Nuchter zwanger worden 2019
zondag 31 maart 2019 om 21:33
Hoi,
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
maandag 10 juni 2019 om 07:49
Pinguïn en Minik, sterkte met de zieke kindjes! Is altijd zo akelig om je kind ziek te zien zijn.
Spannend Minik, wie weet is het gewoon raak!
Hier nu 5+1 zwanger en heb alleen nog zere borsten en ben sneller moe. Bij mijn zoon begon rond de 7 weken de misselijkheid (tot ongeveer 11/12 weken) dus ik hou er rekening mee dat dat weer gebeurt. Ik geniet nog even van alles wat kan eten en drinken.
Spannend Minik, wie weet is het gewoon raak!
Hier nu 5+1 zwanger en heb alleen nog zere borsten en ben sneller moe. Bij mijn zoon begon rond de 7 weken de misselijkheid (tot ongeveer 11/12 weken) dus ik hou er rekening mee dat dat weer gebeurt. Ik geniet nog even van alles wat kan eten en drinken.
maandag 10 juni 2019 om 07:52
Ik kan het niet geloven, ik heb gewoon positief getest net!!! In twee rondes terwijl het de vorige keer een jaar duurde, kan het echt niet geloven.
Mijn eerste reactie was wel gelijk blijdschap en enthousiasme, daar was ik wel heel blij om, ik was bang dat er ook paniek bij zou komen maar dat heb ik nog helemaal niet gelukkig
Kan t echt niet geloven
Mijn eerste reactie was wel gelijk blijdschap en enthousiasme, daar was ik wel heel blij om, ik was bang dat er ook paniek bij zou komen maar dat heb ik nog helemaal niet gelukkig
Kan t echt niet geloven
maandag 10 juni 2019 om 08:35
@SilentStorm: na de eerste echo vertellen we het onze ouders. Kijk er al zo naar uit om het nieuws met iedereen te mogen delen!
@Soooff: Ik heb de misselijkheid gewoon ondergaan.
Alle bekende trucjes toegepast maar daarmee was het niet ineens weg ofzo. Maar het was ook lang niet zo erg dat ik medicatie nodig had gelukkig. Vervelend was het wel.
@Soooff: Ik heb de misselijkheid gewoon ondergaan.
maandag 10 juni 2019 om 08:39
maandag 10 juni 2019 om 09:36
maandag 10 juni 2019 om 15:48
Whaa Minik Gefeliciteerd! Supertof dat het nu zo snel raak is!
Nou die besmettelijkheid mag wel aanhouden hoor. Moet hier nog een weekje wachten.
Misselijkheid: ben bij mijn 1e zwangerschap totaal niet misselijk geweest gelukkig. Waarschijnlijk wordt ik daar bij de tweede wel op afgerekend
Hopelijk gaat het bij jullie meevallen!
Nou die besmettelijkheid mag wel aanhouden hoor. Moet hier nog een weekje wachten.
Misselijkheid: ben bij mijn 1e zwangerschap totaal niet misselijk geweest gelukkig. Waarschijnlijk wordt ik daar bij de tweede wel op afgerekend
maandag 10 juni 2019 om 16:10
Ja alle mama’s hier die zwanger zijn van de tweede hadden moeite bij de eerste toch? Of in elk geval dat het wel echt even wat langer duurde.. en nu ineens zo snel!! Super bijzonder, hopelijk blijft het besmettelijk voor iedereen!
Spannend Mirrie! Ik hoop echt dat jij volgende week ook kunt laten weten dat het gewoon raak is
Spannend Mirrie! Ik hoop echt dat jij volgende week ook kunt laten weten dat het gewoon raak is
maandag 10 juni 2019 om 22:36

Foto van mijn test van vanochtend
Dit is een action-test en daarbij moet je binnen vijf minuten aflezen, ik zag t al verschijnen binnen een minuut en de foto is na drie minuten. Echt zo gek, bij mijn eerste zwangerschap testte ik pas twee dagen later en was het echt een tuurstreep en toen nog eens twee dagen later wel een zichtbare streep maar absoluut nog veel lichter dan dit.
Ik hoop echt voor iedereen dat het ook zo goed mag gaan. Ik had het totaal niet verwacht en man en ik zeggen het maar af en toe hardop tegen elkaar want het voelt ook totaal onwerkelijk nog.
dinsdag 11 juni 2019 om 08:18
Ziet er goed uit, MinikMinik schreef: ↑10-06-2019 22:36
Foto van mijn test van vanochtend![]()
Dit is een action-test en daarbij moet je binnen vijf minuten aflezen, ik zag t al verschijnen binnen een minuut en de foto is na drie minuten. Echt zo gek, bij mijn eerste zwangerschap testte ik pas twee dagen later en was het echt een tuurstreep en toen nog eens twee dagen later wel een zichtbare streep maar absoluut nog veel lichter dan dit.
Ik hoop echt voor iedereen dat het ook zo goed mag gaan. Ik had het totaal niet verwacht en man en ik zeggen het maar af en toe hardop tegen elkaar want het voelt ook totaal onwerkelijk nog.
Ik hoop ook dat iedereen snel zwanger mag worden en dat alles goed gaat
Eerste echo gehad. Fijn om bevestiging van een kloppend hartje te krijgen. Over een paar dagen nogmaals een echo omdat het niet helemaal duidelijk was of het een tweeling is of niet...
anoniem_379983 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 10:32
0.54% gewijzigd
dinsdag 11 juni 2019 om 10:03
Minik: gefeliciteerd
leuk dat het nu zo snel is gelukt
Soof; gaaf dat je een hartje het gehoord, spannend misschien een tweeling
Hier vandaag bij huisarts geweest, hij wilt heel uitgebreid bloedonderzoek om medische dingen uit het verleden uit te sluiten.
Daarnaast ook testen naar, lh, progesteron en oestradiol.
Ik hoop dat alles goed zit en ik snel mee mag praten met de positieve testen
Hier vandaag bij huisarts geweest, hij wilt heel uitgebreid bloedonderzoek om medische dingen uit het verleden uit te sluiten.
dinsdag 11 juni 2019 om 11:18
Een tweeling lijkt me intens maar leuk! Al verwacht ik er niet teveel van aangezien ze “maar” 1 hartslag kon vinden dus even nuchter proberen af te wachten.
Justine, fijn dat alles nagekeken wordt. Zal een geruststelling zijn als alles goed blijkt te zijn. Wanneer hoor je meer?
Haasjehop, Pinguin en Minik, wanneer gaan jullie voor de eerste echo?
Justine, fijn dat alles nagekeken wordt. Zal een geruststelling zijn als alles goed blijkt te zijn. Wanneer hoor je meer?
Haasjehop, Pinguin en Minik, wanneer gaan jullie voor de eerste echo?
dinsdag 11 juni 2019 om 14:44
dinsdag 11 juni 2019 om 20:57
Fijn Justine, dat de huisarts het serieus oppakt. Ik hoop voor je dat het snel raak is!Justine15 schreef: ↑11-06-2019 10:03Minik: gefeliciteerdleuk dat het nu zo snel is gelukt
woensdag 12 juni 2019 om 18:56
Wat fijn Justine dat je zo serieus genomen wordt, hopelijk is er verder niks ernstigs en krijg je gauw de resultaten. En dan vooral hopen dat het gewoon heel gauw raak is!
Ik heb t een hele goede vriendin verteld om het ook een beetje ‘echt’ te laten worden, was wel fijn, ze had het totaal niet verwacht maar was wel heel enthousiast.
Echo weet ik nog niet wanneer, ik moet vk ook nog bellen, denk dat ik dat over een weekje of twee doe. Het voelt allemaal nog zo onwerkelijk, en die eerste paar weken hoef ik er toch niet heen dus ik hoef nu nog niet per se te bellen van mezelf. Eerst zelf nog een beetje meer wennen aan het idee.
Ik heb t een hele goede vriendin verteld om het ook een beetje ‘echt’ te laten worden, was wel fijn, ze had het totaal niet verwacht maar was wel heel enthousiast.
Echo weet ik nog niet wanneer, ik moet vk ook nog bellen, denk dat ik dat over een weekje of twee doe. Het voelt allemaal nog zo onwerkelijk, en die eerste paar weken hoef ik er toch niet heen dus ik hoef nu nog niet per se te bellen van mezelf. Eerst zelf nog een beetje meer wennen aan het idee.
donderdag 13 juni 2019 om 12:20