Welke (draagbare) externe harde schijf

29-06-2019 11:00 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september ga ik (als zelfstandige) een maand naar het buitenland. Daar ga ik voor het project waar ik aan zal werken veel foto- en filmmateriaal maken/krijgen, wat voor mij voor het eerst is. Ik ben op zoek naar een externe harde schijf die dus veel geheugen heeft en tegen een stootje kan. Hebben jullie misschien suggesties (heb hier nl niet veel ervaring mee). Ik zie bijvoorbeeld deze voorbij komen, lijkt jullie dat iets?

https://www.bol.com/nl/p/lacie-rugged-s ... gJ1bfD_BwE

En nog een andere vraag: we gebruiken mobiele telefoons voor het verzamelen van foto- en filmmateriaal, kan ik dat materiaal direct overzetten naar de externe harde schijf?
Als je je telefoon en harde schijf tegelijkertijd aan kan sluiten op je computer/laptop, moet het gelijk overzetten naar de harde schijf geen probleem zijn. Kan misschien iets langer duren.

Het merk dat je postte ken ik niet, ikzelf heb een Seagate waar ik erg tevreden mee ben. Tot nu toe (zo’n 1,5/2 jaar) kan ie goed tegen een stootje.
¡Apagando las luces!
Kun je niet beter je foto’s bewaren in de cloud?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Hoi!

ik heb er 2.

1. Silicon Power 1TB Rugged & Slim Portable External Hard Drive Armor A75, Shockproof USB 3.0 for PC, Mac, Xbox and PS4, Silver.
https://m.media-amazon.com/images/S/apl ... d3e292.jpg gekocht bij Amazon (57.49 dollar).
2. en bij de Mediamarkt heb ik gekocht: een SEAGATE 1TB USB 3.0 Backup Plus Slim blauw (59 euro)

(Beide schuingedrukte titels komen rechtstreeks van hun websites. Dus je kunt die schuine tekst dus op hun website direct in het zoekvenster plakken. Dan zie je welke ik heb.)

Ik heb er dus 2. Eerlijk gezegd, In gebruik merk ik geen verschil. Alleen de aansluitkabel van die van Amazon is van betere kwaliteit (minder buigzaam) dan die van de Mediamarkt. En het stekkertje dat in de Seagate gaat is wat fragieler dan die van Amazon. (oftewel ik vind die van Amazon beter daardoor.)

Ik heb ze samen in een hard cover doosje zitten (een must denk ik om te hebben) en al redelijk mee gereist. Zijn beide goed tegen schokken bestemd. Ik heb van beide nog niet gemerkt dat ze schade hebben geleden van 'vervoer'. Uiteraard kun je ze niet rechtstreeks op je foon aansluiten. Dat moet via een spanningsbron (zoals je computer.)

En oh ja, beide zijn 1 TB. Er kan veeeeeel op een schijf van 1TB. Net even gekeken op eentje. Ik heb op eentje voor een 12-tal bedrijven complete boekhoudfiles opstaan, honderden bedrijfsdocumenten en heeeel veel music (duizenden mp3's) 17 (complete seizoenen) van series, iets van tegen de 1000 foto's en 38 films. En ik heb op die ene nu nog 1/4 over aan geheugen. Dus ik gok dat jij daar ook wel voldoende aan hebt.

Hoop dat dit je helpt!
pilamie wijzigde dit bericht op 30-06-2019 03:10
Reden: toevoeging inhoud van 1 HS
24.49% gewijzigd
SombraOnline schreef:
29-06-2019 11:10
Als je je telefoon en harde schijf tegelijkertijd aan kan sluiten op je computer/laptop, moet het gelijk overzetten naar de harde schijf geen probleem zijn. Kan misschien iets langer duren.

Het merk dat je postte ken ik niet, ikzelf heb een Seagate waar ik erg tevreden mee ben. Tot nu toe (zo’n 1,5/2 jaar) kan ie goed tegen een stootje.
Dank je voor je bericht! Ik zal naar een Seagate kijken.
mrs.lamaze schreef:
29-06-2019 11:57
Kun je niet beter je foto’s bewaren in de cloud?
Sorry voor mijn gebrek aan kennis wat dit betreft, maar of het mogelijk is wat je noemt weet ik niet. Het materiaal zal niet op mijn apparaten (mac book air en iPhone) blijven staan (want te weinig opslag), en misschien dat je het dan evengoed in de iCloud kunt zetten (?), maar de opslag van mijn iCloud is ook 'maar' 200 GB.
pilamie schreef:
30-06-2019 03:01
Hoi!

ik heb er 2.

1. Silicon Power 1TB Rugged & Slim Portable External Hard Drive Armor A75, Shockproof USB 3.0 for PC, Mac, Xbox and PS4, Silver.
https://m.media-amazon.com/images/S/apl ... d3e292.jpg gekocht bij Amazon (57.49 dollar).
2. en bij de Mediamarkt heb ik gekocht: een SEAGATE 1TB USB 3.0 Backup Plus Slim blauw (59 euro)

(Beide schuingedrukte titels komen rechtstreeks van hun websites. Dus je kunt die schuine tekst dus op hun website direct in het zoekvenster plakken. Dan zie je welke ik heb.)

Ik heb er dus 2. Eerlijk gezegd, In gebruik merk ik geen verschil. Alleen de aansluitkabel van die van Amazon is van betere kwaliteit (minder buigzaam) dan die van de Mediamarkt. En het stekkertje dat in de Seagate gaat is wat fragieler dan die van Amazon. (oftewel ik vind die van Amazon beter daardoor.)

Ik heb ze samen in een hard cover doosje zitten (een must denk ik om te hebben) en al redelijk mee gereist. Zijn beide goed tegen schokken bestemd. Ik heb van beide nog niet gemerkt dat ze schade hebben geleden van 'vervoer'. Uiteraard kun je ze niet rechtstreeks op je foon aansluiten. Dat moet via een spanningsbron (zoals je computer.)

En oh ja, beide zijn 1 TB. Er kan veeeeeel op een schijf van 1TB. Net even gekeken op eentje. Ik heb op eentje voor een 12-tal bedrijven complete boekhoudfiles opstaan, honderden bedrijfsdocumenten en heeeel veel music (duizenden mp3's) 17 (complete seizoenen) van series, iets van tegen de 1000 foto's en 38 films. En ik heb op die ene nu nog 1/4 over aan geheugen. Dus ik gok dat jij daar ook wel voldoende aan hebt.

Hoop dat dit je helpt!
Hoi Pilamie, ook jij dank voor je bericht! Ik weer iets meer en ga de twee externe harde schijven die je noemt bekijken.
Renee_ schreef:
30-06-2019 12:34
Dank je voor je bericht! Ik zal naar een Seagate kijken.
Ik heb ook een seagate, ben er super tevreden mee, al een paar jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven