Moederdag
woensdag 8 mei 2019 om 21:31
woensdag 8 mei 2019 om 23:15
Jep. Zelfs te krijgen met een stukje placenta er in verwerkt.
(Soms wilde ik dat ik niet wist hoe Google werkte....)
woensdag 8 mei 2019 om 23:19
Ach wat. Je maakt toch ook zo vaak zomaar een tekening voor oma. Krijgt toch ook wel eens zomaar een kleinigheidje van je man. Maar met moederdag is dat dan weer niet cool opeens.poldervrouw schreef: ↑08-05-2019 22:25O en kinderen geven niets aan oma. Is toch hun moeder niet ? Net als ik niets van mijn man krijg. Ik ben zijn moeder niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 9 mei 2019 om 09:26
Ik vind het niet raar dat je als man iets geeft hoor. Je bent toch de moeder van zijn kinderen. De moeder van zijn gezin. Zo raar is het niet hoor.
Ik heb geen idee, zoontje heeft wat geknutseld op school als het goed is, dochter vast ook. Man geeft meestal bloemen ofzo. Maar hij is druk zaterdag en heeft er ook nog niks over gezegd, dus best kans dat ie het vergeet.
Verder gaan we bij moeder en schoonmoeder op bezoek. Voor mezekf is het dus s ochtends even een momentje en daarna over tot de orde vd dag
Ik heb geen idee, zoontje heeft wat geknutseld op school als het goed is, dochter vast ook. Man geeft meestal bloemen ofzo. Maar hij is druk zaterdag en heeft er ook nog niks over gezegd, dus best kans dat ie het vergeet.
Verder gaan we bij moeder en schoonmoeder op bezoek. Voor mezekf is het dus s ochtends even een momentje en daarna over tot de orde vd dag
donderdag 9 mei 2019 om 09:29
Ik ben niet de moeder van mijn man. Gelukkig. 
Dus nee hij koopt niets.
Mijn kinderen maken wat op school, ze maken me wakker met koffie.
En ze hebben waarschijnlijk croissantjes gerold.
Dat is het. Ik ga niet naar moeders en schoonmoeders. Ik heb mijn eigen gezin.
Dit jaar stuur ik mijn moeder wel iets omdat ze een heel bijzonder/spannend jaar heeft gehad. Maar normaal doe ik dat ook niet zo speciaal op die opgelegde dag.
Later hoeven mijn kinderen ook niet te komen opdraven.
Dus nee hij koopt niets.
Dit jaar stuur ik mijn moeder wel iets omdat ze een heel bijzonder/spannend jaar heeft gehad. Maar normaal doe ik dat ook niet zo speciaal op die opgelegde dag.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 09:33
3.46% gewijzigd
donderdag 9 mei 2019 om 09:31
Het is gewoon niet zo nodig. Vind die opgelegde momenten gewoon debiel. Van mij hoeft het helemaal niet. Maar om je lieve kinderen hun zelfgemaakte kadootjes moment te ontzeggen gaat mij dan net even te ver. Zodra dat niet meer aan de orde is, is het ook klaar hier.
Zeker als je de rest van het jaar al lieve dingen doet en zegt tegen elkaar. Als je zo'n band hebt.
Daarnaast vind niet iedereen zijn of haar moeder een leuke/ beste moeder.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 09:33
22.03% gewijzigd
donderdag 9 mei 2019 om 09:37
Zo spannend is het niet.. er worden een paar druppels borstvoeding verwerkt in een hangertje en die komt aan een armband..
Voor haar heeft het een bijzondere reden. Dus prima..
donderdag 9 mei 2019 om 09:59
Oh, als iemand dit graag wil hebben, ga vooral je gang. Je stoort er niemand mee, dus prima. Ik verbaasde me vooral over de enorme handel die hier blijkbaar in zit.
donderdag 9 mei 2019 om 10:00
Hier ook 1 moederdag maar hier gaat vriend lief vanavond naar zijn broer in Barcelona, max kijken.
En komt pas maandag middag thuis
Heb gister wel al de nieuwe jadore gekregen van hem en mijn dochtertje.
Bij mijn moeder gaan wij vrijdag langs ( die gaan zaterdag 3 weken op vakantie) voor haar heb ik een hangertje met een foto van mijn dochter met geboorte datum.
En stiefmoeder is na hun laatste actie vriend lief zijn probleem.
En ik ga zondag samen met een vriendin en haar dochtertje samen zwemmen en ik zorg dat we dan s middags lekkere hapjes in huis heb die wij kunnen eten als de 2 draakjes slapen. En s avonds lekker sushi bestellen.
En dinsdag gaan we met ze 3tjes na de dierentuin.
En komt pas maandag middag thuis
Heb gister wel al de nieuwe jadore gekregen van hem en mijn dochtertje.
Bij mijn moeder gaan wij vrijdag langs ( die gaan zaterdag 3 weken op vakantie) voor haar heb ik een hangertje met een foto van mijn dochter met geboorte datum.
En stiefmoeder is na hun laatste actie vriend lief zijn probleem.
En ik ga zondag samen met een vriendin en haar dochtertje samen zwemmen en ik zorg dat we dan s middags lekkere hapjes in huis heb die wij kunnen eten als de 2 draakjes slapen. En s avonds lekker sushi bestellen.
En dinsdag gaan we met ze 3tjes na de dierentuin.
donderdag 9 mei 2019 om 10:32
Oeh! Hier ben ik het zo mee eens! Helaas wordt dat niet begrepen door mijn man en schoonmoederMissyGinny schreef: ↑08-05-2019 21:53Ik voel altijd zo'n verplichting om dan naar moeder en schoonmoeder te gaan. Word ook wel van ons verwacht.
Ik heb daar nu wat meer moeite mee, omdat ik zelf ook moeder ben.
Het is ook mijn dag..
En knutselen of iets kopen voor oma's namens de kleine vind ik ook ergens niet nodig. Het is inderdaad geen oma dag!
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 9 mei 2019 om 11:40
Ik heb zelf geen moeder meer, maar wel een schoonmoeder. We nemen meestal een bloemetje mee. Man wil dit jaar ook naar zijn oma.
Mijn dochter van 7 maakt wat op school. Dochter van 3 heeft met oma wat geknutseld geloof ik, want ze heeft al 3 keer gezegd dat ik niet op haar kamer mag komen
Man en ik kopen altijd een klein cadeautje voor elkaar die de kinderen dan mogen geven.
Mijn dochter van 7 maakt wat op school. Dochter van 3 heeft met oma wat geknutseld geloof ik, want ze heeft al 3 keer gezegd dat ik niet op haar kamer mag komen
donderdag 9 mei 2019 om 11:50
Ik denk dat er op school niks meer geknutseld wordt, maar misschien kopen ze bonbons (en eten die dan zelf op
Ik vind het ook prima als ze niks doen.
Die dag ga ik met mijn jongste naar een wedstrijd. Naar oma's zijn we nog nooit geweest en hebben we ook nog nooit iets voor gedaan op moederdag. (Als je zelf moeder wordt lijkt het me een perfect moment om zoiets af te schaffen. Er zal even iemand miepen, maar daarna hebben ze het er maar mee te doen.)
Die dag ga ik met mijn jongste naar een wedstrijd. Naar oma's zijn we nog nooit geweest en hebben we ook nog nooit iets voor gedaan op moederdag. (Als je zelf moeder wordt lijkt het me een perfect moment om zoiets af te schaffen. Er zal even iemand miepen, maar daarna hebben ze het er maar mee te doen.)
donderdag 9 mei 2019 om 11:54
Dit word mijn 2e moederdag. Heb al een paar weken een ingepakt knutselwerkje van zoon thuis staan
vriend en ik hebben afgesproken om op zulke dagen niks voor elkaar te kopen.
Ik zie mijn moeder moeder en zaterdag, wil morgen samen gaan lunchen ergens. We hebben nog geen plannen om naar schoonmoeder te gaan, heb al 2x aan vriend gevraagd of hij daarheen wil gaan maar hij weet het nog niet. Is in ieder geval geen verplichting.
Zoon knutselt niks voor beide oma's.
Ik zie mijn moeder moeder en zaterdag, wil morgen samen gaan lunchen ergens. We hebben nog geen plannen om naar schoonmoeder te gaan, heb al 2x aan vriend gevraagd of hij daarheen wil gaan maar hij weet het nog niet. Is in ieder geval geen verplichting.
Zoon knutselt niks voor beide oma's.
donderdag 9 mei 2019 om 12:10
donderdag 9 mei 2019 om 12:41
Op het kdv heeft ons kind iets geknutseld voor ons (ook x2). Ik heb een lief boekje (even lekker niets) gekocht voor vrouw. Het is onze tweede moederdag. Deze moederdag is mijn vrouw zwanger, dus ik wil haar even extra verwennen. Dat wordt geen ontbijt op bed, dat lukt niet met dreumes, maar wel een uitgebreid gedekte tafel. Ik denk dat we even langs ons beide ouders gaan en in de avond eten we bij schoonbroer (niet vanwege moederdag, maar gewoon).
donderdag 9 mei 2019 om 12:45
Nu mijn zoons groter zijn,(14&11)
Gaan ze altijd samen de stad in om samen iets te kopen, ieder 5 euro van hun zakgeld ofzo.
Vorig jaar hadden ze bij de Etos mijn favoriete lipstick gekocht, en trots dat ze waren .
Mijn man bakt ochtends croissants, en reserveerde mijn fav restaurant voor de avond.
Ik ga om 12u samen met mijn zus bij mijn moeder lunchen)nemen wij luxe broodjes mee).
Man gaat meestal niet naar schoonmoeder(weinig contact).
Gaan ze altijd samen de stad in om samen iets te kopen, ieder 5 euro van hun zakgeld ofzo.
Vorig jaar hadden ze bij de Etos mijn favoriete lipstick gekocht, en trots dat ze waren .
Mijn man bakt ochtends croissants, en reserveerde mijn fav restaurant voor de avond.
Ik ga om 12u samen met mijn zus bij mijn moeder lunchen)nemen wij luxe broodjes mee).
Man gaat meestal niet naar schoonmoeder(weinig contact).
donderdag 9 mei 2019 om 12:52
Hier gaat het hetzelfde.Lucifer2018 schreef: ↑09-05-2019 09:29Ik ben niet de moeder van mijn man. Gelukkig.
Dus nee hij koopt niets.
Ik vind moederdag leuk zolang de kinderen iets maken en er zelf van genieten.
Gelukkig hebben wij ook geen verplichte bezoekjes aan onze moeders op moederdag. Ik vind het wel heel leuk dat je dit jaar wel iets voor je moeder doet. Dan is het extra speciaal en niet omdat je je verplicht voelt!
donderdag 9 mei 2019 om 12:54
Mijn moeder is op vakantie, maar die geeft ook weinig om moederdag. Ik geef er ook niet zoveel om, maar ik vind het stiekem toch wel leuk om iets te krijgen, heel dubbel dus. Toevallig gaan we dit weekend naar mijn schoonouders, dus kunnen we net zo goed een Moederdag cadeau meenemen. Mijn schoonmoeder stelt dat overigens wel enorm op prijs.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 9 mei 2019 om 13:30
Zelf geen kinderen, maar ik ga altijd graag even bij mijn moeder langs. Het is ook absoluut geen verplichting, mijn moeder zegt namelijk dat het voor haar iedere dag Moederdag is (en dat meent ze ook nog echt).
Wel nog maar zeer kort geleden een overlijden in de familie gehad en het verdriet en gemis is nog vers, dus heel 'uitbundig' zal het niet worden maar gewoon elkaar even zien is sowieso altijd fijn.
Toen ex en ik nog samen waren deden we Moederdag altijd apart. Ik naar mijn eigen moeder, hij naar die van hem. Ik vond het totale onzin dat we dat per se samen moesten doen, tenslotte was zijn moeder de mijne niet (en omgekeerd) en daar kwam ook nog bij dat zijn ouders en ik elkaar liever zagen gaan dan komen (en het liefst zo snel mogelijk).
Wel nog maar zeer kort geleden een overlijden in de familie gehad en het verdriet en gemis is nog vers, dus heel 'uitbundig' zal het niet worden maar gewoon elkaar even zien is sowieso altijd fijn.
Toen ex en ik nog samen waren deden we Moederdag altijd apart. Ik naar mijn eigen moeder, hij naar die van hem. Ik vond het totale onzin dat we dat per se samen moesten doen, tenslotte was zijn moeder de mijne niet (en omgekeerd) en daar kwam ook nog bij dat zijn ouders en ik elkaar liever zagen gaan dan komen (en het liefst zo snel mogelijk).
donderdag 9 mei 2019 om 13:34
Dankjewel! Over het algemeen kan ik het goed ‘handelen’ dat ik nooit moeder zal worden, maar op moederdag doet dat soms wel een beetje pijn als ik zie dat mijn zussen leuke knutselwerkjes en cadeautjes krijgen van hun kids. Maar dan denk ik maar weer snel aan hoe dol ik op mijn neefjes ben en dat ik mijn eigen moeder nog heb, en dan kan ik het wel weer relativeren.
donderdag 9 mei 2019 om 13:44
donderdag 9 mei 2019 om 13:46
Eens, dat heeft mijn moeder ook altijd gezegd en ik sta daar hetzelfde in.poldervrouw schreef: ↑09-05-2019 13:44Ik zie echt niet in waarom ik iets van mijn man moet krijgen ; want ik ben zijn moeder niet. En dat ik moeder ben van zijn kinderen betekent niet dat hij dan voor mij iets koopt.