Loyaliteitsconflict
woensdag 10 april 2019 om 10:33
Zoon (13) heeft binnenkort iets van een auditie waarbij er slechts 1 ouder aanwezig mag zijn. Zijn vader en ik zijn gescheiden en hij vindt het heel moeilijk om te kiezen wie hij mee wil nemen. Ik heb al aangegeven dat ik het echt niet erg vind als hij met zijn vader wil gaan en dat hij moet kiezen wat voor hem in die setting het meest fijn voelt, maar voor hem voelt het toch als kiezen tussen papa en mama.
Ik heb ook aangegeven dat hij ook iemand anders kan meenemen (oma), maar dat vindt hij ook geen goed idee.
Hoe kan ik hem helpen?
Ik heb ook aangegeven dat hij ook iemand anders kan meenemen (oma), maar dat vindt hij ook geen goed idee.
Hoe kan ik hem helpen?
woensdag 10 april 2019 om 11:01
Als hij dit zelf zou bedenken zou je een punt hebben.Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:53Liegen zou ik het niet willen noemen, hij maakt wel meer niet mee van zoon. Het is een auditie, mocht hij doorgaan zal hij dit uiteraard wel tegen zijn vader zeggen.
Nu is het de ene ouder die zegt " het maakt mij niet uit wie jij kiest, maar ik denk/weet dat je eigenlijk mij wil kiezen dus maken we er ons geheimpje van zodat je gewoon voor mij kiest"
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 10 april 2019 om 11:04
Wat is dit voor nickname????BescheidenBilspleet schreef: ↑10-04-2019 10:53Ik denk dat dit een goede les is om kind te leren te kiezen wat hij wil, en geen keuzes maken om andere mensen plezier te doen. (Mag natuurlijk wel, als anderen plezier doen is wat hij wil). Maar dat wat hij wil net zo belangrijk is als dat wat z'n vader wil.
woensdag 10 april 2019 om 11:08
Hij gaat om de week een weekend naar zijn vader. Dat is inderdaad misschien nog het beste. Als hij daar is gaat zijn vader mee en als hij bij mij is ga ik mee.Wheelsonthebus schreef: ↑10-04-2019 10:47Ik weet natuurlijk niet hoe jullie omgangsregeling/co-ouderschap werkt, maar misschien gewoon met de ouder gaan waar hij op dat moment is?
Of inderdaad even met vader overleggen?
Mijn oudste kan dit soort conflicten ook wel eens hebben (bij wie vier ik mijn kinderfeestje ofzo) en dan doen we het meestal op de plek waar ze op dat moment is. Dan wordt de keuze op een praktische manier gemaakt ipv op een emotionele.
Voorheen was het zo dat als hij een activiteit had in het weekend waar hij naar toe wilde, hij dan dat weekend bij mij bleef of er een weekend geruild werd (we wonen niet in de buurt bij elkaar)
Overigens is dit evenement een thuiswedstrijd voor de vader dus is er ook iets voor te zeggen dat zijn vader dan dus meegaat.
Maar mijn gevoel zegt dat hij mij er het liefst bij heeft
woensdag 10 april 2019 om 11:09
Is het een optie om wel samen te gaan, maar al op voorhand te beslissen dat 1 van jullie buiten blijft wachten?
Ik zou in ieder geval wel duidelijk maken aan kind dat hij dit echt zelf moet beslissen en moet doen waar hij zich goed bij voelt. Als vader beledigd is dan is dat jammer, maar dat gaat wel weer over.
Ik zou in ieder geval wel duidelijk maken aan kind dat hij dit echt zelf moet beslissen en moet doen waar hij zich goed bij voelt. Als vader beledigd is dan is dat jammer, maar dat gaat wel weer over.
woensdag 10 april 2019 om 11:12
Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 11:08Hij gaat om de week een weekend naar zijn vader. Dat is inderdaad misschien nog het beste. Als hij daar is gaat zijn vader mee en als hij bij mij is ga ik mee.
Voorheen was het zo dat als hij een activiteit had in het weekend waar hij naar toe wilde, hij dan dat weekend bij mij bleef of er een weekend geruild werd (we wonen niet in de buurt bij elkaar)
Overigens is dit evenement een thuiswedstrijd voor de vader dus is er ook iets voor te zeggen dat zijn vader dan dus meegaat.
Maar mijn gevoel zegt dat hij mij er het liefst bij heeft
Het is zijn vaders weekend en bij vader in de buurt? Dan is het aan zoon om bewust te kiezen niet hem te willen. Heeft hij dit concreet uitgesproken?
Vind het er nu staan alsof jij een beetje onderhuids aan hem trekt omdat het 'jouw gevoel' is.
Hips, hopsakee en pierlala.
woensdag 10 april 2019 om 11:13
Ja of het evenement wat lichter maken door het als standaard event te bestempelen die ik toch altijd al op me neem
woensdag 10 april 2019 om 11:17
Ik heb nog niet gekeken op welke dag het precies is (uitnodiging staat op zoons telefoon) maar als het inderdaad in vaders weekend is, zie ik geen reden om mee te gaan tenzij zoon hier zijn voorkeur voor uit spreekt.
Ik las de uitnodiging voor en daar stond ‘1 ouder mag mee’ en dat werd gelijk een ding voor hem. Maar misschien moeten we het niet groter maken en het als onderdeel van het normale weekend zien.
woensdag 10 april 2019 om 11:17
wil je goeie tips, of je gelijk halen???Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 11:13Ja of het evenement wat lichter maken door het als standaard event te bestempelen die ik toch altijd al op me neem
woensdag 10 april 2019 om 11:20
Ik snap het niet helemaal. De auditie is misschien in het weekend van vader. Net wilde je nog dat zoon die auditie verzwijgt als jij mee gaat. Hoe ga je dat doen?
Vind steeds raarder verhaal worden.
Kijk gewoon in wiens weekend het valt en laat die ouder mee gaan. Hoeft je zoon niemand te kiezen. Opgelost.
Kijk gewoon in wiens weekend het valt en laat die ouder mee gaan. Hoeft je zoon niemand te kiezen. Opgelost.
woensdag 10 april 2019 om 11:22
Als het zoon niks uit zou maken wie er mee ging dan was het zo inderdaad goed opgelostLucifer2018 schreef: ↑10-04-2019 11:20Ik sna het niet helemaal. De auditie is misschien in het weekend van vader. Net wilde je nog dat zoon die auditie verzwijgt als jij mee gaat. Hoe ga je dat doen?
woensdag 10 april 2019 om 11:22
Dan maak je er een vaste afspraak van:Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 11:19Ik probeer het zo makkelijk mogelijk te maken voor zoon om te kiezen wat hij wil kiezen zonder naar gevoel
als zoon bij Papa is, gaat papa mee, en bij mama gaat mama mee
of je laat hem loten, waar papa en mama samen bij zijn
Maar stiekem doen, verzwijgen, afzwakken, is NOOIT het beste voor zoon
woensdag 10 april 2019 om 11:23
Dan moet zoon of zelf kiezen, en hard-zijn naar de andere ouderElastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 11:22Als het zoon niks uit zou maken wie er mee ging dan was het zo inderdaad goed opgelost
of zich schikken naar het lot van kind met over elkaar heen tuimelende ouders
woensdag 10 april 2019 om 11:26
Het leven is niet zo makkelijk mogelijk.Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 11:19Ik probeer het zo makkelijk mogelijk te maken voor zoon om te kiezen wat hij wil kiezen zonder naar gevoel
Hij heeft er meer aan als je hem de ruimte geeft dit op zijn manier op te lossen. En ja, dan kan dat even worstelen zijn met alle emoties eromheen.
Hips, hopsakee en pierlala.
woensdag 10 april 2019 om 11:28
Goed idee. Is hij bij jou dan gaat hij met jou, is hij bij vader dan gaat hij met hem. Dan hoeft hij in principe niet te kiezen tenzij hij dat zelf graag wil. Verzwijgen of downplayen van het gebeuren vind ik geen goed plan. Maakt het alleen maar verwarrend.Wheelsonthebus schreef: ↑10-04-2019 10:47Ik weet natuurlijk niet hoe jullie omgangsregeling/co-ouderschap werkt, maar misschien gewoon met de ouder gaan waar hij op dat moment is?
Of inderdaad even met vader overleggen?
Mijn oudste kan dit soort conflicten ook wel eens hebben (bij wie vier ik mijn kinderfeestje ofzo) en dan doen we het meestal op de plek waar ze op dat moment is. Dan wordt de keuze op een praktische manier gemaakt ipv op een emotionele.
woensdag 10 april 2019 om 11:41
Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 10:53Liegen zou ik het niet willen noemen, hij maakt wel meer niet mee van zoon. Het is een auditie, mocht hij doorgaan zal hij dit uiteraard wel tegen zijn vader zeggen.
Dit idd. Iets voor je houden is wat anders dan liegen. Desalniettemin zou het niet mijn keuze zijn. Ik zou tegen zoon zeggen dat hij voor zichzelf na moet gaan wie hij er het liefst bij heeft, zonder rekening te houden met de ander. En anders gewoon de keus voor hem maken. Vader was mee naar de kampioenschap, dan ga ik nu mee.
woensdag 10 april 2019 om 11:43
Bescheiden: geen te hoge gedachten van zichzelf hebbend. •niet groots. •niet opdringerig.
Bilspleet: De bilspleet of bilnaad is de scheiding of spleet tussen beide billen. Deze spleet loopt van de onderkant van het heiligbeen tot aan het perineum.
woensdag 10 april 2019 om 11:44
Maar jij denkt dat dat zo is. Zoon heeft dat niet zo gezegd toch? Tenminste op de eerste pagina van dit topic niet.Elastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 11:22Als het zoon niks uit zou maken wie er mee ging dan was het zo inderdaad goed opgelost
Zeg dat hij toch liever jou mee wil en dit ook echt uitspreekt.. en het valt in vaders weekend... zou ik als moeder zelf vader bellen en dit overleggen.
En als zoon dat niet expliciet zegt, gaat de ouder mee die dat weekend zijn of haar kind thuis heeft.
woensdag 10 april 2019 om 11:52
Klopt, ik denk dat dat zo is, hij heeft dit zelf niet gezegd. Toen ik aangaf dat ik het echt geen probleem zou vinden als hij zijn vader mee zou nemen vond hij de keuze nog steeds lastig. Dit versterkt mijn gevoel dat hij mij er liever bij heeft.Lucifer2018 schreef: ↑10-04-2019 11:44Maar jij denkt dat dat zo is. Zoon heeft dat niet zo gezegd toch? Tenminste op de eerste pagina van dit topic niet.
Zeg dat hij toch liever jou mee wil en dit ook echt uitspreekt.. en het valt in vaders weekend... zou ik als moeder zelf vader bellen en dit overleggen.
En als zoon dat niet expliciet zegt, gaat de ouder mee die dat weekend zijn of haar kind thuis heeft.
woensdag 10 april 2019 om 12:01
of hij denkt: mama zegt zo nadrukkelijk dat ze het niet erg vindt, dat ze het juist wel erg zal vindenElastiekje22 schreef: ↑10-04-2019 11:52Klopt, ik denk dat dat zo is, hij heeft dit zelf niet gezegd. Toen ik aangaf dat ik het echt geen probleem zou vinden als hij zijn vader mee zou nemen vond hij de keuze nog steeds lastig. Dit versterkt mijn gevoel dat hij mij er liever bij heeft.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 10 april 2019 om 12:11
Dat is meestal niet toegestaan.
woensdag 10 april 2019 om 12:29
Wilde ik ook opmerken.
Die scheiding heeft er m.i. niets mee te maken.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 10 april 2019 om 13:07