Die tut
zondag 24 maart 2019 om 09:03
Kinderen voelen het als jij niet resoluut bent, omdat je het bv zielig voor haar vindt.
Mijn zoontje was een ware tuttenverslaafde. Hij was wel jonger, maar dat maakte het niet minder moeilijk voor hem. Eerst zijn we alle tutten in een bak gaan doen, toen een kort verhaaltje over de tuttenfee die de tutten naar ons jonger nichtje zou gaan brengen ofwel een enkeltje prullenbak. Dit hebben we buiten gezet en in de ochtend stond daar een mooi cadeautje.
Hij heeft het min of meer geaccepteerd, maar had de eerste periode zijn mama harder nodig met o.a. in slaap vallen, in de nacht wakker worden. Ook daar hebben we weer onze weg in moeten vinden. Het was ff pittig, maar na een half jaar was de tut vergeten. Ben nu blij dat ik doorgezet heb!
Zet dus door, niet meer toegeven, want dan ben je echt terug bij af!
Mijn zoontje was een ware tuttenverslaafde. Hij was wel jonger, maar dat maakte het niet minder moeilijk voor hem. Eerst zijn we alle tutten in een bak gaan doen, toen een kort verhaaltje over de tuttenfee die de tutten naar ons jonger nichtje zou gaan brengen ofwel een enkeltje prullenbak. Dit hebben we buiten gezet en in de ochtend stond daar een mooi cadeautje.
Hij heeft het min of meer geaccepteerd, maar had de eerste periode zijn mama harder nodig met o.a. in slaap vallen, in de nacht wakker worden. Ook daar hebben we weer onze weg in moeten vinden. Het was ff pittig, maar na een half jaar was de tut vergeten. Ben nu blij dat ik doorgezet heb!
Zet dus door, niet meer toegeven, want dan ben je echt terug bij af!
zondag 24 maart 2019 om 09:05
Je bouwt het natuurlijk op. Eerst uitleggen dat kind veel te groot is voor speen en waarom. Daarna uitleggen wat de bedoeling is en uiteindelijk het plan uitvoeren. Dit gebeurt natuurlijk niet in 5 minuten. Je kunt ze voorbereiden en de dag erna weg doen. Kinderen hun intelligentie wordt vaak onderschat. Natuurlijk kunnen ze na afloop nog wat gaan zeuren, maar dan leg je als ouder gewoon weer hetzelfde riedeltje uit.
zondag 24 maart 2019 om 09:06
Ik ook hoor
zondag 24 maart 2019 om 09:11
Ik heb de speen stiekem kapot gemaakt en van tevoren gezorgd dat er nergens meer exemplaren lagen.
Oeps, speen stuk. Nu moet ie weg. Zoon was toen net 2, ging prima. Zelfde met de luier: alle luiers zijn op.
Maargoed bij onze zoon werkt alleen de rigoureuze aanpak geloof ik. Een vijfjarige kun je toch gewoon vertellen dat ze er te groot voor is? En dan omruilen voor een cadeautje ofzo
Oeps, speen stuk. Nu moet ie weg. Zoon was toen net 2, ging prima. Zelfde met de luier: alle luiers zijn op.
Maargoed bij onze zoon werkt alleen de rigoureuze aanpak geloof ik. Een vijfjarige kun je toch gewoon vertellen dat ze er te groot voor is? En dan omruilen voor een cadeautje ofzo
zondag 24 maart 2019 om 09:13
Mijn kinderen hadden aan de fopspeen een knuffeltje vastgeknoopt zitten. Dat mochten ze houden: ik heb alleen de speentjes afgeknipt (het deel dat in de mond gaat). Dat was voor mij namelijk het probleem. Ze waren wel veel jonger, er was nog niet echt met ze te praten. Eentje is namelijk een tijdje gaan duimen toen ik de hele speen wegnam. Dit werkte goed, had ze toch haar handen vol.
zondag 24 maart 2019 om 09:21
Ja, omdat je steeds weer toegeeft. Als je consequent bent, ben je er zo vanaf. Dat is echt maar een paar dagen af en toe gezeur en dan is het klaar. Jij wil haar overtuigen zodat ze het er mee eens gaat zijn ofzo, maar dat gaat niet gebeuren.poezewoefje schreef: ↑24-03-2019 08:44Dat van die tanden al gezegd.
Zou willen dat ze het zelf niet meer wil. Bij niet geven heel veel spel.
zondag 24 maart 2019 om 09:21
Ik had het al een paar dagen van te voren gezegd en uitgelegd, vooral het al groot zijn argument werkte heel goed, daar was dochter erg gevoelig voor. Elke dag herhaald, dinsdag gooien we de speen weg en die dinsdag ook gedaan. Slapen was geen probleem, alleen toen dochter twee weken later ziek werd begon ze over haar speen. Maar ze was een stuk jonger. Met bijna 5 jaar lijkt het me lastiger.Vesper- schreef: ↑24-03-2019 09:05Je bouwt het natuurlijk op. Eerst uitleggen dat kind veel te groot is voor speen en waarom. Daarna uitleggen wat de bedoeling is en uiteindelijk het plan uitvoeren. Dit gebeurt natuurlijk niet in 5 minuten. Je kunt ze voorbereiden en de dag erna weg doen. Kinderen hun intelligentie wordt vaak onderschat. Natuurlijk kunnen ze na afloop nog wat gaan zeuren, maar dan leg je als ouder gewoon weer hetzelfde riedeltje uit.
zondag 24 maart 2019 om 09:24
Wij hebben ze op een dag gewoon afgepakt toen dochters 3 en bijna 2 waren. Dag vantevoren wel aangekondigd. Reden was dat oudste ineens een soort eczeem op haar mond kreeg wat vlgs mij kwam door die speen die vochtig werd van het speeksel. Hoe dan ook, drie avonden was het een beetje lastig en daarna geen centje pijn meer. Na een week mochten ze een klein kadootje uitzoeken en dat was dat. Overigens mochten ze overdag al heel lang geen speen meer.
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 24-03-2019 09:44
0.66% gewijzigd
zondag 24 maart 2019 om 09:26
zondag 24 maart 2019 om 09:26
Je bent er nog steeds niet overheen he?GlitterCupcake schreef: ↑24-03-2019 08:47Geef hem iig niet tijdens het algemene Sinterklaasfeest van school af aan Sinterklaas. Dat jij je kind er met 5 jaar nog niet vanaf hebt betekend nog niet dat anderen 5 minuten lang naar een gekaapt feest moeten kijken hoe je koter er de grootste moeite mee heeft om alsjeblieft tegen Sinterklaas te zeggen.
Dat waren 5 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg![]()
Zelfs ik, als kinderloze Sinterklaasallergische nitwit, snap nog wel dat het net zo oninteressant is voor andere kindjes om te horen dat Wesley altijd zo lief bent voor oma en de hond, als om te horen dat Jeffrey altijd zo dapper is bij de tandarts, als dat Juliaatje nog rondloopt met een tut. What the hell maakt het uit waar de Sint het in die 5 minuten gesprekjes over heeft?
Er is altijd maar 1 ding belangrijk op zo'n feest. Namelijk hoe je zo snel mogelijk bij de bar komt. Of weer naar huis.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zondag 24 maart 2019 om 09:27
Mijn dochter had dat met een zuigfles. Wilde op haar 6e nog elke ochtend een fles warme melk en ‘s avonds water in een fles mee naar bed. Eigenlijk maakte het weinig uit, want we knipten een gat in de speen waardoor ze het in één keer opdronk, maar op een gegeven moment vond ik het wel genoeg geweest. Gewoon weggegooid en niet toegeven als ze drama maakte of te weinig dronk zonder die fles. Gewoon duidelijk en consequent zijn en klaar, net zoals je met een fopspeen kunt zijn.
zondag 24 maart 2019 om 09:29
5 is echt al oud, nu moet je zelf op de blaren zitten want ik denk dat je dan echt veel strijd krijgt met- en verdriet van- kind.
Wij hebben de speel weggelaten nog voordat zoon kon praten. Met 1,5 ofzo. Hij zocht zich rot in zijn bedje dat was wel even zielig maar hij kon nog nergens om vragen en na 2 dagen sliep hij weer net zo prima als daarvoor.
Wij hebben de speel weggelaten nog voordat zoon kon praten. Met 1,5 ofzo. Hij zocht zich rot in zijn bedje dat was wel even zielig maar hij kon nog nergens om vragen en na 2 dagen sliep hij weer net zo prima als daarvoor.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
zondag 24 maart 2019 om 09:36
Nou zeg dat!!Very__Cherry schreef: ↑24-03-2019 09:26Je bent er nog steeds niet overheen he?
Zelfs ik, als kinderloze Sinterklaasallergische nitwit, snap nog wel dat het net zo oninteressant is voor andere kindjes om te horen dat Wesley altijd zo lief bent voor oma en de hond, als om te horen dat Jeffrey altijd zo dapper is bij de tandarts, als dat Juliaatje nog rondloopt met een tut. What the hell maakt het uit waar de Sint het in die 5 minuten gesprekjes over heeft?
Er is altijd maar 1 ding belangrijk op zo'n feest. Namelijk hoe je zo snel mogelijk bij de bar komt. Of weer naar huis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 24 maart 2019 om 09:37
zondag 24 maart 2019 om 09:37
Idd, hou op schei uit. Je hebt het 3,5 jaar te lang aangezien. Spijkers met koppen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 24 maart 2019 om 09:41
Het verhaal dat het slecht is voor het gebit slaat natuurlijk niet aan bij een vijfjarige, dat is veel te abstract.
Zeggen dat ze er te groot voor is, kruisje op de kalender zetten wanneer de vuilniswagen komt, en dan de dagen afstrepen. Dan op the big day: speen in de vuilnisbak, doeidoei zwaaien en klaar.
En dan vooral niet toegeven. Daar doe je haar namelijk geen plezier mee. Consequent doorzetten en volhouden.
(om het jezelf makkelijker te maken: zorg dat er dan ook écht geen speen meer in huis is zodat je niet op moeilijke momenten als je er al 100x uit bent geweest 's nachts toch in de verleiding komt weer een speen te geven).
Zeggen dat ze er te groot voor is, kruisje op de kalender zetten wanneer de vuilniswagen komt, en dan de dagen afstrepen. Dan op the big day: speen in de vuilnisbak, doeidoei zwaaien en klaar.
En dan vooral niet toegeven. Daar doe je haar namelijk geen plezier mee. Consequent doorzetten en volhouden.
(om het jezelf makkelijker te maken: zorg dat er dan ook écht geen speen meer in huis is zodat je niet op moeilijke momenten als je er al 100x uit bent geweest 's nachts toch in de verleiding komt weer een speen te geven).
zondag 24 maart 2019 om 09:43
Wij zijn er ook bijna aan toe. Aangezien je in Belgie woont, kan je er misschien een heel speciaal bezoekje aan de Turtelboom van maken? Dan is toch mijn plan:)
Er zijn er verschillende in Vlaanderen, bijvoorbeeld: https://www.campuso3.be/tuttenboom
Er zijn er verschillende in Vlaanderen, bijvoorbeeld: https://www.campuso3.be/tuttenboom
zondag 24 maart 2019 om 09:58