Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Welkom iedereen! Ik merk nu wel dat ik het wat lastig vind om overzicht te houden ;-)
Hebben jullie tips voor mij? Ik was op 6 mei, door de pil heen, ongesteld geworden. Ik ben toen direct gestopt met de pil. Ik was de12e niet meer ongesteld. Ik heb dus geen idee wat mijn cyclus is. We hebben deze maand meerdere keren onveilige seks gehad. Zou ik er in het weekend een test aan kunnen wagen of zou dat te vroeg zijn?
Alle reacties Link kopieren
lisanne ja de groep wordt al flink groot hè! Geloof dat lang niet iedereen in het tabel staat ook. Als je door de pil heen ongesteld werd dan zou ik 6-5 als dag 1 nemen. Ik snap dat je dan een beetje de draad kwijt bent van waar je van uit moet gaan. Gemiddeld is een cyclus 28 dagen dus ik zou zeker 4 weken na 6-5 wachten tot het testen. Als je wilt testen zou ik echt nog wel even wachten tot na het weekend, te vroeg testen gaf mij alleen maar onzekerheid.
Welkom iedereen

@dierbare in de mm: mijn beste vriend zit daar midden in. Zijn vorige relatie is hierop gestrand dus maakt hij dit voor de 2de keer mee. Ik ga het hem wel vertellen dat wij gestart zijn en mijn wens uitspreken dat hun als eerste zwanger zijn.

@maida: de huisarts begon hier zelf over of ik een kinderwens heb ivm mijn spiraal eruit halen. Vervolgens dus een gesprek gehad over foliumzuur ect.

@alcohol: ik drink nu niet zo veel. Vorig jaar afgevallen en toen ook niet gedronken. Dus nu komt dat excuses weer terug. Dat ik nog verder wil afvallen.

Ik lijk steeds van alles te voelen, beetje moe en misselijk enzo waarna ik vaak denk zou ik dan zwanger zijn. Wil dat een beetje los laten. Hoe gaan jullie daar mee om?
SannevanS87 schreef:
29-05-2019 11:50
@Mindsey, jij bijt de spits af! Hoe voel je je?
Haaa wat leuk al die NOD's die verschijnen. Leuk en spannend! Ik moest ook even bijlezen hoor :-). Welkom aan de nieuwe dames!

Ik voel me de hele week al erg moe. Beetje alsof ik al 5 dagen een kater heb ;-D en heb zachte steekjes in mijn onderbuik. T hoeft allemaal niets te betekenen natuurlijk :-). Vind het wel een gek idee dat het raak zou kunnen zijn. Merk dat ik nu begin te denken: misschien is het ook wel heel handig als het over een paar maanden pas zo is haha :biggrin: beetje cold feet denk ik.

Maida Vorig weekend bij een vriendin die arts is nog wel wat wijntjes gedronken. Zij vertelde dat er voor de innesteling (7-10 dagen na de ovulatie) sowieso nog geen 'contact' is met je lichaam dus dat de invloed nihil is. Vond ik toen wel overtuigend ;) maar achteraf merk ik toch dat het me fijner lijkt om na de ovulatie helemaal niet meer te drinken. Sowieso altijd gezonder natuurlijk.
Herken ook wel de gedachte: ohh, nu kan het juist nog. :hyper: Mss toch net iets te gewend geraakt aan een wijntje drinken bij gezelligheid (in het weekend), dus sowieso is af en toe een paar weken niet wel een goed idee :).
Gisteren heeft mijn vriend een grote voorraad heineken 0,0% het huis binnengehaald, die waren in de aanbieding :cheers: .

K haal testen hier altijd gewoon bij kruidvat of action. Als je niemand wil tegenkomen kun je ze natuurlijk ook online bestellen! Wat erg zeg koekiemonster van die cassière. K snap dat je er nu om kunt lachen, maar voor hetzelfde geld was het ongewenst geweest! Of had je werkgever ernaast gestaan! Echt heel ongepast!

Fietje Met goede vriendinnen deel ik wel hoe de vlag bij ons erbij hangt, en dat het mag gebeuren :-). De meesten zijn ook al moeder. En vind het af en toe zo fijn om er over te kunnen praten. Bij mijn moeder hou ik me meer op de vlakte, die weet dat we eind van het jaar mss gaan beginnen ;).

K zit nu dus in de wachtstand, ben benieuwd! K denk dat ik er morgen of overmorgen wel een testje aan ga wagen (nu dag 27). Verwacht eigenlijk nog niets.
lisanne22 schreef:
29-05-2019 20:28
Welkom iedereen! Ik merk nu wel dat ik het wat lastig vind om overzicht te houden ;-)
Hebben jullie tips voor mij? Ik was op 6 mei, door de pil heen, ongesteld geworden. Ik ben toen direct gestopt met de pil. Ik was de12e niet meer ongesteld. Ik heb dus geen idee wat mijn cyclus is. We hebben deze maand meerdere keren onveilige seks gehad. Zou ik er in het weekend een test aan kunnen wagen of zou dat te vroeg zijn?
Ha Lisanne spannend hè! Heb je enig idee hoe lang je cyclus was voordat je met de pil begon?

Als dit 28 dagen was bijvoorbeeld, zou ik 28 dagen na 6 mei (dus 3 juni, dan delen we een NOD jeee ;)) gaan testen.

Hou er wel rekening mee dat het na de pil een tijdje kan duren voordat je cyclus weer op gang komt en regelmatiger wordt. Bij mij duurde mijn eerste cyclus na de pil maarliefst 102 dagen.. *zucht* en daarna zat er nog eentje van 60+ tussen. Daarna een aantal van rond de 35-39 en nu worden ze steeds korter. Dat is gewoon je lichaam dat weer op gang moet komen. En bij sommige mensen loopt het allemaal meteen weer natuurlijk :-).
pebbles01 schreef:
29-05-2019 12:24

Ik ben wel bang dat onze hele goede vriendschap in gevaar komt. Vooral omdat ze er momenteel erg mee bezig is en ik het steeds moeilijker vindt om haar op de juiste manier te steunen. Moet ik juist zeggen: kop op! Gewoon nog een keer dan komt het wel goed of moet ik doen wat mn gevoel zegt en haar gewoon dr verdriet laten hebben en steunen. Mn gevoel zegt het laatste maar mn verstand zegt dat ze er niet gelukkiger op wordt en iemand nodig heeft die op een goede en geduldige manier uitleg dat ze hulp moet zoeken. Anyways: lastige situatie. Een die alleen maar lastiger wordt als ik snel zwanger zou worden. Maar dat kan ook zo een jaar duren dus ik heb momenteel de houding: ik zie wel wat er komt.
Wat lief dat je er zo goed over nadenkt hoe je het beste met je vriendin kunt omgaan en rekening houden Pebbles. Dat zal haar al goed doen, dat je erkent dat het gewoon moeilijk voor haar is en ook mag zijn.

Ik denk dat je je gevoel daarin het beste kan volgen. Haar verdriet is er, en het is echt. Hoe graag je het ook beter voor haar wil maken, dat kun je niet oplossen. Wel haar gewoon omhelzen en met haar zijn bij wat er op dat moment voor haar is. Als ze er zelf klaar voor is, zal ze pas hulp gaan zoeken. Je kunt haar weleens de vraag stellen of ze er behoefte aan heeft. Maar haar "gewoon haar verdriet laten hebben en steunen" is volgens mij het liefste wat je als vriendin kan doen.
Mindsey, dat cold feet is wel een beetje herkenbaar. Wij wilden er eigenlijk eind juli echt pas voorgaan, omdat dat praktischer zou zijn.  Toen besloten we dat we toch niet langer wilden wachten, dus gewoon begonnen. Maar elke keer als we het nu onveilig doen vind ik het toch wel spannend.. Maar tegelijkertijd zou een kindje ook zo welkom zijn en voelt het ook niet goed om alsnog tot eind juli te wachten met voor het 'echie'  gaan.

Pebbles, inderdaad een lastige situatie met je vriendin. Ik denk dat het goed is om te laten merken dat haar verdiet er mag zijn en om haar te steunen, maar tegelijkertijd kun je misschien een keer voorzichtig aan kaarten dat je het wellicht verstandig vindt voor haar om hulp te zoeken? Zo lastig, je wilt haar niet kwetsen, maar je kunt je eigen leven ook niet aanpassen aan haar situatie..

Ik ben vandaag even naar het terras geweest met vriendinnen. Uiteraard komt dan ook het onderwerp trouwen en kinderen weer voorbij. Een van de vriendinnen is nu zwanger, maar de andere vier zijn er volgens oprecht nog niet mee bezig. Ik probeer me maar een beetje in het midden te houden. Het voelt niet goed om te zeggen dat wij er wel mee bezig zijn, maar aan de andere is het ook heel raar om nu heel hard te gaan roepen dat we er nog lang niet mee bezig zijn..
En wat betreft het alcohol drinken op sociale gelegenheden heb ik bedacht dat ik maar gewoon wat vaker de bob wil zijn. Normaal gesproken ben ik wel iemand die op de fiets komt als het enigszins kan, maar goed, lijkt me voor nu maar de beste oplossing om het zo min mogelijk op te laten vallen dat ik in bepaalde periodes geen alcohol meer drink.
doedel het enige wat misschien enigszins helpt is erkennen dat het wachtbankje (tussen eisprong en testen/ongesteldheid) super vervelend is. Gewoon na de seks een bel die af gaat met: het is gelukt! Zou ideaal zijn. Je let heel erg op alle kleine dingen in je lichaam, waarvan er sommige er misschien altijd zijn in de cyclus maar doordat je nu er zo'n focus op legt relateer je alles aan zwangerschap. Het enige wat mij hielp was delen en hopen op herkenning bij anderen.

mindsey over dat herkennen gesproken, ik herken die 5 dagen een kater heeeeeel erg. Een grote wolk in je hoofd. Ik ga voor je duimen dat dit ondanks je cold feet (heeeel normaal) een goed teken is!
Wij hebben de 0.0 radlertjes ook ingeslagen hoor, zijn op verschillende plekken nu 1+1 gratis :cheer:

fietje ik denk dat het minder opvalt dan we allemaal denken dat we een keer alcohol overslaan. De Bob is in ieder geval altijd een goed excuus en er is zeker weten nooit iemand is klaagt over een enthousiaste BOB.

Ik begin nu echt mijn eerste ronde, de ongesteldheid is voorbij. Merk dat ik het echt spannend vind weer. Mijn man is er ook steeds meer mee bezig, de verjaardag van onze dochter die toch al wel heel groot is nu helpt natuurlijk ook. We hebben een super leuke dag gehad en geen vragen gehad over een tweede! (Misschien was het glas wijn en broodje filet in mijn hand toch de goede strategie :rofl: )
Finally, ik ben ongesteld geworden!!! Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn, maar mijn lijf is na de spiraal eindelijk weer opgestart :-D
Nadat ik woensdag ochtend een negatieve test in mijn handen had, wat ik eigenlijk wel vermoedde, hoopte ik dat het niet lang meer ging duren voor ik weer ongesteld zou worden. Nu hopen dat ik een regelmatige cyclus heb zodat we gelijk de eerste ronde kunnen benutten straks ;-)

Als ik een normale cyclus zou hebben, hoe zit dit dan ook al weer met vruchtbare periode en de NOD? Dan kan ik die in de tabel zetten (heel optimistisch dat het gelijk weer normaal is :bonk: )
Koekiemonster26 schreef:
31-05-2019 07:42
Gewoon na de seks een bel die af gaat met: het is gelukt! Zou ideaal zijn.

mindsey over dat herkennen gesproken, ik herken die 5 dagen een kater heeeeeel erg. Een grote wolk in je hoofd. Ik ga voor je duimen dat dit ondanks je cold feet (heeeel normaal) een goed teken is!
Wij hebben de 0.0 radlertjes ook ingeslagen hoor, zijn op verschillende plekken nu 1+1 gratis :cheer:

Ik begin nu echt mijn eerste ronde, de ongesteldheid is voorbij. Merk dat ik het echt spannend vind weer. Mijn man is er ook steeds meer mee bezig, de verjaardag van onze dochter die toch al wel heel groot is nu helpt natuurlijk ook. We hebben een super leuke dag gehad en geen vragen gehad over een tweede! (Misschien was het glas wijn en broodje filet in mijn hand toch de goede strategie :rofl: )
Hahaha dat beeld van die bel :nerd: ik zou toch wel even schrikken hoor! ;)

Wat fijn dat jullie zo'n leuke verjaardag van je dochter hebben gehad. En good luck met de eerste ronde :yes: .

Ik kon me vanochtend niet inhouden en heb een testje gedaan toen ik om 6 uur wakker werd :jump:. Niets te zien. Maar toen ik 2 uur later weer in de badkamer kwam, zag ik wel een dun lichtroze streepje.. weet dat het dan niet meer geldig is. Maar heb dit met dezelfde testen ook nooit eerder gehad. Dus toch een beetje .. zo :biggrin: . Heb het mezelf aangedaan door vroeg te testen, I know ;). Nu hopelijk mijn geduld bewaren tot maandag.
Zuid87 schreef:
31-05-2019 09:45
Finally, ik ben ongesteld geworden!!! Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn, maar mijn lijf is na de spiraal eindelijk weer opgestart :-D
Nadat ik woensdag ochtend een negatieve test in mijn handen had, wat ik eigenlijk wel vermoedde, hoopte ik dat het niet lang meer ging duren voor ik weer ongesteld zou worden. Nu hopen dat ik een regelmatige cyclus heb zodat we gelijk de eerste ronde kunnen benutten straks ;-)

Als ik een normale cyclus zou hebben, hoe zit dit dan ook al weer met vruchtbare periode en de NOD? Dan kan ik die in de tabel zetten (heel optimistisch dat het gelijk weer normaal is :bonk: )
Hiephoi :cheer: alles werkt! Snap het heel goed hoor dat je er blij mee bent, toen ik na het stoppen met de pil eindelijk ongesteld werd voelde supergoed! En het geeft je een klein beetje houvast mbt je cyclus.

Bij een gemiddelde cyclus (28 dagen), begin je met tellen op de eerste dag van je ongesteldheid. Tel daar 28 dagen bij op en dat is je NOD. Je eisprong is meestal zo'n 14 dagen voor je NOD. De dagen daarvoor en één dag erna zijn je vruchtbare dagen ivm de levensduur van eicel/spermacellen.
Je cyclus kan natuurlijk ook langer duren of onregelmatig zijn, we zijn geen machines :-). Weet je nog hoe die was voordat je anticonceptie gebruikte?

Ik heb het een tijd bijgehouden in de app Flo, dat gaf me wat meer inzicht. Geeft ook je verwachte ongesteldheid en vruchtbare dagen aan.
mindsey heb je lang genoeg gewacht na het testen? Toch nog maar een testje doen dan (morgen of overmorgen)! Ik ben heeeeeel benieuwd.

zuid jaaaa echt beginnen dus, weet je hoelang jouw cyclus is? Ik heb zelf een app waar mijn vruchtbare dagen in te zien zijn. Heel simpel gezegd is ergens halverwege je cyclus een eisprong, maar sperma kan tot 7 dagen overleven in de baarmoeder. Dus als je het gewoon regelmatig gezellig maakt in de eerste helft van je cyclus dan zit je altijd goed.
Het is niet gek te denken dat het nu weer regelmatig zal zijn hoor, dat is het voordeel van een spiraal tegenover de pil. Je cyclus wordt niet zoals bij de pil stilgelegd, maar de opbouw van baarmoederslijmvlies wordt tegengegaan. Ik hoop dat je weer een nette regelmatige cyclus hebt! Bij twijfel uitgaan van 28 dagen de eerste cyclus dus, dat is gemiddeld. (En we zijn inderdaad geen machines, dus korter, langer, regelmatig, onregelmatig.... Helaas hebben we daar geen invloed op)
Hier vandaag ondanks mijn spiraal weer een beetje ongesteld geworden! Blij want er zitten nu 27dgn tussen dus dat lijkt veelbelovend! Over 2 dgn spiraal er uit en dan kunnen we ervoor gaan :-D
Koekiemonster26 schreef:
31-05-2019 10:50
mindsey heb je lang genoeg gewacht na het testen? Toch nog maar een testje doen dan (morgen of overmorgen)! Ik ben heeeeeel benieuwd.
Wij hebben hier een hele rare ochtend :-D. Vanochtend bij het opstaan weer een testje gedaan (natuurlijk, wat een illusie dat ik nog 3 dagen kon wachten :bonk: ), eerst van de action en toen van de kruidvat. Bij beiden verscheen weer een licht lijntje, dat bij de kruidvat test nog wat duidelijker werd. Wel echt zichtbaar, en anders dan eerdere testen.. zit natuurlijk nog voor mn NOD.

Maar volgens mij ben ik dus.. zwanger :biggrin: . ZO'n raar idee en niet verwacht dat het zo snel kon gaan. Ben ook niet meer de jongste ;) .

Toen terug in bed gekropen bij mn vriend. "Ehh... ik denk dat ik zwanger ben." Verhaal uitgelegd over lijntjes die anders niet roze kleuren. Hij had eerst niet zoveel reactie, sliep nog half haha. Maar daarna lekker geknuffeld, grapjes gemaakt en gekletst.

En nu is er verder niet zoveel te doen, behalve afwachten :) . Voel me eigenlijk juist heel rustig. En ook blij en gelukkig. En daar ben ik dan weer blij mee, want ik had mss verwacht dat ik me meer zorgen zou maken over m'n werk en contractverlenging. Maar komt allemaal goed. Het belangrijkste zit hier.. naast mij op de bank gitaar te spelen. En als een klompje cellen in mijn buik :heart: .
mindsey GEFELICITEERD!!!!!!! :cheer2: wow! Dat is snel gegaan! Voor je NOD of niet, 2 streepjes zijn 2 streepjes! Dus in plaats van maandag testen, kun je nu maandag de verloskundige bellen :hello:

sunshine Dan kun je de NOD eigenlijk al invullen! Spannend zeg!
Gefeliciteerd mindsey!!! Dat is snel gegaan!

Ja klopt koekiemonster. Zal dit weekend even kijken als in op een laptop zit ipv op mijn telefoon!
Thanks meiden :) . Ik kan eerlijk gezegd ook nog niet zo goed bevatten dat het zo snel is gegaan..! Maar superfijn natuurlijk :sun: .

Dank voor de tip koekiemonster over de verloskundige bellen, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht haha! Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken of die ik moet doen op dit moment? Behalve natuurlijk foliumzuur en geen wijntjes ed meer ;).

Aan alle moeders: hoe hebben jullie een verloskundige gekozen? Heb een beetje gegoogled net, er zijn er meerdere in de omgeving. Eén wat luxere praktijk ook. Hebben jullie meerdere gesprekken gevoerd of op een andere manier gekozen?
Dankjewel alvast :).

Jeetje. Het moet nog even landen denk ik.. voelt nog onwerkelijk. Dus denk dat ik er sowieso nog wat testen tegenaan ga gooien ter bevestiging ;). Zit nu ook steeds te staren naar die van vanochtend :biggrin: . Duurde het bij jullie ook even voordat je het kon geloven, voordat het echt werd zeg maar?
mindsey ik had keuze tussen 2, ik heb gekeken wanneer ze spreekuur en echospreekuur hadden en ook naar hoeveel verloskundigen ze aan het werk hadden. Een van de praktijken had maar 2 verloskundigen en dat vond ik net wat te spannend (wat nou als ik het met beide niet kan vinden en wat nou als ze beide al opgeroepen zijn en ik een nieuw gezicht van de invalpoule krijg).

Verder hoef je nu niks behalve geen wijntjes, letten op eten en foliumzuur. Er staat een handige lijst op de voedingswijzer. Als je googled kun je de PDF vinden, die vond ik erg overzichtelijk.

Ik heb geen gesprekken of iets voor de tijd gehad, geloof ook niet dat dit gebruikelijk is. Wat je ook nog kunt doen is kijken of ze al dan niet een vitaliteitsecho doen, niet elke verloskundige doet dit namelijk en ik vond het wel heel fijn om met 7 weken al even het hartje te horen en het te zien.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik geloof ook dat je ergens kunt zien hoe de praktijken worden beoordeeld.
Oh en mindsey nu is die clearblue dus wel leuk om te doen, daar komt dan gewoon in beeld: zwanger IPV lijntjes turen ;) kost wat, maar toch wel een heel fijne bevestiging!
hoi meiden, ik merk dat ik steeds even kom spieken hier en schrijf ook graag mee! Wij zijn 33 en 32 jaar en al 14 jaar samen. We hebben al een zoon van 2,5. Vorige week besloten dat er een broer of zus mag komen! En ja, mn hoofd slaat gelijk op hol, nog meer als bij de eerste eigenlijk. Misschien omdat ik nu weet hoe intens leuk het is om een gezinnetje te zijn.

Mindsey gefeliciteerd!
Onwerkelijk gevoel he! Hopelijk hebben we binnenkort allemaal goed nieuws!
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Sophie welkom!
Ooooh Mindsey!

Gefeliciteerd :heart:
Mindsey gefeliciteerd!!!!

Ik heb de app ZwangerHap van het Voedingscentrum op mijn telefoon gezet, dan krijg je namelijk ook push meldingen als er in een product een gevaarlijke bacterie is gevonden enzo. En je kan heel makkelijk checken of je een product beter niet kan eten in de app.
Wauw mindsey gefeliciteerd!
En weer meer NOD's erbij zie ik! Er komen spannende weken aan. Hopelijk is dit een vruchtbare groep en komen er meer positieve testen! Ik merk dat ook hier de spanning aan het opbouwen is, ik ben echt wel realistisch en weet dat de kans dat het gelijk de eerste keer raak is heel klein is en toch droom ik al over positieve testen. Mijn man vroeg me zelfs wanneer de vruchtbare dagen zijn, haha dus ook daar groeit het enthousiasme met de dag.

Wat een fijne app zuid! Ik kende deze helemaal niet, zo zie je maar hoeveel er kan veranderen in nog geen 3 jaar :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven