Vliegtuig kleding

14-04-2019 17:22 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende week gaan we een lange vlucht maken, en ik weet het, de ecologische voetafdruk en alles daaromheen is me bekend. Daar hoeven we t wat mij betreft nu niet over te hebben.

Ik ben benieuwd waar jij in reist qua kleding. Ik las ooit een artikel geschreven door een stewardess die aangaf dat ze vond dat mensen gewoon netjes gekleed zouden moeten vliegen. En nu vind ik ook dat je niet in je pyjamabroek hoeft te reizen, maar een beetje comfortabel mag het van mij wel zijn. Als je 10 of 12 uur in een vliegtuig zit is het volgens mij niet heel prettig in je skinny jeans en nette blouse.

Ik ben voornemens om een soort van geklede joggingbroek te dragen. Geen afgedragen uitgelubberd ding maar een broek met smalle pijpen en gewoon sneakers oid.

Dus, waar reis jij in?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Star² schreef:
15-04-2019 16:59
Maar serieus, ik heb op een normale dag ook 12+ uur normale kleding aan. Ik slinger ook niet direct mijn bh in de paastakken en hou mijn broek/rok/jurk ook gewoon aan als ik thuis kom.
zo`n type ben ik ook niet, ik houd mijn hakken en bh keurig aan maar ik vlieg met enige regelmaat zo`n 11 uur en dan stel ik toch andere eisen aan mijn outfit. Tussendoor makkelijk op kunnen staan, makkelijk kunnen verzitten etc vereist veel minder comfort in mijn mening.
biol schreef:
15-04-2019 17:15
Dit sowieso!
Ja, die putluchten die je soms om je heen ruikt in het vliegtuig. Verschrikkelijk. Echt zo’n nachtlucht. Daarbij poets ik thuis ook voor het slapen gaan m’n tanden. Dus in het vliegtuig ook.
Nitflex schreef:
15-04-2019 17:36
Ja, die putluchten die je soms om je heen ruikt in het vliegtuig. Verschrikkelijk. Echt zo’n nachtlucht. Daarbij poets ik thuis ook voor het slapen gaan m’n tanden. Dus in het vliegtuig ook.
In dat vieze wc fonteintje?
Moire schreef:
15-04-2019 17:38
Ja, maar met water uit een flesje. Ik heb er ook een speciaal handdoekje voor bij me.
Nitflex schreef:
15-04-2019 17:39
Ja, maar met water uit een flesje.
Brrrrrr.
Moire schreef:
15-04-2019 17:38
Hoe heb je last van het fonteintje als je je tanden poetst?
Trouwens, als je slim bent dan ga je net nadat ze het toilet weer even een poetsbeurt hebben gegeven. :-D
Bee_Kind schreef:
15-04-2019 17:09
Maar ik hoef er ook niet bij te lopen alsof ik een grote fan ben van Helmond Sport.
:HA:
Moire schreef:
15-04-2019 17:40
Brrrrrr.
Ik snap niet? Je hangt toch niet aan die kraan te lurken? Dat kan niet eens met die kleine kraantjes.
Nitflex schreef:
15-04-2019 17:42
Ik snap niet? Je hangt toch niet aan die kraan te lurken? Dat kan niet eens met die kleine kraantjes.
Het idee. Al die tijd in die vieze wc, contact met van alles om je heen, dichtbij met je gezicht moeten om uit te spugen. Brrrr.
Bee_Kind schreef:
15-04-2019 17:40
Hoe heb je last van het fonteintje als je je tanden poetst?
Trouwens, als je slim bent dan ga je net nadat ze het toilet weer even een poetsbeurt hebben gegeven. :-D
Ze komen mij nooit vertellen wanneer dat is.
Moire schreef:
15-04-2019 17:44
Het idee. Al die tijd in die vieze wc, contact met van alles om je heen, dichtbij met je gezicht moeten om uit te spugen. Brrrr.
Oh zo. Nou ja, ik wil perse mijn tanden poetsen. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Nitflex schreef:
15-04-2019 17:46
Oh zo. Nou ja, ik wil perse mijn tanden poetsen. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Lang leve de 'hete snoepjes' (die hoest/keeldingen). En wat ik echt heel smerig vind, mensen die in het gangpad gaan staan poetsen.
Moire schreef:
15-04-2019 17:44
Ze komen mij nooit vertellen wanneer dat is.
Als je een beetje zicht hebt op het toilet vanaf je stoel, kun je dat zien :-)
Bee_Kind schreef:
15-04-2019 17:48
Als je een beetje zicht hebt op het toilet vanaf je stoel, kun je dat zien :-)
Ah ja, die stoel heb ik meestal niet.
Moire schreef:
15-04-2019 17:47
Lang leve de 'hete snoepjes' (die hoest/keeldingen). En wat ik echt heel smerig vind, mensen die in het gangpad gaan staan poetsen.
Dan stink je echt gewoon nog steeds uit je mond hoor en het maakt je tanden en tandvlees ook niet bepaald schoon...
In het gangpad staan poetsen is idd smerig.
Over luchten gesproken. Op een nachtvlucht een wandeling naar het achterste deel van het vliegtuig is ook geen aanrader. Die bedompte lucht van mond-, haar-, oksel- en voetengeur is niet te harden. :sick:
We’re all mad here
Bee_Kind schreef:
15-04-2019 17:49
Dan stink je echt gewoon nog steeds uit je mond hoor en het maakt je tanden en tandvlees ook niet bepaald schoon...
In het gangpad staan poetsen is idd smerig.
Zal best, maar die wc vind ik echt te ranzig. Ik poets na het uitstappen, ga toch niet zitten tongzoenen.
Moire schreef:
15-04-2019 17:47

Ja ook weer zoiets, dat doe je toch ook niet midden in de supermarkt ofzo? Het lijkt wel of alle fatsoensnormen niet gelden in een vliegtuig.
Moire schreef:
15-04-2019 17:50
Zal best, maar die wc vind ik echt te ranzig. Ik poets na het uitstappen, ga toch niet zitten tongzoenen.
Met een flesje water in de hand kun je prima je tanden poetsen hoor, je hoeft niet aan een wc-kraan te hangen!
kadanz schreef:
15-04-2019 17:51
Met een flesje water in de hand kun je prima je tanden poetsen hoor, je hoeft niet aan een wc-kraan te hangen!
Er in staan alleen al is erg.
Cheshire-cat schreef:
15-04-2019 17:49
Over luchten gesproken. Op een nachtvlucht een wandeling naar het achterste deel van het vliegtuig is ook geen aanrader. Die bedompte lucht van mond-, haar-, oksel- en voetengeur is niet te harden. :sick:
Vergeet je niet een luchtje? :moon:

Daar heb ik een keer 12 uur naast gezeten: zweetvoeten (flipflops), okselgeur (tanktop) en iedere minuut zo ongeveer een stinkwind, in z'n slaap dus kon er ook niet echt wat van zeggen :sick:
mayou schreef:
15-04-2019 18:07
Vergeet je niet een luchtje? :moon:

Daar heb ik een keer 12 uur naast gezeten: zweetvoeten (flipflops), okselgeur (tanktop) en iedere minuut zo ongeveer een stinkwind, in z'n slaap dus kon er ook niet echt wat van zeggen :sick:
Oh bah wat erg. Ik ben dan wel zo gemeen om dan zo'n iemand wakker te houden door telkens naar de wc te gaan (6)
We’re all mad here
guppekop schreef:
15-04-2019 16:41
je quote de verkeerde denk ik . Ik ben team geklede jogging broek, ik ben echter wel tegen het dragen van die hardloop- en andere echte sportkleding als je niet aan het sporten bent ;-)
Eh nee ik quote de juiste. Ik bedoel: als je naar Azië vliegt bereid je er dan maar op voor dat de ‘mode’ op straat soms grotendeels bestaat uit mensen die in sportkleding of zelfs in pyjama’s rondlopen. Daar kan die ene joggingbroek in het vliegtuig dan ook wel bij ;)

En dan bedoel ik in de eerste plaats locale bevolking. Maar als ik hier in een wat toeristischer plaats ben moet ik toegeven dat die er óók wat van kunnen.

Maar goed ik heb geen joggingbroek bij me maar wel een sportlegging, maar doe er dus wel een lange jurk over heen om het wat gekleder te maken. In de trand van de eeuwige een-legging-is-(g)een-broek-discussie.
Ik vind alles acceptabel als het maar niet stinkt. Het zal me verder echt boeien.
Vlieg zelf buiten de EU business en meestal in een joggingbroek (een leuke, waar ik ook de straat mee op zou gaan), een strak hemdje, een vest of zachte trui, en ik trek een paar zachte sokken aan. Niemand ziet het sowieso want ik verschuil me onder de deken die je krijgt. En ter plaatse hoef ik niet meteen aan het werk dus kan me in hotel opkalefateren.

Binnen de EU vlieg ik in vol ornaat, dus hakken, panties, jasje etc aangezien ik doorgaans direct door ga een afspraak in.
Moire schreef:
15-04-2019 17:54
Er in staan alleen al is erg.
ALs het flesje na het poetsen weer leeg is dan kun je er in plassen, hoef je niet van je stoel. Win win. :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven