New York

31-05-2019 17:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zover.. ga over een week naar NYC..

Last minute tips anyone ?

Ik heb een sight seeing pass , hotel geregeld, metro kaart, sim kaart. Heb in beeld wat ik ongeveer wil doen...

Als iemand nog zinnige tips of truct heeft.. ik hou me aanbevolen ;0-)
Leuk! Wil graag dit jaar nog gaan en lees mee....
Helikoptervlucht! Vond ik persoonlijk hoogtepunt van mijn reis. Persoonlijk ook zoveel mogelijk lopen en met de taxi doen dan zie je veel meer dan vanuit de metro. Veel plezier!
In plaats van het het uitkijkpunt op het Empire State Building kiezen voor ‘The top of the Rock’. Beter uitzicht en iets rustiger.

Ellen’s Stardust Diner, daar zingt de bediening en is echt over de top Amerikaans.

Fietsen langs de Hudson.

Een ferry nemen ipv een dure rondvaartboot.

Veel plezier! Ik heb er een tijdje gewoond en wil af en toe nog best eens terug.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
last minute tip: mocht je ziek worden bel dan eerst je ziektekostenverzekering voordat je iets gaat doen. Een huisarts bezoeken kost een vermogen, een ziekenhuis al helemaal. Nooit iets betalen, laat het door een tussenpersoon van je ziektekostenverzekering regelen.

maar goed, het was nooit onze planning om die ervaring op te doen ;-)

wat erg leuk was: uit eten bij Ellen's stardust diner zoals hier boven genoemd en dan naar een musical op broadway gaan. last minute kaartjes bij de balie van het theater scoren scheelt veel geld.
The past may be in tatters
But today is all that matters
High mile lopen, is gratis en vond ik erg mooi.
Internagelaktisch
leuk leuk leuk.. bedankt !

Bladora, leuk dat je er woonde.. wauw !
Welk uitzichtpunt raden jullie aan voor de avond ? Ik dacht daarvoor naar Empire te gaan.. top of the rock wilde ik idd overdag doen
Fietsen! Langs de Hudson, door Central Park en gewoon door de stad.
En mijn vriendin meenemen als persoonlijke gids. Dan zie je alles.

Ellis Iland!
Sla vooral brooklyn niet over , erg leuk en mooi zicht op de skyline van NYC
Maaique schreef:
31-05-2019 18:31
High mile lopen, is gratis en vond ik erg mooi.
High Line
Ik stond er een half uur geleden op. Nu in de bus voor een tourtje op een boot. Prachtig weer hier vandaag, maar ik heb het in al mijn bezoeken nog nooit zo druk gezien. Onaangenaam druk.

Ik ben nog nooit naar een musical geweest hier. Ik vind dat jammer van mijn tijd. Ik loop wel heel veel, uiteraard zie je dan meer. We doen altijd een dag hop in hop off. Doe je fijn inspiratie op voor wat je echt wilt zien.
Ik dwaal altijd in de Macy's en doe een TJ Maxx. Urban Decay makeup voor 2 dollar (hoera).
Voor lekker eten is Southern Hospitality ook een aanrader. Of de nachos bij Tonic op Times Square.

Heel veel plezier!
poldervrouw schreef:
31-05-2019 18:32
Welk uitzichtpunt raden jullie aan voor de avond ? Ik dacht daarvoor naar Empire te gaan.. top of the rock wilde ik idd overdag doen
Ik zou One World 's avonds doen (als die in je pas zit dan tenminste). Top of the Rock is inderdaad leuk overdag omdat je vanaf daar o.a. uitkijkt op Central Park. Was 2 weken geleden wel bizar druk daar, maar dat kan per dag verschillen.
poldervrouw schreef:
31-05-2019 18:32
Top of the rock ook in de avond! Wij hadden een kaartje voor s’morgens en s’avonds dat was echt de moeite.

Verder fietsen huren en door Central park gaan fietsen. En zoveel is al genoemd, de high line inderdaad. Naar Brooklyn en over de brug terug lopen etc .
Ga vooral naar Brooklyn en Williamsburgh. Als je tijd hebt kan je ook met de bus een stad in de omgeving van New York bezoeken.
Oh leuke tips! (TVP :-D )
[Insert text here]
poldervrouw schreef:
31-05-2019 18:31
leuk leuk leuk.. bedankt !

Bladora, leuk dat je er woonde.. wauw !
Ja dat was een intense ervaring :) voor 1000 dollar per maand op 10 vierkante meter midden in Manhattan. Work hard, play hard was echt aan de orde toen. Ik werkte veel, maar ging ‘clubben’ met celebrities Haha. Het is 10 jaar geleden, maar wat een belevenis.

Sorry voor de off topic.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Thanks. Meeste wat genoemd werd gaan we doen. Heli vlucht lijkt me cool ;)
Ohja en als je naar het 911 museum wil ga dan vroeg. Toen wij daar waren stond er een enorme rij en was het ook binnen absurd druk, dat was toch een beetje zonde van zo'n indrukwekkende plek.
Chrissiefur schreef:
31-05-2019 20:32
Ohja en als je naar het 911 museum wil ga dan vroeg. Toen wij daar waren stond er een enorme rij en was het ook binnen absurd druk, dat was toch een beetje zonde van zo'n indrukwekkende plek.

oke... dus vroeg.. zoals volgens mij bij alles... het is druk druk druk..
Andersom schreef:
31-05-2019 18:41
En mijn vriendin meenemen als persoonlijke gids. Dan zie je alles.

Ellis Iland!
Leuk.. gids.. wie wat waar wa kost da ;-)
poldervrouw schreef:
31-05-2019 20:47
Leuk.. gids.. wie wat waar wa kost da ;-)

Ik denk dat ze niet te boeken is. Maar was voor ons fantastisch.
7 dagen
6 steden in
3 staten
Alle highlights gezien, en dus een hele dag door de stad gefietst.

Nu ze er niet meer woont is dat voor sommige mensen die ooit nog wilden gaan echt jammer.
The Vessel in Hudson Yards, is in Maart geopend. Het is gratis maar je moet wel even online een kaartje boeken. Vanaf daar kun je High LIne lopen richting het zuiden van Manhattan. Verder is het Tenement Museum in the Lower East Side ook heel leuk.
Manta schreef:
31-05-2019 19:08
High Line
Hahaha! Ja, lekkere combi van high line en mile high club hier.
Internagelaktisch
Chrissiefur schreef:
31-05-2019 20:32
Je kunt vooraf online kaartjes kopen. Kun je zo doorlopen en hoef je dus niet in de rij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven