Zeuren
dinsdag 14 mei 2019 om 09:24
Wie ook ?
Kind september naar school en ik merk dat ik steeds meer moe begin te worden.
Sterker, ik trek het bijna niet meer.
Iedere ochtend zeer vroeg op. s’ avonds niet willen slapen.
Een drukke baan. Wel een partner maar die werkt het grootste deel van de week.
Hij probeert me wel te ontlasten zodra het maar mogelijk is maar mijn lichaam wil niet meer.
Bijna geen oppas.
Een paar daagjes KDV maar op je vrije dagen van s ‘ ochtends vroeg tot s’ avonds vrij laat zeer
intensief met kind bezig die zich nauwelijks kan vermaken.
Hoe deden jullie dit ?
Ik ga al op tijd naar bed.
Het lijkt of dit de zwaarste fase is.
Ik klink heel ondankbaar en hou zeer veel van mijn kind , maar dit is niet vol te houden.
Kind september naar school en ik merk dat ik steeds meer moe begin te worden.
Sterker, ik trek het bijna niet meer.
Iedere ochtend zeer vroeg op. s’ avonds niet willen slapen.
Een drukke baan. Wel een partner maar die werkt het grootste deel van de week.
Hij probeert me wel te ontlasten zodra het maar mogelijk is maar mijn lichaam wil niet meer.
Bijna geen oppas.
Een paar daagjes KDV maar op je vrije dagen van s ‘ ochtends vroeg tot s’ avonds vrij laat zeer
intensief met kind bezig die zich nauwelijks kan vermaken.
Hoe deden jullie dit ?
Ik ga al op tijd naar bed.
Het lijkt of dit de zwaarste fase is.
Ik klink heel ondankbaar en hou zeer veel van mijn kind , maar dit is niet vol te houden.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:36
Nee hoor, zeer zeker niet maar in jouw perfecte wereld is alles maakbaar.
En de avonden verzin je er zelf bij.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:42
Waarom ga je in de avond dan niet eens iets voor jezelf doen ipv je iedere avond intensief bezig te houden met je kind? En een weekend weg kan natuurlijk wel als je man gewoon thuis is. Ga je dan lekker bijtanken.
Hoe kan het dat je zo moe bent? Word je kind nog wakker s nachts, of ben je misschien zwanger?
Hoe kan het dat je zo moe bent? Word je kind nog wakker s nachts, of ben je misschien zwanger?
dinsdag 14 mei 2019 om 10:46
Nee hoor ik ben niet zwanger.Maya85 schreef: ↑14-05-2019 10:42Waarom ga je in de avond dan niet eens iets voor jezelf doen ipv je iedere avond intensief bezig te houden met je kind? En een weekend weg kan natuurlijk wel als je man gewoon thuis is. Ga je dan lekker bijtanken.
Ik ben een moeder die qua jouw leeftijdsgrens nog net zwanger mocht worden.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:46
Zoals ik het lees is hij veel meer van huis waardoor het grootste deel van de zorg op haar neerkomt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:48
Ik werk parttime maar wel een drukke functie en mijn man werkt fulltime.
Dat werk is het probleem niet.
Het is het jezelf verliezen in het kind wat energie slurpt. Net wat Jonathan zegt.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:48
Ja, maar donderdag niet geloof ik
dinsdag 14 mei 2019 om 10:50
Nou nou. Je opent zelf een topic dat je het niet aan kan met één kind. Als je zo moe bent doe je te veel of rust je niet genoeg. Kind kun je niet terug stoppen of weg doen. Moet je dus een andere balans zoeken. Eerder naar bed, iets minder werken.Gekopbloemen schreef: ↑14-05-2019 10:36Nee hoor, zeer zeker niet maar in jouw perfecte wereld is alles maakbaar.
En de avonden verzin je er zelf bij.
Btw hoe wordt je zo zat van je kind bezig houden als je de hele dag op je werk zit?
Minder in het huishouden.. Ik snap het niet goed, te moe om normale zinnen te schrijven? Als je uit je werk komt heb je toch niet zo heel veel tijd mee met je kind? Vraag me af hoe het dan te veel kan zijn.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:50
Dat klopt.
Daarbij komt een huishouden wat je tussendoor moet doen.
Wat eigenlijk onmogelijk is met een kind.
Helpen helpt je van de regen in de drup.
Dan doet hij de bank met houtzeep als je even niet kijkt, waardoor deze vette troep in de bank gaat zitten.
Dat soort fratsen.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:51
[...]Gekopbloemen schreef: ↑14-05-2019 10:46Nee hoor ik ben niet zwanger.
Ik ben een moeder die qua jouw leeftijdsgrens nog net zwanger mocht worden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-05-2019 11:51
Reden: Op de man
Reden: Op de man
19.31% gewijzigd
dinsdag 14 mei 2019 om 10:51
@To
Wat mij hielp is om overdag af te spreken voor een bakkie/kletspraatje met een vriendin in dezelfde fase. Scheelt dat mn beste vriendin en ik 3x exact tegelijk zwanger waren.
Wij kletsten erop los waardoor je weer r energie kreeg en de kinderen speelden waardoor zij ook beter in hun vel zaten. Ze vermaakten zich hierdoor goed.
Daarnaast sportte (En sport) ik altijd 2 tot 3x in de week. Hier knap ik enorm van op. De volgende dag kan je daar nog op teren, vind ik.
Wat mij hielp is om overdag af te spreken voor een bakkie/kletspraatje met een vriendin in dezelfde fase. Scheelt dat mn beste vriendin en ik 3x exact tegelijk zwanger waren.
Wij kletsten erop los waardoor je weer r energie kreeg en de kinderen speelden waardoor zij ook beter in hun vel zaten. Ze vermaakten zich hierdoor goed.
Daarnaast sportte (En sport) ik altijd 2 tot 3x in de week. Hier knap ik enorm van op. De volgende dag kan je daar nog op teren, vind ik.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:52
Dan zouden daar wat dingen in kunnen veranderen. De dagen dat TO werkt en dus de ochtenden alleen doet zou de vader de avonden wat meer kunnen doen. Boodschappen, koken en kind douchen ect. En dat zij dan op de niet werkdagen die dingen doen.
En afspreken dat er in de weekenden om en om eruit gegaan word voor kind. Snachts mocht er wat zijn en in de ochtenden. Dat soort afspraken. Het is nog maar een paar maanden tot school. Maar ik zou ook voor daarna kijken hoe zorgtaken en huishouden beter of anders verdeeld worden.
Wat er uitbesteed kan worden mocht daar geld voor zijn. Schoonmaker en misschien wat meer boodschappen laten bezorgen. Strakjes dingen als zwemles of sport zo regelen dat niet alleen TO daar voor opdraait.
Maar misschien is dat al zo?
dinsdag 14 mei 2019 om 10:54
Ok dan stuur ik je een PB en kom ik donderdag even langs , goed ?
dinsdag 14 mei 2019 om 10:55
Jij hebt geen kinderen toch , Nina ?nina1966 schreef: ↑14-05-2019 10:50Nou nou. Je opent zelf een topic dat je het niet aan kan met één kind. Als je zo moe bent doe je te veel of rust je niet genoeg. Kind kun je niet terug stoppen of weg doen. Moet je dus een andere balans zoeken. Eerder naar bed, iets minder werken.
Btw hoe wordt je zo zat van je kind bezig houden als je de hele dag op je werk zit?
Minder in het huishouden.. Ik snap het niet goed, te moe om normale zinnen te schrijven? Als je uit je werk komt heb je toch niet zo heel veel tijd mee met je kind? Vraag me af hoe het dan te veel kan zijn.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:56
Gekopbloemen schreef: ↑14-05-2019 10:54Ok dan stuur ik je een PB en kom ik donderdag even langs , goed ?
Leuk, gezellig
dinsdag 14 mei 2019 om 10:57
Dank je.COtweepuntnul schreef: ↑14-05-2019 10:48Maar Gekopbloemen, als jij het nu niet trekt dan moet je man NU actie ondernemen. Anders zit ie straks met een vrouw met een burnout en kan ie alles zelf gaan doen. En iets met elkaar helpen enzo...
Hij helpt voldoende hoor. Staat klaar waar hij kan.
Maar met fulltime of parttime werken is hij toch iets minder in de mogelijkheid om te helpen.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:57
Volgens mij heeft Nina wel kinderen en die hebben ook nog een ander soort zorgbehoefte dan de meeste andere kinderen. Tenminste als ik dat goed heb begrepen.
dinsdag 14 mei 2019 om 10:58
Super , fijn dat het voor jou zo goed uitpakt !Because schreef: ↑14-05-2019 10:51@To
Ik denk dat je gelijk hebt met sporten. Dat is zeker waar.
Maar dan kom ik in de cirkel, lui en moe, niet gaan, nog moeier worden....
Dus eigenlijk, hop gewoon gaan....
dinsdag 14 mei 2019 om 11:00
Nina schrijft heel vaak over haar zoon.
Jouw lontje is een beetje kort.
Kun je niet met je man iets regelen voor de avonden, aangezien jij de ochtenden doet? Dat je af en toe lekker vroeg op bed een boek gaat lezen en slapen?
dinsdag 14 mei 2019 om 11:02