Die tut
zondag 24 maart 2019 om 09:59
En dit.
Niet meer geven, klaar.
zondag 24 maart 2019 om 10:05
Gewoon weggooien. Bij mijn oudste heb ik hem het raam van de auto uitgegooid nadat ze hem al tien keer tegen mijn man zijn achterhoofd aan had gegooid, en bij mijn jongste was ik hem kwijt op kerstavond, en ik was ziek dus ik heb gezegd tegen zoon dat hij kwijt was en dat was dat. Oudste maakte drama dus dat was ff doorbijten en jongste nam het ter kennisgeving aan.
zondag 24 maart 2019 om 10:10
Ouders hebben vaak geen zin in de strijd die eraan vooraf gaat en ik begrijp dat ergens, wel. Kinderen kunnen vreselijk hysterisch en onhandelbaar reageren. Het is juist omdat kinderen het heel goed begrijpen wat er gaat gebeuren, dat ze zo reageren. En ze trekken alles uit de kast waarvan ze weten dat de ouders zullen zwichten. Belangrijk is dus om vol te houden en vasthouden aan het idee dat je je kind juist weer verder aan het helpen bent in zijn ontwikkeling ipv dat je hem kwetst en zielig moet vinden. Ik houd mijzelf dit altijd voor als kind kont tegen de krib gooit.Honingdropje2 schreef: ↑24-03-2019 09:26Ik snap nooit zo goed dat ouders dan zeggen " ja maar, ze wil de speen overdag" " ja maar hij wil echt niet op het potje oefenen (jochie van 3)" Ja, hij wil echt nog graag azn sap uit een flesje drinken " (4 jaar) Ik snap niet dat je dan als ouder niet gewoon een grens trekt.
zondag 24 maart 2019 om 10:11
Eh ja....jouw reactie vind ik ook nogal dramatisch, dus begrijpelijk dat je oudste zo reageert. En je hebt je kind meteen geleerd dat het ok is om plastic uit het autoraam te flikkeren, maar dat terzijde. Rare manier.beetjegek schreef: ↑24-03-2019 10:05Gewoon weggooien. Bij mijn oudste heb ik hem het raam van de auto uitgegooid nadat ze hem al tien keer tegen mijn man zijn achterhoofd aan had gegooid, en bij mijn jongste was ik hem kwijt op kerstavond, en ik was ziek dus ik heb gezegd tegen zoon dat hij kwijt was en dat was dat. Oudste maakte drama dus dat was ff doorbijten en jongste nam het ter kennisgeving aan.
zondag 24 maart 2019 om 10:12
Dat snap ik, maar juist ouders met onduidelijke grenzen en inconsequent gedrag komen vaak in die strijd terecht.Vesper- schreef: ↑24-03-2019 10:10Ouders hebben vaak geen zin in de strijd die eraan vooraf gaat en ik begrijp dat ergens, wel. Kinderen kunnen vreselijk hysterisch en onhandelbaar reageren. Het is juist omdat kinderen het heel goed begrijpen wat er gaat gebeuren, dat ze zo reageren. En ze trekken alles uit de kast waarvan ze weten dat de ouders zullen zwichten. Belangrijk is dus om vol te houden en vasthouden aan het idee dat je je kind juist weer verder aan het helpen bent in zijn ontwikkeling ipv dat je hem kwetst en zielig moet vinden. Ik houd mijzelf dit altijd voor als kind kont tegen de krib gooit.
zondag 24 maart 2019 om 10:16
Dat denk ik ook. Ze laten teveel afhangen van de gemoedstoestand van het kind en dan heb je soms een ja en dan weer een nee.Honingdropje2 schreef: ↑24-03-2019 10:12Dat snap ik, maar juist ouders met onduidelijke grenzen en inconsequent gedrag komen vaak in die strijd terecht.
Voor mij scheelt het dat mijn partner hetzelfde reageert als ik. Van te voren hebben we dat natuurlijk besproken.
Zo is het wat makkelijker als het om consequentie gaat.
zondag 24 maart 2019 om 10:26
Wow. Ik ben vast niet de enige die dit compleet over the top vindt.Abejoha schreef: ↑24-03-2019 09:43Wij zijn er ook bijna aan toe. Aangezien je in Belgie woont, kan je er misschien een heel speciaal bezoekje aan de Turtelboom van maken? Dan is toch mijn plan:)
Er zijn er verschillende in Vlaanderen, bijvoorbeeld: https://www.campuso3.be/tuttenboom
zondag 24 maart 2019 om 10:29
Die boom, oké...CommonSense schreef: ↑24-03-2019 10:26Wow. Ik ben vast niet de enige die dit compleet over the top vindt.
Maar dat hele circus eromheen, vind ik echt niks.
zondag 24 maart 2019 om 10:35
"We geraken er maar niet af"?
Ze is bijna 5! En nu wil ze ´m overdag ook? Dus als jouw kind iets wil dan mag het zonder meer?
Wat denk je van zeggen dat ze nu echt te oud voor een speentje is en dat ding weggooien?
Desnoods laat je haar iets uitzoeken in de speelgoedwinkel en omruilen voor het speentje. Al vind ik haar daar zelfs al vrij oud voor.
Ze is bijna 5! En nu wil ze ´m overdag ook? Dus als jouw kind iets wil dan mag het zonder meer?
Wat denk je van zeggen dat ze nu echt te oud voor een speentje is en dat ding weggooien?
Desnoods laat je haar iets uitzoeken in de speelgoedwinkel en omruilen voor het speentje. Al vind ik haar daar zelfs al vrij oud voor.
zondag 24 maart 2019 om 10:36
Abejoha schreef: ↑24-03-2019 09:43Wij zijn er ook bijna aan toe. Aangezien je in Belgie woont, kan je er misschien een heel speciaal bezoekje aan de Turtelboom van maken? Dan is toch mijn plan:)
Er zijn er verschillende in Vlaanderen, bijvoorbeeld: https://www.campuso3.be/tuttenboom
Mhuahahahahaha wat een belachelijk iets. En dat je tegenover je kind het woord tut gebruikt, soit, maar op een website voor grote mensen? Hier in Nederland wordt het ook wel gebruikt voor het vrouwelijk geslachtsdeel. Leuk joh, kom naar de Kuttenboom en hang je kutje op.
zondag 24 maart 2019 om 10:37
Werkelijk??Abejoha schreef: ↑24-03-2019 09:43Wij zijn er ook bijna aan toe. Aangezien je in Belgie woont, kan je er misschien een heel speciaal bezoekje aan de Turtelboom van maken? Dan is toch mijn plan:)
Het lijkt me smerig trouwens, allemaal oude fopspenen in een boom. Bah.
zondag 24 maart 2019 om 10:42
dat vind ik dan ook weer raar eigenlijk.Star² schreef: ↑24-03-2019 10:36Mhuahahahahaha wat een belachelijk iets. En dat je tegenover je kind het woord tut gebruikt, soit, maar op een website voor grote mensen? Hier in Nederland wordt het ook wel gebruikt voor het vrouwelijk geslachtsdeel. Leuk joh, kom naar de Kuttenboom en hang je kutje op.
zondag 24 maart 2019 om 10:48
Pick you battles en dan zijn dit dan juist de battles die je moet aangaan. Dit vraagt om een rigoureuze aanpak, waar ik normaal niet zo van ben. Dit is juist iets wat echt moet en waar je later spijt van krijgt dat je niet hebt doorgezet als je de zoveelste rekening van de logopedist of de tandarts binnenkrijgt.Honingdropje2 schreef: ↑24-03-2019 09:26Ik snap nooit zo goed dat ouders dan zeggen " ja maar, ze wil de speen overdag" " ja maar hij wil echt niet op het potje oefenen (jochie van 3)" Ja, hij wil echt nog graag azn sap uit een flesje drinken " (4 jaar) Ik snap niet dat je dan als ouder niet gewoon een grens trekt.
zondag 24 maart 2019 om 10:58
Ik heb hem in zoverre laten kiezen, we hadden een voorleesboekje over het wegdoen van de speen, toen meegedeeld dat hij ook te groot was voor de speen en dat hij zelf mocht zeggen over hoeveel nachtjes we de speen in de tuin gingen begraven (dat begraven was onderdeel van het boekje). Hij was 3,5 en het hielp wel dat hij geen getallen hoger dan 10 kende trouwens
Daarna afgeteld en gewoon gedaan toen het zover was. Beloond met cadeautje en 2/3 nachtjes wat verdriet maar toen was het wel klaar.
Daarna afgeteld en gewoon gedaan toen het zover was. Beloond met cadeautje en 2/3 nachtjes wat verdriet maar toen was het wel klaar.
zondag 24 maart 2019 om 11:02
Hier heeft zoon hem op zijn vierde mee moeten geven met sinterklaas was babypiet had geen speentje meer. In ruil kreeg hij een hele grote teddybeer van de sint.
Hij heeft die beer vervloekt toen hij zich realiseerde dat de speen niet meer terug kwam, maar na een dag of vijf gaf hij het op.
Gewoon doorzetten dus.
Hij heeft die beer vervloekt toen hij zich realiseerde dat de speen niet meer terug kwam, maar na een dag of vijf gaf hij het op.
Gewoon doorzetten dus.
zondag 24 maart 2019 om 11:04
.poezewoefje schreef: ↑24-03-2019 08:44Dat van die tanden al gezegd.
Zou willen dat ze het zelf niet meer wil. Bij niet geven heel veel spel.
Dat is echt een te hoge verwachting!
Ze is ziek geweest en heeft meer behoefte aan comfort/troost. Als je niet wil dat dit in de vorm van een tut is, dan moet je het (tijdelijk) op een andere manier geven. Het meest voor de hand liggende in zo'n periode is meer nabijheid van papa/mama (verzorgers). Dat hoeft niet overdreven of benadrukt, juist niet zelfs benoem het niet, maar hou het voor jezelf in je achterhoofd. Ze is ziek geweest en heeft even wat meer nodig, wees wat vaker in de buurt, ga wat vaker samen op de bank boekje lezen, lekker op schoot zitten, samen spelen, iets bakken of knutselen, of wat ze ook fijn vindt. Ze gaat vanzelf weer meer zelfstandig zijn, na ziek zijn hebben kinderen heel vaak en kleine 'terugval' in dit soort dingen.
Om er helemaal vanaf te komen is een tastbaar 'afscheid' vaak helpend zoals al veel geschreven hier. Tuttenland, tandfee, aan de baby's geven (als er toevallig baby's in de buurt geboren worden), mik het in de vuilnisbak enz. enz. Net wat er leeft op dat moment.
En nee, het schiet inderdaad niet op als jij en je partner hier anders mee omgaan. Dan wordt het juist een ding. Jullie moeten misschien eerst voor jezelf beslissen wat jullie willen, dan pas kan je ook duidelijkheid aan je kind uitdragen.
Succes!
zondag 24 maart 2019 om 11:05
Sansa_ schreef: ↑24-03-2019 11:02Hier heeft zoon hem op zijn vierde mee moeten geven met sinterklaas was babypiet had geen speentje meer. In ruil kreeg hij een hele grote teddybeer van de sint.
Gewoon doorzetten dus.
zondag 24 maart 2019 om 11:28
Tja dat mag je vinden, en mijn dochter is nou eenmaal een hysterisch ding. Dus als ik het pedagogisch verantwoord had aangepakt had ze ook zo gereageerd.Honingdropje2 schreef: ↑24-03-2019 10:11Eh ja....jouw reactie vind ik ook nogal dramatisch, dus begrijpelijk dat je oudste zo reageert. En je hebt je kind meteen geleerd dat het ok is om plastic uit het autoraam te flikkeren, maar dat terzijde. Rare manier.
zondag 24 maart 2019 om 11:33
Ja, maar zo onvoorspelbaar reageren is toch weer een heel ander uiterste, dat vind ik ook hysterisch, en eigenlijk ook nogal onveilig voor je kind. Die tut is op dat moment heel belangrijk voor ze hè, en dat jij die in een vlaag van boosheid van het een op het andere moment uit het autoraam gooit, vind ik oprecht heel raar.
zondag 24 maart 2019 om 11:39
Opsturen naar K3, K3 bedankt jouw dochter met een briefje en een pyama met opdruk.
Die brief stuur je dus op naar oma/gooi je in de vuilnisbak en de pyama stuur je zelf op naar je eigen adres.
En gooi die speen gewoon weg je kan het je dochter niet aanrekenen dat jij en je man geen ruggengraat hebben.
Die brief stuur je dus op naar oma/gooi je in de vuilnisbak en de pyama stuur je zelf op naar je eigen adres.
En gooi die speen gewoon weg je kan het je dochter niet aanrekenen dat jij en je man geen ruggengraat hebben.