Detective pikachu

13-05-2019 21:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik wil met mijn neefje naar de bioscoop. Hij is 7 jaar. Detective pikachu is 9+ maar hij wil dr wel graag heen. Denken jullie dat het geschikt is?
Wij gaan met zoon en vriend. Hun zijn allebei 7
Het zal vast behoorlijk per kind verschillen.

Ik ken de film niet, maar heb net even de trailer zitten kijken en weet wel dat ik mijn (bijna) zevenjarig daar geen plezier mee zou doen. Gewoon op televisie misschien nog net, maar in een bioscoop waar het donker is, het geluid harder, het beeld groter, ect. komt hij op basis van de trailer toch best spannend over.

Je geeft aan dat het je neefje is, anders even met zijn ouders overleggen wat zij ervan vinden? Ik zou iig niet blij zijn wanneer mijn kind mee wordt genomen naar een film waar hij eigenlijk nog te jong voor is.
Het gaat inderdaad in overleg maar mijn nicht houd zich helemaal niet zo met die dingen bezig en vond het goed als ik hier naar ervaringen of meningen vraag, vandaar!
Mijn dochter van 8 is een enorme Pokémon fan. Maar zei zelf na het zien van de trailers “ik denk dat ik die misschien ga kijken als ik 10 ben...”.
Volgens mij is het best een heftige film voor die kleintjes.
Laten ze je wel binnen met een 7 jarige als het pas vanaf 9 jaar geschikt is?
Ben er geweest en had hem 12+ ingeschat.
Ik zou ook eerst kijken of er geen leeftijdscontrole in betreffende bioscoop is.

Ik weet bij mij in de stad word er echt bijna obsessief gecontroleerd.

Zo wilde ik een keer met mijn toenmalige oppaskindje naar Spanga op survival oid.
Maar we mochten er echt niet in, terwijl ze thuis de serie gewoon op tv volgde en een grote fan was.
6 en 9 zijn adviesleeftijden dus dan mag je dr wel in als je jonger ben.

Waarvoor zou je hem 12+ rating geven?
Ik ga dit weekend met mijn zoons heen, die zijn 7 en 9. Had eigenlijk niet eens gekeken naar het leeftijdsadvies, maar mijn jongste is gelukkig niet zo snel onder de indruk.
Dragonfly}*{ schreef:
13-05-2019 21:44
6 en 9 zijn adviesleeftijden dus dan mag je dr wel in als je jonger ben.

Waarvoor zou je hem 12+ rating geven?
Het is behoorlijk gewelddadig. Echt grof wat betreft wapens en gevechten.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 22:34
Reden: Ik haal twee films door elkaar
17.24% gewijzigd
Mijn man is geweest en zou zijn 7 jarige dochter niet meenemen
Ik ben gisteren met mijn neefje van 12 geweest, maar ik denk niet dat het echt leuk is voor een 7 jarige. Buiten de heftige acties zitten er ook zaken in die jongere kinderen gewoon nog niet snappen.
ikBedoelHetGoed schreef:
13-05-2019 21:39
Ben er geweest en had hem 12+ ingeschat.
Me 2. Aantal flink heftige beelden.
Ik heb hem met mijn zesjarige gezien. Die vond het hier en daar spannend, maar begreep hem wel goed en zal er ook geen nachtmerries over hebben. Even overleggen met de ouders hoe ze hun kind inschatten, lijkt me. Ik heb wel de Nederlands nagesynchroniseerde gezien met mijn kind.
Ik heb de trailer trouwens niet gezien. Geen idee of die heftiger is dan de film dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven