Vaderdag...
maandag 10 juni 2019 om 14:49
Hallo iedereen,
als trouwe lezer had ik graag jullie mening gehoord.
Ik heb reeds 12 jaar een relatie met een man die vier kinderen heeft en we wonen samen, de kinderen zijn het huis reeds uit en sommigen hebben reeds kleinkinderen. De kinderen hebben een goeie band met hun vader en met mij klikt het ook goed, we komen regelmatig samen en we gaan dikwijls gaan babysitten met veel plezer op de kleinkinderen.
Normaal op vaderdag komen ze altijd samen bij ons of we gaan uiteten. Nu waren 2 van zijn kinderen met het verlengde weekend op reis, geen enkel probleem voor ons. We komen samen op een andere zondag.
Maar wat ik zo spijtig vind dat 3 van zijn 4 kinderen op vaderdag geen berichtje gezonden of eens gebeld hebben om hem proficiat te wensen. Ik heb wel de papa's een bericht gezonden met lieve wensen. Ik dacht hun euro zal vallen, maar nee...
Ik vroeger (mijn ouders leven niet meer) bij verjaardagen, moeder en vaderdagen, feestdagen mijn eerste werk s' morgens mijn ouders opbellen....
Als ze komen zullen ze allerlei geschenken mee hebben, ik weet dat wel en dat is zeer fijn.
Maar het is een klein gebaar de dag zelf....ik ben misschien te gevoelig en maak van een mug een olifant, ik vind het spijtig voor hun vader.
Ik had een idee hen een berichtje te zenden met een herinnering om hun vader toch nog een fijne vaderdag te wensen, of zou ik het gewoon zo laten....
Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
als trouwe lezer had ik graag jullie mening gehoord.
Ik heb reeds 12 jaar een relatie met een man die vier kinderen heeft en we wonen samen, de kinderen zijn het huis reeds uit en sommigen hebben reeds kleinkinderen. De kinderen hebben een goeie band met hun vader en met mij klikt het ook goed, we komen regelmatig samen en we gaan dikwijls gaan babysitten met veel plezer op de kleinkinderen.
Normaal op vaderdag komen ze altijd samen bij ons of we gaan uiteten. Nu waren 2 van zijn kinderen met het verlengde weekend op reis, geen enkel probleem voor ons. We komen samen op een andere zondag.
Maar wat ik zo spijtig vind dat 3 van zijn 4 kinderen op vaderdag geen berichtje gezonden of eens gebeld hebben om hem proficiat te wensen. Ik heb wel de papa's een bericht gezonden met lieve wensen. Ik dacht hun euro zal vallen, maar nee...
Ik vroeger (mijn ouders leven niet meer) bij verjaardagen, moeder en vaderdagen, feestdagen mijn eerste werk s' morgens mijn ouders opbellen....
Als ze komen zullen ze allerlei geschenken mee hebben, ik weet dat wel en dat is zeer fijn.
Maar het is een klein gebaar de dag zelf....ik ben misschien te gevoelig en maak van een mug een olifant, ik vind het spijtig voor hun vader.
Ik had een idee hen een berichtje te zenden met een herinnering om hun vader toch nog een fijne vaderdag te wensen, of zou ik het gewoon zo laten....
Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
maandag 10 juni 2019 om 15:18
Vaderdag is in eerste plaats voor de ouders met jonge kinderen, pas in de tweede plaats voor de opa’s.
De opa’s hebben hun halve leeftijd de aandacht van hun kinderen mogen genieten op die dag, nu zijn hun zonen aan de beurt om aandacht van hun eigen kinderen te krijgen. Ze kunnen zich niet opdelen hè. Dat ze tijdens de cadeautjes en het ontbijt op bed van hun kindjes opa gaan bellen en bij opa langsgaan. Zo werkt dat niet.
Je moet blij zijn dat ze überhaupt langskomen voor vaderdag en die niet standaard met het eigen gezin willen doorbrengen.
En jij als vriendin van.. moet je er natuurlijk buiten houden.
De opa’s hebben hun halve leeftijd de aandacht van hun kinderen mogen genieten op die dag, nu zijn hun zonen aan de beurt om aandacht van hun eigen kinderen te krijgen. Ze kunnen zich niet opdelen hè. Dat ze tijdens de cadeautjes en het ontbijt op bed van hun kindjes opa gaan bellen en bij opa langsgaan. Zo werkt dat niet.
Je moet blij zijn dat ze überhaupt langskomen voor vaderdag en die niet standaard met het eigen gezin willen doorbrengen.
En jij als vriendin van.. moet je er natuurlijk buiten houden.
maandag 10 juni 2019 om 15:43
vlaamsdametje schreef: ↑10-06-2019 14:49Ik vroeger (mijn ouders leven niet meer) bij verjaardagen, moeder en vaderdagen, feestdagen mijn eerste werk s' morgens mijn ouders opbellen....
Dat is wat jij gewend bent. Dring jouw normen en waarden niet op aan de kinderen van je vriend. Zij doen dat anders en dat is niet beter of slechter dan hoe jij het zou doen.
maandag 10 juni 2019 om 16:40
Ja, je maakt van een mug een olifant. Er is al een andere dag afgesproken om gezellig samen te komen. Het is toch leuker dat ze dit doen omdat ze dit willen dan dat ze verplicht worden, al was het 57 dagen na Vaderdag.
Was hun vader zwaar teleurgesteld of ben jij de enige die teleurgesteld is?
Vader- en moederdag zijn het leukste voor ouders met kleine kinderen, want dat kunnen ze iets bijzonders voor hun moeder knutselen halen. Daarnaast is het toch fijner dat er gedurende het jaar gewoon goed contact is, dan dat ze alleen contact hebben met vaderdag (of ander hoogtijdagen)?
Met andere woorden: houd je er buiten!
Was hun vader zwaar teleurgesteld of ben jij de enige die teleurgesteld is?
Vader- en moederdag zijn het leukste voor ouders met kleine kinderen, want dat kunnen ze iets bijzonders voor hun moeder knutselen halen. Daarnaast is het toch fijner dat er gedurende het jaar gewoon goed contact is, dan dat ze alleen contact hebben met vaderdag (of ander hoogtijdagen)?
Met andere woorden: houd je er buiten!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 10 juni 2019 om 17:23
Dit idd. En hoezo proficiat? Je feliciteert iemand toch niet met vader- of Moederdag? Of is dat in België wel gebruikelijk?
maandag 10 juni 2019 om 17:29
Ja, ik hoorde het dit weekend nog. Vooral over dat er verplicht een bepaald cadeau bij een bepaalde winkel gehaald moest worden.
Net zo idioot als verplicht bellen of verplicht langsgaan.
maandag 10 juni 2019 om 17:35
Jullie zijn al 12 jaar samen en ze zijn vast al even het huis uit. Hoe ging het de afgelopen jaren dan? Als het nu anders is dan voorgaande jaren zal het vast door de vakantie zijn. Is het altijd al zo? Wat vindt je man er dan van?
Verschillen tussen zijn en jouw gezin zullen er altijd blijven en dat zul je toch wel moeten accepteren, dat gaat niet meer veranderen.
Verschillen tussen zijn en jouw gezin zullen er altijd blijven en dat zul je toch wel moeten accepteren, dat gaat niet meer veranderen.
maandag 10 juni 2019 om 17:46
Ik vind het wel een beetje vreemd, omdat ze toch een goede band met hun vader hebben. Maar zou me er verder niet mee bemoeien. Het zijn volwassen kinderen. Die kun je niet zomaar meer sturen.
Mijn ouders zijn 12,5 jaar geleden gescheiden. Ik heb sindsdien geen goed contact meer met mijn vader. Ik doe helemaal niks aan zijn Vaderdag, ook geen berichtje. Mijn stiefvader geef ik een kleinigheidje. Niet omdat ik hem als vader zie, maar meer omdat ik hem accepteer. Hij heeft meer voor me gedaan dan mijn vader.
Mijn ouders zijn 12,5 jaar geleden gescheiden. Ik heb sindsdien geen goed contact meer met mijn vader. Ik doe helemaal niks aan zijn Vaderdag, ook geen berichtje. Mijn stiefvader geef ik een kleinigheidje. Niet omdat ik hem als vader zie, maar meer omdat ik hem accepteer. Hij heeft meer voor me gedaan dan mijn vader.
maandag 10 juni 2019 om 17:46
Die worden dan weer verplicht vanuit school om iets te maken. Mijn zoon had zo'n hekel aan knutselen en was er ook niet goed in. toen kreeg ik met moederdag een foto van hem die hij had versierd. Ik prees hem de hemel in dat hij dat zo mooi gedaan had en dat ik er blij mee was. Toen begon hij ineens erg te huilen en zei van mama ik heb het niet zelf gemaakt want dat heb ik een vriendje laten doen. Toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat het niet belangrijk is en dat ik die omhelzing en kus van hem veel belangrijker vind.viva-life22 schreef: ↑10-06-2019 17:38Overigens, kleine kinderen hoeven zich ook niet verplicht te voelen. Als zij het niet willen, dan moet je dat ook respecteren.
maandag 10 juni 2019 om 17:55
Ik was ook zo. Niet zelden kreeg ik met handvaardigheid ook hulp van een klasgenote of de leraar. Als ik het wel zelf had gedaan en het was slordig deden mijn ouders nooit moeilijk. Ze wisten al vanaf peuter dat ik niet handig was. Sinterklaas surprises maken vond ik ook vreselijk. Mijn moeder maakte ze grotendeels. Ik deed de versiering.Blondie456 schreef: ↑10-06-2019 17:46Die worden dan weer verplicht vanuit school om iets te maken. Mijn zoon had zo'n hekel aan knutselen en was er ook niet goed in. toen kreeg ik met moederdag een foto van hem die hij had versierd. Ik prees hem de hemel in dat hij dat zo mooi gedaan had en dat ik er blij mee was. Toen begon hij ineens erg te huilen en zei van mama ik heb het niet zelf gemaakt want dat heb ik een vriendje laten doen. Toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat het niet belangrijk is en dat ik die omhelzing en kus van hem veel belangrijker vind.
maandag 10 juni 2019 om 19:10
Dank u wel voor de vele reacties.
Bij ons in Vlaanderen vieren we Moeder en Vaderdag.Het is één dag dat de vaders en moeders extra in de bloemetjes gezet worden. Iedereen doet waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar een verplicht geschenk in een bepaalde winkel kopen heb ik nog nooit van gehoord.
Ik zal het zo laten,ik stuur geen berichtjes naar zijn kinderen en kijk uit naar het gezellig samenzijn.
Voor iedereen nog veel schrijf plezier en een fijne avond.
Bij ons in Vlaanderen vieren we Moeder en Vaderdag.Het is één dag dat de vaders en moeders extra in de bloemetjes gezet worden. Iedereen doet waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar een verplicht geschenk in een bepaalde winkel kopen heb ik nog nooit van gehoord.
Ik zal het zo laten,ik stuur geen berichtjes naar zijn kinderen en kijk uit naar het gezellig samenzijn.
Voor iedereen nog veel schrijf plezier en een fijne avond.
dinsdag 11 juni 2019 om 10:45
Juist.vlaamsdametje schreef: ↑10-06-2019 19:10Dank u wel voor de vele reacties.
De kinderen van je man dus ook.