Welke password keeper/manager?
zaterdag 22 juni 2019 om 14:05
Ik word gek van alle inlogcodes en wachtwoorden en bewaar ze nu in een tekstdocumentje. Niet handig en niet veilig, dus ik wil een app.
Maar welke??? Er zijn er zoveel.
Ik zoek de handigste/simpelste. Niet perse de allerveiligste.
Ik heb een Android telefoon en Android tablet en een Windows computer en gebruik naast Chrome vooral de Operabrowser (weet niet of dat ertoe doet?)
Maar welke??? Er zijn er zoveel.
Ik zoek de handigste/simpelste. Niet perse de allerveiligste.
Ik heb een Android telefoon en Android tablet en een Windows computer en gebruik naast Chrome vooral de Operabrowser (weet niet of dat ertoe doet?)
.
zaterdag 22 juni 2019 om 15:47
In de praktijk kan alles gehackt worden natuurlijk. Zie ook de criminele chats op PGPTVP schreef: ↑22-06-2019 15:10Dan snap je niet hoe een password manager werkt. Alles is encrypted met een hoofdwachtwoord. Die encryptie is zo sterk dat niemand er zonder dat wachtwoord bij kan. Dus het bedrijf achter de wachtwoord manager ook niet. Dat betekent wel dat je het hoofdwachtwoord nooit moet vergeten of kwijtraken, anders heb je een probleem
Door two-factor authentication (2FA) in te schakelen ben je nog beter beveiligd. Dan moet je na het hoofdwachtwoord je login nog eens bevestigen met een code op je mobiel.
En zeker door de maker van de app.
.
zaterdag 22 juni 2019 om 22:31
Misschien al mosterd (ik lees zo verder) maar het schijnt dat juist Firefox net zo goed is als een password manager. Als enige browser. Dus het is een volwaardig alternatief.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 22 juni 2019 om 22:37
Nee natuurlijk niet, want werkt alleen maar als je firefox gebruikt. En niet op apps, en niet op andere browsers die je ook wel eens moet gebruiken om eerder genoemde redenen.
En firefox zélf kun je ook niet beveiligen met een wachtwoord.
.
zaterdag 22 juni 2019 om 22:51
Het werkt inderdaad niet voor apps en uiteraard niet bij andere browsers.
Maar ook Firefox heeft ook hoofdwachtwoord dus 2-trapsbeveiliging.
Synchroniseert ook tussen mijn telefoon en laptop.
Als ik er aan denk zoek ik later nog artikel waarin staat dat beveiligingsniveau gelijk is aan password manager.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 22 juni 2019 om 22:53
Hoeft niet hoor, ik geloof je wel. Maar ik heb dus weinig aan iets dat alleen met ff werkt.Coerage schreef: ↑22-06-2019 22:51Het werkt inderdaad niet voor apps en uiteraard niet bij andere browsers.
Maar ook Firefox heeft ook hoofdwachtwoord dus 2-trapsbeveiliging.
Synchroniseert ook tussen mijn telefoon en laptop.
Als ik er aan denk zoek ik later nog artikel waarin staat dat beveiligingsniveau gelijk is aan password manager.
.
zaterdag 22 juni 2019 om 23:09
https://www.consumentenbond.nl/veilig-i ... rdmanagers
Maar nogmaals voor apps is het geen oplossing inderdaad maar het ging mij om de bewering dat Firefox niet veilig genoeg zou zijn.
Voor anderen misschien handig om te weten.
Maar nogmaals voor apps is het geen oplossing inderdaad maar het ging mij om de bewering dat Firefox niet veilig genoeg zou zijn.
Voor anderen misschien handig om te weten.