Afgedankte spullen
donderdag 7 maart 2019 om 13:45
Regelmatig krijg ik afgedankte spullen van mijn schoonfamilie. Mijn schoonmoeder heeft zelfs de gewoonte dit dan ook nog in te pakken. Het gaat echter om spullen waar ik ook niks mee kan. Bijv. kleding met gaten/vlekken, speelgoed waar de kinderen te groot voor zijn, afzichtige decoratieve spullen voor in huis (vazen, lampjes, kussentjes enz). Mijn schoonzus geeft dit gewoon mee aan mijn man, maar mijn schoonmoeder komt er heel feestelijk mee binnen en roept dat ze kadootjes heeft. Inmiddels weten we wel beter en reageren de kinderen ook niet meer echt enthousiast. Sneu voor haar, maar wel begrijpelijk vind ik. Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar vind het ook irritant dat ik regelmatig naar de kringloop moet om die zooi weer af te voeren. Het gaat trouwens niet alleen om afdankertjes. Ze koopt ook graag prullaria want het was zo’n mooie aanbieding. Herkent iemand dit? Hoe zouden jullie dit op een nette manier oplossen zonder ze te kwetsen?
ghost79 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 13:53
6.33% gewijzigd
donderdag 7 maart 2019 om 17:07
Ttroeteltje schreef: ↑07-03-2019 16:41Ik lees dat je het niet duidelijk en letterlijk uitspreek. Tja, dan blijf je ontvangen. Veel plezier ermee dus.
Ik zeg wel eens dat het echt niet hoeft, dat we al genoeg spulletjes hebben. Maar komt ook niet aan blijkbaar.
donderdag 7 maart 2019 om 17:08
blijfgewoonbianca schreef: ↑07-03-2019 16:34Nemen ze het misschien daarom mee ; zodat jullie het op markten en beurzen kunnen verkopen ?
Nee hoor. Er staan zelfs nog allemaal spullen bij hun. Zij wonen nogal riant en wij hebben niet zoveel opberg ruimte.
donderdag 7 maart 2019 om 17:17
Mijn schoonmoeder heeft hier ook een handje van. Ik weiger vrijwel alles categorisch. Laatst weer een driewieler. Mijn kinderen zijn daar al te groot voor.
Soms lukt het haar nog wel rotzooi in de maag te splitsen door het aan de kinderen mee te geven. Maak vaak is het vergelijkbare meuk met wat ze al hebben of WEER een enorm kunffeldier van de kringloop. Ik denk dat er al minstens 3 kuub knuffeldier op zolder ligt.
Weigereren, dus en hoe botter hoe beter. Maar soms lukt dat niet. Of ze geeft het aan mijn vriendin mee, die niet kan weigeren (dan moet ik het alsnog later de kliko in toveren) of aan de kinderen.
Ik vind die rotzooi die ik soms als verjaardagskado krijg nog erger. Van die prullaria waarbij je dan maar beleefd bedankt, maar waar je niks aan hebt en waar je me al helemaal niet blij mee maakt. Goedbedoelde troep.
Ik probeer met mijn verjaardag meestal een min of meer aktuele spaarbestemming aan te geven (ik wil mijzelf een koffiemachine geven, of een nieuw motorpak) en zamel dan geld in. Dat dunt die stroom in elk geval wat in.
Soms lukt het haar nog wel rotzooi in de maag te splitsen door het aan de kinderen mee te geven. Maak vaak is het vergelijkbare meuk met wat ze al hebben of WEER een enorm kunffeldier van de kringloop. Ik denk dat er al minstens 3 kuub knuffeldier op zolder ligt.
Weigereren, dus en hoe botter hoe beter. Maar soms lukt dat niet. Of ze geeft het aan mijn vriendin mee, die niet kan weigeren (dan moet ik het alsnog later de kliko in toveren) of aan de kinderen.
Ik vind die rotzooi die ik soms als verjaardagskado krijg nog erger. Van die prullaria waarbij je dan maar beleefd bedankt, maar waar je niks aan hebt en waar je me al helemaal niet blij mee maakt. Goedbedoelde troep.
Ik probeer met mijn verjaardag meestal een min of meer aktuele spaarbestemming aan te geven (ik wil mijzelf een koffiemachine geven, of een nieuw motorpak) en zamel dan geld in. Dat dunt die stroom in elk geval wat in.
donderdag 7 maart 2019 om 18:14
"echt niet hoeven"dat klinkt als beleefdheid waar achteraan gedacht wordt: Maar ik wil het wel hebben.
Dus zo zal schoonmoeder het wel op kunnen nemen. Iets anders verwoorden dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 7 maart 2019 om 18:25
Precies. Voor sommige mensen is 'nee joh, dat hoeft echt niet' alleen maar een aansporing om harder aan te dringen. 'Dat wil ik niet' werkt echt veel beter en duidelijker.