Eczeem
vrijdag 12 april 2019 om 15:33
Hallo,
Wie heeft er een tip voor het hydrateren van een gevoelige, droge eczeemhuid? Een zalf, crème of olie?
Vaseline lanettecrème en vaseline cetomacrogolcrème maken dat kind de lichaamswarmte minder goed kan reguleren. Huid verdraagt hydrocortison (corticosteroïden) niet, dus dat is geen optie voor behandeling.
Ik lees graag jullie tips en ervaringen.
Wie heeft er een tip voor het hydrateren van een gevoelige, droge eczeemhuid? Een zalf, crème of olie?
Vaseline lanettecrème en vaseline cetomacrogolcrème maken dat kind de lichaamswarmte minder goed kan reguleren. Huid verdraagt hydrocortison (corticosteroïden) niet, dus dat is geen optie voor behandeling.
Ik lees graag jullie tips en ervaringen.
vrijdag 12 april 2019 om 15:42
Balneum is ook wel prettig, je kunt kiezen tussen de lijn 'extra vettend' en 'kalmerend', je zou dat allebei kunnen gebruiken, als de huid erg geïrriteerd is of ze erg veel jeuk heeft, smeer je met de 'kalmerend' variant en tussendoor kun je haar huid soepel houden met de extra vettende variant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 12 april 2019 om 16:05
vrijdag 12 april 2019 om 16:20
Dat prikte hier juist ontzettend. Koelzalf van de apotheek (niet van de drogist) helpt hier wel goed. Cetamacrogrol kan wat korrelig zijn, is ook niet fijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 12 april 2019 om 22:10
Dank jullie wel voor het meedenken. Er zitten wat ideeen bij die ik ga uitproberen. Zoals iemand al zei: wat bij de een werkt, werkt niet altijd bij de ander ook. Wel is het fijn om concrete tips te ontvangen. Als ik dan toch moet zoeken, dan graag naar iets wat tenminste bij een iemand positief is bevallen.
zaterdag 13 april 2019 om 11:15
zaterdag 13 april 2019 om 14:20
Dat mag vanaf 2 jaar gebruikt worden. Wij kregen het voor onze dochter 2 weken voor haar 2e verjaardag maar dat durfde de dermatoloog wel aanMarigold1986 schreef: ↑12-04-2019 16:04Elidel? Ik weet alleen niet of kinderen dat mogen gebruiken...
zaterdag 13 april 2019 om 14:35
De oudste had ook een gevoelige huid / eczeem en wij zijn Balneum badolie gaan gebruiken op advies van CB maar helaas hielp dat niet.
Na een half jaar naar kinderarts verwezen en o.a. bloedonderzoek gehad en daaruit kwam een pinda-allergie. Later kwam ik erachter dat er arachide-olie (pinda-olie!) in Balneum zit wat dus zijn huid verergerd heeft...
Ik weet niet hoe oud jouw kindje is, of er voedselallergie in directe familie voorkomt of er nog andere klachten zijn (reflux/spugen, ontlastingproblemen e.d.) maar een verwijzing kinderarts is misschien een idee als meerdere zalfjes niet werken.
Na een half jaar naar kinderarts verwezen en o.a. bloedonderzoek gehad en daaruit kwam een pinda-allergie. Later kwam ik erachter dat er arachide-olie (pinda-olie!) in Balneum zit wat dus zijn huid verergerd heeft...
Ik weet niet hoe oud jouw kindje is, of er voedselallergie in directe familie voorkomt of er nog andere klachten zijn (reflux/spugen, ontlastingproblemen e.d.) maar een verwijzing kinderarts is misschien een idee als meerdere zalfjes niet werken.
zondag 14 april 2019 om 00:02
Ik doe stijfsel in het water als hij in bad gaat. Om te wassen gebruik ik doucheolie van Louis Widmer. Ooit eens andere gebruikt wegens niet op voorraad maar die hielp niet zo goed. Om in te smeren het reeds vermelde La Roche Posay, maar ik heb ook nog Aderma gebruikt. Was ik op zich tevreden van maar ben overgeschakeld omdat het pompsysteem 2x na elkaar kapot ging.
En als ik een tip mag geven, voor het geval je het nog niet kent: fles opensnijden als hij bijna leeg is, er zit nog veel in en die zalf kost veel geld.
Ohja, mocht je dat nog niet doen: ga naar een dermatoloog. Mijn ervaring met onze huisarts is dat hij niet zo op de hoogte is van huidproblemen, ook de kinderarts niet. En als ik je hoop mag geven: hier is het verbeterd met ouder te worden. Zijn huid is nog droog maar hij heeft die rode plekken of scheurtjes niet meer. De eerste keer durfde ik haast niet naar de dokter, hij had een hele scheur in zijn hals, zag eruit of iemand geprobeerd had hem te wurgen.
En als ik een tip mag geven, voor het geval je het nog niet kent: fles opensnijden als hij bijna leeg is, er zit nog veel in en die zalf kost veel geld.
Ohja, mocht je dat nog niet doen: ga naar een dermatoloog. Mijn ervaring met onze huisarts is dat hij niet zo op de hoogte is van huidproblemen, ook de kinderarts niet. En als ik je hoop mag geven: hier is het verbeterd met ouder te worden. Zijn huid is nog droog maar hij heeft die rode plekken of scheurtjes niet meer. De eerste keer durfde ik haast niet naar de dokter, hij had een hele scheur in zijn hals, zag eruit of iemand geprobeerd had hem te wurgen.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
zondag 14 april 2019 om 06:56
Dank jullie wel voor de aanvullende tips.
Kind is nu bijna 16 maanden en heeft een aangepast voedingspatroon. Geen melk, gluten en nachtschade. (Op basis van bloedonderzoek en ontlastingsonderzoek). En op maat gemaakte probiotica. Daarmee was het eczeem binnen enkele dagen een heel stuk verminderd. Soms wel droge huid, maar geen jeuk meer. Ik merkte dat ik toen het beste niets kom smeren.
Afgelopen week vlamde het eczeem ineens weer op en had kind er jeuk van. Twee keer heb ik iets op de huid gesmeerd wat ik er na twee uur weer vanaf kon wassen. Dat het de jeuk verergerde. Vandaar mijn zoektocht naar nieuwe tips omdat wat ik tot nu toe geprobeerd heb niet het gewenste resultaat heeft.
Kind is nu bijna 16 maanden en heeft een aangepast voedingspatroon. Geen melk, gluten en nachtschade. (Op basis van bloedonderzoek en ontlastingsonderzoek). En op maat gemaakte probiotica. Daarmee was het eczeem binnen enkele dagen een heel stuk verminderd. Soms wel droge huid, maar geen jeuk meer. Ik merkte dat ik toen het beste niets kom smeren.
Afgelopen week vlamde het eczeem ineens weer op en had kind er jeuk van. Twee keer heb ik iets op de huid gesmeerd wat ik er na twee uur weer vanaf kon wassen. Dat het de jeuk verergerde. Vandaar mijn zoektocht naar nieuwe tips omdat wat ik tot nu toe geprobeerd heb niet het gewenste resultaat heeft.