Koelbox als koelkast?

28-03-2019 21:00 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Misschien een heel vreemde vraag, maar kan je een elektrische koelbox permanent laten opstaan en als koelkast gebruiken?
Ik had graag een kleine koelkast op mijn kamer voor bv. boter, beleg en dranken koud te houden. Mijn moeder stelde voor om onze oude koelbox te gebruiken zodat ik kosten kan besparen. Hij staat nu op en wordt langs de bovenkant wel wat warm (maar lijkt me nog normaal?). Maar ik vroeg me af of het wel een goed idee is om deze voor zo'n lange duur aan te laten staan...

Hij lijkt op deze, maar is een veel ouder model
https://www.coolblue.be/nl/product/7708 ... risch.html
Marieke101 schreef:
28-03-2019 21:12
Hier maak ik me ook wel ongerust over... :-?

Onzin. Als de koelbox gewoon staat. Er niets overheen ligt etc. Geen probleem. Wij gebruiken zo’n ding weken achter elkaar op de camping
Ik zou kijken voor een kleine koelkast op marktplaats.
Moire schreef:
28-03-2019 21:23
Dank je voor je uitleg. Alsnog zou ik het niet doen ivm versheid, herrie en energieverbruik.
Herrie ? Ding is stil. En hij is prima qua koeling.

Wij hebben deze
https://www.dewitschijndel.nl/mobicool- ... T_EALw_wcB
weggeef hoek op facebook in de gaten houden? vaak komen daar wel tafel model koelkastjes voorbij die je gratis mag ophalen. Of markplaats tweedehandsje en later weer doorverkopen
jo12345 schreef:
28-03-2019 21:26
Dat ding gebruikt dus 0,160 kilowattuur.
Dat is dus 3,84 kwh per 24 uur.
In Nederland kost een kwh ongeveer 27 cent.
Die goedkope koelbox kost dus iets meer als een euro per dag aan stroom....
Dit kan je dan gelijk weer gebruiken om uit te rekenen wat een gewone kleine koelkast doet.

Hier tijdens mijn studententijd ook een elektrische koelbox gebruikt. Ik wilde eerst een kleine koelkast kopen, maar die waren of vrij prijzig of bij de leverancier waar ik ruzie mee had. Dus een koelbox, ging prima! Was erg fijn.
Als ze een kleine koelkast tweedehands koopt vreet die waarschijnlijk ook stroom. Juist bij een koelkast is het belangrijk om op het energiekeurmerk te letten en een oude die goedkoop of gratis wordt aangeboden is waarschijnlijk niet erg zuinig.

Ik zou lekker naar beneden blijven lopen, je kan zonder keuken toch niet koken.
Kan het artikel niet laden, iets met vage dingen van het bedrijfsnetwerk. Waar je op moet letten is dat je er een neemt die niet afhankelijk is van de omgevingstemperatuur. Maat even snel kijkende op coolblue kom je dan al snel in de compressor jongens terecht en dan kun je net zo goed een tafelmodel koelkast aanschaffen.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven