Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die boosheid zal zeker met het rouwen te maken hebben. Het voelt gewoon zo oneerlijk allemaal! Maar ook gewoon dat je nooit hebt gewild dat je nu al weer met een nieuwe zwangerschap bezig moest zijn... en je weet ook gewoon niet of het ooit nog gaat lukken. We hadden nu 2 levende kindjes kunnen hebben en we weten gewoon niet of wie die nu ooit nog gaan krijgen.
Ik heb geen speciale hulpverlening ofzo om erover te praten... ik praat er wel heel veel over met vrienden en familie, dat is al fijn!
sunny-91 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 08:42
38.58% gewijzigd
Ik schrijf mijn boosheid van me af, en ga veel wandelen, en probeer er wel over te praten in mijn omgeving maar merk toch dat niemand het écht snapt. (tenzij ze het zelf meegemaakt hebben.

En de angst om écht met lege handen te blijven staan dat is helemaal zoiets wat me ook verdrietig maakt. Wat nu als dit onze kansen waren... Daar wil ik niet teveel bij nadenken.

(PS; sunny, zou je m'n quote weg willen halen, ik vind quoten nooit zo fijn, thanks)
C'est la vie
Die boosheid zal zeker met het rouwen te maken hebben. Het voelt gewoon zo oneerlijk allemaal! Maar ook gewoon dat je nooit hebt gewild dat je nu al weer met een nieuwe zwangerschap bezig moest zijn... en je weet ook gewoon niet of het ooit nog gaat lukken.
dat is het voor mij ook Sunny.
Die spanning loopt op, ook gezien m'n endometriose. Eerst maar kijken of überhaupt weer zwanger kan worden. En dan moet het ook nog eens allemaal goed gaan...
Het leven is zo'n kwetsbaar iets, maar daar wil ook weer niet te veel bij stil staan, want ik wil ook leven en genieten zonder me constant zorgen te maken.

Goede vraag Susie
Praat ook veel over met vrienden en man, type hier van me af, maar ook op een ander forum. Nee de omgeving snapt het niet, omgeving van man en mij zijn gelukkig ook zo slim om dat steeds te benoemen, "probeer me in te leven, maar kan nooit echt voorstellen hoe het voelt". En dan zeg ik altijd maar dat ik daar blij om ben. Want, oprecht, niemand zou dit verdriet mee hoeven te maken. Hoe je aan de ene kant uit elkaar kan barsten van trots en tegelijkertijd zo bedroefd omdat degene die je zo liefhebt er niet meer is.
Pak m'n sporten weer wat op.

Zo gisteravond weer voor het eerst, loop ik richting kleedhokjes, zie ik allemaal onderstelsels van kinderwagens staan en ik realiseer me dat het baby show avond is en dat ik met deze dames hoogstwaarschijnlijk mee heb gesport met het zwangerschapsgroepje. Probeer een klein kleedhok te vinden maar allemaal vol, 2 keuzes of naar huis (en waarschijnlijk nooit meer doen) of toch maar grote kleedkamer in.... 3 baby's en 1 baby aan de borst. Snel omgekleed, tranen met tuiten toen ik sportgelegenheid binnenliep.
Oftewel, ik heb flink gesport ;)

Hoe gaat het inmiddels Vanessa? Wat antwoorden gekregen?
Okkie super goed dat je het sporten weer oppakt, maar wat confronterend dat het precies babyshow avond was.

Kon je tijdens het sporten een beetje afreageren, wat boosheid en verdriet erin gebruiken?
Dat lijkt me ook super confronterend Okkie, knap dat je toch gegaan bent.

Hier werd ik gisteravond na yoga ineens overvallen door een huilbui, gelukkig weet iedereen wat er gebeurd is en kijkt niemand raar van op. Maar ik vind het zelf altijd gênant, probeer dan altijd heel stilletjes te huilen.
C'est la vie
Oh Okkie en Susie, wat klinkt dat naar voor jullie zeg! Okkie, wat knap dat je evengoed gegaan bent!

Ik snap de boosheid ook, al heb ik daar zelf (nog??) geen last van gelukkig.
Nou 0,0 duidelijk.
Ga maar door met je stollingsmedicijnen. (Ja dat deed ik al maar begin te bloeden voordat ik ze moeten nemen dag 1 ms maar bloed al bijna 10 dagen daarvoor) Als t over 3 mnd nog zo is maken we een afspraak en gaan we nog eens wat onderzoeken doen maar hij hoopt me eerder zwanger te zien. Ja LF altijd 7-9 dagen geweest en 3x zwanger geraakt. Maar 4-5 dagen is wel heel kort.
Maar ook dan zeggen ze t kan wel.

En uhh je kan niets doen ik ben af en toe ook zo ontzettend gefrustreerd terwijl niemand er wat aan kan doen.

Okkie dikke knuffel. Mensen weten ook niet wat wij meemaken en meedragen. Dat is zo naar.

Huilen, vloeken en toeren mag altijd he meiden! Alleen er in blijven hangen niet want we moeten verder en sterker worden voor de toekomst.
Pff wat een tegenvaller Vanessa, ik snap dat je er gefrustreerd van bent! Je wilt zo graag verder kunnen... echt jammer dat ze dan niets voor je kunnen doen! Hopelijk zijn die 3 maanden snel voorbij... en nog liever raak je in die 3 maanden gwn zwanger!!

En indd, andere mensen weten vaak niet waar je doorheen gaat en hoe moeilijk je het soms hebt... af en toe gewoon even flink huilen lucht dan op! En de mensen denken maar lekker... soms kan je het niet meer binnenhouden en dat is helemaal niet erg! :hug: :heart:
Oh wat rot Vanessa! Kan me voorstellen dat je daar heel gefrustreerd van wordt. Voornamelijk omdat ze zoals ik het hoor ook helemaal jouw zorgen hierover niet snappen?

Hier ook even heel verdrietig. Gister teruggekomen van werktripje, en het onderwerp nog maar eens ter sprake gebracht. Maar man zegt nu weer echt absoluut niet nog een kindje te willen. Ik heb gezegd dat ik het dan heel gemeen vind dat hij af en toe opmerkingen maakt die ik hier ook gedeeld heb, waardoor ik hoop krijg. Hij zegt deze opmerkingen out of the blue, zonder dat ik een evt 3e kindje ter sprake breng, dus lijkt het voor mij nog meer alsof hij het wel wil. (gister was de 1e keer sinds net na de bevalling dat ik er over begon) toen zei hij: ik ga er nog maar eens over nadenken, en ging slapen. Vandaag elkaar nog niet gezien, en ik wil er niet weer op terugkomen, dus niet verder erover gehad. En ik voel me de hele dag al shit.
Wat ontzettend rot Lotte :-( kan me goed voorstellen dat je verdrietig bent... das heel logisch! :hug: En het is inderdaad niet eerlijk van hem om dan wel zulke opmerkingen te maken als hij echt geen derde meer wil... hij moet jou geen valse hoop geven!
En waarom wil je er niet meer op terug komen? Het lijkt me juist goed om het er echt eens goed over te hebben samen... maar misschien beter om te doen als je boosheid gezakt is.
Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent!
Dank je wel Lotte,
Verwarrende man heb je wel. Wat maakt dat je gesprek niet meer aan gaat?
Dank je wel Vanessa
pfff wat balen, je hoopt toch op meer ...
Susie lekker laten gebeuren vrouw, verdriet moet een keer ff ontladen
sunny zo is het, laat mensen maar denken
Mamarjan hoe gaat met jou?
En Leeuw?

Hier wel emotioneel, het is wat rauwer allemaal. Veel confrontaties gehad deze week, wel nog meer verklaarbaar dan. hier houden we een kalm weekend :)
:hug: allen!
Hoe het met me gaat? Ik weet het niet, onwerkelijk, lijkt wel of ik de hele miskraam verwerkt of weg gedrukt heb. Ben er afgelopen weekend heel relax onder, alsof de hele zwangerschap en miskraam een nare droom was en niet echt, of wel echt maar heel lang geleden.
Mn man denkt dat het komt dat ik heel erg mijn tijd heb genomen en alles heel intens heb beleefd, waardoor misschien wel heel goed heb verwerkt.
Ik ben beetje bang dat ik nu in soort ontkenningsfase zit, mn gevoel weg stop en zo heel afstandelijk er naar kijk.
Of zouden gewoon mijn zeangerschapshormonen onder een bepaald niveau zijn en dat ik er daardoor minder hormonaal op reageer?
Over 2 weken heb ik de 2e afspraak bij de psycholoog, ik zal het daar ook bespreken/vragen.

Ondertussen laat mn man doorschemeren dat hij het ook prima zou vinden om het bij 2 kindjes te laten. Niet dat hij geen 3e wil opvoeden, maar hij vindt het wel weer intensief.
Ik heb hem laten weten dat we daar nog maar eens rustig over moeten praten, maar nu na afgelopen zwangere maanden ik niet plots mijn babywens niet kan loslaten, maar juist een nog grotere wens heb.
Hij begreep dat ook en vond het prima om sowieso nog 2 maanden rust in te plannen en dan kijken hoe we er beiden in staan.

Verder merk ik dat ik verschrikkelijk snel moe ben, de verloskundige zei me dat het kwam dat ik voor mijn lijf relatief te veel bloed verloren zal zijn, dus nu aan de nog;) gezondere voeding en ook wat supplementen nu, naast vitamine d en b11
mamarjan wijzigde dit bericht op 28-04-2019 21:49
13.33% gewijzigd
Okkie Bedoel je met confronterend dat de UD bijna komt?
Hebben jullie samen iets gepland, voor/rondom de ud?

Lotte , wat een domper dat je man nu echt uitgesproken heeft geen nieuwe zwangerschap te willen. Was de afgelopen zwangerschap gepland, of overviel het hem?
Ik weet niet of teleurstelling of boosheid nu bij je overheerst, maar hij kan toch niet zomaar omdat jullie kindje bij de afgelopen zwangerschap niet levensvatbaar zou zijn geweest, van jou verwachten dat jij nu anders tegen jullie kinderwens aan kijkt.
Begrijpelijk dat je het nu even bij jullie beiden laat bezinken, maar ik geef je groo gelijk dat je jouw gevoel en wens hem zeker zal vertellen.
Knuffel Lotte. Vind t heel naar voor je dat t zo loopt.

Het is echt een mini bevalling het mamarjan. Je moet wel een soort revalideren hoor. Iedereen die zegt ow tis zo voorbij nou echt niet. Ze zeggen ook niet vaak daarom 9 maanden op 9 maanden af.
Het kost wel een paar weken eerdat je weer fit bent hoor dat vergeten er een hoop.

Vriend hier zei eerst ook we mogen blij zijn met wat we hebben, maar ik kon het niet laten, heb ook echt gezegd ik geen niet op. Wil je hier niet in meegaan dan maar met een ander. Als zou ik dat helemaal niet willen natuurlijk,. Maar nu is hij juist degene die steeds het heeft over een broertje of zusje. Maar t heeft wel een jaar geduurd. Maar goed en nu schiet t weer niet op natuurlijk.
Wat ontzettend heftig Lotte, hopelijk blijven jullie er samen over in gesprek.

@ Mamamarjan, natuurlijk moet je wel herstellen na flink bloedverlies.
Mensen denken er vaak heel makkelijk over.

Hier het eerst bloedverlies alweer gespot 9 dagen na de ovulatietest, en nu zet mijn menstruatie maar niet echt door. Zo irritant.
C'est la vie
Irritant Susie. Ook een korte LF dus.
Dank jullie meiden. Ik wil er niet steeds over beginnen omdat ik weet dat, man kennende, hij het dan zeuren vind en helemaal niet meer wil.

Mamarjan, klinkt wel fijn dat je er relaxed onder bent. Ik heb dat in principe ook wel, hoewel ik het wel moeilijk vond tijdens een cursus afgelopen week om iemand te zien die even ver was als ik zou moeten zijn.
De afgelopen zwangerschap was niet gepland, maar ook niet "niet-gepland" ik gaf borstvoeding en we gebruikten geen bescherming, met het idee we zien het wel. Wel was het plan om na mijn eerste menstruatie (die wilde ik afwachten om te weten dat alles weer ´normaal´ werkte) anticonceptie te gebruiken. Echter die eerste menstruatie kwam nooit ;)

Susie, wat naar zeg! Kan het geen innesteling zijn? Lijkt me erg lastig dat je steeds licht verlies hebt, dan weet je niet waar je aan toe bent.

Vanessa, wat heftig dat jij hebt gezegd wil je niet dan met een ander! mijn hart voelt dat ook wel een beetje zo, maar dat zou betekenen dat ik de andere 2 nog maar een gedeelte van de tijd heb, en dat wil ik ab-so-luut niet, dus dat houd voor mij ook op.
@mamarjan ieder proces is anders. Had iemand in nabije omgeving waarbij met 12 weken misging. Zij was ook best relax onder.
Neem je tijd om te herstellen, er komt nogal wat los!
Dat denken aan volgende zwangerschap, kindje komt later wel :)
Ja de UD komt in zicht maar ook veel confrontaties gehad met zwemmen, dingen regelen, zoals belastingdienst die vraag of je kinderen hebt en dan nee moet invullen.... dat klopt simpelweg niet.
Susie Grmbl zo starten mijn menstruaties tegenwoordig ook, heel irritant. Maar kan misschien ook innesteling zijn? Of heeft het doorgezet?

Hier gaat het hetzelfde , morgen zou ik 38 weken zwanger zijn geweest. Aftellen maar en dat is goed denk ik :)
Is heel herkenbaar hoor Lot wat je schrijft!

Nou t was meer omdat ik nog geen kind had he.
Wij schelen 13 jaar, maar ik was niet van plan mijn wens op te geven destijds omdat t 2x, bijna 3x goed mis ging. Daarvoor vond ik mezelf te jong.
Bovendien werd dat erg goed gesteund door t zkh etc.
Maar goed de laatste bleef plakken met 18 wk lang gebroken vliezen.
Echter ik zou t zo weer zeggen en heb namelijk nog altijd spijt dat we er zo laat aan begonnen zijn.

Ieder mens is idd anders ik heb nooit bij ud data stilgestaan en nooit gedacht nu dit of dat. Ik was echt van ik moet naar de toekomst en aan de bak want t zal me lukken.

Nu helaas weer zo mega ongesteld en dan zakt de moet wel eens in mn schoenen. nieuwe nod 30-5
Jammer Vanessa dat je weer ongesteld bent geworden... In welke ronde zitten jullie nu?

Sterkte de komende weken Okkie… Raar idee eh dat je over 2 weken uitgerekend zou zijn. Ik vond dat toen ook echt een moeilijke dag.

Heeft jouw menstruatie al doorgezet Susie?

Ik denk dat ik mijn ei afgelopen weekend gehad heb. Geen testen gebruikt deze keer maar duidelijk vruchtbaar slijm. Wel eerder dan ik verwacht had, maar dat is helemaal niet erg. Vorige keer een cyclus van 36 dagen, dus dat mag nu best wat korter zijn van mij. Hopelijk klopt het en hebben we het goed genoeg benut... Weer 2 spannende weken! Hopelijk lukt het me om mezelf niet helemaal gek te maken :@@:
Nee nog niet doorgezet, eenmalig heel licht wat bloed verloren maar nu ook weer over. Ik ga maar gewoon afwachten.

@ Balen van je menstruatie VanessaKusje.

@ Sunny, succes met het wachtbankje. Op welke dag had je nu je ei?
C'est la vie
Hopelijk was het een innesteling Susie! Op welke dag in je cyclus zit je nu?

Ik denk dat ik gisteren m'n ei heb gehad maar zeker weten doe ik het niet. Dat was op dag 17 in m'n cyclus.
Spannend Sunny!
Ronde 8.

Irritant Susie dan weer je ook niet waar je aan toe bent.
@Vanessa hè balen weer zeg! Wees lief voor jezelf!
Wel fijn dat ziekenhuis steun blijft geven, hoe staat je partner er nu in?
@Sunny ja echt bizar.
En nu dan 2 weken afwachten, en lukt het om jezelf niet gek te maken?
@Susie en hoe ben je eronder? Wanneer ga je eventueel testen?
Tot nu toe wel Okkie, maar ik twijfel of ik m'n eisprong echt al gehad heb... vandaag steken in mn buik dus best kans dat m'n eisprong nog moet komen of vandaag geweest is! Misschien morgenochtend nog even gezellig maken voor de zekerheid... nu is de voetbal even belangrijker voor m :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven