Loyaliteitsconflict
woensdag 10 april 2019 om 10:33
Zoon (13) heeft binnenkort iets van een auditie waarbij er slechts 1 ouder aanwezig mag zijn. Zijn vader en ik zijn gescheiden en hij vindt het heel moeilijk om te kiezen wie hij mee wil nemen. Ik heb al aangegeven dat ik het echt niet erg vind als hij met zijn vader wil gaan en dat hij moet kiezen wat voor hem in die setting het meest fijn voelt, maar voor hem voelt het toch als kiezen tussen papa en mama.
Ik heb ook aangegeven dat hij ook iemand anders kan meenemen (oma), maar dat vindt hij ook geen goed idee.
Hoe kan ik hem helpen?
Ik heb ook aangegeven dat hij ook iemand anders kan meenemen (oma), maar dat vindt hij ook geen goed idee.
Hoe kan ik hem helpen?
woensdag 10 april 2019 om 10:40
Kun je dit met vader overleggen?Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:39Ik denk dat zijn vader wel soort van “beledigd” zou zijn als hij voor mij ‘kiest’ en dat zoon dat wel aanvoelt. Heel eerlijk denk ik dat hij het liefst met mij gaat, maar verwacht dat het minder gedoe oplevert als hij met zijn vader gaat.
woensdag 10 april 2019 om 10:43
Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:41Iets vergelijkbaars als een “Got talent” auditie (alleen dan niet voor tv) waarbij er 1 ouder in de zaal mag zitten
Ah, dat is wel jammer dan. En allebei gaan en hopen dat je gewoon naar binnen mag een optie?
woensdag 10 april 2019 om 10:43
Nee, niet echt. Ik zou wel aan zoon kunnen voorstellen om de auditie voor vader te verzwijgen
woensdag 10 april 2019 om 10:45
Heel goed hoe jij hier in staat.
Kan het zo zijn dat hij eigenlijk het liefst jou wil meenemen maar daar niet voor durft te kiezen omdat zijn vader wel aan hem trekt terwijl jij aangeeft dat het jou niets uitmaakt.
Dat je hem kan zeggen het maakt mij niets uit als je voor je vader kiest maar dat jij ook best mee wil als hij dat liever heeft.
Loten zoals lilalinda zegt is zo gek nog niet dan hoeft hij niemand af te wijzenof teleur te stellen.
Kan het zo zijn dat hij eigenlijk het liefst jou wil meenemen maar daar niet voor durft te kiezen omdat zijn vader wel aan hem trekt terwijl jij aangeeft dat het jou niets uitmaakt.
Dat je hem kan zeggen het maakt mij niets uit als je voor je vader kiest maar dat jij ook best mee wil als hij dat liever heeft.
Loten zoals lilalinda zegt is zo gek nog niet dan hoeft hij niemand af te wijzenof teleur te stellen.
woensdag 10 april 2019 om 10:46
Ja, dat lijkt je een goed plan?Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:43Nee, niet echt. Ik zou wel aan zoon kunnen voorstellen om de auditie voor vader te verzwijgen
Vader weet er dus nog helemaal niks van? En je weet niet of hij wel mee wil of uberhaupt mee kan?
woensdag 10 april 2019 om 10:47
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie omgangsregeling/co-ouderschap werkt, maar misschien gewoon met de ouder gaan waar hij op dat moment is?
Of inderdaad even met vader overleggen?
Mijn oudste kan dit soort conflicten ook wel eens hebben (bij wie vier ik mijn kinderfeestje ofzo) en dan doen we het meestal op de plek waar ze op dat moment is. Dan wordt de keuze op een praktische manier gemaakt ipv op een emotionele.
Of inderdaad even met vader overleggen?
Mijn oudste kan dit soort conflicten ook wel eens hebben (bij wie vier ik mijn kinderfeestje ofzo) en dan doen we het meestal op de plek waar ze op dat moment is. Dan wordt de keuze op een praktische manier gemaakt ipv op een emotionele.
woensdag 10 april 2019 om 10:47
Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:45Ben bang dat het dan alsnog niet mag en dat hij op dat moment dan de stress heeft
Dan ben je er in ieder geval direct daarna voor hem.
woensdag 10 april 2019 om 10:48
woensdag 10 april 2019 om 10:49
woensdag 10 april 2019 om 10:49
Je kind laten liegen tegen zijn vader vind jij een goed idee???Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:43Nee, niet echt. Ik zou wel aan zoon kunnen voorstellen om de auditie voor vader te verzwijgen
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
woensdag 10 april 2019 om 10:50
Lastige situatie, verzwijgen lijkt me in ieder geval geen goed idee. Wat als je hij voor jou kiest maar jij dit meldt bij vader, in plaats van dat je zoon dit doet?Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:43Nee, niet echt. Ik zou wel aan zoon kunnen voorstellen om de auditie voor vader te verzwijgen
woensdag 10 april 2019 om 10:51
Dus pa is pas meegeweest? Ga jij nu als hij wil dat jij meegaat.Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:48Vader was laatst mee naar een kampioenschap en heeft enorm zitten klagen over dat hij zo lang moest wachten en dat hij pijn aan zijn rug kreeg van de houten banken en dat het allemaal slecht geregeld was. Ik denk dat zoon bang is voor een herhaling van dergelijke uitspraken
Volgende paps weer. Als die al wil.
woensdag 10 april 2019 om 10:53
woensdag 10 april 2019 om 10:53
woensdag 10 april 2019 om 10:56
maar als het uitkomt, heb Jij de relatie met pa op scherp gezetElastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:53Liegen zou ik het niet willen noemen, hij maakt wel meer niet mee van zoon. Het is een auditie, mocht hij doorgaan zal hij dit uiteraard wel tegen zijn vader zeggen.
Ik denk dat juist beter-communiceren bij jullie de truc is, niet nog slechter communiceren
woensdag 10 april 2019 om 11:01
Lijkt me het meest praktisch om met de ouder gaan bij wie kind op die dag verblijft. - Met eventueel een filmpje van de auditie voor de niet-aanwezige ouder.
Tenminste, zo lossen wij het op met een kind die ook niet graag kiest. Of beide ouders mee, of de ouder van het moment.
Verzwijgen vind ik echt een waardeloos idee. Je leert kind dan om weg te duiken voor zijn gevoel (het zal niet de laatste keer zijn dat hij moet kiezen) en er komt een extra loyaliteitsprobleem bovenop, want je kind moet dan iets verbergen voor zijn vader.
Tenminste, zo lossen wij het op met een kind die ook niet graag kiest. Of beide ouders mee, of de ouder van het moment.
Verzwijgen vind ik echt een waardeloos idee. Je leert kind dan om weg te duiken voor zijn gevoel (het zal niet de laatste keer zijn dat hij moet kiezen) en er komt een extra loyaliteitsprobleem bovenop, want je kind moet dan iets verbergen voor zijn vader.
Hips, hopsakee en pierlala.