Parijs via effeweg

01-04-2019 10:12 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

We willen 4 dagen naar Parijs via effeweg, het is een busreis.
Dit is voor ons de eerste keer. Heeft iemand hier ervaring mee? Boeken via effeweg, is het bevallen of juist niet, waarom wel/niet, is het betrouwbaar etc...

Graag hoor ik jullie ervaringen en alvast bedankt!
En wat ga je met de gegevens doen?
Ik ga liever met de Thalys.
Het zal wel weer zo’n reis zijn waarbij je de eerste dag alleen maar aan in de bus zit want her en der mensen oppikken, en de laatste dag mensen wegbrengen.

Je bent dus effectief 2 dagen in Parijs, in een hotel van hun keuze (buiten Parijs?)

Ik zou zelf met de trein gaan, ook minder kans op vertraging (files, mensen ophalen, rijtijdenwet). En dan zelf een hotel of hostel zoeken vlak bij een metro.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vesper- schreef:
01-04-2019 10:15
En wat ga je met de gegevens doen?
Pardon?
Je bent de eerste dag onderweg van heel vroeg tot rond etenstijd Savonds, dan heb je even tijd in Parijs. Zelfde voor de vierde dag, dan ga je rond de middag naar huis.

Ik vind het een goede en goedkope manier om een stad te leren kennen. Ook fijn dat er een reisleider is waar je op terug kunt vallen. Verwacht geen luxe maar gewoon de basis, al zal je het voor die prijs volgens mij echt niet zelf kunnen vinden.
Ik ken de organisatie trouwens goed, ik ga vaak een weekendje met ze weg. Ik ben twee jaar geleden in Parijs geweestde reisleider/chauffeur die wij hadden had nog een heel extra programma in elkaar gezet wat je voor een extra prijs kon volgen. Hebben wij niet gedaan maar het is wel fijn de mensen die het wel willen
himalaya schreef:
01-04-2019 10:21
Het zal wel weer zo’n reis zijn waarbij je de eerste dag alleen maar aan in de bus zit want her en der mensen oppikken, en de laatste dag mensen wegbrengen.

Je bent dus effectief 2 dagen in Parijs, in een hotel van hun keuze (buiten Parijs?)

Ik zou zelf met de trein gaan, ook minder kans op vertraging (files, mensen ophalen, rijtijdenwet). En dan zelf een hotel of hostel zoeken vlak bij een metro.
Goede tip. Dankjewel!
Mij leek een busreis handig omdat alles al geregeld is. Ik heb geen ervaring met vakanties boeken, dus geen idee waar te beginnen als ik alles los moet gaan zoeken en boeken....
Ik zal eens rond gaan googlen
butterfly- schreef:
01-04-2019 10:27
Ik ken de organisatie trouwens goed, ik ga vaak een weekendje met ze weg. Ik ben twee jaar geleden in Parijs geweestde reisleider/chauffeur die wij hadden had nog een heel extra programma in elkaar gezet wat je voor een extra prijs kon volgen. Hebben wij niet gedaan maar het is wel fijn de mensen die het wel willen
Dankjewel voor je antwoord, hier heb ik wat aan.
Het is voor ons de eerste keer dat we een vakantie boeken, veel ervaring hebben we dus niet. Het leek mij handig als we dan een simpele, korte stedentrip maken om te kijken hoe dat gaat. En omdat alles al geregeld is zoals reis, overnachting, ontbijt en eventueel diner hoef ik niet te stressen voor de eerste keer.
FruitSchaal2018 schreef:
01-04-2019 10:32
Dankjewel voor je antwoord, hier heb ik wat aan.
Het is voor ons de eerste keer dat we een vakantie boeken, veel ervaring hebben we dus niet. Het leek mij handig als we dan een simpele, korte stedentrip maken om te kijken hoe dat gaat. En omdat alles al geregeld is zoals reis, overnachting, ontbijt en eventueel diner hoef ik niet te stressen voor de eerste keer.
Daar is effeweg inderdaad perfect voor! Je wordt afgezet bij het hotel en in de ochtenden weer afgezet in het centrum. Bij sommige reizen die ik met ze heb gemaakt hebben de reisleiders zelf het programma zo aangevuld dat je bij wijze van spreken zelf geen seconde hoeft na te denken. Maar je kan ook gewoon zelf op pad gaan. Maar het is ook fijn dat ze je wat tips geven en met praktische dingen kunnen helpen.

De ene keer is er wel een leukere groep dan de andere keer. Soms moet je bijvoorbeeld lang wachten omdat mensen te laat komen. Maarja... voor die prijs heb ik het er wel voor over.
Ik heb zoiets een keer gedaan als tiener met twee vrienden, was volgens mij de eerste keer alleen op stedentrip en zo heel makkelijk en veilig.
Hartstikke prima vonden we toen, in plaats van achter de meute aan te lopen hebben we daar ons eigen plan getrokken en lieten we ons aan het eind van de dag weer oppikken met de bus.
De groep sloot voor ons helemaal niet aan, maar ik kan me niet herinneren dat we dat erg vonden, we deden toch ons eigen ding.

Tegenwoordig zoek ik dit soort dingen liever zelf uit, ook qua accommodatie enzo, maar toen met nog weinig vakantieboek- en reiservaring vond ik het heel prima en leuk om zo een stad te ervaren.
Als je het aan durft zou ik op booking een hotel boeken en een retourtje met de Thalys op ns international. Als je van te voren een boekje over Parijs koopt of je op internet in leest weet je wel waar je moet zitten.
Als je het toch liever eerst wil ervaren is jouw idee een goede optie. Ik hou alleen niet van lang in de bus zitten en in de trein kun je nog even je benen strekken.
Hou er wel rekening mee dat de groep meestal bestaat uit senioren en laag opgeleiden.
VelvetVolvo schreef:
01-04-2019 15:44
Hou er wel rekening mee dat de groep meestal bestaat uit senioren en laag opgeleiden.
Uhh nee hoor.... Helemaal zo'n citytrip niet. Van gezinnen met kinderen, studenten, stelletjes tussen de 18 en 70 en alles wat daar tussenin zit. Echt van alles. Ook zeker wel hoogopgeleiden, je ziet die mensen vaak dus vaak maak je wel even een praatje.
VelvetVolvo schreef:
01-04-2019 15:44
Ja, TO, discussiëren over Spinoza kun je die vier dagen wel vergeten!

Dit soort reizen zijn een fijne, laagdrempelige manier om vrij goedkoop best veel te zien. Verwacht geen superluxe hotel en dan heb je voor de rest een heel leuke reis. Ik kan me best voorstellen dat je, als je voor het eerst weg gaat, het een fijn idee vindt dat je zelf weinig hoeft te organiseren.
Hou er rekening mee dat Parijs op zaterdag regelmatig erg onrustig is ivm gele hesjes. Nog niet veel gereisd? Begin eens met een kleinere stad bv Gent of Brugge of Lille
butterfly- schreef:
01-04-2019 10:36
Daar is effeweg inderdaad perfect voor! Je wordt afgezet bij het hotel en in de ochtenden weer afgezet in het centrum. Bij sommige reizen die ik met ze heb gemaakt hebben de reisleiders zelf het programma zo aangevuld dat je bij wijze van spreken zelf geen seconde hoeft na te denken. Maar je kan ook gewoon zelf op pad gaan. Maar het is ook fijn dat ze je wat tips geven en met praktische dingen kunnen helpen.

De ene keer is er wel een leukere groep dan de andere keer. Soms moet je bijvoorbeeld lang wachten omdat mensen te laat komen. Maarja... voor die prijs heb ik het er wel voor over.
Dankje butterfly voor je fijne reacties. Denk toch dat ik het gewoon ga boeken en kijken hoe het gaat. Mocht het niet bevallen weet ik ook genoeg :)
Zilver_ schreef:
01-04-2019 11:47
Ik heb zoiets een keer gedaan als tiener met twee vrienden, was volgens mij de eerste keer alleen op stedentrip en zo heel makkelijk en veilig.
Hartstikke prima vonden we toen, in plaats van achter de meute aan te lopen hebben we daar ons eigen plan getrokken en lieten we ons aan het eind van de dag weer oppikken met de bus.
De groep sloot voor ons helemaal niet aan, maar ik kan me niet herinneren dat we dat erg vonden, we deden toch ons eigen ding.

Tegenwoordig zoek ik dit soort dingen liever zelf uit, ook qua accommodatie enzo, maar toen met nog weinig vakantieboek- en reiservaring vond ik het heel prima en leuk om zo een stad te ervaren.
Wij gaan met z'n drieeen, dus hebben een 'eigen' gezelschap, mocht verder van de reisgezelschap ons niet aantrekken. En inderdaad, juist omdat ik geen -zelf vakantie boeken- ervaring heb, leek dit me fijn voor de eerste keer.
Dankje voor je reactie!
Een keer met ze naar Praag geweest (daarna nog twee keer zelf met vliegtuig). Je zit lang in de bus maar voor een eerste keer prima te doen. En alles was zoals het zou moeten.
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties. Ik zal nog even een nachtje over slapen en informatie opzoeken op internet.
Denk dat ik het toch ga boeken om in ieder geval voor een eerste keer te ervaren hoe dat gaat. We zoeken geen luxe overnachting of ontbijt, busreis vinden we ook niet erg. We willen graag paar daagjes weg naar een stad om het te bezoeken en te kijken of het iets is voor ons en Parijs leek ons erg leuk.
Nogmaals bedankt voor de genomen moeite om ervaringen te delen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven