Terug appen

01-04-2019 15:51 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van bijna 12 appt mij nagenoeg nooit terug. Heb al heel vaak met hem besproken en gevraags of hij in ieder geval 1 keer per dag zijn telefoon wil checken. Hij doet het gewoon niet. Andere appt hij ook niet terug.
Hij woont ene week bij mij en andere week bij zijn vader...missch vraag ik teveel van hem om 1 keer per dag zijn telefoon te checken, maar merk dat hij anderen niet terug appt.
Hij zegt vergeet het gewoon, terwijl hij zijn gametelefoon nooit vergeet...
Heeft iemand ook deze ervaring, of tips...

Gr R
Als hij hem toch niet gebruikt, kun je hem weer terugnemen, toch? Kennelijk heeft hij nog een telefoon voor gamen, kan die ook mooi voor noodgevallen.
Later is nu
Verwacht je ergens een antwoord op of is het gewoon geklets via de app?
Dat zet hij whatsapp op zijn gametelefoon? Waarom heeft hij er überhaupt twee?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het is over al gemeen geklets over de app, omdat hij dan bij zijn vader is.
Aan de andere kant wil ik dat hij leert dat als mensen iets zeggen, appen, vragen aan hem dat hij in ieder geval terug antwoord.
Dat moet je dan niet leren door geklets te gebruiken, denk ik. Als hij belangrijke vragen niet beantwoordt leert hij het vast vanzelf. Maar "hee, hoe gaat het?". zou ik ook niet op reageren als het vaak langskwam.
anoniem_370025 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 16:06
1.19% gewijzigd
Rigimoken schreef:
01-04-2019 15:58
Aan de andere kant wil ik dat hij leert dat als mensen iets zeggen, appen, vragen aan hem dat hij in ieder geval terug antwoord.

O nou daar hebben heel veel mensen geen zin in. En terecht.
Al helemaal met Whatsapp, ik bepaal wanneer ik een reactie geef.
Wat voor anderen appt hij verder niet terug, wat appen die, en hoe weet jij ervan?
Rigimoken schreef:
Als het belangrijk is, moet je hem gewoon bellen!
Maar probeer je hem nu zo gek te krijgen dat hij continue op de whatsapp zit voor geklets?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
1 maal per dag appen met de vraag hoe zijn dag is geweest (alle andere apjes alleen als er iets echt belangrijk is) zie ik als redelijk om een antwoord terug te krijgen.
Ik zou geen zin hebben in dat soort kletspraat. Als je nu een belangrijke mededeling of vraag hebt. Kletsen doe je maar met je vriendinnen (al zal ook niet iedereen zin hebben in zo'n geforceerd whatsappgesprek)
Rigimoken schreef:
Ik app heel vaak niet terug, alleen als het belangrijk is. Dus aanleren dat hij altijd terug appt vind ik onzinnig. Zeker als het gewoon geklets is, gekletst dat jij gezellig noemt maar waar zoonlief misschien wel helemaal niet op zit te wachten.
Dat was bij mijn zoon ook zo. Ik zei, als je die telefoon toch niet gebruikt voor nuttige zaken, dan neem ik hem gewoon in.

Nu reageert hij wel op zijn apps.
Wat is de reden dat hij verplicht is om je elke dag te appen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar hij is dus gewend aan iedere week weg zijn? Het is niet nieuw? Waarom moet er dan dagelijks gevraagd worden om een appje terug op geklets?
Ik app mijn zoon al niet eens als hij op kamp is. Als hij iets beleeft meldt hij het wel.
Leest hij de berichtjes wel of dat ook niet ?

ik merk namelijk dat mannen sneller een apje lezen maar niks antwoorden.
Het is inderdaad handig om te weten of je boodschap is overgekomen. Maar een reactie hoeft toch niet altijd? Als je maar blauwe vinkjes ziet!

Verder hoeft hij maar een paar keer mis te grijpen om het te leren. Stuur eens een Whatsapp als hij bij jou thuis zit met: 'Er ligt een Magnum voor je op het aanrecht!' of 'Ik sta in de super. Vanavond Burger King of boerenkool?'
ouwewijsneus schreef:
01-04-2019 16:10
1 maal per dag appen met de vraag hoe zijn dag is geweest (alle andere apjes alleen als er iets echt belangrijk is) zie ik als redelijk om een antwoord terug te krijgen.
Een 12-jarige jongen?? Die ga je daar toch niet mee lastigvallen.
yette schreef:
01-04-2019 16:26
Het is inderdaad handig om te weten of je boodschap is overgekomen. Maar een reactie hoeft toch niet altijd? Als je maar blauwe vinkjes ziet!

Verder hoeft hij maar een paar keer mis te grijpen om het te leren. Stuur eens een Whatsapp als hij bij jou thuis zit met: 'Er ligt een Magnum voor je op het aanrecht!' of 'Ik sta in de super. Vanavond Burger King of boerenkool?'
;-D
Rigimoken schreef:
Zegt hij in het echt ook niks terug dan? Dat is wel zorgwekkend
Een belangrijk iets wat niet kan wachten tot hij weer bij je is, dan prima, maar niet appen met kletspraat. Hij heeft daar een ander leven. Jij verwacht het, maar verplicht hem. Had je, toen hij nog geen telefoon had, dagelijks contact met je ex?
tieners willen niet kletsen met hun moeder. Gebruik hem alleen voor noodzakeljke berichten. Kletsen doe je maar weer thuis.
ouwewijsneus schreef:
01-04-2019 16:10
Want ? Kind is bij zijn vader, niet op vakantie in verweggistan. Dus hoe zijn dag geweest is .. tja.. mijn puber zou zeggen.. saaaai..
Hou op met dat gebeuzel.
Als er iets belangrijks is, dan bel je hem eens op.
Wees blij dat dat kind niet de hele dag zijn tijd zit te verdoen met het appen! Afbeelding
Mijn app-conversaties met pubers gaan over:
Cijfers op school
Geld lenen
Hoe laat eten we/mag ik bij Isa blijven eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven