Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Woow Lotte wat raak jij snel zwanger elke keer O_O nu heel erg hard hopen dat alles goed blijft gaan en het geen indroogstreep was... en hopen dat je man er ook helemaal achter staat. Spannend allemaal!
Woooow Idd LOT. Spannend zeg. Wann zou je nod zijn?

Hier ook echt vet ongesteld gatver. NOD 12-7.
Jammer Vanes! Jij hebt wel hele korte cyclussen of niet? Wees maar extra lief voor jezelf :hug:

Iemand van jullie ervaringen met Tarwekiemolie en Conceive plus? Ik wil dat deze ronde gaan gebruiken.
Nod zou ergens tussen vrijdag en dinsdag zijn. Ik raak idd snel zwanger, mijn gynaecoloog denkt dat dat een verklaring is voor de miskramen. Dat een ei wat bij een andere vrouw wordt afgestoten bij mij wel innestelt zeg maar omdat ik een 'vriendelijk milieu' heb. En dan later dus toch afgestoten moet worden.

En wat jammer Vanessa!
Geen ervaring met welk middel dan ook
Lotte_Joy wat mega spannend! hopelijk een echte streep. wel lastig wat de gynaecoloog eerder zei :( Maar hoop voor je dat je nu een goed ei hebt die zich heeft ingenesteld!

Balen Vanessa :(

Sunny geen ervaring mee. een vriendin dacht ik wel met Conceive plus. Zal het navragen.
Lotte! Ik hoop het zoooooo
Moeilijk is dat Lot. Dat zou ik denk nog erger vinden dan niet zwanger zijn.

Nee hoor ongeveer altijd 28 dagen alleen soms wel 18 bloed. 1x 26 gehad toevallig.
Alleen die LF's zijn zo kort.

Beide geprobeerd Sunny maar geen verschil gemerkt.
Ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer een goede plakker is Lotte!! :heart: hoe reageerde je man?

Oke dat is dan indd gwn netjes Vanessa, alleen jammer van die korte LF's!
Hmm jammer dat niet gewerkt heeft... nja ik ga het gewoon maar proberen deze maand en dan zien we het wel!
Ja precies de ene is de ander niet! Go for it.
Sunny geen ervaring mee, heb alleen ovulatietesten gebruikt.

@ Lotte, duimen dat deze mooi blijft plakken.
C'est la vie
Lotte, klopt het dat je uitgerekende datum rond afbreken van vorige zwangerschap is?
Zo, even kippenvel Mamarjan, daar heb ik niet over nagedacht. Ik zou dan nu 28 februari uitgerekend zijn, maar mn kinderen zijn beide ruim over de uitgerekende datum geboren. 13 maart is de vorige zwangerschap afgebroken, dus dat kan best eens in de buurt komen als dit doorzet.
Ons vorige kindje is 28 december geboren (1.5 jaar terug) Het jaar daarvóór, op 25 december een miskraam gehad. Het wordt bijna eng zo zeg!
Overigens worden de streepjes niet donkerder, dus ik vrees grote vrezen hier...
lotte_joy wijzigde dit bericht op 18-06-2019 22:39
Reden: Spelfouten
0.20% gewijzigd
Jeetje Lotte wat ongelooflijk spannend! Heb je het je man kunnen delen?
Vanes :hug: 12-7 beiden met positieve test, deal? ;)
Sunny wat zeg je dat mooi voor Omelette, sluit me helemaal bij aan
Dikke knuffel voor jou Omelette :hug:
Mamarjan hoe gaat het met jou?
Sunny knap dat je er toch wat positiefs uit kan halen! Is natuurlijk ook fijn hoe je cyclus gaat, maar mag soms ook best ff k... zijn
Susie hoe gaat met jou?
Hier was menstruatie met meer heftige endometriose klachten dan gebruikelijk, vaderdag aanloop en dag zelf zo confronterend. Nu vooral nog erg moe maar meest heftige klachten zijn weer gezakt en weer in stabiel verdriet fase. Morgen ga ik gynaecoloog bellen voor afspraak, zodat van de endometriose weer actueel beeld van hebben.
Hoe was jullie vaderdag? Nog iets gedaan voor de mannen? Luchtje gekocht en kaartje met gedichtje namens zoon. Werd erg gewaardeerd :)
Tjonge Lotte wat toevallig allemaal... en wat een onzekerheid weer :-( echt killing dit... :hug:

Jullie 12-7 een positieve test Okkie en Vanes en ik dan een paar dagen later. Daar gaan we voor! :high5:

Omelette en Mamarjan hoe is het nu met jullie??

Hoe kunnen ze de endometriose controleren Okkie? Kan dit door middel van een echo? Hopelijk kan je snel terecht bij de gynaecoloog.
En lief je cadeautje voor vaderdag! Hier had zoon een knutsel gemaakt op het kdv en ik had zelf nog matchende zwembroeken voor ze gekocht, ik vond ze zelf ook helemaal leuk :lol:
Okkie DEAL!

Hier een parkeerschijf geknutseld van KDV en ik had een sleutelhanger gekocht met eens soort schroevendraaier eraan. Niet echt reactie meegekregen want was er niet.
haha deal sunny en vanessa :cheer:
Wat een leuke cadeautjes allemaal :)
Lotte hoe gaat het ermee?

eerst nog even doorverwijzing van huisarts omdat consult rondom endo verouderd is, wordt geregeld.
In de navel is zichtbaar met blote oog als haard is ontstoken, net een blauwe doperwt, en nog een paar inwendige haarden
Paar jaar geleden met scans en echo konden ze niets zien. Maar mijn gynaecoloog was overtuigd dat er meer zouden zijn en ze is inwendig gaan kijken en toen kon ze zo de haarden zien en voelen (en ik daarmee ook :P), waren er 5 en voor kinderwens gunstig gelegen. Toen aan andere anticonceptiepil gegaan zonder stopweek en dat ging heel goed, totaal geen pijnklachten meer.
Het hoeft niet per se te zijn dat nu gegroeid zijn, of meer zijn geworden, het kan ook sterkere ontsteking zijn. Maar goed, controlfreak als ik ben, wil weten wat er gebeurt :D
Terecht Okkie. Doen ze dat bekijken met een schuim of waterecho?
Wat heftig Okkie! Kan je met een doorverwijzing dan een beetje snel terecht?

Ik hoop ook echt op 2 positieve testen 12-7

Hier is het rustig. Testen blijven een nauwelijks zichtbaar lijntje. Heb niet zoveel hoop meer. Maar overmorgen 1e mogelijke NOD, dan nog maar eens testen.
Snap ik Okkie dat je graag wilt weten hoe het er nu voor staat. Wel spannend! Hopelijk is het niet ernstiger geworden en ook niet ongunstig voor een zwangerschap! Ik ga duimen voor je :hug:

Wat een onzekerheid Lotte :-( echt frustrerend! Ik hoop zo voor je dat het meevalt en gwn goed gaat, dat gun ik je heel erg! :heart:
Lotte, laatste x zw had ik pas 3 dagen na nog een goeie streep. Maar de dag klopte echt. Overigens toen maar 1x sex gehad in die maand dus kon ook niet anders. Ik duim keihard voor je.
Vanessa, okkie en sunny, ik duim voor jullie mee dat jullie je ei dit weekend kunnen benutten.

Lotte, hoe gaat het? Loopt test op? Hoe reageerde je man?

Hier, gister merkte ik op dag 24 dat ik mijn ovulatie had, sinds de miskraam lijk ik een ovulatiebloeding te hebben, dacht even dat het Mn menstruatie was, maar daarna niets meer.
Zal in innestelingsbloeding zijn, gezien Mn man heel strikt is met de condooms.
Manlief ingelicht dat in mijn ovulatie had, hij was blij dat ik eerlijk ben en niet probeer perongeluk zwanger te worden.
Iets in mij zou best per ongeluk zwanger worden, maar is niet verstandig.
Ik merk dat ik emotioneel nog niet heel stabiel ben, snel moe en daardoor vergeetachtiger.
Vannacht wakker geworden, waarschijnlijk iets verkeerd gegeten, hele dag zo misselijk, nou voorlopig wil ik nog geen zwangerschapsmisselijkheid ;-))

Omelette :hug:
Dan heb je wel een lange cyclus toch Mamarjan? Gebruik je ook ovulatietesten of dat niet? En jullie doen het dan alleen tijdens de vruchtbare dagen veilig? Hopelijk voel je je snel emotioneel wat beter!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Lotte gaat.

Okkie, heb jij al een afspraak gepland staan?

Hier wordt mn ei volgende week woensdag verwacht volgens mn app. Hopelijk is het tegen die tijd al wat afgekoeld :lol:
Okkie en Vanessa, veel plezier de komende dagen! ;-)

Omelette, hoe gaat het nu met jou?

En Susie, krijg jij er al wat meer vertrouwen in? Hoe voel je je, heb je last van de hitte of valt het mee?

Leeuw, lees jij nog mee? Hoe is het met je?
Innesteling bloeding lijkt mij niet mamarjan als er niets valt te nestelen. Maar beetje bloed van eisprong kan natuurlijk wel.

Leuk sunny. Lekker allemaal n beetje tegelijk.

Pff nu ligt t niet perse aan vriend maar aan mij. Ik die wel 24 uur kan slapen volgens mij.

Poeh… hee hopelijk snel fitter.

Leeuw gesport in een ander topic en het gaat goed met dr. Spannend tijd.

Wij hebben wel airco dat scheelt!!
Sunny ik lees nog mee, maar schrijven niet teveel :). Maar gaat prima: inmiddels is baarmoederslijmvlies ook dikker dan het ooitjes geweest en migraine is echt veel onder. Probeer er wat minder met zwanger worden mee bezig te zijn. Vandaag weer een terugplaatsing en we hebben het ook op de natuurlijke manier geprobeerd :shame: . Vandaag DPO 5 dus nog even geduld....

Migraine is 10 weken weggeweest, vorige week aanval gehad. Maar nu weer fit. IVF heeft dus secundaire doel goed vervuld: cyclus is gereset en veel minder klachten. Nu hopen dat het met de cryo wel lukt en/of op de natuurlijk manier. Deze cyclus hebben in totaal ongeveer 60% kans.

Hoe is het met jou?
Balen Vanessa dat je je zo moe voelt. Komt net niet goed uit dan zo! Hopelijk voel je je snel weer beter.
Een airco is nu wel echt heerlijk! :-D

Leuk Leeuw dat je reageert! Fijn dat je klachten zoveel verminderd zijn. Dat zullen vast 10 heerlijke weken zijn geweest. En 60% kans, dat is nog eens veel zeg!! Wat spannend :hyper: succes vandaag met de terugplaatsing. Ik hoop zo dat je over 2 weken goed nieuws hebt. En mss wel een tweeling dan :love: ik ga duimen voor je!

Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed. Weer aan het wachten op mn eisprong dus dan lukt het nog wel om er niet te veel mee bezig te zijn... die wachtweken zijn een stuk moeilijker O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven