Moederdag

08-05-2019 21:31 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moederdag komt er weer aan. Voor mij de 2e keer dat ik zelf moeder ben.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze dag invullen... :)

Krijg je iets van je kindje(s)?
Koopt je man iets voor je?
Ga je naar je eigen moeder en schoonmoeder?
En wat koop je hen?
En doe je ook iets voor de oma's namens de kindjes?
Oudste zoon heeft paar weken geleden al iets geknutseld bij kdv. Van baby verwacht ik niks, mijn man is niet zo knutselig.

We gaan op de koffie bij schoonmoeder en brunchen bij mijn moeder. Ik doe altijd samen met mijn broers een cadeau.

Hier in de buurt kun je vrijdag voor 2,50 professionele foto laten maken dus daar ga ik met stiefdochter en zoons heen en dan krijgen de oma's beiden die foto. Denk dat ik die plak op een canvas die de kinderen versierd hebben.
Kinderen zijn hier samen naar de stad geweest om iets te kopen van hun zakgeld. We gaan ergens dit weekend even koffie drinken bij schoonmoeder... kleinigheidje mee. Stiefschoo moeder stuur ik altijd een appje.

Mijn eigen moeder leeft helaas niet meer...verder schenken we er niet teveel aandacht aan. Ik vond die zelfgemaakte knutsels altijd geweldig. Met die trotse snoetjes er bij. Heerlijk.
Hier ook een eerste moederdag.
Die start ik met een hardloopclinic om 09:30 :proud:

Dochterlief heeft iets gemaakt op het kdv, of nouja de pedagogisch medewerkers want ze is 4,5 maand oud!

Manlief doet er niks aan, die vergeet dat straal. Ik heb zelf het cadeautje van dochter maar klaargezet op m'n nachtkastje :facepalm:

Verder wil ik geen ontbijt op bed maar uitslapen dus ergens tussen 6:00 en 7:00 stuur ik mijn man en dochter naar beneden en wens ze niet eerder boven dan 8:30. Dát is pas moederdag!
Ik krijg een knutselwerkje van jongste en middelste dochter, oudste dochter zegt al een half jaar in elke winkel: dat ga ik kopen voor moederdag, ik heb gezegd dat het niet hoeft, maar ze vindt het leuk. Al heeft ze nog steeds niets gekocht, ik hoor steeds morgen ga ik dat doen.
Mijn man koopt meestal nog iets van badolie. En ik krijg ontbijt op bed.
MissyGinny schreef:
08-05-2019 22:10
Thnx voor de reacties..
En hoe zit het met de knutselwerkjes voor de oma's?
Als mijn moeder nog had geleefd dan hadden mijn kinderen zeker wel iets voor haar geknutseld en had ze van ons ook een cadeau gekregen. Vind dat volkomen normaal zeker als je een goede band met elkaar hebt.
MissyGinny schreef:
08-05-2019 21:45
Dat klinkt als hele fijne verrassingen! Het is wel een leuk idee om de kleine wat te laten tekenen voor oma.
Jaaa heb er veel zin in :) wordt vast een leuke dag!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Dit wordt mijn 2e Moederdag.
Ik heb 2 wk geleden een parfum geschenkverpakking gekocht die ik toevallig tegenkwam bij Kruidvat, die mag man inpakken en geven als kado op
Moederdag :nut:

Dochter heeft waarschijnlijk iets geknutseld op kdv, was vorig jaar wel zo.

In de ochtend moet man sporten en ga ik misschien even met dochter naar schoonmoeder, met een tekening.

S middags met z’n drieën naar mijn ouders.
Avond thuis.

Hier wordt het door mijn moeder wel verwacht dat we komen, geen verplichting maar ze zou het heel jammer vinden als we niet komen.
Plus ik ben heel blij dat ik nog een moeder heb en maak graag tijd vrij om bij haar te zijn op die dag, ook al ben je dan wat minder vrij qua planning verder dat maakt me echt niks uit.

Schoonmoeder vindt alles prima maar die verras ik graag door met dochter even een knuffel te komen brengen.

Ik bof met 2 van zulke schatten van moeders en eer ze graag op Moederdag.
De kinderen maken op kdv/school iets. Zeggen dan een superzoet, ouderwets gedichtje op. Erg leuk.

Man koopt niets voor mij, maar dat wil ik ook niet. Wij doen onderling sowieso geen cadeaus. Met geen enkele gelegenheid.

Schoonmoeder heb ik niet.
We gaan niet per se naar mijn moeder, maar we komen wel altijd samen op Moederdag (mijn zussen + evt aanhang). Sowieso zie ik mijn moeder zo goed als elke dag. Meestal gaan we op Moederdag lunchen of uit eten.
We kochten altijd een mooi cadeau. Mijn vader denkt dan altijd mee en wil ook graag meebetalen. Hij koopt altijd een bos bloemen voor haar. Nouja, geregeld stuurt hij een van ons daarvoor op pad:)
Tegenwoordig geen cadeau meer, maar altijd een uitje. Etentje + theater oid. Nachtje weg.
We zijn vaak met zijn allen samen (partners, kinderen, kleinkinderen), maar mijn moeder vindt het ook zo leuk om met haar dochters op stap te gaan, dus nu organiseren we meestal zoiets.

Namens de kinderen doen we meestal niets, wel een keer een voet- en handafdrukje gemaakt toen ze nog heel klein waren.
vitamined wijzigde dit bericht op 08-05-2019 22:21
0.62% gewijzigd
Kinderen knutselen iets voor mij.
Ontbijt op bed of bij mooi weer in de tuin
Cadeau: koopt man. Echter is hij altijd inspiratieloos.. dus toen hij mij recentelijk weer vroeg wat ik wil hebben kreeg hij als antwoord dat ik mijn gezondheid terug wil 😜
Kreeg een dikke zucht want daar kan hij mij niet mee helpen. (Duh, denk ik dan.. dat weet ik ook; maar tegen een goede/normale gezondheid en een dosis geluk kan geen enkel cadeau tegenop).
Mijn moeder leeft niet meer en schoonmoeder krijgt elk jaar op eigen verzoek mooie bloeiers voor in haar tuin.

(Maar al met al is het imo ene commercie. Ik vind het vaak ook pijnlijk voor degenen die ongewild kinderloos zijn of hun moeder zijn verloren)
Ik geniet nu juist op de onverwachte momenten: oudste schrijft regelmatig lieve briefjes voor mij (en man) en de jongste kan nu ook lezen en schrijven en die volgt zijn voorbeeld ❤️)

Geniet van je dag!
Whatsinaname1988 schreef:
08-05-2019 22:14
Als mijn moeder nog had geleefd dan hadden mijn kinderen zeker wel iets voor haar geknutseld en had ze van ons ook een cadeau gekregen. Vind dat volkomen normaal zeker als je een goede band met elkaar hebt.
Dit dus.
Mooi kado waar liefde in zit, iets zelf gemaakt of iets met een foto ofzo.
Ook een keer een high tea gegeven was ook erg leuk.
Hier ook mijn eerste Moederdag. Dochter is 5 maanden, maar heeft iets geknutseld op het kdv, dus ik heb wel een verrassing. Ik ben alleenstaand, dus ontbijt op bed zit er voorlopig niet echt in ;-) . Ik heb wel voor mezelf hele lieve hangertjes laten maken, twee zilveren hartjes met haar hand en voet afdrukken. Die kwamen toevallig vandaag binnen, dus die geef ik mezelf gewoon.
Mijn eigen moeder wilde nooit dat we iets kochten, hooguit iets maakten of koffie voor haar zetten of zo. En mijn beide ouders vonden het belachelijk om iets voor elkaar te kopen op vader/moeder, ze zijn elkaars ouders toch niet? Natuurlijk wilde mijn vader best even helpen als mijn broer en ik de koffie de trap op moesten krijgen of zo, en ontbijt maakte hij in het weekend sowieso altijd al. Maar ze gingen geen cadeaus of bloemen kopen of zo. Hetzelfde vind ik met opa’s/oma’s. We gingen er vaak wel langs, maar dan nam de betreffende ouder iets voor zijn/haar moeder mee, niet wij. Het is onze moeder toch niet? Ik ga ook niet namens mijn kleintje iets voor mijn moeder meenemen, vind dat nergens op slaan. Ik heb al aangekondigd dat ik mijn dochter gewoon meeneem dit jaar. Het beste zelf gefabriceerde cadeau ooit!
Ik koop voor mijn moeder altijd een plant voor in de tuin. Mijn kinderen hebben de leeftijd dat ze het zelf regelen.

Schoonmoeder deed mijn man. Was niet mijn moeder dus van mij geen kado
O en kinderen geven niets aan oma. Is toch hun moeder niet ? Net als ik niets van mijn man krijg. Ik ben zijn moeder niet.
Hier gaat moederdag elk jaar voorbij zonder aandacht ervoor. Ik heb er helemaal niets mee. Naar mijn schoonmoeder mag mijn man oppakken en mijn moeder is er niet meer.
Ik ga even op bezoek bij mijn moeder. Ik zal helaas zelf nooit moeder worden, dat doet soms wel pijn op zo’n dag..
Mijn kinderen zijn in basisschool leeftijd. Knutselen dus op school, maar maken ook meestal een mooie tekening thuis. De dag ervoor koopt echtgenoot een kleinigheidje samen met de kinderen in de stad (een douchegel, klein plantje of zo). Moederdag zelf doen we iets leuks met het gezin en ik "weiger" op om moederdag te koken, dus we gaan meestal uiteten. We maken er dus gewoon een leuke "gezinsdag" van.

Voordat ik zelf moeder was, ging ik altijd op moederdag naar mijn ouders. Maar sindsdien niet meer. Ik ga altijd ervoor met een kleinigheidje naar mijn moeder. Moederdag zelf vind ik meer " mijn" dag. Mijn moeder begrijpt dat. Mijn kinderen knutselen niet voor oma op moederdag.
Pukkie12345 schreef:
08-05-2019 22:26
Ik ga even op bezoek bij mijn moeder. Ik zal helaas zelf nooit moeder worden, dat doet soms wel pijn op zo’n dag..
:hug:
Mijn zoon van 10 vindt dit elk jaar weer heel belangrijk en is al aan het knutselen geslagen. Vorig jaar had hij een zelfbedacht spel voor me gemaakt. Hij maakt altijd een kaart met een gedichtje en ik krijg een nieuw luchtje (door man betaald) en vaak koopt hij van zijn zakgeld nog een kleinigheidje. Ook ontbijten we samen en dan worden alle cadeautjes plechtig overhandigd. Het ontroert me elke keer weer dat hij er zo druk mee is.

We gaan altijd naar beide moeders met een bloemetje oid. We hebben ze nog en dat koesteren we. We maken er gewoon een gezellige dag van...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Pukkie12345 schreef:
08-05-2019 22:26
Knuffel voor jou!🤗
Ik gok dat mijn dochter een kopje thee voor me zet en zoon met een onhandige knuffel komt (pubers). Ik ga naar mijn moeder met een bloemetje en ga bloemen plaatsen bij de as van mijn stiefmoeder.

Nooit cadeaus van mijn kinderen gevraagd, ben niet zo van de commerciele dagen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Hier twee mama's en onze 1e moederdag
Op het kdv is hij dus flink aan de bak geweest 😂

Ik heb voor mijn vrouw een moedermelk sieraad gekocht. Dit wilde ze graag.

We gaan gezamenlijk ontbijten.. En maken het dan extra gezellig en lekker.

Verder gewoon die dag met zijn 3tjes.
Mijn eerste moederdag, zo bijzonder dat ik dat nu ook kan zeggen. Met mijn zoontje zijn ze aan het knutselen geweest op het kdv. Mocht niet in de luiertas kijken toen ik hem op kwam, mijn vriend moest de tas maar uitpakken zei de leidster.

Geen idee of ik verder iets krijg. Normaal gingen we met onze moeders iets gezelligs doen op moederdag (boottochtje met high tea, naar Corpus en lunchen). Maar vorig jaar niet helemaal fit door de zwangerschap en misselijkheid dus beiden een boeket bloemen gestuurd. Lunch bij schoonouders en avondeten bij mijn ouders.

Dit jaar geen plannen. Vriend vertrekt begin van de middag naar het buitenland voor werk. Vind ik eigenlijk niet zo leuk op mijn eerste moederdag. Maar ok, niks aan te doen. Nog even bedenken wat ik ga doen die dag.
De kinderen (3 en 1) hebben op de opvang wat geknutseld. Dit krijg ik dan in bed met een kopje thee. Daarna gaan we beneden met elkaar ontbijten.

Moeder en schoonmoeder brengen we altijd een bosje bloemen. We zijn een hechte familie en onze moeders betekenen veel voor ons. Ook op andere dagen laten wij dit zien, maar moederdag vinden wij toch een leuke gelegenheid om een extraatje te geven.

Geen dure commercieel cadeaus o.i.d. dat vind ik niet nodig. Maar ik voel me iets te oud om nog wat te knutselen :hihi: .

Kinderen maken niets voor oma/opa.
Bollie08 schreef:
08-05-2019 22:45
Hier twee mama's en onze 1e moederdag
Op het kdv is hij dus flink aan de bak geweest 😂

Ik heb voor mijn vrouw een moedermelk sieraad gekocht. Dit wilde ze graag.

We gaan gezamenlijk ontbijten.. En maken het dan extra gezellig en lekker.

Verder gewoon die dag met zijn 3tjes.
Lees ik dit goed en is dit wat ik denk dat het is?!?!? O_O
Bollie08 schreef:
08-05-2019 22:45

Ik heb voor mijn vrouw een moedermelk sieraad gekocht

Een watttt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven