Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sunny en Leeuw, wat balen dat het deze ronde niet is gelukt! Vooral als je wel symptomen hebt is dat zo zuur... heel herkenbaar van de tijd dat we probeerden voor we het ivf traject ingingen. Heb me zo vaak zwanger gevoeld, maar was het nooit. Succes de volgende ronde, hoop dat het bij jullie snel raak is!

En Lotte wat spannend! Hoop dat je komende dagen goed doorkomt en het weekend afsluit met een dikke knaltest.

[quote=Sunny-91 post_id=29801686 time=1554993395 user_id=351223]
Welkom Pinot, voor jullie zit het ook niet mee... dat worden spannende tijden voor jullie! Hopelijk ben je snel zwanger van een gezond kindje :heart: hoe oud zijn je andere kindjes? En is je jongste nu dan ook ernstig ziek of komt dat later pas of ...?
Veel sterkte met alles! IVF lijkt me ook een zwaar traject...

Dank je! Mijn kindjes zijn bijna 4 en 2. Onze jongste is gelukkig niet ziek, maar de vorm die ze heeft kan helaas wel levensbedreigend zijn :’(

Morgen de eerste follikelmeting van de behandeling. Was al een beetje vergeten hoe alles gaat, laat het deze keer echt over me heen komen.
Wil mezelf ook voorstellen.
Ben 26j en ons dochtertje is nu 13 maanden. Eerste zwangerschap verliep niet zoals gehoopt:
- hevige bloeding op 6w
- ziekenhuisopname na zwangerschapsvergiftiging
- dochter op 33w geboren.

Nu vermoedelijk zwanger van 2e wondertje. Vanmorgen positieve test gehad maar ook bruinverlies zoals vorige keer.
De angst voor opnieuw een zwangerschapsvergiftiging of prematuurtje zit er goed in. (En nu natuurlijk de onzekerheid door bruinverlies)
Welkom Loeke en ook gelijk gefeliciteerd! Logisch dat de angst er goed in zit... het is ook heftig wat je allemaal hebt meegemaakt! Gaan ze je nu ook extra goed in de gaten houden of weet je dat nog niet?
En bruinverlies had ik ook bij mn zwangerschappen... hoeft dus niet gelijk iets te betekenen :hug:

Succes morgen Pinot! Hopelijk ziet alles er goed uit!
Succes vandaag Pinot!

Welkom Loeke! Heftig verhaal ook. Heeft je dochter er niets aan overgehouden?

Hier was het vals alarm. Waarschijnlijk nog hcg van mn zwangerschap. In ieder geval was de test vandaag lichter dan gisteren.
Hallo,
Ons dochtertje heeft er gelukkig niets aan overgehouden. Ze heeft een 4tal weken in de couveuse gelegen omdat ze zo vroeg was maar nu een stralend kindje dat niet moet onderdoen voor leeftijdsgenoten.
Normaal gaan ze me extra opvolgen, ga binnen een weekje bloedtest laten doen en dan een afspraak maken.
Dat is in ieder geval wel fijn Sunny
Lotte ach meisje, hoe voel je je?
Pinot succes vandaag!
Leeuw hoe is met jou?
Loeke welkom, gefeliciteerd en spannend!!
Hier komt menstruatie 1 deze dagen, beetje afhankelijk van hoelang cyclus is.
Afvallen gaat goed, uitgerekende datum komt in zicht. Ik merk dat ik naar dat moment aan het toeleven ben, en daarna gaan we proberen :)
Goedemorgen
Ik ga vanaf vandaag met jullie mee lezen en misschien binnenkort mee schrijven.
We hebben al 2 heerlijke dochters, met 3,5 jaar leeftijdsverschil. Omdat (vooral ik) bij een 3e op minder leeftijdsverschil hoopten, afgelopen januari na eerste verjaardag (en na eerste menstruatie) van de jongste afgesproken niet actief voor een 3e te gaan, maar niet aan pil/condoom te doen.
Volledig verrast dat het direct raak was, ovulatie op dag 28.
Helaas tijdens de 3e echo, na 2x kloppend hartje gezien, hartje gestopt.
Vanmorgen is het bloedverlies (spontaan) begonnen.
Als het bloeden is gestopt (hoe verliep dat bij jullie?) maar eens bedenken of we nu actief mijn cyclus gaan benutten of net als in januari wel kijken hoe het verloopt. (Of dat we het houden bij onze 2 meiden)

Succes allen met zwanger worden!
En het verwerken van jullie zorgen :smooch:
mamarjan wijzigde dit bericht op 13-04-2019 20:19
0.47% gewijzigd
Okkie, ik voel me ergens wel opgelucht eigenlijk. Het advies was zoizo om eerst een menstruatie af te wachten, en man heeft nog niet 'echt' groen licht gegeven, wil een stevig gesprek hebben als ik ongesteld ben.
'Fijn' dat je uitgerekende datum in zicht komt, kan je toch meer iets afsluiten, of voel ik dat alleen zo?

Mamarjan welkom, schreven wij samen in uitgerekend september? Je naam komt me bekend voor.

Loeke, fijn dat je dochter er niets aan heeft overgehouden.
Lotte joy, wij schreven nog even verder in uitgerekend jan 2018.

Jammer dat we hier elkaar treffen.
Welkom alle nieuwen. Wat een verhalen.

Ik ben wat minder op het forum omdat het voor mij echt spannend is: geen migraine, maar ook geen positieve zwangerschapstest. Het hangt er echt tussen, dus probeer heel veel afleiding te zoeken. Wel erg lekker om strak zo uitgerust aan de IVF te beginnen (indien nodig).
@Mamarjan welkom en tegelijkertijd is dat ook meteen heel verdrietig. Paar keer goede echo's en dan toch nog... heel heftig!
hoeveel weken ben/was je zwanger?
Als ik je goed begrijp, hoef je niet te bevallen? Want ik vrees dat ik er dan niet veel nuttigs voor je over kan zeggen. Aangezien ik met 20 weken zwangerschap ging bevallen en daarna het gebruikelijke kraamvloeien had. Iets wat maximaal 6 weken mocht duren, en mijn lijf het een goed idee vond om er 8 weken over te doen. Iets wat gynaecoloog heel logisch vond, aangezien de placenta muurvast zat en nogal lomp eruit moest worden gehaald (excuus voor dit smakelijke verhaal). Echter, mochten we medisch gezien na dit kraamvloeien direct beginnen voor een broertje/zusje. Mentaal gezien vond ik dat geen fijn idee.
lottejoy fijn dat je je opgelucht voelt! Wellicht heb je het wel verteld hoor, ben even de draad kwijt. Want hoe staat je man hierin? Of weet je niet en vandaar het stevige gesprek?
Vind het heel dubbel de uitgerekende datum. Ik weet en voel in alles dat er nooit een afsluiting komt, altijd een vervolg, een komma, een golfbeweging. Ons kindje leefde in mij, ik heb hem gevoeld, het was mijn lichaam dat brak, en zelfs toen bleef hij doorgaan. Wel lijkt UD soms net een tikkende tijdbom boven m'n hoofd, verdrietig en hem missen doe ik altijd. Maar op die dag, die datum, zal het extra steken. Terwijl ik me besef dat hij net zo goed eerder of later geboren had kunnen worden....die datum is alles. Veel tekst, het is ook zo lastig om uit te leggen, zoals Marco Borsato zegt: "Het is wel over, maar niet voorbij"
Leeuw mega spannend!! duimen draaien door!
susieflower, omelette, vanessa hoe gaat met jullie?

Wat staan er weinig mensen in de tabel ? Bewust of..?
@ Okkie, man zegt geen 3e meer te willen,omdat hij het na de vorige ervaring een te groot risico vind en hij vindt dat we blij moeten zijn met wat we nu hebben, maar roept ondertussen wel dingen als "zo gaan wij onze niet noemen hoor" en toen de condooms op waren (ik moet een menstruatie afwachten voordat ik zwanger wordt óf anticonceptie ga gebruiken) wilde hij evengoed (dus onbeschermd) seks. Vandaar dat ik een goed gesprek wil, en vandaar dat ik nu wél een testje had gedaan.

@ tabel, ik wil er graag in wanneer ik bovenstaande duidelijk heb en we er (hopelijk) voor gaan. Zolang dat onduidelijk is wacht ik even.
@okkiepetite, dank voor je ervaring te delen. Ik was net voorbij (ik dacht de onzekere) 3 maanden. Dus zal er bij mij veel minder placentaweefsel zijn.
Ik kan mij er het ene moment mee relativeren, het was vroeg in de zwangerschap, medisch gezien een normale miskraam, dus volgende zwangerschap staat er helemaal los van. (Als het kindje week langer had geleefd was het geen miskraam maar stille geboorte, begreep ik)
Maar ik moet toch mijn gedachten en toekomst plaatje bijstellen, want in mijn hoofd had ik al bijna de 20 weken echo.

@allen, ik heb een enkele blz terug gelezen. Wat hebben jullie allen toch veel zorgen/verdriet in voorgaande zwangerschappen/vlak na de geboorte moeten doorstaan. Mooi dat jullie toch weer het avontuur aan gaan. Zoals sunny-91 zei; wens voor kindje is groter dan de angst, dat zal voor meer mama's zo voelen.

Vandaag is de babyshower van mijn allerbeste vriendin, maar wel aan de andere kant van het land... ik weet niet of vandaag er weeën zullen komen. Ik las dat dat vanaf dag 2 kan komen... zou niet handig zijn, zo ver van huis... lastig wat te doen. Leven gaat door, goed voor de afleiding als het lichamelijk gaat, maar dat weet ik pas aan het eind van de dag.
Heftig Mamarjan!
Onder 24weken wordt alles gezien als miskraam, nogal krom. In mijn dossier staat “spontane abortus”. Door de erkenning die we kregen vanuit ziekenhuis kan ik die term puur als medisch zien.
Vooral laten voelen wat jij voelt, daar kan geen enkel regeltje tegenop! Herkenbaar wat je zegt, het toekomst plaatje valt weg en na 12 wkn gingen we hier ook uit van levensvatbaar kindje (nog niet eens zozeer gezond)
En lastig dilemma, heb je nu krampen? Dan zou ik zeker niet gaan...
OkkiePetite schreef:
14-04-2019 08:16
En lastig dilemma, heb je nu krampen? Dan zou ik zeker niet gaan...
Ik voel wel iets rommelen, iets krampjes
Juist omdat het minder is dan ik me op had ingesteld nu twijfel om toch te gaan...
Ik kijk komend uur even aan
Even snel voor Mamarjan, allereerst welkom! En wat heftig dat je nu midden in een miskraam zit. :hug:
Ik heb zelf bij mn eerste zwangerschap ook eerst een kloppend hartje gezien en op de 2e echo met 8 weken was het hartje gestopt met kloppen.
Ik had die dag toen ook al wat bruinverlies maar niet echt al een menstruatie. Die kwam pas 1,5 week later echt op gang en dat was super heftig. Veel pijn gehad en veel bloedverlies, ik zou op zo'n moment echt nergens anders dan thuis willen wezen. Maar als je nu nog niet veel merkt dan heb je kans dat het nog even duurt... lastig zeg! Jammer dat het ook gelijk aan de andere kant van het land is, dat maakt het nog moeilijker omdat je niet snel naar huis kan als het echt begint!
Sterkte met alles!
Dank voor jullie reacties, ik voel me gesterkt door jullie (mn man is lief, maar snapt dit alles niet zo)

Ik ben thuis gebleven. Ik ga nu maar middagdutje doen, heb het idee teveel in huishouden te doen, waardoor buik zich koest houdt, totdat ik mn rust pak.
Mamarjan, hoe gaat het nu?
Ik heb voor onze tweede ook een miskraam gehad, ( voor onze eerste ook, maar op vroege termijn) en de krampen vielen mij toen mee. Ik heb gewoon gewerkt overdag, toen ik al bloedde, en 's avond werd het wel heftiger, maar met een kruik goed te doen. Toen kwam 'het' los, kon ik ook echt goed voelen/zien, en achteraf had ik beter niet kunnen gaan werken, want dat was wel een bende en ik moet er niet aan denken als dat overdag was gebeurd. Ik hoop dat het voor jou al voorbij is, maar anders wilde ik je dit even meegeven voor morgen...
P.s. man zei vandaag na sex: sorry .... ( naam eerste kind) en ...( naam 2e kind) , nog even niet. Toen ik vroeg wat hij bedoelde zei hij: nou nog even geen broertje of zusje. Dus dan maakt mijn hart een sprongetje, want NOG even niet impliceert toch later wel?? of ben ik de enige die dat zo denkt?
mamarjan: hoe gaat het met jou?
lotte: ja klinkt wel als later wel, maar nu nog zeker niet...
hier komt menstruatie eraan, wat lichte krampen, heel moe.
Ben benieuwd.
Lotte, ik zou dat precies zo begrijpen!
Ja hij wil heel graag nog een kind.... maar niet al over 9 maanden.
Komt wel goed bij jullie.

(Ik wil jullie topic niet vervuilen, maar kort antwoorden lukt me niet)
Nou, eigenlijk had ik gewild dat het gister had doorgezet.
Vandaag moet ik inderdaad wel werken. Ik heb daar afgesproken dat ik toch kom werken om mijn hoofd beetje uit mijn bubble te houden, want anders wordt gaan werken zo'n obstakel, maar als het niet gaat (als ik of collega dat vindt) dat ik naar huis zal gaan. Van 13-17 heb ik afspraken staan, voel me bezwaard dat af te zeggen.
Ik ga vanmorgen wel iets (expres) te laat komen, want ga de oudste naar school brengen, wilde ze zo graag.
Andere 2 zijn op zondagen geboren, misschien dat mn buik nu een week blijft rommelen en dan de echte krampen?? Ik had beetje op weer zondag gehoopt..

Verloskundige had nog aangeboden vandaag even met echo naar kindje te kijken... soort afscheid nemen... maar of ik dat moet doen? Vragen vragen vragen...
@Lotte, zo zou ik het ook opvatten! Er is nog hoop dus :)

@Okkie, heeft je menstruatie al doorgezet? Gaan jullie er nu vanaf deze ronde voor? En hoe is het voor de rest met je? De uitgerekende datum komt nu wel heel dichtbij toch? :hug: Ik denk aan je!

@Loeke, hoe is het nu met jou? Is het bloedverlies gestopt? Heb je al een afspraak bij de verloskundige?

@Mamarjan, je vervuilt het topic absoluut niet hoor! Je mag typen zoveel je wilt ;-) jammer dat het nog niet doorgezet heeft... kan me voorstellen dat het nu lastig is met je werk enzo! Ik ben in die tijd wel gaan werken en op een avond en s nachts kwam toen alles eruit en ben ik de volgende dag thuis gebleven... je weet gwn niet wanneer het gaat komen en dat is lastig! Sterkte :hug:
En over die echo, doe waar jij je prettig bij voelt. Dat is heel persoonlijk of je zoiets nog moet doen...

Hier niet veel te melden... nog midden in mn menstruatie dus veel spannends gebeurt hier niet ;-) ik ga vanmiddag de tabel bijwerken dus als ik er nog meer in moet zetten dan laat je het maar weten!
Welkom Loeke en toch al voorzichtig gefeliciteerd.
Dat (oud)bloed is vervelend. Wel alles goed met je dochtertje?
Spannend die testen en afspraak.

Fijn dat je nu verder kunt Lotte.
Maar snap ik nu dat je man eigenlijk niet wil en jullie er wel voor gaan?

Top zeg Okkie dat t afvallen goed gaat.

Wat vervelend Mamarjan. En wat een moeilijke keuze.. Wel niet, ik kan je er helaas geen juist antwoord op geven.

Leeuw wat fijn dat er geen migraine is.

Sunny nog even geduld dus.

Hier komt de vruchtbare periode eraan. Maar jemig ik moet vriend lief wel porren hoor. Pff irritant.
Vervelend zeg dat je vriend niet zo actief is... :-( dat maakt het niet makkelijker! Ik kan me voorstellen dat je hem niet onder druk wilt zetten maar je wilt ook geen ronde verloren laten gaan... echt lastig! Hopelijk lukt het toch nog om het op het juiste moment te doen!
Hi allen,

Na lang meelezen een eigen account aangemaakt! Ook behoefte om mijn verhaal te delen!
Ik heb een kindje van ruim 2 jr. en sinds een jaar de wens voor een tweede kindje. Helaas mag dit (tot nu toe) niet zo zijn. Na twee miskramen met ong 9 weken (na meerdere goede echos) naar gyn doorverwezen. Die heeft mij progesteron voorgeschreven.
Afgelopen maand had ik een positieve test én bloedverlies. Wel begonnen met progesteron (dit was de afspraak: beginnen na positieve zwangerschapstest). Maar na een week liep de test af. Gestopt met progesteron en ongesteldheid kwam op gang. Buik is leeg was te zien op echo.
Nu gebruik ik op aanraden gyn ook acetyl. Weer had ik een positieve test, maar paar uur erna alweer bruin bloedverlies. Toch weer gestart met progrsteron. Ik zie de bui alweer hangen :cry:
Hoe nu verder? Mijn bloedtest zei alleen cardiolipide dubieus. Maar er werd geprikt vlak na een mk, dus misschien vertekende uitslag.

2 miskramen en 2 vmk kan geen toeval zijn? Maar ik heb wel (gelukkig!!) eerder zonder mk een gezond kindje gekregen!

Hoe nu verder? Help!
anoniem_385118 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 13:56
0.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven