Tips grote kamerplant
maandag 25 maart 2019 om 17:28
Hallo,
Graag jullie tips, ik ben op zoek naar een sterke kamerplant!
De plant mag zo'n 1,5 meter hoog of hoger zijn/worden. De plant komt in een hoek van de kamer op een tv meubel te staan. Tvmeubel is erg lang, zo'n 4 meter en deze grenst dus aan twee muren in de hoek. De plant mag dus niet aan alle kanten heel breed worden (2 kanten de breedte in kan dus wel).
Het mag best wat kosten (rond de 80euro) maar dan vind ik het wel erg belangrijk dat de plant sterk is. Ik zag pas een bananenplant en ik vond deze erg gaaf maar iemand vertelde mij dat deze het in huiskamers niet zo goed doet.
De standplaats is trouwens licht maar niet in direct zonlicht.
Graag jullie tips/inspiratie!
Graag jullie tips, ik ben op zoek naar een sterke kamerplant!
De plant mag zo'n 1,5 meter hoog of hoger zijn/worden. De plant komt in een hoek van de kamer op een tv meubel te staan. Tvmeubel is erg lang, zo'n 4 meter en deze grenst dus aan twee muren in de hoek. De plant mag dus niet aan alle kanten heel breed worden (2 kanten de breedte in kan dus wel).
Het mag best wat kosten (rond de 80euro) maar dan vind ik het wel erg belangrijk dat de plant sterk is. Ik zag pas een bananenplant en ik vond deze erg gaaf maar iemand vertelde mij dat deze het in huiskamers niet zo goed doet.
De standplaats is trouwens licht maar niet in direct zonlicht.
Graag jullie tips/inspiratie!
maandag 25 maart 2019 om 18:25
Ik stem ook voor een bananenplant. Een grote is echt een eyecatcher.chirimoya schreef: ↑25-03-2019 17:59mijn bananenplant hier doet het juist prima. en ik denk dat hij hier op een vergelijkbare plek staat als hij bij jou komen staan. ik heb een huiskamer op het zuiden, en hij staat dan ongeveer vier meter bij het raam vandaan. wel veel licht, maar weinig direct licht dus.
maandag 25 maart 2019 om 18:40
https://www.homemeetsnature.nl/Varkensb ... rkensboom)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 25 maart 2019 om 18:44
Bananenplanten, ik had er twee, hetzelfde behandeld en eentje is dood en de ander is drie keer zo groot en mooi geworden....soms weet je t gewoon niet.
Gatenbladplant doet het meestal goed, ik heb er één op hydrocultuur staan en die is zelfs een beetje té groot aan het worden.
Ik heb ook een diefenbachia (misschien fout geschreven), echt een makkelijke plant, twee meter hoog maar niet zo breed, hij schijnt bijzonder luchtzuiverend te zijn. Ik heb m zeker al 7 jaar.
En ik hou er niet zo van , maar ze zijn niet stuk te krijgen, dreacena's.
Ik ken trouwens niemand met een succes met palmen binnen, en ze zijn echt erg duur. Daar gokte ik niet op, hoewel ze erg mooi zijn inderdaad.
Gatenbladplant doet het meestal goed, ik heb er één op hydrocultuur staan en die is zelfs een beetje té groot aan het worden.
Ik heb ook een diefenbachia (misschien fout geschreven), echt een makkelijke plant, twee meter hoog maar niet zo breed, hij schijnt bijzonder luchtzuiverend te zijn. Ik heb m zeker al 7 jaar.
En ik hou er niet zo van , maar ze zijn niet stuk te krijgen, dreacena's.
Ik ken trouwens niemand met een succes met palmen binnen, en ze zijn echt erg duur. Daar gokte ik niet op, hoewel ze erg mooi zijn inderdaad.
maandag 25 maart 2019 om 18:54
maandag 25 maart 2019 om 18:56
dat verklaart een hoop!Nummer*Zoveel schreef: ↑25-03-2019 18:54Nooit een bananenplant in huis nemen, want dat is - volgens oud-Indisch bijgeloof - de pest voor je relatie![]()
maandag 25 maart 2019 om 19:47
maandag 25 maart 2019 om 20:12
maandag 25 maart 2019 om 20:13
maandag 25 maart 2019 om 20:20
dank je wel! ik ga dan ook maar eens een poging wagen denk ik .. fingers crossed!