Lijf & Lijn alle pijlers

De ruilers willen nog meer kwijt!!

22-03-2009 11:38 578 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!! Naar aanleiding van alle gezelligheid op t ruiltopic, numaar met degene die willen ook samen aan de lijn... wie mee wil schrijven, mag mee doen....

naamleeftijdlengtestart gewichtstreef gewichtdeze week afgevallentotaal afgevallenbijzonder hedenNoa??1,68 64 kg57 kg1,51,5is de oudste en de wijsteMiss_Lemon251,6287 kgsport wel 3 keer in de week!!Sterretjeeeisookheelerggoedbezigkrijgt hier veel morele steun!!!!Jacqie??1,6286 kg70 kgVarisha241,6180 kg58 kgIk ben ik het is niet anders25welheelerggoedbezigmag nu niet lijnen, doet mee voor morele steun en netjes eten!Annedaisymay341,6569 kg57 kgLiefje83271.7195 kg80 kgKrissie16331,7778 kgstart na de pasenQueenie11,7358 kgParis_rose1,7868 kg63 kgwil 5 kg kwijt totaan oude gewichtTouch Of Pink251,7578 kg70 kgmag nog niet sporten ivm knieoperatieGolfmeisje291,7488 kg68 kg0.60.6Netje411.82135 kg99 kgis bijna jarig!!!Biol261,7995,875 kg1,01,0wil afvallen voor St. Maarten in dec!!![
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 24 maart 2009 @ 21:00:

Ik zit hier nog even sterk te zijn, maar weet niet hoe lang ik het nog vol hou. Zag net ineens de zak kaaschips liggen die ik gekocht had een tijdje geleden en die zag mij ook. Punt is dat die nu heel hard aan het roepen is. Ben al een etage hoger gaan zitten, maar de zak gilt wel heel hard hier!

Heb hier echt om in een deuk gelegen, en manlief ook, zo komisch beschreven!! Is 1 schaaltje acceptabel voor je?

Golfmeisje, bedankt voor de info! Superhandig! Maar als ik het invul op caloriechecker dan geeft ie ook weer hoeveel vet ik op heb, hoeveel calorien etc. Dus dat is dan ongeveer hetzelfde principe zeg maar.

Leaf, een haantje pik is een soort broodje dat alleen een paar weken voor pasen verkrijgbaar is bij de bakker. Een broodje in een soort S vorm en die is heel pikkerig van de buitenkant met een suiker/stroop laagje. Ik dacht dat dat door het hele land verkrijgbaar was, niet dus
...
oeps, dubbel
...
Ikbenik, weet je wat ik doe in zo'n geval? Zak open en zo hup ondersteboven de vuilnisbak in. Zonde om het weg te gooien, maar minder erg dan die hele zak leegeten.
Cum non tum age
Zo Noa, das wel erg heftig! Voorlopig is die nog dicht en heb het idee dat die dat wel blijft vanavond. Het is wel een idee idd om te doen als het echt te erg wordt.

Quinnie, denk dat als ik hem open maak ik door sla en dat de zak dan ineens leeg is. Das een beetje mijn valkuil helaas.

Golfmeisje, je weet het wel erg lekker te klinken maar niet heus! Mooi zo.

(is dat internetten via je mobiel niet erg duur en onhandig?)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Als je echt een keer zin hebt om iets chipsachtigs te knabbelen, kun je een zak gemengde sla nemen, dat is echt wel lekker hoor en heel gezond.
Cum non tum age
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 24 maart 2009 @ 21:00:

Handig zeg dat van die punten van de ww. En wat lief van je golfmeisje dat je even keek voor Leaf!

Ik zit hier nog even sterk te zijn, maar weet niet hoe lang ik het nog vol hou. Zag net ineens de zak kaaschips liggen die ik gekocht had een tijdje geleden en die zag mij ook. Punt is dat die nu heel hard aan het roepen is. Ben al een etage hoger gaan zitten, maar de zak gilt wel heel hard hier!IkbenIk, de kaas die ze op die chippies doen is gemaakt van gerecycelde vloerbedekking geloof het of niet..... dus is heel goor... nie eten hoor
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Zo heb net een schaaltje aarbeiden uit de vriezer op (in de reclame bij de AH) met daarover een sausje van vanille yoghurt. Heerlijk!!!!! Aardbeien waren nog een beetje bevroren, net ijs! Een aanrader voor de lekkere trek, is nog gezond ook.

Ook lekker is appel uit de magnetron, dat met een klein beetje wat vanille yoghurt of vla (evt. van optimel) en wat kaneel. Super lekker, net appeltaart maar dan gezond
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Hier een pittige discussie gehad met manlief.... manlief vind dat ik savonds gewoon een normale avondmaaltijd moet eten.. zeker als ik overdag zo streng voor mezelf ben en ook nog eens een half uur op de moordmachine sta..

vanavond als avondeten Gado Gado op... was heerlijk en gewoon 1 portie op... volgens de verpakking was 1 portie 800 kc.. komt op een totaal dan voor mij vandaag van 1400 kc want heb ook nog een mini koekje op vanmiddag
quote:biol schreef op 24 maart 2009 @ 21:42:

[...]

IkbenIk, de kaas die ze op die chippies doen is gemaakt van gerecycelde vloerbedekking geloof het of niet..... dus is heel goor... nie eten hoor

hmmm, ok als jij het zegt. Verleiding is nu wel heel erg gezakt! Mooi zo helemaal de bedoeling van dit topic.

Die appel klinkt wel lekker zo. Van de week eens proberen op die manier.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
ADM: Dat klinkt erg lekker, vooral die aardbeien, jummie

Ik heb nog een bruin broodje op en een kop thee. Verder niks meer vanavond. En er komt ook niks meer bij want ik heb mijn tanden al gepoetst en ga dadelijk lekker naar mijn bedje.

Tot morgen dames!
Biol durf het bijna niet te zeggen maar in dit geval heeft je manlief gelijk. Gewoon 's avond normale portie eten. Je kunt wel opletten door te bakken in olijfolie, geen sausjes enzo te gebruiken en extra groente op te scheppen.
Leaf het is ook super lekker, ook lekker is even de blender er door heen te halen dan heb je echt ijs!!!
Oja ook lekker (en eigenlijk voor de kids) zijn de appelchips van zonnatura. Een klein zakje is maar 30 cals. Heerlijk knapperig voor de lekkere trek tussendoor!

Ik heb het zelf een proberen te maken maar helaas was het resultaat een keuken vol met zwarte rook, resultaat was niet echt wat je noemt.. lekker
Biol, je man heeft gelijk! 1400 cal is al onwijs weinig. Te weinig eten is ook slecht hoor! Zeker als je ook nog sport erbij!

Internet op de mobiel is echt een verslaving trouwens. Voor mij niet zo duur, heb een bundel voor 10 euro in de maand. En gebruik het veel. Voornamelijk om dingen te lezen of op te zoeken als er geen computer is. Zoals nu, lig al in bed. Krijg er nu alleen een sms duim van Dus van mij nu geen berichten meer tot morgen..

Slaap lekker alvast!
ADM je hebt gelijk.... en ja mijn man ook...

ik doe het dus ook maar... geen chips, koekjes, snoepjes en andere excessen... overdag streng... en savonds gewoon eten wat de pot schaft..
En voor later op de avond iets lekkers en gezond (zie mijn voorbeelden). Ik merk dat ik het dan prima kan volhouden. En dat lekkers kan ook een stukjes chocolade (geen hele reep dus ) of bv warme magere chocolade melk zijn. Je alles ontzeggen werkt bij mij namelijk echt niet. Mijn sportleraar zegt altijd 6 dagen streng en 1 dag in de week wat losser. Zo zorg je dat je het goed vol houdt.
Blij dat je inziet dat dit beter voor je is Biol! Heel verstandig.

ADM idd. die appel chippies zijn echt lekker. Heb ze altijd hier liggen voor nichtje van 2, maar soms neem ik zelf ook een zakje. Alleen in verhouding wat duurder dan gewone chips, maar wel veel gezonder en soms zelfs lekkerder.
Ik ga lekker slapen dames! Truste
Tja Biol je man en ADM hebben inderdaad gelijk. Maar eerder las ik ergens op dit forum zoiets als: Ontbijt als een vorst, lunch als koopman en dineer als een zwerver, waaruit blijkt dat je het beste 's ochtends veel kunt eten.

Lijkt me wel duidelijk dat het voor velen 's avonds na het eten erg moeilijk is. Duidelijk niet door honger maar door lekkere trek. Voor mij lijkt het soms wel een verslaving. Ik heb de drang ook omdat ik gewend ben het te doen. Alle weken ziek thuis heb ik veel minder gesnoept. En rara op het werk begin ik weer te snoepen. Gewoon omdat ik dit zo gewend ben. En het valt me heel zwaar om dat dan niet te doen.

Wat ik ga doen is opschrijven wat ik eet en snoep. Het niet willen opschrijven van "slechte" dingen kan voor mij een goede motivatie zijn.

Golfmeisje heb jij veel baad bij de WeightWatchers?
Dag dames, hier liefje nog even aan het einde van de dag. Heb gewerkt en dus geen tijd gehad voor internet. Wat hebben jullie het allemaal goed gedaan vandaag! Elkaar tips gegeven, lekker en gezond gegeten.. en zelfs 'ijs' gehad! Prima!

En biol.. is dat echt zo, gerecyclede vloerbedekking? Of ben ik gewoon naief haha.

Heb het vandaag zelf best goed gedaan vondi k. Op werk liggen erg veel koekjes en snoepjes en sapjes enz enz.. en ik heb maar 2 koekjes gehad. VInd dat dat best mag. Straks ff de caloriechecker invullen.

Ben zelf iig erg blij dat ik me niet zo rot voelde als gister en ook niet zo geobsedeerd was door mijn gewicht. Ik voel me wel een beetje opgeblazen, maar door mijn stopweek hou ik vocht vast dus iets slechts kan het niet zijn!

Goed, iedereen lekker slapen en morgen allemaal weer goed op!

Liefs, liefje
Goedemorgen iedereen!

Goed gedaan Liefje! Blij dat je je weer wat beter voelt.

Ik ben op tijd wakker dus ga me zo aankleden, hond uitlaten en ontbijten.

Gelukkig maar vond het gisteren een slechte start van de dag door te laat eruit te gaan en dergelijke dingen niet te doen.

Ga vanavond pannenkoeken eten. Was al weken gelden afgesproken met een vriendin van mij en mijn neefje.

Nou ja als ik de rest van de dag oplet lijkt mij het prima.

Succes iedereen vandaag. Jullie kunnen het!
Hmm wat een hééééérlijk bakje brinta was dat weer!

IBIHINA ik las op het ruil topic dat je gaat trouwen? En dat je aan kinderen wilt beginnen? Leuk! Spannend! Wanneer gaat dat (ongeveer) gebeuren?
Goedemorgen.

ADM, jij hebt goede tips voor de lekkere trek.

Biol, het is al gezegd, maar je man heeft gelijk.Ik geloof dat je minstens 1400 kcal p.d. moet binnenkrijgen om de nodige vitaminen en mineralen binnen te krijgen. Bovendien is het handig als je afvalt zonder je eetpatroon veel te veranderen. Je kunt bijv. heel snel afvallen met, ik noem iets, shakes enzo, maar dat zit er dan ook weer zo aan op het moment dat je normaal gaat eten. Als je gezonder gaat eten en af en toe met mate snoept (zoals ADM al zei), dan is het ook makkelijker vol te houden. Grote kans dat dat dan ook je leefwijze wordt en je daardoor op gewicht bijft.

Ik heb het niet alleen tegen jou nu hoor, maar ook tegen de rest en vooral tegen mezelf.

Bij mij gaat het goed, maarja, het is nog maar 2 dagen he.

Gisteren heb ik als dessert Optimel yoghurt met vruchten gegeten. Echt heel lekker.
Cum non tum age
TOP,

Ik ga half juni trouwen. Best snel dus.

Kinderen blijft moeilijk ivm. met vele medicatie. Soms kan ik wel huilen als ik eraan denk. Eindelijk reageer ik zo goed op de medicatie dat ik het idee van kinderen krijgen (en houden en opvoeden) aan kan en zelfs wil. Alleen om dat voor elkaar te krijgen moet ik juist stoppen met deze medicatie. Zeker in de dosering die ik het slik is het gevaarlijk voor de baby.

Er zijn wel ad. waarbij je veiliger zwanger kan worden, maar dan kan het weer een jaar duren voordat ik daar op ingesteld ben. Moeilijk dus.
Jeetje dat is ook vervelend, durf je het aan kan het niet. Lijkt me ook wel eng om te stoppen met de medicatie die je zo goed laat voelen. Enorm moeilijke keuze. Zal voor je duimen! En juni is zeker snel. Ben je al ver met de voorbereidingen? Ben wel een klein beetje jaloers hoor. Wij zouden ook wel willen maar we willen zo veel. Ander huis, kinderen. En trouwen is nou niet bepaald goedkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven