Santiago de compostella

29-03-2019 19:51 17 berichten
Hoi allemaal!

Ik overweeg om een deel van de pelgrimsroute te gaan lopen naar Santiago de Compostella. Ongeveer twee weken wandelen, zit ik aan te denken, met gemiddeld 20 km per dag. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is een goed startpunt om te beginnen? En in welke periode van het jaar kun je het beste lopen?
Alle reacties Link kopieren
Gezien je voorgeschiedenis en je weinig tot geen wandelervaring, zou ik een minder ambitieus doel kiezen. Eerst maar eens kilometers maken...
Ik ben toevallig net dit boek aan het lezen: camino geschreven door greame simion.

Verder heb ik er geen ervaring mee. Maar misschien is het boek wel leuk voor je.
Ik heb het een paar jaar terug gelopen, ik ben toen begonnen in St Jean. Ik heb de noordelijke route gedaan (Camino del Norte), omdat dat veel minder druk is/ je langs zee loopt, dus het is een stuk aangenamer in de zomer. Ik vond het schitterend! Ik zou beginnen in Luarca als je 2 weken wil, dan kun je doorlopen naar Finisterre. Ik vond van Santiago naar Finesterre 1 van de mooiste stukjes :)
Oh en over het algemeen is tussen april/juni het beste voor het weer en de drukte. En dan zijn alle pilgrim hostels open.
OopjenCoppit schreef:
29-03-2019 20:05
Gezien je voorgeschiedenis en je weinig tot geen wandelervaring, zou ik een minder ambitieus doel kiezen. Eerst maar eens kilometers maken...
.
Klinkt als weer een spontaan plan. Stel het een jaartje uit en ga als je het dan nog wilt.
erizito schreef:
29-03-2019 21:06
.
Klinkt als weer een spontaan plan.
Eerder impulsief, ondoordacht en onrealistisch.
Waarom onrealistisch? Waarom zou ik het niet kunnen doen?
rebecca_90 schreef:
29-03-2019 21:26
Waarom onrealistisch? Waarom zou ik het niet kunnen doen?
Omdat je klinkt als iemand die op een zaterdagmiddag een paar leuke rondjes op de plaatselijke ijsbaan geschaatst heeft en denkt dat ie vervolgens wel klaar is voor de Elfstedentocht.
Als ik op tijd begin met trainen, is het vast haalbaar.
Duizenden mensen doen het.
rebecca_90 schreef:
29-03-2019 21:45
Als ik op tijd begin met trainen, is het vast haalbaar.
Duizenden mensen doen het.
Ik ga je niet tegenhouden hoor.
Kom jezelf maar tegen daar.
Vergeet die negatieve reacties en kijk hier eens rond voor elke vraag die je je maar kunt bedenken over de Camino de Santiago.

https://www.caminodesantiago.me/community/
OopjenCoppit schreef:
29-03-2019 21:48
Ik ga je niet tegenhouden hoor.
Kom jezelf maar tegen daar.
Je komt jezelf sowieso wel tegen, dat is toch het hele doel van die tocht lopen?

Ongetraind kan wel, ik ken meer mensen die dat hebben gedaan. Maar bereid je je er ook op voor dat je mogelijk eerder moet stoppen.
Dat klinkt erg interessant.
Zoiets zou ik ook ooit willen gaan ondernemen.
Een goede voorbereiding lijkt mij ook wel erg belangrijk idd,
In ieder geval heel veel succes!
Boarn schreef:
29-03-2019 22:32
Je komt jezelf sowieso wel tegen, dat is toch het hele doel van die tocht lopen?
.
Maar als je al behoorlijke psychische problematiek hebt dan kan het riskant zijn om zo’n situatie bewust op te zoeken.

TO, zou je samen met een bekende gaan of alleen? Pas goed op jezelf alsjeblieft.
Jest schreef:
29-03-2019 21:52
Vergeet die negatieve reacties en kijk hier eens rond voor elke vraag die je je maar kunt bedenken over de Camino de Santiago.

https://www.caminodesantiago.me/community/
Dat is een echt fantastisch forum waar ik voorafgaand aan mijn Camino ongelooflijk veel informatie vandaan heb gehaald.

Kijk ook eens op https://www.santiago.nl/ de website van het Nederlandse Genootschap van SInt Jacob, dat is ook een onuitputtelijke bron van informatie. Als je lid wordt kun je ook naar een maandelijkse regioborrel bij jou in de buurt, waar ervaren pelgrims hun kennis en ervaring delen met startende pelgrims. In Utrecht is het 'Huis van Sint Jacob' waar op bepaalde dagen vrijwilligers al je vragen beantwoorden. Ook organiseren zij weekenden voor nieuwelingen, met wandelingen en bijeenkomsten waar veel info wordt gegeven.
Boarn schreef:
29-03-2019 22:32
Precies en deze forummer heeft een dusdanige voorgeschiedenis dat dat weleens dramatische gevolgen kan hebben.
Dat kun je van verre al aan zien komen en ik denk dus ook dat haar psychiater dit plan niet bepaald zal omarmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven