Na wolprogramma te nat nog
donderdag 7 maart 2019 om 21:29
Ik heb een trui die echt te nat uit het wolprogramma komt. Ik doe de centrifuge op 400 en kan hem dan nog flink uitknijpen ( dit gebeurd met ander kleding niet).
Het vervelende ervan is dat het na 2 dagen nog nat is, dit terwijl in het wasetiket specifiek staat dat het op wolprogramma gewassen moet worden.
De stof is 69 procent acryl en 28 procent polyester.
Wat raden jullie mij aan, het wolprogramma op 800 kwa centrifuge doen? ( er zit niks tussen 400 en 800) of hebben jullie een andere tip?
Het vervelende ervan is dat het na 2 dagen nog nat is, dit terwijl in het wasetiket specifiek staat dat het op wolprogramma gewassen moet worden.
De stof is 69 procent acryl en 28 procent polyester.
Wat raden jullie mij aan, het wolprogramma op 800 kwa centrifuge doen? ( er zit niks tussen 400 en 800) of hebben jullie een andere tip?
donderdag 7 maart 2019 om 21:34
SallySpectra* schreef: ↑07-03-2019 21:31Het wolprogramma op mijn machine centrifugeert op 1200 toeren.
Dan vervilt je wol.
Op zeker dat het je wolprogramma is?
Inderdaad liggend op een dikke handdoek op een rek drogen.
donderdag 7 maart 2019 om 21:35
donderdag 7 maart 2019 om 21:37
donderdag 7 maart 2019 om 21:38
Ik leg mijn net gewassen wollen spul op een handdoek en rol deze vervolgens strak op en 'wring' een beetje. Dat haalt een aanzienlijke hoeveelheid water uit het kledingstuk. Daarna pak ik een nieuwe, droge handdoek waarop ik het kledingstuk laat drogen (op wasrek). Binnen een dag is het altijd wel droog.
donderdag 7 maart 2019 om 21:38
donderdag 7 maart 2019 om 21:39
donderdag 7 maart 2019 om 21:41
Echt bizar. Zo tegen alles in van wat ik, en velen met mij, altijd geleerd heb.
donderdag 7 maart 2019 om 21:51
Centrifugeert je machine überhaupt wel met maar 1 trui? Of doe je er andere dingen bij?
Als mijn wasmachine het gewicht niet goed verdeeld krijgt (bijvoorbeeld 1 groot ding er in) wordt het centrifugeren overgeslagen en komt de was er inderdaad kletsnat uit. Bijvoorbeeld wel eens gebeurd bij het wassen van een draagzak.
1 of 2 handdoeken erbij lost het meestal wel op.
Als mijn wasmachine het gewicht niet goed verdeeld krijgt (bijvoorbeeld 1 groot ding er in) wordt het centrifugeren overgeslagen en komt de was er inderdaad kletsnat uit. Bijvoorbeeld wel eens gebeurd bij het wassen van een draagzak.
donderdag 7 maart 2019 om 22:06
Zo doe ik het ook. Niet wringen maar trui in model op grote handdoek leggen en stevig oprollen. Eventueel nog even goed op de rol drukken en dan trui plat laten drogen op droge handdoek.Lady_Day schreef: ↑07-03-2019 21:38Ik leg mijn net gewassen wollen spul op een handdoek en rol deze vervolgens strak op en 'wring' een beetje. Dat haalt een aanzienlijke hoeveelheid water uit het kledingstuk. Daarna pak ik een nieuwe, droge handdoek waarop ik het kledingstuk laat drogen (op wasrek). Binnen een dag is het altijd wel droog.
o goeie ik had er maar 1 ding in inderdaad omdat geen andere trui kwa kleur erbij kan. Geen idee of hij het heeft overgeslagen. Ik heb daarna ook nog het programma centrifugeren gekozen op 800 en het kwam er nog steeds nat uit. Dus misschien klopt wat jij zegt wel alhoewel mij wel bijstaat dat mijn wasmachine het programma op het gewicht aan hoort te passen.-Hanka- schreef: ↑07-03-2019 21:51Centrifugeert je machine überhaupt wel met maar 1 trui? Of doe je er andere dingen bij?
Wat ik doe als ik snel iets droog wil hebben, wat niet te hoog gecentrifugeerd kan worden, is het kledingstuk op een dik badlaken leggen. Dan rol ik 'm erin en ga er vervolgens opstaan trappelen.
Zo pers je het vocht eruit, als je trui heel nat is heb je misschien een tweede handdoek nodig, maar daarna is ie echt wel een heel stuk droger.
Dus niet wringen, maar gewoon pletten
Werkt als een tiet!
Zo pers je het vocht eruit, als je trui heel nat is heb je misschien een tweede handdoek nodig, maar daarna is ie echt wel een heel stuk droger.
Dus niet wringen, maar gewoon pletten
Werkt als een tiet!
excellent wijzigde dit bericht op 07-03-2019 22:08
1.22% gewijzigd
donderdag 7 maart 2019 om 22:10
Whatever, hier gaat alles op 1200 toeren