Ervaring overstap Dubai
zondag 7 april 2019 om 18:13
Hoi, over 2 weken vlieg ik naar Australië met tussenstop in Dubai. Ik land er om 05u40 en vertrek terug om 11u10. Ik dacht dat dat me de kans gaf om eventjes een zonsopgang mee te pikken in Dubai stad, maar de checkin opent al terug om 8u10, dus 3u voor de vlucht. Moét ik bij deze overstap (zelfde maatschappij, Emirates dus bagage wordt geregeld) ook weer 3u vantevoren daar zijn? Of kan dat ook 2u? Ik las overigens dat het een hele onderneming is om bij de juiste gate te geraken aangezien het zo groots is. Bij de terugvlucht land ik om 7u10 en vertrek ik om 14u20, check in 11u20. Dit zou me wel de kans moeten geven om een 2u uit te trekken om de Burj Khalifa op te gaan. Maar met de heenvlucht twijfel ik wel wat of het niet te krap is.
zondag 7 april 2019 om 20:49
Klopt. Ze noemen het wel een visum geloof ik, maar is gewoon een stempel met de datum. Hoef je vooraf niets voor te doen. Maar moet je wel even halen. Anders mag je de luchthaven niet af.
zondag 7 april 2019 om 21:01
Naar verdieping 148 of naar 124/125? 124/125 is idd rond die prijs, maar helemaal naar boven rond de 100 euro.sneeuwvrouw schreef: ↑07-04-2019 20:47Wij hebben 2 jaar terug 25 pp betaald en het uitzicht vonden wij echt de moeite waard.
zondag 7 april 2019 om 21:02
Best mooi, maar ik zou er geen 100 euro voor over hebben. (Maar ik ben dan ook geen fotograaf).redbulletje schreef: ↑07-04-2019 20:00Als er zulke foto's te maken vallen, zou ik er die 100 dollar wel voor over hebben:
![]()
zondag 7 april 2019 om 21:10
Ik had een aantal jaren terug een overstap van 9 uur ofzo. Dan kun je bij Emirates om een gratis overnachting vragen. Ik kan me nog herinneren, dat ik uiteindelijk iets van 3 uur in dat hotel was om te kunnen slapen. Ik zou het met 6 uur overstaptijd echt niet erop wagen om Dubai in te gaan. Nou lijkt Dubai me ook helemaal niks, dus dat scheel misschien.
De terugweg was de overstap net iets te kort voor zo'n gratis overnachting. Toen heb ik zo'n rent-by-the-hour kubusje gehuurd om te slapen. Was wel duur, iets van 17 euro per uur. Maar goed, ik was er dus gedurende de nacht. Als je er gewoon 's ochtends bent zou ik gewoon chillen / shoppen. Er is op dat vliegveld echt genoeg te zien.
De terugweg was de overstap net iets te kort voor zo'n gratis overnachting. Toen heb ik zo'n rent-by-the-hour kubusje gehuurd om te slapen. Was wel duur, iets van 17 euro per uur. Maar goed, ik was er dus gedurende de nacht. Als je er gewoon 's ochtends bent zou ik gewoon chillen / shoppen. Er is op dat vliegveld echt genoeg te zien.
zondag 7 april 2019 om 21:27