Luiers kiezen
donderdag 18 april 2019 om 22:22
Hoi lieve Viva'ers,
Omdat ik over vijf weken ben uitgerekend, ben ik een beetje aan het lezen over luiers. Nu valt me op dat er in de supermarkten/drogisterijen soms best grote kortingen zijn op huismerken zoals Kruidvat en Etos. Zijn dat soort luiers ook goed, of raden jullie echt Pampers aan? Geld speelt namelijk wel een rol!
Gerda
Omdat ik over vijf weken ben uitgerekend, ben ik een beetje aan het lezen over luiers. Nu valt me op dat er in de supermarkten/drogisterijen soms best grote kortingen zijn op huismerken zoals Kruidvat en Etos. Zijn dat soort luiers ook goed, of raden jullie echt Pampers aan? Geld speelt namelijk wel een rol!
Gerda
donderdag 18 april 2019 om 23:43

vrijdag 19 april 2019 om 00:02
Ik heb maat 1 zeker 2 maanden kunnen gebruiken en mijn dochter was geen prematuur. Verschilt echt per kind. Ongeopende pakken van eigen merk kunnen sowieso altijd geruild worden voor een andere maat. Overige merken met bon.Fleuriefleur schreef: ↑18-04-2019 23:57Ik heb een voorkeur voor pampers!
Nog een tip: koop niet teveel luiers maat 1, mijn zoon was er met 2 weken uit gegroeid. Er ligt nu nog een ongeopend pak in de kast.
vrijdag 19 april 2019 om 00:20
Ik was overtuigd van Pampers, tot mijn ukkie erg smal bleek, en een stuk minder lekkages had met Kruitvat. Die vallen wat smaller. Bij andere kinderen zal het andersom zijn. Het hangt dus ook echt gewoon van je kind af.
Niet te veel maat 1 kopen is op zich verstandig, je hebt zo meer gehaald. Ik moest uiteindelijk zelfs nog twee pakken maat 0 kopen, en maat 1 heb ik tot een week of 10 gebruikt. En mijn kind was klein, maar gewoon voldragen en niks geks. Dus ‘ze zijn er zo uit’ weet je niet. Maar ‘je hebt zo bijgehaald’ dan weer wel
.
Overigens zou ik ook een beetje praktisch kijken. Doe jij altijd boodschappen naast een Etos, zou ik die luiers proberen. Maar als naast jouw supermarkt een kruitvat zit, dan dus die. En dan kijk je gewoon of het bevalt.
Niet te veel maat 1 kopen is op zich verstandig, je hebt zo meer gehaald. Ik moest uiteindelijk zelfs nog twee pakken maat 0 kopen, en maat 1 heb ik tot een week of 10 gebruikt. En mijn kind was klein, maar gewoon voldragen en niks geks. Dus ‘ze zijn er zo uit’ weet je niet. Maar ‘je hebt zo bijgehaald’ dan weer wel

Overigens zou ik ook een beetje praktisch kijken. Doe jij altijd boodschappen naast een Etos, zou ik die luiers proberen. Maar als naast jouw supermarkt een kruitvat zit, dan dus die. En dan kijk je gewoon of het bevalt.
vrijdag 19 april 2019 om 00:20
vrijdag 19 april 2019 om 00:34
Maat 1 is tot 5 kilo. Er zijn maar weinig kinderen die tot een half jaar onder de 5 kilo blijven (gemiddeld zitten ze daar met een week of 7 op) en dan nog stappen mensen vaak iets eerder over dan de bovengrens aangeeft. Misschien daar een verklaring voor het doorlekken van de pampers na een paar maanden?Whatsinaname1988 schreef: ↑19-04-2019 00:20Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.
Blumbies zijn idd hele fijne luiers!
En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.
vrijdag 19 april 2019 om 00:40
Hier lekken ze nooit doorWhatsinaname1988 schreef: ↑19-04-2019 00:20Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.

vrijdag 19 april 2019 om 01:41
Ik vind Bumblies juist verschrikkelijk, lekken hier, net als Pampers, alleen maar door. Zo zie je maar weer dat het per kind verschilt.Whatsinaname1988 schreef: ↑19-04-2019 00:20Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.
Blumbies zijn idd hele fijne luiers!
En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.
vrijdag 19 april 2019 om 03:38
Ik vind Kruidvat tot nu toe erg fijn (zoonlief is 5 weken). Hij was een mooie gemiddelde baby (3200gram) en wij zijn na 4 weken overgegaan van maat 1 naar 2. Bij Kruidvat kun je idd ruilen zonder bon.
Voor doekjes zweer ik bij Waterwipes. 1 van de weinige merken waar écht geen shit aan toegevoegd is. Ze zijn heel nat, maar dat maakt dat ik vaak met 1 á 2 doekjes per luier toe kan. Dat maakt de prijs enigszins goed (ik koop ze in grootverpakkingen online).
Voor doekjes zweer ik bij Waterwipes. 1 van de weinige merken waar écht geen shit aan toegevoegd is. Ze zijn heel nat, maar dat maakt dat ik vaak met 1 á 2 doekjes per luier toe kan. Dat maakt de prijs enigszins goed (ik koop ze in grootverpakkingen online).

vrijdag 19 april 2019 om 03:47
Hier ook geen fan van pampers. Die krengen lekken altijd bij onze kinderen. Etos, AH en Jumbo wel eens uit nood gehaald, maar die voelen zo plastic en ruw, daar kregen ze uitslag van als we die langer dan twee dagen gebruikten. Hoewel AH nu nieuwe heeft, naast de standaard, die iets duurder zijn, maar nog steeds goedkoper dan pampers.
Wij zweren bij Kruidvat luiers. Zijn er destijds mee begonnen, omdat ze altijd zo hoog scoorden op consumententesten. In het jaar dat wij aan de luiers gingen stond Lidl volgens de consumentenbond op 1, maar die begonnen pas bij maar 2 of 3 in de winkel en tegen de tijd dat we daar aan toe waren hadden we ons merk al gevonden, dus zijn we niet meer geswitcht
Wij zweren bij Kruidvat luiers. Zijn er destijds mee begonnen, omdat ze altijd zo hoog scoorden op consumententesten. In het jaar dat wij aan de luiers gingen stond Lidl volgens de consumentenbond op 1, maar die begonnen pas bij maar 2 of 3 in de winkel en tegen de tijd dat we daar aan toe waren hadden we ons merk al gevonden, dus zijn we niet meer geswitcht

vrijdag 19 april 2019 om 03:51
Toevallig eigen merk kruidvat waterwipes al geprobeerd?
vrijdag 19 april 2019 om 04:28
Mijn dochter van 5 maanden draagt maat 4Whatsinaname1988 schreef: ↑19-04-2019 00:20En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.

Wij gebruiken thuis AH luiers en op het kdv krijgt ze pampers. Ik vond de pampers voor de eerste maand prettiger. Voor daarna had ik geen voorkeur en ben ik bij alle kinderen gewoon voor goedkoop en praktisch gegaan.

vrijdag 19 april 2019 om 05:36
Wij hadden de eerste maanden kruidvat luiers, de oude variant zonder die absorberende kanalen.
Toen overgestapt op Lidl en Trekpleister luiers.
Toen dochter begon om te draaien tijdens het verschonen en niet meer stil wou liggen zijn we overgestapt op pampers baby dry pants.
Heb meerdere maandboxen besteld bij wehkamp met 50% korting.
Bol.com heeft die actie ook wel eens.
Toen overgestapt op Lidl en Trekpleister luiers.
Toen dochter begon om te draaien tijdens het verschonen en niet meer stil wou liggen zijn we overgestapt op pampers baby dry pants.
Heb meerdere maandboxen besteld bij wehkamp met 50% korting.
Bol.com heeft die actie ook wel eens.

vrijdag 19 april 2019 om 05:39
Dat is natuurlijk niet altijd zo.Whatsinaname1988 schreef: ↑19-04-2019 00:39Nee pampers lekken altijd gewoon door. Heb later wel eens uit nood pampers moeten halen en altijd waren ze doorgelekt. Ook de baby dry pampers, die lekten nog erger door.
Dochter is nog nooit doorgelekt met pampers baby dry.
Zelfs niet na 10 uren in de nacht en dan zit haar luier echt wel heel vol.

vrijdag 19 april 2019 om 06:38