Dansen peuter 2 jaar

25-03-2019 23:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik ben absoluut geen moeder dat mn kind zou pushen of iets wil laten worden of zijn wat ze niet leuk vind.
Ze doet en wil absoluut niks anders dan de hele dag dansen. Ik heb 2 zoontjes en toen kreeg ik nog een cadeautje, een meisje. Dit is dus nieuw voor mij en omdat ik haar volle overgave in het dansen, haar fanatisme zo bijzonder vond, was ik gewoon benieuwd naar andere ervaringen, meningen van ouders die ook een meisje van deze leeftijd hebben en dansen. Niet omdat ik denk dat zij beroemd gaat of moet worden. Het was gewoon uit nieuwsgierigheid, enthousiasme en ook omdat ik wel trots was dat ik het wilde delen. Ik ben redelijk nuchter, maar was gewoon benieuwd naar wat feedback hierover, bedankt.

het topic mag verwijderd worden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-03-2019 09:10
Reden: OP gewijzigd, maatregelen genomen
69.54% gewijzigd
Nou totaaaal geen opvallende plug hoor :roll:
Mijn dochter begon al met 8 maanden te dansen, ze vond het helemaal geweldig. Nog steeds wel (nu 2,5), maar het is wel wat minder geworden. Of het bijzonder is? Geen idee.
Op het filmpje zie ik een leuk springerig meisje die veel naar zichzelf in de spiegel kijkt. Leuk dat zich hier mee bezig houdt en zeker laten ontwikkelen. Maar of hier al een talent te zien is? Ik zie het niet. Maar goed ik ben dan ook geen talentenspotter.

Dat ze het op die leeftijd in hun genen kunnen hebben dat weet ik wel zeker. Dat heb ik gezien op filmpjes maar ook zelf op vakantie. Kinderen in Zuid-Amerika of Afrika dansen daar een stuk soepeler dan de gemiddelde volwassen Nederlander. Mooi om te zien altijd! Het zit daar echt in hun roots.

De tijd zal uitwijzen hoe ver jouw meisje hiermee kan komen. Niet teveel over nadenken..
Zeker wat mee doen. Talent is natuurlijk nog moeilijk te zeggenmaar ik zie zeker passie. Als je bekende sporters of andere creatievelingen vraagt wanneer ze wisten dat ze talent hadden, zeggen de ouders meestal: al voor ze konden lopen. Ik weet zeker dat dit waar is. Ik denk dat je je dochter een groot plezier doet door dansles aan te bieden. Mijn zoon van bijna 2 is verslaafd aan ballen en kan rustig 30 minuten kijken naar tennisspelende mensen. Reken maar dat hij op tennisles gaat zodra het kan. Niet omdat ik dat nou belangrijk vind (ik heb niks met balsporten) maar omdat ik hem daar een plezier mee ga doen. Of hij de nieuwe Nadal is weet ik natuurlijk nu niet, maar ik laat hem wel zijn interesses volgen.
Ik zie een meisje dat het vooral leuk vindt om zich zelf in de spiegel te zien.

Ja ze danst beter dan de gemiddelde 2 jarige. Maar jij haar moeder stimuleert dat ook meer dan de gemiddelde moeder van een 2 jarige.

Het doet mij denken aan die kinder miss verkiezingen in America.

Maar als ze er plezier in heeft laat haar dan lekker op Danes gaan en dan blijkt vanzelf of ze talent heeft of niet.

En of ze het over 10 jaar nog steeds leuk vindt of dan liever wat anders doet.
Doe haar lekker bij een dansclubje, wees haar grootste supporter, maar persoonlijk vind ik het onnodig om "dit met de hele wereld te delen". Ze is twee, hooguit drie. Vindt het leuk om te bewegen, doet dat veel. Wellicht leert ze straks schrijven en blijkt dat nog veel leuker. Of is ze straks 18 en wil ze die peuter filmpjes helemaal niet voor de goegemeente zichtbaar hebben.

Naast haar dansen creativiteit stimuleren is er niks mis om - naast je trotse moederschap- ook een beetje aan haar privacy te denken.

Overigens, als ze echt de nieuwe Igone de Jongh wil worden heeft ze naast een flinke portie talent een zo mogelijk nog grotere portie doorzettingsvermogen nodig, en een beetje geluk.
Ik denk dat kinderen van die leeftijd goed zijn in waar jíj als ouder de focus op legt.
Mijn dochter is net als ik: dol op dansen maar geen bijzonder talent.
Boeit niks, ze danst al vanaf haar vijfde en de docenten zijn blij met haar omdat ze enorme inzet heeft.
Ik heb met haar als dreumes en peuter op een hele leuke circuscursus gezeten waar de focus lag op 'plezier'.
Dus niet perse wat je kunt of niet kunt maar je eigen grens een beetje opzoeken en op je eigen niveau. Durf je niet op een grote bal te lopen dan pak jij een kleinere of ga je bij een touw lopen.
Ik weet zeker dat die training haar dit plezier en zelfvertrouwen heeft opgeleverd.
Niet op resultaat maar op plezier.
Zet daarop in bij je kind en als ze dan goed is is dit mooi meegenomen.
Ik heb het filmpje niet gezien, ik ben nog niet zo lang oma en smelt als ik de pogingen van haar zie als ze wil springen op een trampoline of haar draaien op een liedje. Trots als een pauw, maar niet echt een talentje. Plezier vind ik belangrijker, als dat in dansen is, hoe leuk is dat.
die ik wilde bestaat al...
Dat je talent ziet ligt vast aan het feit dat je haar moeder bent, maar heel veel 2-jarigen vinden dansen leuk. Hier is een goede dansschool waar je al met 2 jaar kan beginnen, erg leuk. Mijn dochter heeft dat ook gedaan en houdt nog steeds erg van dansen. Gewoon op zoek gaan naar een leuke dansschool dus.
Mijn kinderen en ik dansten door de kamer, vanaf dat ze konden lopen, tot dat ze het genant vonden. Ongeveer groep 8
Nu dans ik alleen, en hoop ik dat ze later zullen denken: die moed van ons liep altijd te zingen en te dansen :)

Maar ach, ze zullen wel gewoon in therapie moeten, omdat ik een slechte moeder was ;-)
Ga lekker nu al op peuterdans ofzo.
Ik vind echt dat er veel mensen negatief reageren. Pushen? Waar dan? En het zelf zien? Het is toch duidelijkste het meisje het zélf leuk vindt? Push ik mijn zoon dan ook met tennis? Ik haat tennis, kan niks met ballen, maar dat kind van mij is er gek op. Dan ga je er toch niet niks mee doen? Zolang het geen pushen is vind ik het juist heel gezond om mee te gaan in wat kind aangeeft. Zou veel erger vinden als kind dansje leuk vindt maar moeder wil dat ze gaan voetballen omdat ze dat zelf ook altijd heeft gedaan. Bekende sporters of mensen hebben het talent ook eerst moeten oefenen, wie weer is dit meisje er ook 1. En zo niet, nou dan stopt ze toch gewoon weer? Vind juist wel goed dat moeder even advies vraagt en niet zo’n missverkiezing moeder wil zijn.
Niets zo erg als een veeleisende ouder. Stimuleren is heel belangrijk, maar laat je kindje wel lekker zelf aangeven wat ze leuk vindt. Nu is dat dansen, straks misschien iets anders.
Laat haar naar peuterdansen gaan als ze dat leuk vindt. Als ze een bijzonder talent heeft komt dat vanzelf wel voor de dag. Maar als ze het liefst alleen maar thuis voor de spiegel danst, ook goed.
Eigenlijk wil je even complimentjes vangen over je kind. Want je vraag is of het echt bijzonder is wat ze doet.

Kan het filmpje niet zien. Terecht. Vind het gek je kind zo te etaleren alleen om je eigen ego te paaien.

Trots oké, maar hou dat lekker binnen de familie/vrienden. Ze is nog maar twee.
Met 2 jr kan je nog geen talent zien
S-Meds schreef:
26-03-2019 08:19
Met 2 jr kan je nog geen talent zien
Of dat ze superintelligent is, of heel mooi gaat worden.
Het enige wat je echt al een beetje kunt zien is wat voor karakter ze heeft.
karin6789 schreef:
26-03-2019 08:32
Of dat ze superintelligent is, of heel mooi gaat worden.
Het enige wat je echt al een beetje kunt zien is wat voor karakter ze heeft.
Dat peuters weten hoe ze hun moeders moeten pleasen
Kangoeroe33 schreef:
26-03-2019 07:25
Ik vind echt dat er veel mensen negatief reageren. Pushen? Waar dan? En het zelf zien? Het is toch duidelijkste het meisje het zélf leuk vindt? Push ik mijn zoon dan ook met tennis? Ik haat tennis, kan niks met ballen, maar dat kind van mij is er gek op. Dan ga je er toch niet niks mee doen? Zolang het geen pushen is vind ik het juist heel gezond om mee te gaan in wat kind aangeeft. Zou veel erger vinden als kind dansje leuk vindt maar moeder wil dat ze gaan voetballen omdat ze dat zelf ook altijd heeft gedaan. Bekende sporters of mensen hebben het talent ook eerst moeten oefenen, wie weer is dit meisje er ook 1. En zo niet, nou dan stopt ze toch gewoon weer? Vind juist wel goed dat moeder even advies vraagt en niet zo’n missverkiezing moeder wil zijn.

Ik lees 'pushen' niet terug in de reacties. Wel dat het opvallend wordt gevonden al zo jong een stempel op je kind te willen zetten.

Vanuit mijzelf: ik vind het opmerkelijk om een amateuristisch telefoon-filmpje op een speciaal aangemaakt YouTube kanaal te zetten met "peuter maakt eigen dansje, cute!!!!!" (of iets van die strekking). Want kleine kans dat die peuter een ingestudeerde choreografie gaat opvoeren (dus hoezo "eigen dans", kind vindt bewegen en - vooral--zichzelf zien bewegen gewoon heel leuk) en je kind zo neerzetten in de hoop het 'in de kijker te zetten' vind ik daarnaast ook niet helemaal jofel qua privacy. Maar goed, ik ben sowieso een tuthola als het aankomt op baby/kinder foto's en video's die iedereen maar op internet plempt.
Eidde schreef:
26-03-2019 07:59
Eigenlijk wil je even complimentjes vangen over je kind. Want je vraag is of het echt bijzonder is wat ze doet.

Kan het filmpje niet zien. Terecht. Vind het gek je kind zo te etaleren alleen om je eigen ego te paaien.

Was het niet gewoon een willekeurig filmpje als voorbeeld?
Suzan_1991 schreef:
26-03-2019 08:54
Was het niet gewoon een willekeurig filmpje als voorbeeld?

Nee
Gewoon een leuke dansschool kiezen zodra ze oud genoeg is (mits ze zelf wil) en dan zie je het wel. Of ze nu echt talent heeft of dat jij gewoon een trotse moeder bent, dat maakt toch niet uit voor wat je nu gaat doen, het is niet dat je haar nu al op moet geven voor het conservatorium en moet weten of je het goed inschat of niet. Gewoon lekker trots zijn en hoe het zich verder ontwikkelt, daar kom je vanzelf achter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eidde schreef:
26-03-2019 07:59

Ik heb het gisteren gezien, gewoon een vrolijk dansende dreumes. Heel schattig, maar niets voor in de krant.
Vreemd dat je als trotse moeder niet eens de moeite neemt om hier te reageren.

Geen idee hoe leuk je dochter beweegt want de link was verwijderd. De directeur van een heel bekende dansschool zei me eens zuchtend dat heel veel ouders van hun hummel vinden dat het al zo goed danst. 'Dan moet ik ze uitleggen dat iedere peuter, kleuter reageert op muziek. Sterker nog, als een kind dat niet doet, zou dat eerder merkwaardig zijn'.

Doe je dochter lekker op Algemene Dansante Vorming (balletles bestaat denk ik nog steeds niet voor tweejarigen). Zie je vanzelf hoeveel lol ze eraan beleeft en hoe ze zich erin ontwikkelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven