Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lisanne weet je wel wanneer je voor het laatst ongesteld was?
Wat spannend al die mensen die gaan testen al! Heel benieuwd!

Fietje ik denk dat ze dacht leuk te zijn.. maar ik vond het niet zo grappig inderdaad. Ik woon ook in een stad(je) waar ik zelf niet vandaan kom, maar mijn man is hier wel geboren. Dus er zijn mensen hier die ik misschien niet (her)ken die wel weten wie ik ben haha.
Toch grappig dat het zo spannend voelt, alsof je stiekem moet zijn terwijl je ook honderden onschuldige dingen kunt kopen bij de drogist en niemand denkt goh die is overduidelijk foliumzuur aan het halen :rofl:
@ koekiemonster en veyi: ik was inderdaad van plan om vanaf dag 10 te beginnen met testen. Het geeft mij eigenlijk geen stress (verwacht ik), omdat ik geen haast heb of er druk bij voel. Ik ben nog jong en we zien het allemaal wel. Wel vindt ik het fijn om bewust te zijn van mijn vruchtbare dagen, ergens vind ik dat romantisch om te weten wanneer 'het' raak zou kunnen zijn.

Vanaf 4 juni ga ik testen!

En leuk om te lezen hoe iedereen denkt over het laten weten aan anderen etc. Zelf heb ik het alleen met mijn beste vriendin gedeeld en mijn vriend met zijn beste vriend. En daar houden we het maar bij.

Hoe doen jullie het met eten, levensstijl en evt. foliumzuur. Ik merk dat, nu ik ongesteld ben, ik wel lekker en drankje wil drinken, want nu is het nog niet raak. Aan de andere kant, zodra het raak zou 'kunnen' zijn, zou ik daar dan weer van afzien. En hoe doen jullie het met etenswaren die je bij zwangerschap beter niet kan eten. Bannen jullie dat nu ook al uit?

Voor mij is het nu sowieso een goede motivator om meer te bewegen en gezondere voeding te nuttigen!
Kan iemand mij helpen met die tabel? Het is mij niet gelukt en het ziet er heel vreemd uit. Ik snap er niet zo veel van hoe ik het nu goed moet doen? :facepalm:
Maída schreef:
28-05-2019 12:46

Hoe doen jullie het met eten, levensstijl en evt. foliumzuur. Ik merk dat, nu ik ongesteld ben, ik wel lekker en drankje wil drinken, want nu is het nog niet raak. Aan de andere kant, zodra het raak zou 'kunnen' zijn, zou ik daar dan weer van afzien. En hoe doen jullie het met etenswaren die je bij zwangerschap beter niet kan eten. Bannen jullie dat nu ook al uit?
Ik heb het denk ik al eens gezegd, ik maak onderscheid tussen voor de eisprong en na de eisprong. Dus voor de eisprong mag alles, na de eisprong let ik op wat ik eet en drink.

Ik zal even het tabel fixen :hihi:
@koekiemonster: Haha zo herkenbaar, zo spannend als je iets hebt gekocht wat je geheimpje kan verklappen. Maar ook wel een beetje raar van die verkoopster, wie weet wilde je helemaal niet zwanger worden! maarja ook wel lief dat ze mee leeft.

Ik zelf was super ongeduldig en gespannen toen ik het mijn ouders wilde vertellen. Ik was al de hele dag daar, maar moest natuurlijk wachten tot mijn vriend er was. We hadden bordjes gemaakt met daarop voor opa en voor oma en daarop een gebakje gelegd. Het duurde maar en duurde maar voor ze zagen wat er stond hahaha

FIjn dat er al zoveel NOD's in staan, hopelijk over een paar weekjes nog meer!

@maida: Ik let vanaf het moment dat ik zwanger zou kunnen zijn goed op wat ik wel mag eten en wat niet. Dan drink ik ook niets. Maar als ik dan toch ongesteld wordt dan mag ik wel weer wat drinken en een biefstukje eten haha

Maar je bent inderdaad behoorlijk verdacht als je moet stoppen met roken. Ik rook niet dus alleen zorgen dat het niet drinken niet opvalt.

Heeft iemand eigenlijk vestand wanneer je geen buikspier oefeningen meer mag doen?
Hoi allemaal,

Ik zou graag mee willen schrijven :) lees regelmatig jullie topic al mee en merk dat ik gewoon graag mee wilt schrijven omdat ik het zo lastig vind om niets te delen met vriendinnen.

Ik ben 31 jaar en mijn man 33. We zijn inmiddels 12 jaar samen waarvan 4 getrouwd. Wij gaan nu voor de eerste :)

Half mei is mijn spiraaltje eruit gehaald en we zijn er eigenlijk gelijk voor gegaan. Heb een heel fijn gesprek gehad met de huisarts en afgesproken voorlopig niet te gaan beginnen met ovulatie testen ect om het luchtig te houden. Ik heb van dichtbij meerdere stellen die moeilijk zwanger konden worden en waarvan er 1 uit elkaar gegaan zijn zelfs vandaar dat ik het luchtig wil houden. Daar was de huisarts het mee eens en vond vooral dat wij maar gewoon plezier moesten maken :) Zoals het er nu naar uit ziet zou ik 8 juni ongesteld kunnen worden. Heb de afgelopen maanden mijn cyclus redelijk in de gaten gehouden.

Foliumzuur heb ik hij de apotheek gehaald :) geen stiekem gedoe dus. Leefstijl was volgens de huisarts al oké, ik drink amper en leef gezond. Ben wel wat zwaar dus daar moest ik op letten en het zou mooi zijn als er nog wat af ging maar dat moest geen doel opzich worden.
valkgezicht de rechte buikspieren vanaf 16 weken zo uit mijn hoofd. Daarvoor is het geen probleem, de schuine buikspieren mag je de hele zwangerschap "trainen" zolang je lichaam dat oké vindt. Als je zwaar traint zou ik aanraden het te overleggen met iemand de er echt verstand van heeft.

doedel welkom! Zelfs een NOD al dus! Spannend hoor! Gezellig dat je mee komt schrijven :-D
@Koekiemonster, gaat je schoonzus nu voor de eerste? En hoe reageerde ze toen je vertelde dat jullie voor de tweede gaan?

Ik moest echt lachen om jouw verhaal over testen/boek halen in de winkel, ik zie het echt helemaal voor me. Niet erg netjes van die kassière dat ze dat zo zei, maar achteraf wel een leuk verhaal haha.

@Maída, ik vind het ook gewoon leuk om te weten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Zeker omdat het altijd op die dagen juist niet ‘mocht’ hihi. Dus snap wel dat je gaat testen om erachter te komen. Wat betreft eten/drinken/etc. Ik doe hetzelfde als Koekiemonster. Voor de eisprong lekker een wijntje en na eisprong braaf aan de regeltjes houden.

@Valkgezicht, wat een leuke manier om het te vertellen aan je ouders! Ik kan nu al heel lang fantaseren over hoe ik het wil vertellen. De regels voor zwanger zijn en sporten weet ik niet helemaal. Ik ga de eerste weken gewoon op hetzelfde tempo verder. Een vriend van mij is personal trainer, dus als we eraan toe zijn om het aan iedereen te vertellen zal ik aan hem wat tips vragen :-D

@Doedel, welkom! Wat leuk dat jullie al zijn begonnen! Fijn dat je al een gesprek hebt gehad met je huisarts.
Veyi mijn schoonzus gaat voor de eerste, is al anderhalf jaar aan het proberen en heeft tot twee keer toe een vroege miskraam gehad. Ik hoopte stiekem dat ze al zwanger zou zijn voor wij zouden starten, omdat ik weet dat het haar verdrietig zou maken.
Ze vond het heel lief dat ik haar het vertelde, ook dat ik rekening probeerde te houden met hun gevoelens. Ik gun het ze enorm, want het zijn lieverds. Ze hebben gewoon heel veel pech, het helpt ook niet dat ze 35 is.
Hallo ik heb het even teruggelezen allemaal. Merk dat het langzaamaan lastiger wordt iedereen uit elkaar te halen haha. Uiteraard erg gezellig dat jullie er allemaal bij zijn maar alvast mijn excuus als ik je verwar met een ander.

Koekiemonster wat jij schrijft heb ik met mijn beste vriendinnetje. Zij hebben ook veel pech en willen heeeeeeel graag. Hierdoor hoop ik bijna dat het even duurt en dat ze eerder dan ons zwanger zijn, maar aan de andere kant.... erg lastig merk ik.

Onze vakantie was heerlijk. De uk heeft echt genoten, nooit gedacht dat ik nog eens naar de camping zou gaan maar het meisje vond het prachtig! De woorden zwemmen en ijsje moeten we fluisteren want dan wordt ze helemaal enthousiast. Met als gevolg een krijsend kind op de grond als het feest niet doorgaat. Ook mijn zus met haar kleintje is geweest en mn dochter zat naast haar op de bank haar pop te voeden als haar neefje borstvoeding kreeg zo schattig. Dat denk wat als er straks een broertje/zusje is? ! :heart: Waarschijnlijk zit ik dan net met een kind aan de borst als er een roept: ikke plassen! ikke poepen! en daar ging mn romantische beeld.

Ik las in jullie berichten ook de onzekerheid over hoe een kindje je leven verandert. Dat had ik ook erg bij mijn dochter, en toch kon ik er zo geen beeld bij vormen dat ik het ook maar gewoon liet komen. Nu heb ik dat eigenlijk weer hetzelfde. Hoe zal dat gaan als het er straks twee zijn. Soms voelt het net als de eerste keer, al ben ik er nu wat meer mee bezig.

Vandaag gestart met ovulatietesten (sensitest). Er is een heel licht streepje zichtbaar dus nu hopen dat deze snel donker wordt. Mn partner gaat een week later weg en ik hoop dus dat we deze ronde echt kunnen gebruiken! Ik probeer zo mn nog erin te zetten. Als dit m niet wordt missen we hopelijk maar 1 ronde in juli.
Koekiemonster, dankjewel voor het aanpassen! En fijn om te lezen hoe je dat dan aanpakt, voor je ovulatie 'mag alles' en erna let je op. Dat is ook zo'nbeetje hoe ik het van plan was. Toen ik ongesteld werd afgelopen weekend, heb ik ook maar lekker een gin&tonic gemaakt :-]

Ik lees in versch. topics veel mensen die naar de huisarts zijn gegaan na het besluit 'het te proberen'. Wat is hiervan de reden? Is dit 'normaal?' Ik zie het niet per se zo zitten om dit te delen met de HA, aangezien er voldoende informatie te vinden is mbt zwanger worden...

Ik heb zojuist een potje foliumzuur gehaald, gisteren ovulatietesten en zwangerschaptesten besteld, dus het voelt wel officieel nu :hyper:
@koekiemonsterL dankje wel voor de info! Ik ga zeke nog met mijn trainster praten over mijn trainingen, maar wist niet of ik meteen moest stoppen.

Wat betreft de twijfels zitten wij vooral hoe onze kleine erop zal reageren. Maarja je weet toch nooit hoe ze gaan reageren.

Welkom aan de nieuwe mensen!!
@Maída, volgens mij waren de mensen die het met de huisarts hebben besproken daar al om het spiraaltje te laten verwijderen. Dan gaat er wel een belletje rinkelen bij de huisarts : -D
veyi schreef:
28-05-2019 16:23
@Maída, volgens mij waren de mensen die het met de huisarts hebben besproken daar al om het spiraaltje te laten verwijderen. Dan gaat er wel een belletje rinkelen bij de huisarts : -D
Toen ik mijn spiraal eruit ging halen, begon hij over een andere vorm van anticonceptie, want condooms waren echt niet veilig genoeg. Ik denk dat hij mij met mijn leeftijd niet heeft ingeschat als dat ik graag zwanger zou willen worden... Dus ik ben er niet al teveel op ingegaan, omdat ik het eigenlijk ook wel een beetje privé vindt of zo... Maar het is dus niet standaard procedure dat je naar de HA gaat als je zwanger wilt worden of blijkt te zijn, begrijp ik :-]
pebbles klinkt als een fijne vakantie! Wij hebben al een heel lijstje dingen die we beter niet hardop moeten zeggen :hihi: ze kunnen gewoon nog niet goed doseren met dat enthousiasme.

Ik hoop voor je vriendin dat het snel mag lukken, net als voor mijn schoonzus en voor iedereen in dit lijstje. Ik heb even gedacht zelf te wachten tot.. en toen vervolgens ook de realisatie dat dit echt niet kan. Dus als wij het geluk hebben niet zo'n lange adem te hoeven hebben dan mag dat ook. Ik hoop dat jullie deze ronde mee kunnen doen! Hup ei!

Maída je hoeft niet naar de huisarts als je zwanger wilt worden, soms moet je misschien medicatie bespreken of in mijn geval vroeg de huisarts wat de reden was van het verwijderen van het spiraaltje.

valkgezicht gelukkig hebben de kleintjes ook tijd om te wennen aan het idee, maar enige jaloezie zal er zeker zijn in het begin denk ik. Je kunt het inderdaad niet voorspellen.
Iemand gisteren nog op TLC bevallen met... Gekeken?
Nee helaas geen tijd voor gehad. Was het de moeite waard?
sunshine ik vond van wel, al heb ik zelf natuurlijk al een bevalling mee gemaakt. Dit is toch een ander perspectief, ik dacht wel.. jeetje je wil toch niet een cameraploeg in de kamer als je ligt te bevallen :hihi:
De emoties die ik toen voelde, kwamen echt wel weer even terug
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:36
99.82% gewijzigd
Maída gaat de huisarts ook niet zo veel aan. Die van mij zou het niet een echt boeien en hij zou ook niet zn best doen dat te verhullen. Heel grappige maar erg praktische huisarts. In mijn geval moest mn spiraal eruit en heb ik een medische achtergrond dus moeten ze er in het ziekenhuis tijdig bij zijn. Als je gewoon gezond bent maakt dat allemaal niet zoveel uit. Je meer vertellen dan dat je regelmatig seks moet hebben kunnen ze toch niet ;) Je schrijft dat ze er niet over beginnen i.v.m. je leeftijd maar je bent 23 dat is (waar ik woon i.i.g.) juist de leeftijd waarop de meeste starten.

Hoe is je vakantie SannevanS87? Die termen zijn iid om het nog ingewikkelder te maken haha . Als je niet zwanger bent is het je Ongesteld Dag en anders je Niet Ongesteld Dag, en kan je dus testen. Ik denk dat het gebruik van de term nog op het forum een soort van wishful thinking is

@Mindsey jij bijt idd het spits af spannend.

@Koekiemonster, heel kort overwoog ik ook nog even te wachten maar onze dochter groeit zo snel en je kunt je leven niet gaan aanpassen naar de pech/het ongeluk van een ander maar ik ben wel bang dat onze hele goede vriendschap in gevaar komt. Vooral omdat ze er momenteel erg mee bezig is en ik het steeds moeilijker vindt om haar op de juiste manier te steunen. Moet ik juist zeggen: kop op! Gewoon nog een keer dan komt het wel goed of moet ik doen wat mn gevoel zegt en haar gewoon dr verdriet laten hebben en steunen. Mn gevoel zegt het laatste maar mn verstand zegt dat ze er niet gelukkiger op wordt en iemand nodig heeft die op een goede en geduldige manier uitleg dat ze hulp moet zoeken. Anyways: lastige situatie. Een die alleen maar lastiger wordt als ik snel zwanger zou worden. Maar dat kan ook zo een jaar duren dus ik heb momenteel de houding: ik zie wel wat er komt.

Die serie kijk ik niet maar voor mijn bevalling zou ik ook gedacht hebben: al die mensen in mn kamer! No!. Maar ik heb vooraf een geboorteplan geschreven op aanraden van de verloskundige. Iets wat ik toen al ietwat hysterisch vond en alle 'wensen' die erin stonden zijn niet in vervulling gebracht. Zo gaf de gyn precies aan wanneer hij een knip ging zetten, lag ik aan honderd toeters en bellen, heeft mn kind niet rustig aan de borst gelegen en was ipv 2 man 10 man medisch personeel aanwezig. Het was op dr 1e verjaardag niet drukker. En nu denk agh: zo'n camera ploeg maakt dan ook niet meer uit. Ik heb er echter totaal geen behoefte aan mn doos vlak in die staat te zien, los dat ik sowieso niet het mooiste deel van het vrouwelijk lichaam vind, en anderen hoeven het al helemaal niet te weten.
Maar dat soort programma's vind ik heeeeerlijk om naar te kijken!
Sanne welkom terug! Hoe was je vakantie? Dankjewel voor de felicitaties alleen is mijn dochter pas morgen jarig :hihi: dus het feestje is nog niet gevierd!

Super leuk en spannend al die NODs die er aan komen, nu begint het echt!!!

pebbles ik snap je dilemma, het is ook heel ingewikkeld. Ik zou willen dat ik een pasklaar antwoord had, maar die is er niet. Elke relatie en elke situatie is anders. Misschien zou je eens met de vriendin het gesprek aan kunnen gaan? Aangeven dat ze belangrijk is voor je en dat er een wens is voor een tweede kindje, of ze er over na wil denken hoe je het voor haar makkelijker kan maken mocht dit op korte termijn lukken?
Ik heb dit in een andere vorm met een dierbare vriendin van mij gedaan die al jaren in de MM zit, maar ik ken jouw vriendin niet dus ik weet niet hoe die daar in staat.

Hahaha dat herken ik wel, dat geboorte"plan" en het gebrek aan gêne waarvan je dacht dat je die zou hebben. Ik geloof dat geen enkel punt van mijn wensenlijst is uitgekomen.
Dus mensen in de kamer is niet de issue, maar een cameraploeg? En dan op tv? Of zo'n presentatrice die tegen je gaat praten.... Nee dankje. Gelukkig denken er genoeg mensen anders over en hebben wij van die heerlijke tv om te kijken :popcorn:
Hallo dames,

Zou ik ook mogen meeschrijven in het topic? Ik ben 31 en mijn vriend 32. Wij willen in juni/juli starten met het proberen zwanger te raken van ons eerste kindje. Vind het erg spannend!

Ben nu bijna een half jaar gestopt met de pil en mijn cyclus is gelukkig erg regelmatig.
Hoi allemaal,

Ik meld mij graag aan voor jullie topic . Mijn vriend en ik zijn beide 31 jaar en inmiddels 8,5 jaar samen. Een tijdje geleden zijn wij verhuisd vanuit de randstad naar noord-nederland en inmiddels redelijk gesetteld. Beide hebben we altijd een kinderwens gehad, maar zelf heb ik al jaren excuses om er nog niet aan te beginnen.

Vond steeds dat ik er niet klaar voor was en wil(de) nog zoveel. Afgelopen jaar kreeg ik echter slecht nieuws nav het bevolkingsonderzoek en heeft de gynaecoloog aangeraden om nu echt vaart te maken als we nog kinderen willen. As zomer moet ik terug voor controle en als dan blijkt dat de cellen onrustiger zijn of het 'aangetaste' gebied groter is moet ik geopereerd.

Afgelopen januari ben ik gestopt met de pil en wilde eerst rustig ontpillen. Mijn cyclus was direct netjes 28 dagen, maar ik voelde me verschrikkelijk. Toch maar gaan bloed prikken en ik bleek eem zwaar vitamine D tekort te hebben. Inmiddels heb ik er een flinke kuur opzitten en zijn alle niveaus weer normaal. Deze maand dus echt begonnen met 'de eerste ronde' .

Ben sinds gisteren begonnen met ovulatietesten. Vind het allemaal erg spannend en kan me er totaal geen voorstelling van geven hoe alles gaat lopen. Geef mij maar paardenbaby's :hihi: daar kan ik beter mee over weg.
Welkom Spark! De inloggegevens voor het tabel staan in de topic, je mag jezelf toevoegen. Mocht dat niet lukken laat het dan even weten!
Welkom Drenthsmeisje! Voeg je jezelf toe ik het tabel? Inloggegevens staan in topic. Ik hoop dat de uitslagen meevallen en je niet geopereerd hoeft te worden. Kan dit mocht je zwanger zijn gewoon doorgaan? Die operatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven