Omgangsregeling

24-04-2019 21:53 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

2 maanden terug ben ik het huis uit gevlucht met mijn 2 jaar oude dochtertje. Huiselijk geweld. Veilig Thuis is ook betrokken. Ik mag en kan geen diagnose stellen maar het heeft er alle schijn van dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Ik kan mishandeling van mijn dochtertje niet bewijzen dus komt er een omgangsregeling. Tot de uitspraak gaat ze 2 uur per week onder begeleiding naar hem toe. "Om mij vertrouwen te leren krijgen in hem", volgens de hulpverlening. Nu ik weg ben moet ik er vertrouwen in hebben dat hij nu wel de liefdevolle goede vader gaat zijn die hij tot nu toe nooit geweest is.
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere moeders in een soort gelijke situatie. Hoe overleven jullie de tijd dat je kind bij je ex is? Hoe ziet jullie ouderschapsplan eruit? Hoe praat je er op een positieve manier met je kind over? Hoe gaan jullie om met onbegrip van je vrienden en familie?

xx
Bezorgde moeder
lilalinda schreef:
25-04-2019 18:14
Toch vrouwen genoeg, ook op dit forum, die zwanger-raken van iemand. Nog aan het forum vragen of het wijs is. Iedereen roept 'neeeee', en toch die baby krijgen. Want de vader zal vast bijdraaien.

Als leermoment toch aardig, als vrouwen in die situatie eens aangeven, dat het inderdada niet handig is.
(Waarbij ik niet bedoel, dat het bij TO zo was).
Snap ik.
Maar een TO heeft het kind al. Dan heeft het toch geen zin meer om op het 'waarom' te blijven terugkomen? Wat bereik je daarmee?

Maar goed, sorry TO, dit is niet bepaald 'on topic' allemaal.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
25-04-2019 16:47
Sorry, zal vast aan mij liggen en is ook niet per sé tegen jou, maar ik vind dit altijd van die rare vragen. Wat maakt het uit? Het kind is er, hoe de omstandigheden voordat kind er was ook waren.
Stel TO zegt 'ja, wissikwel'. Wat dan? Dan mogen we losgaan op hoe oerstom ze wel niet was om uitgerekend van dit heerschap zwanger te worden en haar nog even een trap na geven? Hoe helpt dat?
Daar snap ik echt niks van.

Ik vroeg het niet zodat ik TO 'een trap na kan geven' of niet, ik vroeg het omdat ik oprecht benieuwd was of dat mensen daadwerkelijk zoveel veranderen omdat er kinderen komen of dat ze, met de kennis van nu, toch wel wat tekenen zag van een vreemde persoonlijkheid. Jammer dat je het zo negatief opvat. Tegenwoordig kun je op het forum niet eens meer iets vragen zonder dat iemand anders daar zijn mening weer even over moet geven.
chocolol schreef:
25-04-2019 20:37
Ik vroeg het niet zodat ik TO 'een trap na kan geven' of niet, ik vroeg het omdat ik oprecht benieuwd was of dat mensen daadwerkelijk zoveel veranderen omdat er kinderen komen of dat ze, met de kennis van nu, toch wel wat tekenen zag van een vreemde persoonlijkheid. Jammer dat je het zo negatief opvat. Tegenwoordig kun je op het forum niet eens meer iets vragen zonder dat iemand anders daar zijn mening weer even over moet geven.
Welkom op het Viva forum!
Dat heet discussiëren, en is de bedoeling van een forum.
chocolol schreef:
Ik ben verananderd door het krijgen van kinderen, mijn man ook. Allebei ten goede, maar het verandert je zeker
Het kan zaken uitvergroten in je karakter. Maar ook dingen triggeren uit je eigen jeugd.
Ik ben groot voorstander van zeer bewust kinderen krijgen, met ze bewust de juiste persoon. En erg pro-abortus bij omgeplande kinderen in onstabiele relaties. (Nogmaals, niet op TO gericht)
Marigold1986 schreef:
25-04-2019 20:48
Dat heet discussiëren, en is de bedoeling van een forum.

:yes:
chocolol schreef:
Tjongejonge zeg. Ik begin notabene met 'Sorry, zal vast aan mij liggen en is ook niet per sé tegen jou'.
En verder is dit dus het concept van een forum, verschillende meningen.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
25-04-2019 22:23
Tjongejonge zeg. Ik begin notabene met 'Sorry, zal vast aan mij liggen en is ook niet per sé tegen jou'.
En verder is dit dus het concept van een forum, verschillende meningen.
Nou ik vind het ook een nutteloos vraag van haar. Iets met een kalf en het dempen van een put? Ze vraagt advies voor nu, niet voor iets wat in verleden ergens misgegaan is.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 00:14
0.23% gewijzigd
Sofie de omgang is begeleid zeg je. Voor de ontwikkeling van je kind is het belangrijk te weten wie haar vader is en daar als mogelijk ook contact mee te hebben. Gebruik de betrokken hulpverlening, zij zullen een inschatting kunnen maken over of onbegeleide omgang en/of een uitbreiding mogelijk is. Misschien kan vader als het een afgebakend moment is best een goed-genoeg-vader zijn?
Het is voor hulpverlening lastig te bepalen hoe iemand thuis is. Maar... Mijn mans ex sloeg de kinderen, schold ze uit, stond half bloot op internet. Er kwamen vreemde mannen over de vloer waar ze mee de slaapkamer in ging of ze was stomdronken. School en buren maakte melding en er kwam een voogd. Na een jaar was er niets verandert en toch vond de voogd het welletjes. Helaas worden kinderen helemaal niet zo goed beschermt als dat je zou willen. Heel heel veel sterkte to. Afschuwelijk wat je ex jou en je kind aandoet.
anoniem_350887 wijzigde dit bericht op 27-04-2019 14:47
0.19% gewijzigd
SjakS schreef:
27-04-2019 13:34
Het is voor hulpverlening lastig te bepalen hoe iemand thuis is. Maar... Mijn mans ex slieg de kinderen, schold ze uit, stond half bloot op internet. Er kwamen vreemde mannen over de vloer waar ze mee de slaapkamer in ging of ze was stomdronken. School en buren maakte melding en er kwam een voogd. Na een jaar was er niets verandert en toch vond de voogd het welletjes. Helaas worden kinderen helemaal niet zo goed beschermt als dat je zou willen. Heel heel veel sterkte to. Afschuwelijk wat je ex jou en je kind aandoet.
Hulpverlening is er niet altijd bij. Dat klopt. Maar dat is de school ook niet.

School kan echt niet weten wie daar wel of niet over de vloer komt en of moeder vaak dronken is. Tenzij ze dronken op het schoolplein staat.

En ja ook moeders mogen een nieuwe vriend hebbeb en daar seks mee hebben en wat is half bloot op internet staan.

Genoeg swingers hier op het forum die ook half bloot op sites staan. Seks met anderen hebben en zich zelf prima ouders vinden.

Wat is slecht voor de kinderen? En wat zijn slechts lraatkljrs en zwart majerij door een rancuneuze ex en zijn nieuwe vriendinnetje?

Dat is Voir hulpverleners lastig te beoordelen.

In de meeste gevallen is het kind gewoon het beste af bij zijn /haar biologische ouder en niet in een instelling of pleeggezin.
Mijn ervaring is dat hulpverlening als basisprincipes hanteert:
1. een kind is altijd beter af bij beide ouders en alles wat daarvoor is gebeurd, was binnen een context waaraan 2 mensen schuld hadden.
2. gescheiden moeders maken altijd de vader zwart bij de kinderen en dat is in feite het enige échte probleem waaraan gewerkt zou moeten worden.
3. nummer 2 maakt het bovendien volkomen logisch dat de vader nauwelijks betrokken is bij de kinderen en geen enkele moeite voor hen doet.
sugarmiss schreef:
27-04-2019 13:55
Hulpverlening is er niet altijd bij. Dat klopt. Maar dat is de school ook niet.

School kan echt niet weten wie daar wel of niet over de vloer komt en of moeder vaak dronken is. Tenzij ze dronken op het schoolplein staat.

En ja ook moeders mogen een nieuwe vriend hebbeb en daar seks mee hebben en wat is half bloot op internet staan.

Genoeg swingers hier op het forum die ook half bloot op sites staan. Seks met anderen hebben en zich zelf prima ouders vinden.

Wat is slecht voor de kinderen? En wat zijn slechts lraatkljrs en zwart majerij door een rancuneuze ex en zijn nieuwe vriendinnetje?

Dat is Voir hulpverleners lastig te beoordelen.

In de meeste gevallen is het kind gewoon het beste af bij zijn /haar biologische ouder en niet in een instelling of pleeggezin.
Zeker mogen ze een nieuwe vriend. Maar vaak vreemde mannen in huis halen is wel wat anders dan een nieuwe vriend he. School weet dat van buren die daar ook hun kinderen op school hebben.
Dronken op school komen, kinderen die vertellen dat moeder dronken is en in kots op de badkamervloer ligt of kinderen die stinken en een week dezelfde te kleine kleren aanhebben met vlekken is niet niets hoor. Heeft weinig te maken met “lraatkljrs en zwart majerij door een rancuneuze ex en zijn nieuwe vriendinnetje”... wat dat ook allemaal mag betekenen. Mijn man is niet rancuneus en ik niet klein. We hopen juist dat ze een relatie krijgt, dan haalt ze niet meer allemaal rare lui over de vloer!
Half blote swingers staan niet dronken op facebook waar andere moeders en leerkrachten van school dat ook zien.
Weet niet waar je last van hebt, maar in dit geval zijn deze kinderen nog beter af in de dierentuin bij de apen dan bij haar thuis.
anoniem_350887 wijzigde dit bericht op 27-04-2019 14:49
0.25% gewijzigd
Dubbel
SjakS schreef:
27-04-2019 14:45
Zeker mogen ze een nieuwe vriend. Maar vaak vreemde mannen in huis halen is wel wat anders dan een nieuwe vriend he. School weet dat van buren die daar ook hun kinderen op school hebben.
Dronken op school komen, kinderen die vertellen dat moeder dronken is en in kots op de badkamervloer ligt of kinderen die stinken en een week dezelfde te kleine kleren aanhebben met vlekken is niet niets hoor. Heeft weinig te maken met “lraatkljrs en zwart majerij door een rancuneuze ex en zijn nieuwe vriendinnetje”... wat dat ook allemaal mag betekenen. Mijn man is niet rancuneus en ik niet klein. We hopen juist dat ze een relatie krijgt, dan haalt ze niet meer allemaal rare lui over de vloer!
Half blote swingers staan niet dronken op facebook waar andere moeders en leerkrachten van school dat ook zien.
Weet niet waar je last van hebt, maar in dit geval zijn deze kinderen nog beter af in de dierentuin bij de apen dan bij haar thuis.
En al die zorgen zijn ook continu door hen die dat hebben gezien gemeld bij de gezinsvoogd?
Een kleine update: er is een gesprek geweest tussen hulpverlening en mijn huisarts. De huisarts heeft de hulpverlening gewezen op het niet naleven van protocollen, totaal ontbreken van communicatie tussen hulpverleners, negeren van zijn zorgen enz. Een paar uur later wordt ik door de hulpverlening gebeld: HEEL mijn dossier is kwijt.... Alle meldingen, alles is maar weg!!! De hulpverleenster meldt er vrolijk achteraan dat ze zelf met vakantie gaat. Of de huisarts even een nieuwe melding bij Veilig Thuis doet....
Terug bij af.....
De huisarts gaat nu doen wat hij kan.
Frizz schreef:
27-04-2019 20:02
En al die zorgen zijn ook continu door hen die dat hebben gezien gemeld bij de gezinsvoogd?
Ja natuurlijk. Dan is het weer kwijt. Dan zijn ze weer vrij. Dan krijg je een nieuwe voogd. Dan hebben ze geen melding gehad, dus valt het wel mee.
Dat staat echt niet op zichzelf. Ik ken helaas meer mensen die hier in zitten. De organisaties werken niet samen. Hebben het dossier vaak niet op orde.

Een keer hadden we een besprekeing, zat er gewoon een ander kind tussen. Pas toen we heel verbaasd gingen kijken (andere school en geslacht) zei voogd “O hahahaha die hoort er niet bij” Nou om te lachen inderdaad...

Er zullen vast kinderen geholpen worden. Maar blind vertrouwen moet je niet hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven