Zwanger worden met zorgen

woensdag 13 maart 2019 om 11:42
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Naam | Leeftijd | Kindje | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Vanessakusje | 32 | 2e | 13 dec | kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen |
Loes23 | 26 | 2e* | ![]() | 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was). |
OkkiePetite | 31 | 2e | 1-12 | eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose. |
Omelette-du-fromage | 32 | ? | Jongste zoontje overleden | |
PinotGrigio3 | 36 | 3e | 13 okt | Jongste kindje (2 jaar) overleden |
Maikiex | 23 | 1e* | ![]() | 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk |
Sunny-91 | 27 | 3e | ![]() | Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder |
Wolzijde | 34 | ![]() | zwangerschapsafbreking gehad |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
maandag 17 juni 2019 om 17:22
Nod zou ergens tussen vrijdag en dinsdag zijn. Ik raak idd snel zwanger, mijn gynaecoloog denkt dat dat een verklaring is voor de miskramen. Dat een ei wat bij een andere vrouw wordt afgestoten bij mij wel innestelt zeg maar omdat ik een 'vriendelijk milieu' heb. En dan later dus toch afgestoten moet worden.
En wat jammer Vanessa!
Geen ervaring met welk middel dan ook
En wat jammer Vanessa!
Geen ervaring met welk middel dan ook
maandag 17 juni 2019 om 20:39
dinsdag 18 juni 2019 om 08:58
dinsdag 18 juni 2019 om 22:38
Zo, even kippenvel Mamarjan, daar heb ik niet over nagedacht. Ik zou dan nu 28 februari uitgerekend zijn, maar mn kinderen zijn beide ruim over de uitgerekende datum geboren. 13 maart is de vorige zwangerschap afgebroken, dus dat kan best eens in de buurt komen als dit doorzet.
Ons vorige kindje is 28 december geboren (1.5 jaar terug) Het jaar daarvóór, op 25 december een miskraam gehad. Het wordt bijna eng zo zeg!
Overigens worden de streepjes niet donkerder, dus ik vrees grote vrezen hier...
Ons vorige kindje is 28 december geboren (1.5 jaar terug) Het jaar daarvóór, op 25 december een miskraam gehad. Het wordt bijna eng zo zeg!
Overigens worden de streepjes niet donkerder, dus ik vrees grote vrezen hier...
lotte_joy wijzigde dit bericht op 18-06-2019 22:39
Reden: Spelfouten
Reden: Spelfouten
0.20% gewijzigd
dinsdag 18 juni 2019 om 23:28
Jeetje Lotte wat ongelooflijk spannend! Heb je het je man kunnen delen?
Vanes
12-7 beiden met positieve test, deal? 
Sunny wat zeg je dat mooi voor Omelette, sluit me helemaal bij aan
Dikke knuffel voor jou Omelette
Mamarjan hoe gaat het met jou?
Sunny knap dat je er toch wat positiefs uit kan halen! Is natuurlijk ook fijn hoe je cyclus gaat, maar mag soms ook best ff k... zijn
Susie hoe gaat met jou?
Hier was menstruatie met meer heftige endometriose klachten dan gebruikelijk, vaderdag aanloop en dag zelf zo confronterend. Nu vooral nog erg moe maar meest heftige klachten zijn weer gezakt en weer in stabiel verdriet fase. Morgen ga ik gynaecoloog bellen voor afspraak, zodat van de endometriose weer actueel beeld van hebben.
Hoe was jullie vaderdag? Nog iets gedaan voor de mannen? Luchtje gekocht en kaartje met gedichtje namens zoon. Werd erg gewaardeerd
Vanes

Sunny wat zeg je dat mooi voor Omelette, sluit me helemaal bij aan
Dikke knuffel voor jou Omelette

Mamarjan hoe gaat het met jou?
Sunny knap dat je er toch wat positiefs uit kan halen! Is natuurlijk ook fijn hoe je cyclus gaat, maar mag soms ook best ff k... zijn
Susie hoe gaat met jou?
Hier was menstruatie met meer heftige endometriose klachten dan gebruikelijk, vaderdag aanloop en dag zelf zo confronterend. Nu vooral nog erg moe maar meest heftige klachten zijn weer gezakt en weer in stabiel verdriet fase. Morgen ga ik gynaecoloog bellen voor afspraak, zodat van de endometriose weer actueel beeld van hebben.
Hoe was jullie vaderdag? Nog iets gedaan voor de mannen? Luchtje gekocht en kaartje met gedichtje namens zoon. Werd erg gewaardeerd

woensdag 19 juni 2019 om 06:54
Tjonge Lotte wat toevallig allemaal... en wat een onzekerheid weer
echt killing dit...
Jullie 12-7 een positieve test Okkie en Vanes en ik dan een paar dagen later. Daar gaan we voor!
Omelette en Mamarjan hoe is het nu met jullie??
Hoe kunnen ze de endometriose controleren Okkie? Kan dit door middel van een echo? Hopelijk kan je snel terecht bij de gynaecoloog.
En lief je cadeautje voor vaderdag! Hier had zoon een knutsel gemaakt op het kdv en ik had zelf nog matchende zwembroeken voor ze gekocht, ik vond ze zelf ook helemaal leuk

Jullie 12-7 een positieve test Okkie en Vanes en ik dan een paar dagen later. Daar gaan we voor!

Omelette en Mamarjan hoe is het nu met jullie??
Hoe kunnen ze de endometriose controleren Okkie? Kan dit door middel van een echo? Hopelijk kan je snel terecht bij de gynaecoloog.
En lief je cadeautje voor vaderdag! Hier had zoon een knutsel gemaakt op het kdv en ik had zelf nog matchende zwembroeken voor ze gekocht, ik vond ze zelf ook helemaal leuk

woensdag 19 juni 2019 om 12:21
haha deal sunny en vanessa
Wat een leuke cadeautjes allemaal
Lotte hoe gaat het ermee?
eerst nog even doorverwijzing van huisarts omdat consult rondom endo verouderd is, wordt geregeld.
In de navel is zichtbaar met blote oog als haard is ontstoken, net een blauwe doperwt, en nog een paar inwendige haarden
Paar jaar geleden met scans en echo konden ze niets zien. Maar mijn gynaecoloog was overtuigd dat er meer zouden zijn en ze is inwendig gaan kijken en toen kon ze zo de haarden zien en voelen (en ik daarmee ook
), waren er 5 en voor kinderwens gunstig gelegen. Toen aan andere anticonceptiepil gegaan zonder stopweek en dat ging heel goed, totaal geen pijnklachten meer.
Het hoeft niet per se te zijn dat nu gegroeid zijn, of meer zijn geworden, het kan ook sterkere ontsteking zijn. Maar goed, controlfreak als ik ben, wil weten wat er gebeurt

Wat een leuke cadeautjes allemaal

Lotte hoe gaat het ermee?
eerst nog even doorverwijzing van huisarts omdat consult rondom endo verouderd is, wordt geregeld.
In de navel is zichtbaar met blote oog als haard is ontstoken, net een blauwe doperwt, en nog een paar inwendige haarden
Paar jaar geleden met scans en echo konden ze niets zien. Maar mijn gynaecoloog was overtuigd dat er meer zouden zijn en ze is inwendig gaan kijken en toen kon ze zo de haarden zien en voelen (en ik daarmee ook

Het hoeft niet per se te zijn dat nu gegroeid zijn, of meer zijn geworden, het kan ook sterkere ontsteking zijn. Maar goed, controlfreak als ik ben, wil weten wat er gebeurt

woensdag 19 juni 2019 om 15:33
woensdag 19 juni 2019 om 17:56
Snap ik Okkie dat je graag wilt weten hoe het er nu voor staat. Wel spannend! Hopelijk is het niet ernstiger geworden en ook niet ongunstig voor een zwangerschap! Ik ga duimen voor je
Wat een onzekerheid Lotte
echt frustrerend! Ik hoop zo voor je dat het meevalt en gwn goed gaat, dat gun ik je heel erg!

Wat een onzekerheid Lotte

dinsdag 25 juni 2019 om 19:10
Vanessa, okkie en sunny, ik duim voor jullie mee dat jullie je ei dit weekend kunnen benutten.
Lotte, hoe gaat het? Loopt test op? Hoe reageerde je man?
Hier, gister merkte ik op dag 24 dat ik mijn ovulatie had, sinds de miskraam lijk ik een ovulatiebloeding te hebben, dacht even dat het Mn menstruatie was, maar daarna niets meer.
Zal in innestelingsbloeding zijn, gezien Mn man heel strikt is met de condooms.
Manlief ingelicht dat in mijn ovulatie had, hij was blij dat ik eerlijk ben en niet probeer perongeluk zwanger te worden.
Iets in mij zou best per ongeluk zwanger worden, maar is niet verstandig.
Ik merk dat ik emotioneel nog niet heel stabiel ben, snel moe en daardoor vergeetachtiger.
Vannacht wakker geworden, waarschijnlijk iets verkeerd gegeten, hele dag zo misselijk, nou voorlopig wil ik nog geen zwangerschapsmisselijkheid
Omelette
Lotte, hoe gaat het? Loopt test op? Hoe reageerde je man?
Hier, gister merkte ik op dag 24 dat ik mijn ovulatie had, sinds de miskraam lijk ik een ovulatiebloeding te hebben, dacht even dat het Mn menstruatie was, maar daarna niets meer.
Zal in innestelingsbloeding zijn, gezien Mn man heel strikt is met de condooms.
Manlief ingelicht dat in mijn ovulatie had, hij was blij dat ik eerlijk ben en niet probeer perongeluk zwanger te worden.
Iets in mij zou best per ongeluk zwanger worden, maar is niet verstandig.
Ik merk dat ik emotioneel nog niet heel stabiel ben, snel moe en daardoor vergeetachtiger.
Vannacht wakker geworden, waarschijnlijk iets verkeerd gegeten, hele dag zo misselijk, nou voorlopig wil ik nog geen zwangerschapsmisselijkheid

Omelette

dinsdag 25 juni 2019 om 21:00
Dan heb je wel een lange cyclus toch Mamarjan? Gebruik je ook ovulatietesten of dat niet? En jullie doen het dan alleen tijdens de vruchtbare dagen veilig? Hopelijk voel je je snel emotioneel wat beter!
Ik ben ook benieuwd hoe het met Lotte gaat.
Okkie, heb jij al een afspraak gepland staan?
Hier wordt mn ei volgende week woensdag verwacht volgens mn app. Hopelijk is het tegen die tijd al wat afgekoeld
Okkie en Vanessa, veel plezier de komende dagen!
Omelette, hoe gaat het nu met jou?
En Susie, krijg jij er al wat meer vertrouwen in? Hoe voel je je, heb je last van de hitte of valt het mee?
Leeuw, lees jij nog mee? Hoe is het met je?
Ik ben ook benieuwd hoe het met Lotte gaat.
Okkie, heb jij al een afspraak gepland staan?
Hier wordt mn ei volgende week woensdag verwacht volgens mn app. Hopelijk is het tegen die tijd al wat afgekoeld

Okkie en Vanessa, veel plezier de komende dagen!

Omelette, hoe gaat het nu met jou?
En Susie, krijg jij er al wat meer vertrouwen in? Hoe voel je je, heb je last van de hitte of valt het mee?
Leeuw, lees jij nog mee? Hoe is het met je?
woensdag 26 juni 2019 om 07:54
Innesteling bloeding lijkt mij niet mamarjan als er niets valt te nestelen. Maar beetje bloed van eisprong kan natuurlijk wel.
Leuk sunny. Lekker allemaal n beetje tegelijk.
Pff nu ligt t niet perse aan vriend maar aan mij. Ik die wel 24 uur kan slapen volgens mij.
Poeh… hee hopelijk snel fitter.
Leeuw gesport in een ander topic en het gaat goed met dr. Spannend tijd.
Wij hebben wel airco dat scheelt!!
Leuk sunny. Lekker allemaal n beetje tegelijk.
Pff nu ligt t niet perse aan vriend maar aan mij. Ik die wel 24 uur kan slapen volgens mij.
Poeh… hee hopelijk snel fitter.
Leeuw gesport in een ander topic en het gaat goed met dr. Spannend tijd.
Wij hebben wel airco dat scheelt!!
woensdag 26 juni 2019 om 09:19
Sunny ik lees nog mee, maar schrijven niet teveel
. Maar gaat prima: inmiddels is baarmoederslijmvlies ook dikker dan het ooitjes geweest en migraine is echt veel onder. Probeer er wat minder met zwanger worden mee bezig te zijn. Vandaag weer een terugplaatsing en we hebben het ook op de natuurlijke manier geprobeerd
. Vandaag DPO 5 dus nog even geduld....
Migraine is 10 weken weggeweest, vorige week aanval gehad. Maar nu weer fit. IVF heeft dus secundaire doel goed vervuld: cyclus is gereset en veel minder klachten. Nu hopen dat het met de cryo wel lukt en/of op de natuurlijk manier. Deze cyclus hebben in totaal ongeveer 60% kans.
Hoe is het met jou?

Migraine is 10 weken weggeweest, vorige week aanval gehad. Maar nu weer fit. IVF heeft dus secundaire doel goed vervuld: cyclus is gereset en veel minder klachten. Nu hopen dat het met de cryo wel lukt en/of op de natuurlijk manier. Deze cyclus hebben in totaal ongeveer 60% kans.
Hoe is het met jou?
woensdag 26 juni 2019 om 12:32
Balen Vanessa dat je je zo moe voelt. Komt net niet goed uit dan zo! Hopelijk voel je je snel weer beter.
Een airco is nu wel echt heerlijk!
Leuk Leeuw dat je reageert! Fijn dat je klachten zoveel verminderd zijn. Dat zullen vast 10 heerlijke weken zijn geweest. En 60% kans, dat is nog eens veel zeg!! Wat spannend
succes vandaag met de terugplaatsing. Ik hoop zo dat je over 2 weken goed nieuws hebt. En mss wel een tweeling dan
ik ga duimen voor je!
Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed. Weer aan het wachten op mn eisprong dus dan lukt het nog wel om er niet te veel mee bezig te zijn... die wachtweken zijn een stuk moeilijker
Een airco is nu wel echt heerlijk!

Leuk Leeuw dat je reageert! Fijn dat je klachten zoveel verminderd zijn. Dat zullen vast 10 heerlijke weken zijn geweest. En 60% kans, dat is nog eens veel zeg!! Wat spannend

Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed. Weer aan het wachten op mn eisprong dus dan lukt het nog wel om er niet te veel mee bezig te zijn... die wachtweken zijn een stuk moeilijker