Vliegtuig kleding
zondag 14 april 2019 om 17:22
Komende week gaan we een lange vlucht maken, en ik weet het, de ecologische voetafdruk en alles daaromheen is me bekend. Daar hoeven we t wat mij betreft nu niet over te hebben.
Ik ben benieuwd waar jij in reist qua kleding. Ik las ooit een artikel geschreven door een stewardess die aangaf dat ze vond dat mensen gewoon netjes gekleed zouden moeten vliegen. En nu vind ik ook dat je niet in je pyjamabroek hoeft te reizen, maar een beetje comfortabel mag het van mij wel zijn. Als je 10 of 12 uur in een vliegtuig zit is het volgens mij niet heel prettig in je skinny jeans en nette blouse.
Ik ben voornemens om een soort van geklede joggingbroek te dragen. Geen afgedragen uitgelubberd ding maar een broek met smalle pijpen en gewoon sneakers oid.
Dus, waar reis jij in?
Ik ben benieuwd waar jij in reist qua kleding. Ik las ooit een artikel geschreven door een stewardess die aangaf dat ze vond dat mensen gewoon netjes gekleed zouden moeten vliegen. En nu vind ik ook dat je niet in je pyjamabroek hoeft te reizen, maar een beetje comfortabel mag het van mij wel zijn. Als je 10 of 12 uur in een vliegtuig zit is het volgens mij niet heel prettig in je skinny jeans en nette blouse.
Ik ben voornemens om een soort van geklede joggingbroek te dragen. Geen afgedragen uitgelubberd ding maar een broek met smalle pijpen en gewoon sneakers oid.
Dus, waar reis jij in?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 14 april 2019 om 21:04
Onlangs was er in de UK nog een hele rel om een vrouw die volgens de crew aanstootgevende kleding droeg tijdens de vlucht: https://www.theguardian.com/global/2019 ... on-a-plane.
Ik vind dit ook meer een bh dan een croptop, maar goed.
zondag 14 april 2019 om 21:12
Ze beginnen in dat artikel ook meteen over seksisme. Ik denk dat als een man zo'n veredelde bh zou dragen, dat hij dan ook verzocht werd om iets fatsoenlijks aan te trekken. We zijn niet in de Wallmart.Nitflex schreef: ↑14-04-2019 21:04Onlangs was er in de UK nog een hele rel om een vrouw die volgens de crew aanstootgevende kleding droeg tijdens de vlucht: https://www.theguardian.com/global/2019 ... on-a-plane.
zondag 14 april 2019 om 21:45
Ja maar ff serieus, wie gaat er zo in een vliegtuig zitten? Dit is ten eerste gewoon hartstikke koud en ten tweede ga je zo gewoon niet over straat. Kom op zeg, dit is idd een bh..Nitflex schreef: ↑14-04-2019 21:04Onlangs was er in de UK nog een hele rel om een vrouw die volgens de crew aanstootgevende kleding droeg tijdens de vlucht: https://www.theguardian.com/global/2019 ... on-a-plane.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 14 april 2019 om 23:01
Haar verweer was dat er mannen in singlet in vliegtuig zaten en dat de reglementen niet beschrijven wát er dan niet was toegestaan. Gezeur. Trek gewoon een vest aan.
maandag 15 april 2019 om 00:01
Zou geen kort jurkje doen iig, ook niet over een fijne legging. In slaaphouding wordt dat al snel gênant.
Daar had de man (!) naast mij op mijn laatste vlucht overigens maling aan. Onderuit met de knieën opgetrokken tv kijken, het kon allemaal.
Daar had de man (!) naast mij op mijn laatste vlucht overigens maling aan. Onderuit met de knieën opgetrokken tv kijken, het kon allemaal.
streepjessokken wijzigde dit bericht op 15-04-2019 09:13
1.41% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
maandag 15 april 2019 om 07:34
Je wil niet weten wat er allemaal aan boord kwam toen ik nog bij Martinair werkte. Mensen in bikini of blote bast, zo van het strand het vliegtuig in (er stond eerst de kist in, maar dat klinkt ietwat luguber
maandag 15 april 2019 om 08:05
Dat kan toch gewoon niet..mayou schreef: ↑15-04-2019 07:34Je wil niet weten wat er allemaal aan boord kwam toen ik nog bij Martinair werkte. Mensen in bikini of blote bast, zo van het strand het vliegtuig in (er stond eerst de kist in, maar dat klinkt ietwat luguber) met het zand nog aan de voeten/haren. En dan niet alleen vanaf Mallorca he, ook van o.a. de Dom. Republiek.
maandag 15 april 2019 om 09:02
mayou schreef: ↑15-04-2019 07:34Je wil niet weten wat er allemaal aan boord kwam toen ik nog bij Martinair werkte. Mensen in bikini of blote bast, zo van het strand het vliegtuig in (er stond eerst de kist in, maar dat klinkt ietwat luguber) met het zand nog aan de voeten/haren. En dan niet alleen vanaf Mallorca he, ook van o.a. de Dom. Republiek.
Ik moet er toch niet aan denken. Maar ik heb sowieso een hekel aan zand.
Op lange reizen draag ik meestal een afritsbroek, sport bh, shirt, vestje en sportschoenen.
Op korte reizen een afritsbroek van een spijkerstof, sportbh, shirt en sportschoenen.
Afritsbroek omdat die lekker comfortabel zijn en ik kan allerlei dingen in mijn broekzakken doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 15 april 2019 om 09:07
Als ik korter dan 3 uur moet vliegen: een combinatie van wat ik hier in NL en op mijn bestemming aan wil. Wijde broek waarschijnlijk, een shirt en vest en eventueel een jas (afhankelijk van de temperatuur voor vertrek). In elk geval laagjes, zodat ik het in het vliegtuig niet koud krijg.
Als ik langer dan 3 uur moet vliegen: een nette joggingbroek oid, opnieuw veel laagjes aan de bovenkant en dikke sokken mee omdat ik mijn schoenen uit wil doen. Want ik draag dan meestal mijn wandelschoenen, die zijn het grootst en dan hoeven die niet in de koffer. Maar die zitten niet lekker bij urenlang zitten / hangen.
Wat de stewardess er van vindt boeit me niet zo. Maar een pyama of een onesie zou ik nooit doen. Ga je je dan eerst omkleden voordat je je huurauto op gaat halen oid? Of arriveer je ook zo bij je hotel? Bizar. Een bh zonder iets erover zou ik ook nooit doen, maar dat lijkt me sowieso veel te koud in de airconditioning op een vliegveld en in het vliegtuig.
Als ik langer dan 3 uur moet vliegen: een nette joggingbroek oid, opnieuw veel laagjes aan de bovenkant en dikke sokken mee omdat ik mijn schoenen uit wil doen. Want ik draag dan meestal mijn wandelschoenen, die zijn het grootst en dan hoeven die niet in de koffer. Maar die zitten niet lekker bij urenlang zitten / hangen.
Wat de stewardess er van vindt boeit me niet zo. Maar een pyama of een onesie zou ik nooit doen. Ga je je dan eerst omkleden voordat je je huurauto op gaat halen oid? Of arriveer je ook zo bij je hotel? Bizar. Een bh zonder iets erover zou ik ook nooit doen, maar dat lijkt me sowieso veel te koud in de airconditioning op een vliegveld en in het vliegtuig.
The owls are not what they seem
maandag 15 april 2019 om 09:26
Omdat je achter je bureau meer comfort hebt dan in een vliegtuig. Zeker als je een nachtvlucht hebt is comfort toch wel echt prettig.
maandag 15 april 2019 om 09:26
maandag 15 april 2019 om 09:27
*gaat internet afzoeken naar bamboekleding voor hele gezin*
maandag 15 april 2019 om 09:32
Niet alle mensen zitten hele dagen achter een bureau he, ik bijvoorbeeld nooit. Zou dat ook de hel vinden.
Ik hoop overigens voor alle bureau werkers hier dat jullie wel net wat meer ruimte en comfort hebben dan in een vliegtuigstoel!
Oh en ik moet over 1,5 week 18 uur reizen, hoop ook dat je werkdag niet zo lang is
Ik zat er dus net over te denken en ik denk dat ik ga voor: legging, sportbh, lange jurk er over. Ik vlieg vanuit Azië naar huis met een overstap in Moskou, ik hoop dat ik hier nog ergens een trui of sweater kan scoren want ik heb geen warme kleding en ik denk dat het vliegtuig koud gaat zijn!
Ik heb alleen een jas maar die is te smerig vind ik. Dat kan ik degene die naast me komt te zitten niet aandoen.
Ik hoop overigens voor alle bureau werkers hier dat jullie wel net wat meer ruimte en comfort hebben dan in een vliegtuigstoel!
Oh en ik moet over 1,5 week 18 uur reizen, hoop ook dat je werkdag niet zo lang is
Ik zat er dus net over te denken en ik denk dat ik ga voor: legging, sportbh, lange jurk er over. Ik vlieg vanuit Azië naar huis met een overstap in Moskou, ik hoop dat ik hier nog ergens een trui of sweater kan scoren want ik heb geen warme kleding en ik denk dat het vliegtuig koud gaat zijn!
Ik heb alleen een jas maar die is te smerig vind ik. Dat kan ik degene die naast me komt te zitten niet aandoen.
maandag 15 april 2019 om 09:39
Als mensen te dom zijn om te snappen dat dit niet kan, vind ik dat de vliegtuigmaatschappij ze maar op moet voeden. Vóór het afgeven van de bagage 'meneer u mag zo niet aan boord, u zult even een shirtje aan moeten doen'.mayou schreef: ↑15-04-2019 07:34Je wil niet weten wat er allemaal aan boord kwam toen ik nog bij Martinair werkte. Mensen in bikini of blote bast, zo van het strand het vliegtuig in (er stond eerst de kist in, maar dat klinkt ietwat luguber) met het zand nog aan de voeten/haren. En dan niet alleen vanaf Mallorca he, ook van o.a. de Dom. Republiek.
Wel zo netjes naar de medepassagiers.
(oké, andere setting: wij waren in Legoland met 30°, er waren mannen die met blote bast in een attractie wilden stappen, maar dat mocht niet, moesten een shirt aandoen)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
maandag 15 april 2019 om 09:51
De kledinggoden hebben ons 'travelstof' gegeven en dat draag ik dan ook veel. Het ziet er netjes uit maar draagt als een joggingbroek/pak. Het kreukt niet, je kunt dit ook heel makkelijk met de hand wassen en het droogt snel.
Zoiets als dit om te reizen en vervolgens een zakelijke afspraak in te gaan:
Zoiets als dit om te reizen en vervolgens een zakelijke afspraak in te gaan:
maandag 15 april 2019 om 09:51
Nou dat dus, ik zit de 'hele dag' achter een bureau maar daar heb ik meer ruimte om me te bewegen dan in een vliegtuigstoel. En ik loop ook regelmatig, veel vaker dan wanneer ik in een vliegtuig zit.ClumsyNinja schreef: ↑15-04-2019 09:32Niet alle mensen zitten hele dagen achter een bureau he, ik bijvoorbeeld nooit. Zou dat ook de hel vinden.
Sportbh was ik nog vergeten idd. Dat is ook standaard. Maar die draag ik sowieso als ik naar een warm(er) land ga, veel fijner dan de beugelbh die ik in NL meestal aan heb.
The owls are not what they seem
maandag 15 april 2019 om 10:09
Comfortabel kan best netjes zijn.
Een nette stretchbroek. De winkels hangen er nu vol mee.
Een shirt of bloesje met een vest. Laagjes zijn handig in het vliegtuig.
De stewardess die TO in de OP noemt bedoelt echt geen driedelig kostuum of deux-pieces, waar gewoon wat bedekte kleding.
Geen bikini-achtige tops, standhemdjes, zandvoeten met teenslippers, zoals elders in dit topic beschreven.
Een nette stretchbroek. De winkels hangen er nu vol mee.
Een shirt of bloesje met een vest. Laagjes zijn handig in het vliegtuig.
De stewardess die TO in de OP noemt bedoelt echt geen driedelig kostuum of deux-pieces, waar gewoon wat bedekte kleding.
Geen bikini-achtige tops, standhemdjes, zandvoeten met teenslippers, zoals elders in dit topic beschreven.
amarna wijzigde dit bericht op 15-04-2019 10:33
40.97% gewijzigd
maandag 15 april 2019 om 10:31
maandag 15 april 2019 om 10:42
Ik trek nooit iets speciaals aan eigenlijk. Gewoon een skinny en een trui of blouse. In ieder geval een paar laagjes zodat iets aan of uit kan. En schoenen zonder veters zodat ze bij de handbagagecontrole makkelijk uit en aan gaan. Ik ben zo'n reiziger die gewoon gaat zitten, filmpje aan, af en toe een oogje dicht en dan weer uitstapt. Ik ben niet bezig met slaaphoudingen, schoenen uit en weet ik veel wat. Bij een nachtvlucht neem ik zo'n nekding mee, dat wel.
Paar jaar geleden heb ook zakelijk veel gevlogen maar dat waren vluchten van een uur. Dan had ik gewoon mijn werkkleding (jurk of pak) aan en de pumps in de tas.
Paar jaar geleden heb ook zakelijk veel gevlogen maar dat waren vluchten van een uur. Dan had ik gewoon mijn werkkleding (jurk of pak) aan en de pumps in de tas.
maandag 15 april 2019 om 11:21
dit, alleen dan een geklede jogging broek ipv een skinny, ook heb ik altijd een grote maar dunne sjaal om.Honingdropje2 schreef: ↑14-04-2019 17:26Een skinny van stretchy materiaal, een shirtje met een vest erover( zonder capuchon want dat zit zo irritant) en gympen