. En nieuws, op Twitter lees ik veel sneller nieuwswaardige zaken/achtergronden en Twitter is ook sneller dan het nieuws.

LI voor het werk, maar daar vind ik het veel meer showen van "kijk eens hoe goed en succesvol ik ben". LI vind ik nog het meest niet nuttige medium.
CourtneyTT schreef:
05-03-2019 22:27
Eigenlijk best treurig dat je er zo oppervlakkig naar kijkt.
zeefietser1 schreef:
04-03-2019 20:36
Jep ik heb er ook 1. Maar dan wel voor mijn vrouwelijke ik als travestiet dus. Volg daardoor voornamelijk ander LGBT gebeuren en wat fit girls.
Mooie is toch wel dat je niet persee je eigen naam hoeft te gebruiken.
Tof!
Ik doe ook zoiets voor mijn hobby, geheel anoniem. Fijn vind ik dat.
Ik gebruik instagram vooral voor de filters. Dus een foto die ik graag wil delen op facebook maar die een beetje te donker is of die baat heeft bij wat opleuking haal ik door insta voordat ik e.a. op facebook zit. Maar het is dus geen marketing profiel van mij. Er staat van alles op van foto's van mijn kat tot foto's van de sneeuw.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mevrouw75 schreef:
06-03-2019 06:51
Eigenlijk best treurig dat je er zo oppervlakkig naar kijkt.
Idd, ik heb zelf nooit fb of instagram gehad. Ik zit wel op twitter bij tv programma’s, ik ben dan niet lid maar volg alleen de berichten die mensen posten. Vind dat een toegevoegde waarde bij veel programma’s :biggrin: .
Ik heb ooit Hyves gehad, en zit nu op viva. Ooit ook op fok een account gehad.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven