Vanaf start zwangerschap tot 6,5 maand oud geen seks gehad.

21-05-2019 23:29 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik weet er zijn al talloze topics hierover geweest, alleen ik ben geen topic kaper dus vandaar mijn eigen topic gemaakt!

Vanaf de start van de zwangerschap tot nu toe hebben ik en mijn vriendin maar heel weinig seks. Misschien maar 1x per 2-3 maanden, het knaagt aan mij en zorgt voor enorm veel frustraties richting haar. Waarop zij reageerde met een antwoord als dan zoek je toch iemand voor de seks. Echter als ik dit doe dan word ze ook weer boos en verdrietig waardoor ik voortijdig dit afkap en ik dus nog steeds met een seks frustratie zit opgescheept.

Ze slikt momenteel niet de pil, en we vrijen dus met condoom.
(Reden hiervoor is dat we 1-1.5 jaar ertussen willen voor we proberen voor nummer 2)
Echter de seks is zo'n struikelblok dat ik mij afvraag of ik wel de juiste keuzes in het leven heb genomen en het wel verstandig is om nog voor een 2e te gaan.

Ik wil niet van haar af omdat ik ontzettend veel van haar hou, maar ik wil gewoon seks hebben, liefst met haar maar als zij niet wilt wat moet ik dan? En als ik het met een ander zou doen dan word ze dus boos en verdrietig. (begrijpelijk aan de ene kant) Maar als ze zelf geen seks wilt dan worden haar behoefte/problemen ineens mijn problemen.
Ik wil eerlijk zijn in mijn relatie en dus niet stiekem gaan doen, echter op dit moment zie ik geen andere keuzes... (ze gaf eerder toestemming, en nu weer niet voor een fwb)

Het probleem doet ons ook verder uit elkaar trekken, maar ik heb mijzelf altijd voorgenomen dat als je aan kinderen begint je niet zomaar ertussen uit kan knijpen...
(Vind dat mijn zoon een goede vader/moeder relatie verdient, zonder gescheiden ouders.)

Wat moet ik hiermee?

Ze heeft tijdens de seks wel pijn af en toe, en het is heel gevoelig. Maar 1x per 2-3 maanden zal de gevoeligheid toch ook niet wegnemen? Of denk ik daar te makkelijk over?
Theano33DFX schreef:
22-05-2019 21:15
Ik krijg letterlijk de restjes heb ik soms het gevoel.
Niet leuk om te horen, maar dit is iets wat vrij vaak gebeurt, zeker met een eerste kind. Het is allemaal nieuw en vermoeiend. Maar waarom stel je voor om naar een psycholoog te gaan? Waarom niet eerst naar een arts om te kijken of alles lichamelijk wel goed zit?
Ik vond op een andere manier intiem zijn, zelfs knuffelen al heel beladen omdat ik bang was dat hij t uit zou proberen te laten draaien op seks. En dat kon en wilde ik niet.
Dus ik ontliep mijn vriend, kapte alles af. Want stel dat hij dacht dat we seks zouden kunnen gaan hebben. En dat kon nog helemaal niet!
Een zebra is geen paard met strepen
Ik vind 6 maanden eigenlijk helemaal niet zo lang. Ik kan me geen grotere libidokiller voorstellen dan een pasgeboren baby.
RikM schreef:
22-05-2019 21:58
Ik vind 6 maanden eigenlijk helemaal niet zo lang. Ik kan me geen grotere libidokiller voorstellen dan een pasgeboren baby.
De hoeveelheid keren dat we net begonnen waren en de baby begon te huilen zijn niet op twee handen te tellen, dat verziekt de sfeer inderdaad wel ja.
Postnatale depresssie? Is ze wel een blije moeder? En je hebt het alleen over seks.. doen jullie samen af en toe iets leuks, al is het maar een avondje op de bank met verse sushi en een film?
Suzan_1991 schreef:
22-05-2019 21:38
Niet leuk om te horen, maar dit is iets wat vrij vaak gebeurt, zeker met een eerste kind. Het is allemaal nieuw en vermoeiend. Maar waarom stel je voor om naar een psycholoog te gaan? Waarom niet eerst naar een arts om te kijken of alles lichamelijk wel goed zit?
Wilt ze ook niet proberen, alles kost teveel moeite (letterlijk en figuurlijk gesproken)
Omdat ik denk dat het iets psychologisch is, het lijkt alsof ze haarzelf niet kan accepteren, echter praten komt er dus weinig van waardoor ik gewoon geen idee heb wat ik hiermee moet doen?

Ik denk steeds vaker aan het begin van onze relatie, en wil dat gevoel weer terugkrijgen.
Ik denk ook dat ik nog teveel energie in mijn donder heb, wil graag nog spanning in mijn relatie, terwijl mijn vriendin gewoon wilde settelen een kindje wilde krijgen en het verder prima vind. Achteraf hadden we misschien wat langer moeten wachten met kinderen, je weet dat het een impact op je leven zal hebben, maar zo'n impact had ik ook weer niet verwacht.

Ik denk dat mijn werk icm ons zoontje, en te weinige aandacht van mijn vriendin ervoor zorgt dat ik wil kunnen ontsnappen uit deze visuele cirkel. Misschien ben ik toch graag liever op mijzelf soms dan ik aanvankelijk dacht?
Suzan_1991 schreef:
22-05-2019 22:08
De hoeveelheid keren dat we net begonnen waren en de baby begon te huilen zijn niet op twee handen te tellen, dat verziekt de sfeer inderdaad wel ja.
Maar ons zoontje is een droombaby, hij huilt niet (behalve als hij honger heeft), slaapt goed, eet goed, poep en plast goed, lacht altijd.
Slaapt van 24:00 tot 07:00-08:00 door, echt ideaal!

Dat ons zoontje een moodkiller zou zijn is dus ook niet aan de hand.
Theano33DFX schreef:
22-05-2019 22:36
Maar ons zoontje is een droombaby, hij huilt niet (behalve als hij honger heeft), slaapt goed, eet goed, poep en plast goed, lacht altijd.
Slaapt van 24:00 tot 07:00-08:00 door, echt ideaal!

Dat ons zoontje een moodkiller zou zijn is dus ook niet aan de hand.

Verzorgt hij zichzelf ook dan? Ik heb zelf geen kinderen maar kan me voorstellen dat een moeder het eerste halfjaar tot een jaar echt doodmoe is. Je bent voortdurend in de weer met zo'n baby.
Enigme schreef:
22-05-2019 22:20
Postnatale depresssie? Is ze wel een blije moeder? En je hebt het alleen over seks.. doen jullie samen af en toe iets leuks, al is het maar een avondje op de bank met verse sushi en een film?
Laatst was onze zoontje 1 dagje bij oma en opa aan het logeren, toen konden we samen ontspannen naar de film gaan. en even ergens een hapje eten, dat was echt een lange tijd geleden. Dan is ze verder hartstikke tevreden, en ze is hartstikke blij met onze zoontje en beschermend erover. (Wat een goed teken is)

We huren wel vaak thuis een filmpje, en soms bestellen we wat om samen lekker te bank hangen, alleen het intieme gedeelte zoals lekker dicht tegen elkaar aankruipen en veel kroelen en beetje frunniken is gewoon bijna compleet verdwenen. Het gevoel dat ze tegen je aanligt en dat je lekker aan haar net gewassen haartjes kan ruiken, dat mis ik gewoon :-(
Theano33DFX schreef:
22-05-2019 22:27
Wilt ze ook niet proberen, alles kost teveel moeite (letterlijk en figuurlijk gesproken)
Omdat ik denk dat het iets psychologisch is, het lijkt alsof ze haarzelf niet kan accepteren, echter praten komt er dus weinig van waardoor ik gewoon geen idee heb wat ik hiermee moet doen?

Ik denk steeds vaker aan het begin van onze relatie, en wil dat gevoel weer terugkrijgen.
Ik denk ook dat ik nog teveel energie in mijn donder heb, wil graag nog spanning in mijn relatie, terwijl mijn vriendin gewoon wilde settelen een kindje wilde krijgen en het verder prima vind. Achteraf hadden we misschien wat langer moeten wachten met kinderen, je weet dat het een impact op je leven zal hebben, maar zo'n impact had ik ook weer niet verwacht.

Ik denk dat mijn werk icm ons zoontje, en te weinige aandacht van mijn vriendin ervoor zorgt dat ik wil kunnen ontsnappen uit deze visuele cirkel. Misschien ben ik toch graag liever op mijzelf soms dan ik aanvankelijk dacht?
Maar jij kunt niet zeker weten of het iets psychologisch is, misschien weet ze dat zelf niet eens, daar zijn artsen voor. Maargoed, dan moet ze dat natuurlijk wel willen. En misschien zoals sommigen al zeggen, heeft ze misschien inderdaad wel een depressie, maar ook dan zeg ik, ga naar een arts. Misschien heeft ze wel een ijzertekort of vitamine D tekort, dan heb je ook heel weinig zin in allerlei dingen doen.

En hoezo hadden jullie langer moeten wachten? Ook dan is het een impact op je leven. Je moet gewoon leren opnieuw je leven in te delen met zo'n kleintje. En sorry, maar alles wat je hier vertelt is eigenlijk volkomen normaal tijdens een zwangerschap en erna.
RikM schreef:
22-05-2019 22:40
Verzorgt hij zichzelf ook dan? Ik heb zelf geen kinderen maar kan me voorstellen dat een moeder het eerste halfjaar tot een jaar echt doodmoe is. Je bent voortdurend in de weer met zo'n baby.
Dit ook, een baby kost ook tijd. Niet alleen sleep je letterlijk een mensje mee de hele tijd, ook mentaal blijf je er mee bezig. Wanneer heeft ie gedronken om zo en zo laat. Dus dan heb ik nu nog X minuten voordat ie weer moet drinken. Wat past in dat stuk tijd?
O de baby wil drinken maar ik moet plassen/ er komt zo een postbode/ ik heb hoofdpijn dus alles gaat langzamer dus de baby is langer niet blij.
Herhaal dat de hele dag, das vermoeiend! Tot je er aan went, maar dat duurt even.
Mijn omi zei niet voor niets 9 maanden op 9 maanden af, dus t duurt 9 maanden voordat t kind er is en ook 9 voordat je weer een beetje jezelf bent. En soms wel langer...
Een zebra is geen paard met strepen
6,5 maand na de bevalling vind ik ook al heel kort om al te spreken van een probleem. Plus nog gekker om dan al over alternatieven te spreken zoals een fwb.

Dat ze zelf daarover spreekt wil nog niet zeggen dat ze het fijn vind dat jij daarin mee gaat. Je bevestigt dan haar idee dat ze niet goed genoeg is. Mocht ze daar nog is over beginnen lijkt het me aangenamer voor haar als jij iets zegt van "liefje jij bent diegene waar ik seks mee wil en als dat betekent dat ik nog wat moet wachten dan neem ik dat er met veel plezier bij".

Wij hebben negen maanden geleden een kindje gekregen. Mijn vriend stond ook te springen om weer seks te hebben na de verplichte wachttijd van zes weken. We hebben toen ook seks gehad en auw, dat was echt nog niet fijn. Fysiek was het gewoon nog niet allemaal genezen. Plus in de periode erna was ik vaak moe, gingen mijn borsten lekken tijdens de seks en voelde het steeds niet echt super. Gevolg ik keek er ook niet naar uit. Is pas na 7 a 8 maanden dat het echt weer leuk aan het worden is. Nu 9 maand na de bevalling is het terug echt fijn en is de frequentie ook wat hoger.
Als ik het goed lees is jullie kindje nu 6,5 maand oud?

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de eerste maanden echt totaal geen behoefte heb gehad. Heeft ook te maken met mijn extreme rugklachten. En het het heeft ook echt wel even geduurd tot ik de oude ben. Ik denk dat jij vooral niet moet pushen, maar inderdaad blijven praten. Maar ook besteed tijd aan elkaar, plan leuke dingen samen. Blijf daten en genieten van de kleine dingen en ohja als je haar zoent of knuffelt. Niet meteen met intenties voor meer. Het komt vanzelf wel.
Wat je ook niet moet vergeten met zo'n kleintje dat je soms wel even klaar bent met iemand die aan je zit. Dan heb je je portie huidcontact wel gehad voor de dag en wil je graag dat je lijf weer even van jou is.

TO, het is zaak dat je gaat praten met je partner. Praten over hoe de situatie nu is, wat jullie van elkaar nodig hebben en elkaar weer vinden. Niet verwijtend, maar opbouwend. Je mist haar, mist de intimiteit met haar en daar samen aan gaan werken.
JollyRider schreef:
22-05-2019 10:33
Mannen, tuig is het!
Niet alle mannen, maar er zijn er bij... :-(
Volgens mij is het heel natuurlijk om rond een geboorte van een kind geen seks te willen, seks is om zwanger te worden, ben je zwanger of ga je baren dan is seks logischerwijs iets onnatuurlijks.
Kijk maar naar dieren, in de lente krijgen ze kleintjes dus niet constant bezig met elkaar seksueel te bevredigen zoals mensen.
MissMaran schreef:
25-05-2019 17:40
Volgens mij is het heel natuurlijk om rond een geboorte van een kind geen seks te willen, seks is om zwanger te worden, ben je zwanger of ga je baren dan is seks logischerwijs iets onnatuurlijks.
Kijk maar naar dieren, in de lente krijgen ze kleintjes dus niet constant bezig met elkaar seksueel te bevredigen zoals mensen.
Mijn sexdrive was gigantisch als ik zwanger was.
karin6789 schreef:
25-05-2019 17:48
Mijn sexdrive was gigantisch als ik zwanger was.
Mijne ook bij nader inzien, vreemd,maar op zich is het logisch dat je minder zin hebt met een zogende kleine in de buurt.
Maar ze heeft toch een mond en handen?
Sugar and spice, and everything nice.
Veel zoogdieren hebben meer sex dan puur voor voortplanting. Chimpansee, bonobo en mens nogal nadrukkelijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ze is bij de huisarts “eindelijk” langs geweest,
De conclusie is dat ze in een soort postnatale depressie zit, dit moet nog 100% zeker vastgesteld worden.

We praten heel veel, en we hebben dit weekend weer leuke dingen samen gedaan.

Hopelijk komt alles weer goed, ik weet ook dat ik dingen verkeerd heb gedaan, bewust of onbewust. Mede door de frustratie welke wij beiden hebben doordat wij beiden iets anders zoeken momenteel in onze relatie.

Op dit moment proberen wij een middenweg te zoeken, en rustig alles weer op te bouwen.

Misschien wekte ik de intentie dat ik push, maar dat heb ik nooit gedaan. (Of het moet onbewust zo overkomen bij haar.)

Als ik zo de ervaringen hoor, dan komt het vanzelf weer goed! :)
Maar je wil wel alvast een fwb, leuk als je net bevallen bent.
Helemaal niet pusherig ook :facepalm:
Je zult in elk geval inmiddels na het doktersbezoek snappen dat je met je gedram zeker niet hebt bijgedragen om van haar postnatale depressie af te komen.
Leuke vent voor zo'n jonge moeder.
Hopelijk mag ze nu even herstellen van je..
Excuses aanbieden en haar zoveel mogelijk zorgen uit handen nemen thuis dan maar vanaf nu.
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 17:52
Maar ze heeft toch een mond en handen?
En daarom moet ze maar iets doen waar ze helemaal geen zin in heeft? :roll:
Theano33DFX schreef:
22-05-2019 22:27

Ik denk dat mijn werk icm ons zoontje, en te weinige aandacht van mijn vriendin ervoor zorgt dat ik wil kunnen ontsnappen uit deze visuele cirkel.
Een visuele cirkel... Eentje van zout?, kaarsjes... Of is je vriendin vermenigvuldigd en staat(n) ze om je heen.
Vraag me af wat ik me voor moet stellen bij een visuele cirkel, Kan er iig geen beeld van krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven