Boederijkittens
maandag 10 juni 2019 om 20:31
Hoi Allemaal!
Ik ben dagelijks te vinden op de boerderij van mijn vriend en op een boerderij horen natuurlijk boerderijkatten. Deze zijn bij ons niet aaibaar en ontzettend schuw.
Nou is het het probleem dat er een aantal katten kittens heeft gekregen. Volgens oma kregen ze vroeger gewoon 'een slag in de nek' maar ik heb een ontzettend groot hart voor dieren en kan dit gewoon niet. Nou is het de bedoeling dat ik ze tam maak, met de hand groot breng want moederpoes geeft niet genoeg melk en daarna drie van de vier verkoop, ik ben van plan één zelf te houden. Maar heb géén idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik woon zelf niet op de boerderij en kan ze i.v.m. werk lastig meenemen naar huis.
Van de medewerkster van de PetsPlace kreeg ik te horen dat ze ook écht wel tot de achtste week bij de moeder moeten blijven omdat zij ze de poezenvorm van 'normen en waarden' leert. Maar als ik ze hier laat denk ik dat ik ze niet tam krijg.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen?
Alvast bedankt!
Ik ben dagelijks te vinden op de boerderij van mijn vriend en op een boerderij horen natuurlijk boerderijkatten. Deze zijn bij ons niet aaibaar en ontzettend schuw.
Nou is het het probleem dat er een aantal katten kittens heeft gekregen. Volgens oma kregen ze vroeger gewoon 'een slag in de nek' maar ik heb een ontzettend groot hart voor dieren en kan dit gewoon niet. Nou is het de bedoeling dat ik ze tam maak, met de hand groot breng want moederpoes geeft niet genoeg melk en daarna drie van de vier verkoop, ik ben van plan één zelf te houden. Maar heb géén idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik woon zelf niet op de boerderij en kan ze i.v.m. werk lastig meenemen naar huis.
Van de medewerkster van de PetsPlace kreeg ik te horen dat ze ook écht wel tot de achtste week bij de moeder moeten blijven omdat zij ze de poezenvorm van 'normen en waarden' leert. Maar als ik ze hier laat denk ik dat ik ze niet tam krijg.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen?
Alvast bedankt!
maandag 10 juni 2019 om 22:13
De kalveren voeren wij met aanmaak melk, hetgeen wat hiervan overblijft na het voeren laten we in een emmer lopen en dit krijgen de volwassen katten. Ze lopen vanaf de stal al achter je aan met z'n allen, mooi gezicht is dat.
maandag 10 juni 2019 om 22:15
Ik kom uit de Noordelijke regio van provincie Groningen, zou super zijn als je me wil helpen.
maandag 10 juni 2019 om 22:15
In melk zitten geen voedingsstoffen voor katten. Ze kunnen er zelfs ziek van raken.
maandag 10 juni 2019 om 22:17
Dat heb ik weleens op tv gezien ja.
Je moet de moederpoezen eiwitrijk voedsel geven.
maandag 10 juni 2019 om 22:27
Mooie prijslijst voor de minima
Voor katteneigenaren met een minimuminkomen hanteren wij een speciaal tarief dat u kunt vinden in onderstaande tabel:
Sterilisatie poes 50,00 euro
Castratie kater 25,00 euro
Vaccinatie kat 22,50 euro
Chippen kat 12,50 euro
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 10-06-2019 22:35
4.95% gewijzigd
maandag 10 juni 2019 om 22:33
Niq schreef: ↑10-06-2019 22:27Mooie prijslijst voor de minima
Voor katteneigenaren met een minimuminkomen hanteren wij een speciaal tarief dat u kunt vinden in onderstaande tabel:
Chippen kat 12,50 euro
25,00 euro
22,50 euro
12,50 euro
Maar dan moet je wel op de minima grens zitten hè?
maandag 10 juni 2019 om 22:33
Super bedankt! Ik heb net even overlegd en ik denk dat ik iedereen wel zo ver heb gekregen dit te doen, of mij in ieder geval te helpen. Nou nog vangenNiq schreef: ↑10-06-2019 22:27Mooie prijslijst voor de minima
Chippen kat 12,50 euro
25,00 euro
22,50 euro
12,50 euro
maandag 10 juni 2019 om 22:34
Precies. En als TO met 10 katten en x nestjes aan komt zetten is het niet erg geloofwaardig dat die van haar zijn.
maandag 10 juni 2019 om 22:36
Ook katten- en hondenbezitters die niet in aanmerking komen voor het minimatarief kunnen bij ons terecht, indien de ruimte in het programma het toelaat. Uw dier wordt voor een redelijke prijs goed geholpen en u steunt hiermee tegelijk ons werk! Voor informatie over sterilisatie en castratie van uw hond en/of eventuele andere ingrepen bij uw huisdier kunt u contact met ons opnemen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons:
0512-300664 of jolandaprins@katinnood.nl
maandag 10 juni 2019 om 22:37
En dan dus voor een gewone prijs. Niet voor die hier eerder gepost zijn.Niq schreef: ↑10-06-2019 22:36Ook katten- en hondenbezitters die niet in aanmerking komen voor het minimatarief kunnen bij ons terecht, indien de ruimte in het programma het toelaat. Uw dier wordt voor een redelijke prijs goed geholpen en u steunt hiermee tegelijk ons werk! Voor informatie over sterilisatie en castratie van uw hond en/of eventuele andere ingrepen bij uw huisdier kunt u contact met ons opnemen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons:
0512-300664 of jolandaprins@katinnood.nl
maandag 10 juni 2019 om 22:40