Terug appen
maandag 1 april 2019 om 15:51
Mijn zoon van bijna 12 appt mij nagenoeg nooit terug. Heb al heel vaak met hem besproken en gevraags of hij in ieder geval 1 keer per dag zijn telefoon wil checken. Hij doet het gewoon niet. Andere appt hij ook niet terug.
Hij woont ene week bij mij en andere week bij zijn vader...missch vraag ik teveel van hem om 1 keer per dag zijn telefoon te checken, maar merk dat hij anderen niet terug appt.
Hij zegt vergeet het gewoon, terwijl hij zijn gametelefoon nooit vergeet...
Heeft iemand ook deze ervaring, of tips...
Gr R
Hij woont ene week bij mij en andere week bij zijn vader...missch vraag ik teveel van hem om 1 keer per dag zijn telefoon te checken, maar merk dat hij anderen niet terug appt.
Hij zegt vergeet het gewoon, terwijl hij zijn gametelefoon nooit vergeet...
Heeft iemand ook deze ervaring, of tips...
Gr R
maandag 1 april 2019 om 19:17
Een app is een infantiel medium voor pubers. Hoe zo leer je daar interesse in anderen mee? Daarnaast hij is een puber dus natuurlijk draait zijn wereld om hem. Daarnaast is hij bij zijn vader die ook een deel van zijn aandacht en interesse opeist. Waarom moet je daar tussen zitten? Hij 'leert' daar toch bij zijn vader?
Of zit daar nou net jouw pijn?
Hij woont in twee huizen; zijn leven is dus lastig genoeg.
Ik zou echt stoppen met het afdwingen van contact op deze manier terwijl hij bij de andere ouder is.
Hij woont in twee huizen; zijn leven is dus lastig genoeg.
Ik zou echt stoppen met het afdwingen van contact op deze manier terwijl hij bij de andere ouder is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 1 april 2019 om 19:33
Ik heb die blauwe vinkjes en mijn online status al 100 jaar uit staan. Maar we weten allemaal heus wel dat een bericht is aangekomen en gelezen, vliegreis of junglesafari daargelaten. Blauwe vinkjes of niet.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 19:36
4.98% gewijzigd
maandag 1 april 2019 om 19:38
Ik zou met een buur of een vriendin empathisch heen en weer appen of neem een nieuwe vriend. Eentje die houdt van gezellig appen.
Ik heb je geloept en je vriend is ernstig ziek geweest. Misschien zit daar mede je hang naar contact: de angst om de ander te verliezen. Laat hem wat meer los bij zijn vader. Je hebt niet voor niets co-ouderschap.
Ik heb je geloept en je vriend is ernstig ziek geweest. Misschien zit daar mede je hang naar contact: de angst om de ander te verliezen. Laat hem wat meer los bij zijn vader. Je hebt niet voor niets co-ouderschap.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-04-2019 19:57
42.15% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 1 april 2019 om 19:40
Dit denk ikviva-amber schreef: ↑01-04-2019 19:17Hij 'leert' daar toch bij zijn vader?
maandag 1 april 2019 om 19:50
Het klinkt natuurlijk beter als je zegt dat het om aandacht in anderen gaat, maar ik heb de indruk dat het daar helemaal niet om gaat. Het gaat alleen om jou. Heb je maar 1 kind en geen nieuwe partner?
maandag 1 april 2019 om 19:56
Rigimoken schreef: ↑01-04-2019 17:06Thanks voor de antwoorden. Misschien moet ik het breder trekken....
Ik zou hem graag leren om ook belangstelling in anderen te tonen/leren attent zijn. Dus bijvoorbeeld dat hij ook eens uit zichzelf vraagt hoe mijn week was... , maar missch wil ik idd teveel van een kind van bijna 12...
En wat betreft appjes ik heb gezegd kijk in ieder geval 1 keer per dag en antwoord mensen die iets vragen aan jou via de app. Toch kunnen er zo weer 3 dagen over heen gaan voor hij kijkt op zijn app...dus dan worden de apps geen eens gelezen door hem..
Wees blij. De meeste ouders willen hun kinderen juist weghouden van al die schermpjes. Is helemaal niet gezond en het is ook nietszeggend contact.
Bel dat kind als je iets te melden hebt en laat hem verder met rust. Grote kans dat hij gewoon even geen zin heeft in jou als hij bij zijn vader is, dat hij niet in twee werelden tegelijk wil leven. Hij heeft het recht om geen contact te willen. Je komt erg claimerig en dwingend over.
Oh.. en een kind van 12 leren te vragen hoe jouw week was? Besef je wel wat je aan het doen bent? Ik denk dat je Tinder eens aan moet slingeren en een leuke partner moet zoeken om JOUW behoeftes te vervullen. Leg dat niet bij je puberzoon. Erg ongezond.
maandag 1 april 2019 om 21:39
Dit dusBedjeindezon schreef: ↑01-04-2019 19:56Wees blij. De meeste ouders willen hun kinderen juist weghouden van al die schermpjes. Is helemaal niet gezond en het is ook nietszeggend contact.
België dat kind als je iets te melden hebt en laat hem verder met rust. Grote kans dat hij gewoon even geen zin heeft in jou als hij bij zijn vader is, dat hij niet in twee werelden tegelijk wil leven. Hij heeft het recht om geen contact te willen. Je komt erg claimerig en dwingend over.
Oh.. en een kind van 12 leren te vragen hoe jouw week was? Besef je wel wat je aan het doen bent? Ik denk dat je Tinder eens aan moet slingeren en een leuke partner moet zoeken om JOUW behoeftes te vervullen. Leg dat niet bij je puberzoon. Erg ongezond.