iPad air 2 start ineens niet meer op

26-03-2019 23:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik morgen naar de apple store ga, eerst eens even hier vragen of iemand een oplossing heeft.

Vanochtend kon ik gewoon op mijn iPad air 2 alles doen wat ik wilde, de batterij was bijna leeg daarom heb ik deze aan de oplader gelegd. Net kom ik thuis van mijn werk, en mijn iPad doet niets meer. Hij start niet op, er verschijnt niets, het scherm blijft gewoon zwart. Als ik hem opnieuw aan de oplader leg zie ik ook niks verschijnen in het scherm. De oplader is overigens niet stuk, mijn iPhone doet het er prima op.
De power- en homebutton tegelijk indrukken helpt niet. Aan mijn MacBook hangen werkt niet, iTunes herkent de iPad ook niet.

De iPad heb ik in 2016 gekocht dus ook niet heel oud. Moet ik nu al een nieuwe aanschaffen omdat deze stuk is, of is er nog hoop op een andere oplossing?
"After all this time?" "Always."
Ik heb hetzelfde type, ook uit 2016, en mijne doet het alleen nog maar op officiële opladers en die van de Hema.
Ik heb een officiële lader en oplaadkabel.
Severus_Snape schreef:
26-03-2019 23:34
Ik heb een officiële lader en oplaadkabel.
Misschien is hij toch een beetje gammel. Ik heb een oude die het wel doet op de telefoons maar niet op de iPad. Heel gek. Heb eerst lopen prutsen met een tandenstoker om het oplaadgat schoon te maken, maar die van de Hema deed het wel gewoon. Ook die van mijn nieuwe werk iPad doet het.
Maar misschien is het een heel ander probleem.
Bij mijne valt het beeldscherm soms uit. Dan moet ik wachten tot de accu helemaal leeg is en hem dan pas aan de lader hangen, dan doet hij het weer.
Heb ik ook regelmatig, ik heb een nieuwe oplader gekocht en probleem is verholpen.

Stom genoeg doet de oude (oplader) het soms ook wel.

Schijnt een veelvoorkomend probleem bij oudere ipads te zijn.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Misschien is een van die vele contactpuntjes in het lightning contactpunt in oplader of ipad verbogen. Dat zal heel makkelijk kunnen gebeuren als je er een verkeerde stekker in probeert te proppen.

Hoewel, normaal, al is je ipad nog zo leeg, dan zal je altijd een bericht krijgen op je scherm over de staat van de accu, dus ik denk toch niet dat het aan de oplader ligt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De opgeslagen energie van de accu mag nooit dalen beneden een bepaald percentage en hij zal zich daartegen beschermen door niet op te starten maar daar geeft hij wel een bericht over. Tenzij je heel vaak probeert op te starten zodat hij zelfs geen energie voor die boodschap meer heeft, misschien.

Moet wel zeggen dat ik alleen maar oudere ipads heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ga toch maar even naar de apple store, kijken wat ze daar zeggen. Hopelijk is het eenvoudig op te lossen en hoef ik niet al een nieuwe te kopen. Dat vind ik wel erg snel namelijk. Bedankt voor jullie reacties. Ik zal daar ook even noemen van de oplader of ze even kunnen checken of het inderdaad daar aan ligt.
Mijn nieuwste model Ipad ligt momenteel bij de reparateur. 5 maanden oud en deed helemaal niets meer na een nachtje opladen. Waardeloos
"Boring conversation anyway"
Ik heb het een keer met een iphone van ruim een jaar oud gehad. De reparateur kon er ook niets mee. Dus nieuwe telefoon gekocht.
Mijn ipad air van ruim 5 jaar oud doet het dan weer wel gewoon nog.
Ben je al bij de Apple store geweest?
Ik ben geweest. Helaas, ze zouden hem moeten opsturen voor reparatie, maar dan zouden ze een vervangende iPad sturen en dat kostte 348 euro. Een nieuwe, en ook nieuwer type, was maar 100 euro duurder dus heb gekozen voor een nieuwe.
Severus_Snape schreef:
28-03-2019 21:20
Ik ben geweest. Helaas, ze zouden hem moeten opsturen voor reparatie, maar dan zouden ze een vervangende iPad sturen en dat kostte 348 euro. Een nieuwe, en ook nieuwer type, was maar 100 euro duurder dus heb gekozen voor een nieuwe.
Dat is wel balen, zo oud was hij nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven