Vliegtuig kleding

14-04-2019 17:22 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende week gaan we een lange vlucht maken, en ik weet het, de ecologische voetafdruk en alles daaromheen is me bekend. Daar hoeven we t wat mij betreft nu niet over te hebben.

Ik ben benieuwd waar jij in reist qua kleding. Ik las ooit een artikel geschreven door een stewardess die aangaf dat ze vond dat mensen gewoon netjes gekleed zouden moeten vliegen. En nu vind ik ook dat je niet in je pyjamabroek hoeft te reizen, maar een beetje comfortabel mag het van mij wel zijn. Als je 10 of 12 uur in een vliegtuig zit is het volgens mij niet heel prettig in je skinny jeans en nette blouse.

Ik ben voornemens om een soort van geklede joggingbroek te dragen. Geen afgedragen uitgelubberd ding maar een broek met smalle pijpen en gewoon sneakers oid.

Dus, waar reis jij in?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Er is dus echt een joggingbroek-trend in de vakantie-luchtvaart. Ik snap het niet. Het lijkt wel kuddegedrag. Er is toch zo veel meer wat comfortabel te dragen is dan een joggingbroek? Je gaat toch niet op voetbaltraining?

Het ziet er in ieder geval niet uit. Ik ga toch ook niet in mijn comfortabele hardlooplegging reizen?
kadanz schreef:
15-04-2019 16:08
Er is dus echt een joggingbroek-trend in de vakantie-luchtvaart. Ik snap het niet. Het lijkt wel kuddegedrag. Er is toch zo veel meer wat comfortabel te dragen is dan een joggingbroek? Je gaat toch niet op voetbaltraining?

Het ziet er in ieder geval niet uit. Ik ga toch ook niet in mijn comfortabele hardlooplegging reizen?
ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt, ik bedoel zelf bijvoorbeeld deze broek;

Afbeelding

Afbeelding
en ja, dat is van joggingstof, dus in mijn ogen een nette joggingbroek en in niets vergelijkbaar met een hardloopbroek, het valt me overigens op dat op lange vluchten naar Azie je die laatste dus wel heel veel ziet, brrr.
Ja die broek gebruik ik als ik vlieg, zit heerlijk tijdens lange vluchten en kan ik ook nog gewoon zo aan. Heb hem in verschillende kleuren. Een joggingsbroek zou ik niet zo aantrekken en kleed nooit mooi af, deze broek wel.
Yep, dat is 'm! :high5:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
guppekop schreef:
15-04-2019 16:16
ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt, ik bedoel zelf bijvoorbeeld deze broek;

Afbeelding

Afbeelding
Ahh...

Met sneakers eronder is het nog steeds erg adidas!
guppekop schreef:
15-04-2019 16:18
het valt me overigens op dat op lange vluchten naar Azie je die laatste dus wel heel veel ziet, brrr.
Ach ik zie hier in Azië zat mensen in hun pyjama op straat lopen. Dus als je je al stoort aan een joggingbroek in t vliegtuig...
mwoah.. ik draag er hele cleane witte sneakers onder met wat goud accenten, kom daar best stylish mee weg hoor.

Van die grandpa sneakers moet men sowieso wegblijven als je het mij vraagt ;-)
ClumsyNinja schreef:
15-04-2019 16:38
Ach ik zie hier in Azië zat mensen in hun pyjama op straat lopen. Dus als je je al stoort aan een joggingbroek in t vliegtuig...
je quote de verkeerde denk ik . Ik ben team geklede jogging broek, ik ben echter wel tegen het dragen van die hardloop- en andere echte sportkleding als je niet aan het sporten bent ;-)
guppekop schreef:
15-04-2019 16:16

Afbeelding

Afbeelding
Waar komen deze vandaan?
kadanz schreef:
15-04-2019 16:08

Eens. Maar goed, mijn kinderen gaan op een normale dag ook al niet in een joggingbroek naar school, net als dat ik niet in joggingbroek naar mijn werk ga. Ik schijn een uitzondering te zijn wat dat betreft.
Madeliefjees schreef:
14-04-2019 18:01
Boeit mij t wat de stewardess denkt. Ik reis in mn pyama met een vest eroverheen.
Echt?
Star² schreef:
15-04-2019 16:49
Eens. Maar goed, mijn kinderen gaan op een normale dag ook al niet in een joggingbroek naar school, net als dat ik niet in joggingbroek naar mijn werk ga. Ik schijn een uitzondering te zijn wat dat betreft.
eh... een lange vliegreis maken is toch wat anders dan naar je werk gaan? en wat een kind naar school draagt hoeft toch ook aan wat andere eisen te voldoen dan wat jij en ik naar ons werk dragen?
Als de temperatuur het toelaat een pantalon met overhemd, w ant dat heb ik standaard aan.

Maar ook wel eens een trainingsbroek aangehad omdat het anders gaat zweten (ik ben een dikzak), of omdat dat het enige was in mijn baggage dat nog niet vies was voor de terugreis.
Moire schreef:
15-04-2019 16:51
Echt?

Ja dat is er waarschijnlijk zo eentje die met haar poten tegen de stoel voor haar gaat zitten. Want hee, als jij maar comfortabel bent.
guppekop schreef:
15-04-2019 16:52
eh... een lange vliegreis maken is toch wat anders dan naar je werk gaan? en wat een kind naar school draagt hoeft toch ook aan wat andere eisen te voldoen dan wat jij en ik naar ons werk dragen?

Mwoah, weinig verschil voor mij.
hahahah, dat kan ook
Meestal in rok met bloesje en vestje.
guppekop schreef:
15-04-2019 16:55
hahahah, dat kan ook

Maar serieus, ik heb op een normale dag ook 12+ uur normale kleding aan. Ik slinger ook niet direct mijn bh in de paastakken en hou mijn broek/rok/jurk ook gewoon aan als ik thuis kom.
Spijkerbroek, wel wat stretchy. Dan een shirt met vestje er overheen, sneakers met fijne sokken. Gewoon een bh eronder, onder het shirt dan, niet onder de sokken ;-) Die sneakers gaan wel uit, heb wel altijd reservesokken mee om evt te verwisselen.

Ik verbaas me soms ook wel hoe mensen erbij lopen op het vliegveld. Ik ga heus niet voor 12 uur mijn strakste skinny aandoen als ik een dutje wil doen in het vliegveld. Maar ik hoef er ook niet bij te lopen alsof ik een grote fan ben van Helmond Sport.
mayou schreef:
15-04-2019 07:34
Je wil niet weten wat er allemaal aan boord kwam toen ik nog bij Martinair werkte. Mensen in bikini of blote bast, zo van het strand het vliegtuig in (er stond eerst de kist in, maar dat klinkt ietwat luguber :proud: ) met het zand nog aan de voeten/haren. En dan niet alleen vanaf Mallorca he, ook van o.a. de Dom. Republiek.
Bizar! En ook zo koud inderdaad?!
Meestal een Franka( studio anneloes) en qua bovenkleding een mouwloze top met een losvallend vest. Alles stretchy/ niet strak zittend. En een sjaaltje bij de hand of om voor als t fris word.
Oh en nog wel belangrijker: tandenborstel en tandpasta in mijn handbagage, zodat ik na avondeten en na ontbijt even mijn tanden kan poetsen. Want belangrijkste in een vliegtuig vind ik nog altijd hygiene. Als je 12 uur naast iemand moet zitten die uit zijn mond meurt of naar zweet stinkt, dan vind ik dat een stuk vervelender dan wat iemand aan heeft.
Star² schreef:
15-04-2019 16:49
Dat gebeurt hier ook echt niet. Ik vind het geen gezicht! Maar zo’n broek als hier geplaatst wordt heb ik ook en daar reis ik idd in!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Bee_Kind schreef:
15-04-2019 17:12
Oh en nog wel belangrijker: tandenborstel en tandpasta in mijn handbagage, zodat ik na avondeten en na ontbijt even mijn tanden kan poetsen. Want belangrijkste in een vliegtuig vind ik nog altijd hygiene. Als je 12 uur naast iemand moet zitten die uit zijn mond meurt of naar zweet stinkt, dan vind ik dat een stuk vervelender dan wat iemand aan heeft.
Dit sowieso!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven