Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Oh en we willen er allebei graag 2. Of misschien wel 3 of 4 als het allemaal bevalt en goed gaat :biggrin:
Lach hard, duik diep, kom terug..
@girafjes: ooh die kriebels zijn zo herkenbaar! Fijn dat je vriend zo relaxed is, dan moet het vast helemaal goed komen. Geen idee welke testen goed zijn, ik lees even mee naar aanraders. Ooit wel paar keer een rest via internet bestelt (durfde niet in de winkel te halen) maar weet ook niet meer welk merk dat was.

Op dit moment zijn wij alleen nog samenwonend maar wel fiscale partners. Mochten we een kindje krijgen zijn we wel van plan geregistreerd partnerschap te doen. Trouwen vinden we niks.

Het liefst zou ik vier kinderen willen, maar mijn vriend twee. En ik heb meerlingen in de familie, dus die kans bestaat ook nog.

@vietjuh fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Nu op naar het huis taxeren, dan kun je altijd nog verder zien. :)

@tomatensoep oh wat spannend zeg! Houd ons op de hoogte.
Oh wat leuk, 4 kinderen! 3 lijkt mij het leukst, maar vriendlief gaat dit echt niet leuk vinden denk ik haha! Wie weet komt 't nog. Of wie weet roep ik na de eerste dat ik het nooit meer wil, zwanger zijn enz.

@rugzakje, zo dat zou spannend zijn, 'n meerling

Ik heb de tabel wat aangepast, o.a. nu de startmaanden op volgorde.
Dan weten we voor wie we moeten duimen :)
En een nieuw tabelletje voor de zwangere(n) onder ons.
@Nushy, daar heb ik jou vast naar toe verplaatst. Hoe gaat 't met jou?
girafjes wijzigde dit bericht op 11-03-2019 20:39
9.01% gewijzigd
@ Bumbly: wat leuk! Ook dus kans dat je misschien wel zwanger bent als jullie trouwen?

@ Ann65: haha vandaar dat ik mijn vraag ook stelden met ‘gevoel voor nu’ kan me goed voorstellen dat het nog veranderd.
Beleef je het nu anders nu je weet dat het echt de laatste keer zal zijn?

@Vlindertje: leuk dat je het boek nu cadeau kunt geven!
Is het met een reden dat iedereen bij jullie eerst trouwt en dan pas aan kinderen begint dat je benieuwd bent hoe ze daar op zullen reageren?

@Rugzakje; hier ook tweelingen in de familie. Denk dat dat toch ook wel invloed zou kunnen hebben bij ons op hoeveel kinderen we zouden willen.
Wij denken nu dat we twee kinderen zouden willen.
Als we een tweeling zouden krijgen kan ik me voorstellen dat je nog een keer toch die fases die zo snel gaan als ze klein zijn mee wilt maken... maar wie weet misschien ook juist wel helemaal niet en ben je blij dat je er vanaf bent :-P
Dat is wel de planning inderdaad Koffie! We gaan dan ook vooral trouwen om alles goed geregeld te hebben. Het wordt geen gigantische happening maar juist klein, met alleen onze meest dierbare familie en vrienden. :flirting:

Handig de tabel zo girafje, overzichtelijk!
Ohh, en tweelingen zijn zooo leuk! Ik heb al eens zitten denken dat dat echt heel bijzonder zou zijn als ons dat mocht overkomen. Maar goed, die kans is natuurlijk heel klein en ook niet zonder risico's. Dus maar vooral hopen op een gezond en lief, knap, klein baby'tje!
Actief topic vandaag, leuk! :D

Bumbly, wat leuk dat jullie binnenkort gaan trouwen! Heb je wel een jurk? :flirting:

Wij zijn getrouwd tijdens m'n zwangerschap. We hadden nog niks geregeld, ook geen samenlevingscontract oid en ik wilde heel graag ooit trouwen. Dus toen hebben we dat gedaan. Wel heel klein met alleen onze gezinnen en grootouders, maar het was een prachtige dag :heart:

Ik heb altijd de wens gehad voor 3 kinderen. Man vindt 2 genoeg. Dus ben bang dat komende zwangerschap de laatste zal zijn. We zullen het zien. Misschien verandert man nog van gedachten als nr2 weer zo'n leuk kind blijkt te zijn ;-D

Girafjes, de tabel ziet er goed uit zo! Goed idee om ook een aparte tabel te doen voor de zwangeren. Hopelijk mogen we daar allemaal snel naartoe ;-D
@Koffiewijck: vanwege het geloof is het dat eerst iedereen trouwt en daarna aan kinderen begint.

@girafjes: bedankt voor het aanpassen van de tabel.
Knotje_ schreef:
11-03-2019 21:51
Actief topic vandaag, leuk! :D

Bumbly, wat leuk dat jullie binnenkort gaan trouwen! Heb je wel een jurk? :flirting:

Wij zijn getrouwd tijdens m'n zwangerschap. We hadden nog niks geregeld, ook geen samenlevingscontract oid en ik wilde heel graag ooit trouwen. Dus toen hebben we dat gedaan. Wel heel klein met alleen onze gezinnen en grootouders, maar het was een prachtige dag :heart:
Precies hoe wij het voor ogen hebben :heart: ! En dan later nog eens een feest voor de vrienden. Ik ga niet voor een trouwjurk. Al wil ik natuurlijk wel een mooi jurkje aan. Of mss wel een leuke tent, als dr al een dikke buik onder zit :mrgreen: .
En en en Soep? Ongesteld geworden? Of al een positieve test in handen gehad? :hyper:

Wij hebben ook een samenlevingscontract, en die blijft voorlopig ook zo. Hebben allebei de wens om 'ooit' echt te trouwen. :heart:

Ik heb trouwens een aanvulling op mijn verhaal van gisteren!
Gistermiddag waren vriend en ik toevallig beiden vrij. We hebben toen heel lang samen aan tafel gezeten onder genot van een wijntje en alles besproken rondom onze kinderwens.
We hebben besloten in ons huis te blijven wonen. Van het geld dat we nu extra over hebben in de maand (door loonsverhoging e.d.), gaan we apart sparen voor als we straks een keer in verwachting zijn. Samen met de andere extra's (ik heb een betaalde hobby, vriend een 13e maand) zouden we tegen de tijd dat de baby op z'n vroegst geboren zou worden, het eerste jaar kunnen opvangen.
Mocht het dan wat langer duren voordat ik zwanger raak, dan hebben we alleen maar meer spaargeld. Met de vooruitzichten die we hebben komen we daar zeker het eerste jaar mee door. Mocht het dan tóch heel erg tegenvallen of iets, dan kunnen we altijd nog onze woning verkopen.

Dat betekent dat we nu dus definitief vanaf aankomende zomer gaan starten.
Ik ben echt opgelucht en heb er nu goed vertrouwen in. Heb ook het 'alles geregeld hebben voordat we beginnen' idee iets aan de kant gezet. Mijn schoonzus heeft in 9 maanden tijd een nieuw huis gekocht en compleet verbouwd. Als tijdens het eerste jaar van de baby blijkt dat we dit alsnog moeten gaan doen, dan kan dat altijd nog. Bij mijn huidige werk heb ik ook de mogelijkheid om de ene week 24u p/w te werken en de andere week 32 u p/w. Dit scheelt ook weer qua inkomen.

Ik ben dus wel happy nu! Hopen dat het blijft gaan zoals we verwachten. :heart:

Daarnaast, heb ik gisteren filmpjes op Youtube bekeken over een stilgeboorte na 38 weken of een moeder die beiden zoons 2 jaar na elkaar verliest aan een hartafwijking. Werd even keihard met m'n neus op de feiten gedrukt. Liefde en gezondheid is echt het allerbelangrijkst. In welk huis we uiteindelijk gaan wonen doet er veel minder toe.
Zo leuk een bruiloft in het vooruitzicht Bumbly!

Koffiewijck, ik dacht bij de 3e dat dat de laatste zou zijn, dat heb ik toen niet heel anders beleefd. Wel wat bewuster genoten denk ik.

VietjeH, wat fijn dat jullie zo goed hebben gepraat. Geeft ook rust denk ik. Goede beslissing zo!
En inderdaad, er is zoveel ellende..meestal gaat het goed maar er kan ook zoveel mis gaan. Dan waardeer je weer extra hoe goed je het hebt hè.
@ Bumbly wat leuk dat je binnenkort gaat trouwen!! Gefeliciteerd =D! Al een beetje van alles aan het regelen =D?

@Girafjes aaah de kriebels zijn zo herkenbaar!! Echt onwijs fijn dat je vriend er zo chill onder is! De tabel is zo erg duidelijk. Heel handig! Top :thumbsup:

En soep =D? Ondertussen al gemenstrueerd of heb je een positieve test in handen gehad :love: ?

@VietjeH fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad met elkaar en dat je opgelucht bent. Zo te lezen hebben jullie goede plannen :-D ! Ik ben een beetje het zelfde met het "alles geregeld hebben voordat we beginnen" en ik merk dat mijn vriend echt zoiets heeft van "het komt allemaal wel goed. Relax." haha.

Ik heb van de week de huisarts gebeld en mijn implanon wordt 28 Maart verwijderd! En zoals ik mijn vriend hoorde eergisteren, wilt hij toch wel gelijk beginnen. Dus misschien toch een maandje eerder, maar dat laat ik weten!
Het potje foliumzuur staat al in de badkamer zodat ik die elke ochtend in kan nemen! Het wordt allemaal wel heel spannend nu, maar ik ben echt wel aan het aftellen haha :love:

Mijn vriend en ik willen in Juli geregistreerd partnerschap doen zodat alles goed geregeld is voor als de baby eenmaal komt. Later willen we dit omzetten in een huwelijk. Meer omdat we nu nog niet gelijk willen trouwen, maar dat willen we dan doen als de baby groter is zodat deze er dan ook bewust bij kan zijn ^_^!

Weten bij jullie al mensen van jullie plannen? Bij mij alleen mijn moeder en schoonmoeder (die beide overigens echt liever morgen oma worden dan volgend jaar haha) en jullie. Verder niemand. Ik ben wel echt heel blij dat dit topic er is. Zo kan iedereen toch zijn verhaal kwijt en super enthousiast zijn voor elkaar. Doet me goed dat iedereen zo blij voor elkaar is!
Off all the paths you take in life,
make sure a few of them are dirt.
Sorry voor mijn late reactie weer, heb het druk gehad. Ben jullie niet vergeten en ik lees wel steeds mee.

@ bumbly: ik snap dat je geen zwangerschapstesten durft in te slaan als je een bekende tegenkomt. Voor je het weet weet iedereen dat je ermee bezig bent. Volgens mijn zijn die van kruidvat 2v5 het meest betrouwbaar (reageren al bij een heel laag hcg), maar die kun je inderdaad niet online krijgen.
Leuk dat je binnenkort gaat trouwen!

@ ann65: jammer dat je ongesteld bent geworden, hopelijk is het in april raak.

@ Girafje: dank voor het veranderen van de tabel! Hopelijk staan er snel meer van jullie in de zwanger-tabel.
Zou inderdaad leuk zijn als je positief test op je jubileumdag!
Ik zou voor de kruidvat 2v5 testen gaan, die reageren al bij een laag hcg. Mijn diptest was iets later duidelijker positief.
Partner en ik zijn getrouwd, maar volgens mij is het inderdaad niet zo moeilijk om te erkennen en gezag te regelen.

@ Koffiewijck: welkom terug! Jammer dat je huid slecht is, hopelijk trekt dat snel weer bij. Ik heb nu last van een slechte huid met veel puistjes, heb het niet zo erg gehad sinds mijn puberteit…
Die ovulatietesten lijken mij ook lastig, ben blij dat ik ze niet heb hoeven gebruiken, het lijkt me dan een extra teleurstelling als je dan niet zwanger raakt.

@ niesjuh88: inderdaad verstandig om foliumzuur een maand te slikken voordat je stopt met de pil, dan weet je zeker dat het goed op peil is.

@Kato en Knotje: slim dat jullie nog wat kleding bewaard hebben, maar het lijkt me ok juist leuk om weer nieuwe babykleding te kunnen kopen.

@ rugzakje: ik kijk weinig tv, dus is mij nog niet opgevallen dat ik veel baby’s zie, maar er zijn wel meerdere collega’s zwanger.

@ VietjeH: is het wel handig om een familielid als financieel adviseur te hebben? Kan me voorstellen dat je dan niet overal open over kunt zijn.
400 euro per maand aan gwl is wel echt gigantisch veel…
Fijn dat je vanaf komende zomer kunt starten!

@ Vlindertje: oh ja vanuit geloofsovertuigingen is dat wel logisch inderdaad. Hier ook eerst getrouwd, maar woonden wel al een tijd samen.

@Tomatensoep: spannend! Misschien is het nu al wel raak! Al getest?

@Curly ginger: ik zou dan maar snel beginnen met foliumzuur, wie weet is het snel raak! Leuk dat jullie geregistreerd partners worden in de zomer.

Ik heb over een week mijn eerste echo. :) Verder gaat het best goed, ben wel regelmatig misselijk en heb onwijs trek in verse gerookte zalm, maar die kan ik alleen van de visboer eten, dus dat is een duur grapje.
nushy wijzigde dit bericht op 12-03-2019 13:52
Reden: incompleet
11.05% gewijzigd
@Nushy, spannend zeg! Eindelijk de eerste echo straks! Toch wel een momentje...
En ja nou het familielid dat nu onze financieel adviseur is, is echt wel een fijn persoon dat niet snel veroordeeld maar echt luistert en advies geeft, betrouwbaar is en het beste met ons voor heeft. En daarbij is het gratis natuurlijk ha ha. Als het uiteindelijk om zaken gaat die we toch echt met een ander persoon willen bespreken, dan gaan we voor die dingen naar een ander toe.

@Curlyginger, oooh dat duurt ook al niet lang meer! Zo leuk! Ik vind 't altijd zo leuk als de kerels ook enthousiast zijn. Dat geeft toch wel een heel fijn gevoel! Bij ons in de familie/vriendenkring weten mensen wel dat we graag kinderen willen en hier ook niet meer te lang mee zullen wachten. Maar we hebben niemand verteld dat we ook daadwerkelijk aankomende zomer gaan beginnen. Denk dat het voornamelijk voor mijn familie (eerste kleinkind) een leuke schok gaat zijn ha ha.

@Isdatzo, @Bailey, hoe gaat 't bij jullie met de kriebels nu jullie van start zijn gegaan?
Wat is het lekker druk hier, gezellig zeg!

@VietjeH, wat fijn! Klinkt alsof jullie een super goed gesprek hebben gehad. Spannend dat jullie toch in de zomer gaan beginnen, fijn!

@CurlyGinger, bij mij weten mijn moeder en een goede vriendinnen dat we jong willen beginnen. Maar die denken dus tussen nu en twee jaar ongeveer.
Eén vriendin weet dat we nu al beginnen, heb mezelf per ongeluk versproken in m'n enthousiasme. Misschien vertel ik het wel aan m'n moeder als we een paar maanden bezig zijn.\

@Nushy, ja die 2 voor 5 heb ik nu gekocht! Hopelijk mag ik ze gauw gebruiken. Ik had altijd een ongeregelmatige cyclus maar die is de laatste tijd behoorlijk regelmatig en ik voel een week voor mn menstruatie al dat het eraan zit te komen. Ben benieuwd naar deze maand.

Ben gelukkig ook weer wat rustiger, nu de werkweek er al weer bijna voor de helft op zit. Je hoofd ergens anders is fijn in deze tijd haha. Anders maak ik mezelf echt gek
Wat is er weer veel geschreven. Erg leuk 😃

Wij zijn getrouwd toen ik 7 weken zwanger wad van de oudste. Was heel bijzonder.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook de Kruidvat 2v5 gebruikt. Ik testte toen al positief voor mijn nod. Heb deze nu weer in huis.
Heb ook clearblue in huis, maar die ga ik pas gebruiken als ik een positieve kruidvattest heb voor de extra bevestiging.

Wat fijn Vietjuh dat jullie zo fijn hebben gepraat en een beslissing hebben genomen waar jullie beide achter staan.
Fijn dat je in ieder geval meer duidelijk hebt.

Een tweeling lijkt me ook heel erg leuk, maar ook super zwaar. Ik herinner mij van babytijd van de oudste dat ik geregeld dacht ‘wat ben ik blij dat het er 1 is’. Twee is best heel pittig ongeacht of het makkelijk of moeilijke baby’s zijn.
Maar mocht het zo zijn, dan is het zo, en dan kom je daar ook wel weer doorheen.

Nushy; leuk dat je al bijna de eerste echo hebt. Wordt dan zo echt.
Sterkte met je misselijkheid. Dat is echt sh*t.
Belemmert de misselijkheid je nog niet teveel?

Ik zou echt heel graag 3 kindjes willen. Man wil er 2. Ik hoop dat ik hem nog zo ver krijg, maar ben er bang voor.
Dan zou deze zwangerschap mijn laatste zijn en dat vind ik zo jammer.
Zwanger zijn en moeder worden is, ondanks de extreme misselijkheid bij de oudste, echt zo bijzonder :love: niet te beschrijven.

Ik ben nu ook volop aan de foliumzuur. Dan heb ik genoeg opgebouwd om aan het eind van deze maand te beginnen.
Ik merk wel dat ik steeds banger ben voor de eerste weken. Ik was toen zo misselijk en hoop dat ik dat nu echt niet ben. Dat kan er nu gewoon niet bij. Maar goed...we wachten het af.

Gezondheid is echt het allerbelangrijkste. Wij hebben in de directe familie meegemaakt dat het niet goed is afgelopen. Dat is echt verschrikkelijk.

En soep...al ongesteld geworden? Spannend hoor!
Wat is er weer veel geschreven. Leuk!

@tomatensoep: spannend! Heb je al getest?

@Nushy: fijn dat alles goed gaat. Spannend de echo volgende week.

@Vietjuh, wat goed dat jullie een beslissing hebben genomen over de situatie waar jullie ook beiden achter staan. En natuurlijk leuk dat jullie nu ook definitief gaan starten van het zomer.

Man en ik zijn vorig jaar getrouwd, dus op dat vlak is alles geregeld.

Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Denk dat mijn lichaam toch wel behoorlijk van slag is sinds ik gestopt ben met anticonceptie. Heb ook steeds buikpijn en last van vermoeidheid.
Ben niet zwanger, heb 2 testen met een week er tussen gedaan en beiden gaven negatief aan.
Dus hier nog steeds aan het wachten :-(
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Nog niks van menstruatie, ook nog niet getest. Ben echtkapót moe maar kan ook dat ik een virus van zoon heb overgenomen. Reageer later meer!
Natte tosti..
Kato, wij zitten dus in hetzelfde schuitje met die mannen van ons ;-D Ik zou het ook zo jammer vinden als komende zwangerschap de laatste is, maar we zullen zien!

VietjeH, fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad samen! Klinkt als een goed doordacht plan. :)

Nushy, wat leuk dat je bijna de eerste echo hebt! Jammer van de misselijkheid. Hopelijk gaat die snel weer over.

Bumbly, gewoon een mooie jurk is ook al heel leuk! Het blijft toch echt wel een bijzondere dag. En wie weet wel met een kleintje in je buik! :heart:

Er is zoveel geschreven dat ik bijna niet kan onthouden waar ik allemaal op moet (/wil) reageren haha!

Bij m'n vorige zwangerschap wisten twee vriendinnen en m'n zusje het toen we begonnen. En na een paar maanden heb ik nog meer vriendinnen verteld dat we bezig waren, vooral omdat ik soms best wel even verdrietig was als ik weer eens ongesteld was geworden. Dan was het heel fijn om dat te kunnen delen. En daarnaast schreef ik toen ook mee in een topic hier op het forum.
Nu weet nog niemand dat we in april starten. Ik merk dat ik nu minder behoefte heb om dat te delen. Misschien verandert dat nog als we volgende cyclus echt gestart zijn. Wie weet :)
Tomatensoep, heb je al getest?

Nushy, spannend bijna de echo! Ik was alle keren zo zenuwachtig voor die echo.

Bailey, balen dat je nog aan het wachten bent😌 Had je al een cyclus gehad na het stoppen? Of is dit je eerste?

Kato, vervelend dat je zo misselijk was bij de vorige.

Curly, spannend hoor, 28 maart schiet al op! Leuk dat je vriend gelijk wil beginnen.
oeps, dubbel bericht, zie bericht hieronder.
stipjepipje wijzigde dit bericht op 13-03-2019 12:50
Reden: per ongeluk 2x gepost
91.93% gewijzigd
Hoi! Ik ben nieuw op dit forum!

Wij willen zwanger worden, wij gebruiken al 5 jaar geen anticonceptie meer, maar ik heb geen menstruatie/eisprong van mezelf, dus vanmiddag gaan we naar de voorplantingsafdeling van het zkh ;)

(ben van 14-20e aan pil geweest, tot 24e spiraal, en tot 29e geen anticonceptie/menstruatie).

Ik moet dus waarschijnlijk meteen met clomid of FSH injecties starten. Is daar nog een apart topic voor? :)
Volgens mij wel. Kijk maar even tussen de topics op deze pijler.

Wel spannend, hoe schatten ze je kansen dan in?
Natte tosti..
Net getest, negatief.
Natte tosti..
@Soep, hmm, maar nog niet ongesteld? Kan het zijn dat je te vroeg heb getest?

@Stipje, Welkom! Hoe ging het bij de voortplantingsdeskundige?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven