Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Justine, wat lastig hè, als het langer duurt 🙁 hopelijk is t toch gewoon in de komende maanden raak, maar kan me voorstellen dat je je zorgen begint te maken. Na een jaar kun je natuurlijk altijd de huisarts vragen wat je het beste kunt doen, als je graag wilt dat onderzocht wordt of er iets medisch is... ik hoop echt zo voor je dat dat uiteindelijk niet nodig is en dat je gewoon volgende maand hier ook trots kunt schrijven dat je zwanger bent! Het kan nog steeds!

Silentstorm, jammer! Ik verwacht van deze maand ook weinig.. NOD over anderhalve week ongeveer. T geeft wel moed hè dat bij anderen waarbij t eerst ook niet makkelijk ging, het nu ineens gauw raak is! Hopelijk is dat voor ons ook snel zo.

Duimen voor een vruchtbaar topic voor iedereen hier 😊
Bedankt voor de felicitaties! Ik hoop inderdaad ook dat de vruchtbaarheid in dit topic besmettelijk is. ;)
Haasjehop gefeliciteerd! wat leuk! :-D
Mijn man en ik willen er ook voor gaan :) Lees vele topics en merk dat ik er misschien (nog) erg nuchter in sta. Ik wil het op me af laten komen en niet te druk bezig zijn met alle 'randvoorwaarden'. Zo'n type ben ik nu eenmaal denk ik dus misschien past dit topic dan ook wel bij me :).
Ben benieuwd hoe dat voor jullie is!
Welkom Evin!
Ik zag je andere topic, leuk dat je hier komt meeschrijven. Hopelijk is het snel raak! :)
Dank je Haasje! Ik hoop ook dat het voorspoedig zal gaan :) :)
Hoe gaat het bij jou?
Goed! Het is spannend, hopelijk blijft alles goed gaan. Er zit niets anders op dan afwachten. Maar zal blij zijn als we een kloppend hartje gezien hebben. :)
Leuk Evin! Ik heb je even geloept en jullie willen pas volgende maand starten, klopt dat? Spannend allemaal! Hopelijk is t voor jou net zo snel raak als de dit keer mega vruchtbaren in dit topic. We hopen allemaal maar dat het besmettelijk is 😜
Haasje, veel succes en ik hoop dat ook voor jullie!

Minik, dat klopt! Moet nog stoppen met de pil zelfs, dus zo pril is het...! Ben benieuwd naar hoe het zal gaan en hoe ik het zal vinden om ermee bezig te zijn. En te moeten wachten. Maar zoals ik al zei is er niet perse haast en komt het niet aan op een paar maanden. Het is al fijn als het lukt natuurlijk.
Haasjehop: bedankt voor het delen van je verhaal, het geeft ook hoop dat het gaat lukken een keer.
Ik heb de huisarts gebeld en mag volgende week komen.
Hopelijk gaat bij jou alles goed! Wanneer heb je de eerste echo,?

Minik: precies ik blijf moed houden dat het gaat lukken, hopelijk snel voor ons allemaal!!
Spannend altijd die wachtweken.
Leuk dat je ook meedoet evin.

@Justine wat goed dat je die stap heb gezet! :hug: Wij vonden het toen het zolang duurde de vorige keer erg moeilijk om die stap te zetten. Achteraf nooit spijt van gehad anders had ik nooit geweten dat mijn bloed waarde niet helemaal goed was.

@ de rest Hahah hoop ook dat de besmetting door zet voor jullie! ;)
pinguïn92 wijzigde dit bericht op 04-06-2019 19:46
1.47% gewijzigd
Justine, goed dat je die stap zet als je er onzeker over bent. Houd er wel rekening mee dat het goed kan dat je huisarts echt nog even wil wachten... jullie zijn nog jong en je bent zwanger geweest, ook al is dat verdrietig genoeg een miskraam geworden. Ik denk dat het heel erg van je huisarts afhangt of hij je door zou sturen voor onderzoek. Hopelijk is hij/zij in elk geval geduldig en luistert hij/zij goed naar jullie vragen en onzekerheden en kan hij/zij jullie verder helpen. En ondertussen gewoon blijven hopen dat het toch ineens raak is! Je weet t nooit! :hug:
@Justine: heb nog niet gebeld voor een echo/afspraak, dat wil ik pas met 6 weken doen. Bij mijn twee vroege miskramen ging het vóór die tijd al mis dus ik kijk het nog even aan. ;)
Pinguin: ik snap je gevoel dat het moeilijk was de huisarts te bellen, dat vond ik nu ook.
Helaas in het verleden een schildklier gehad die niet goed functioneerde, en nog wat afwijkende lab waarden. Vandaar dat ik nu toch graag opnieuw wil laten prikken, ook al hoop ik natuurlijk gewoon helemaal gezond te zijn.

Minik: precies alleen luisteren is al fijn, en graag even bloedprikken, ik ga ervan uit dat het voor andere onderzoeken nog wat vroeg is. We zitten in ronde 11 nu.

Haasjehop: spannend dat afwachten, super begrijpelijk dat je wilt wachten tot 6 weken. Hopelijk gaat het deze keer gewoon helemaal goed.

Zou iemand mij bij de meeschrijvers willen zetten, we proberen voor een eerste kindje
Je staat erbij Justine!
Ik hoop dat ie het doet, een foto van m’n knaltest van vanmorgen!

Afbeelding
Jaaa haasjehop echt een super test :)!
Gefeliciteerd! :cheer: :hello: :cheer2:
Mooie test haasje. Fijn zo'n bevestiging.

Hier niet veel bijzonders te melden. Wachten op Nod. Die is pas volgend weekend.

Justine: fijn dat je bij de huisarts terecht kan. Hopelijk kan je in ieder geval bloed laten prikken.

Welkom Evin!
Evin, heb jou ook in de OP gezet bij de meeschrijvers. ;)
Justine15 schreef:
06-06-2019 16:07
Pinguin: ik snap je gevoel dat het moeilijk was de huisarts te bellen, dat vond ik nu ook.
Helaas in het verleden een schildklier gehad die niet goed functioneerde, en nog wat afwijkende lab waarden. Vandaar dat ik nu toch graag opnieuw wil laten prikken, ook al hoop ik natuurlijk gewoon helemaal gezond te zijn.

Justine: Bij mij was toen ook een schildklier afwijking wat dus niet goed was. Die van mij werkte veel te snel, dat was de reden dat ik toen niet zwanger werd. + mk. Uiteindelijk dit behandeld met radioactief jodium en toen was ik zo weer een jaar verder voordat ik weer op juiste waarde zat. Moet er wel bij zeggen toen ik uiteindelijk op de juiste waarde zat ik ook gelijk zwanger werd van eerste kindje. Stom is dat zn bloedwaarde dat kan beïnvloeden.

:hug: ik hoop voor jullie duidelijkheid en dat je snel zwanger mag worden.

Hier voel ik momenteel echt niets!
Zo anders dan de eerste toen voelde ik van alles. Naja 2 juli heb ik de eerste echo met 9 weken.
Pinguïn, op zich lekker dat je niks voelt toch? Of word je er onzeker van? 2 juli duurt nog even maar hopelijk gaat t gewoon allemaal goed!

Ik zou ergens komende dagen ongesteld moeten worden, ben benieuwd of dat gebeurt, maar ik verwacht het wel hoor, deze maand vruchtbare dagen niet heel goed benut en ik voel ook helemaal niets dus gewoon maar afwachten. Maak me er ook nog niet druk om, zit nu net in therapie om mijn traumatische bevalling te verwerken en zou t stiekem nu ook niet erg vinden als t nog een maandje langer duurt. Ik merk echt dat ik er sowieso een stuk nuchterder in sta dan bij de eerste, we zien het wel 😊
Spannend Minik. Ik vond dat wachtbankje soms zo lang duren. Werd dan soms ook ineens een dag of 2 later ongesteld dan normaal. Wat een mindfuck soms hè. Maar ik ga voor jou een kaarsje aansteken.

Zelf merk ik dat ik deze ronde stiekem veel bezig ben met het zwanger zijn. Alsof ik nu pas stil sta bij de curretage. Had er alle vrede mee, maar weet nog hoe blij ik was bij de positieve test. Ach, laten we hopen dat het iedereen in dit topic gegund is. Begin te twijfelen of het me wel nog een keer gaat lukken en dat wil ik niet voelen.

Pinguïn, fijn toch dat je niks voelt? Ik had dat juist bij mijn zoon. Bij de miskramen voelde ik me juist heel erg zwanger, dus de kleine is zich hard aan het ontwikkelen hoor!
Minik en silentstorm,

Wordt er wel inderdaad wat onzeker van. Maar probeer er niet te veel over na te denken, wat momenteel aardig lukt want heb een zoontje nu thuis met koorts die mijn volle aandacht trekt! :(
Het is wel fijn om te weten dat anderen ook niets voelde en dat het goed ging.

@ Minik, wat naar dat de bevalling zo is verlopen voor jou. Helpt de therapie een beetje dan?

@silentstorm, een miskraam is niet niets (hoe ver je ook ben) je hebt leven in je gehad, je hebt het gevoeld en het is logisch dat dit heel pijnlijk is althans zo hebben wij dat ervaren. Bij ons kwam de klap wat later. Maar snap dat je nu toch misschien onbewust meer mee bezig ben. En dat gevoel dat het niet gaat lukken heb ik ook gehad.
Maar probeer hier positief in te blijven dat het goed komt :hug:
Ah pinguïn wat vervelend dat je zoontje ziek is! Hier ook een zieke baby helaas 🙁 geen koorts maar wel heel de dag jammeren en snotteren, dus we hebben ook onze handen vol. Hopelijk knappen ze gauw weer op!

Therapie lijkt wel te helpen, ik zit nu midden in een emdr traject en merk wel dat ik al iets minder spanning ervaar als ik eraan terug denk, dus hopelijk wordt dat gauw nog beter.

Ik zat net terug te zoeken in dit topic wanneer ik mijn eisprong dacht te hebben gehad, dat was 25 mei, en uitgaande van een cyclus van 31/32 dagen zou ik vandaag of morgen ongesteld moeten worden, maar uitgaande van 14 dagen na eisprong gisteren/vandaag. Ga er morgenochtend eens een testje tegenaan gooien, ik verwacht er heel weinig van, maar je weet nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven